Overlast van buren

10-06-2018 15:17 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of ik dit hier goed plaats maar heb al 3 dagen achter elkaar last van mijn buren.
Vrijdag was het een gezellig samen komen met veel drank en wiet tot diep in de nacht. Gisteren was het een barbecue met veel drank en harde muziek en nu net gaan ze weer barbecueen met de muziek net ff op een standje te hard.
Kan ik nu al gaan vragen de muziek wat zachter te doen? Weet dat ze tot 22.00 uur geluid mogen maken. Vind het ook wel eng om langs te gaan want 1 van de bewoners kan naar wat ik gehoord heb best agressief zijn maar vind het ook zo wat om de politie in te schakelen.
Help. Weet het niet meer. Wil ook gewoon lekker in mn tuintje zitten.
Het mooie weer maakt buren soms nóg onuitstaanbaarder dan ze al zijn.

Na drie dagen denk ik dat je voorbereid, rustig, vriendelijk inderdaad even mag aanbellen.
Heb je kinderen? In dat geval aangeven dat, nadat de afgelopen dagen de feestjes erg gezellig waren en bleken (lachend) dat de kinderen morgen naar school moeten en vandaag wat jengeling waren vanwege vermoeidheid.
Zo iets?
Het zou echt niet in mij op komen om overdag te gaan klagen over iets te harde muziek.
Nee, je kan ze niet verbieden in hun tuin geluid te maken, ook al heb jij er last van.
Ik word al weken gestoord van al die mensen die hun vierkante meter tuin de hele dag staan te hogedrukspuiten. Heel vervelend, maar het is niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Heel vervelend voor jou, maar overdag mogen ze doen wat ze willen. Na 22 uur zou ik zeker wel even langsgaan om te vragen of ze stil willen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een ander huis gaan zoeken, want je woont volgens mij in een verkeerde buurt.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet waar dat tot tien uur alles maar mag. To, je zou bij de politie informatie kunnen inwinnen. Ze moeten het wel een paar keer zelf gehoord hebben.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Onbevangen schreef:
10-06-2018 15:31
Heel vervelend voor jou, maar overdag mogen ze doen wat ze willen. Na 22 uur zou ik zeker wel even langsgaan om te vragen of ze stil willen zijn.
Dit is niet helemaal waar. Het geluid moet wel schappelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja het is irritant maar zou het laten gaan, zijn ze rond bedtijd van je kinderen nog bezig, dan even langs gaan of het zachter mag.

Dat is voor sommige het nadeel van de zomer, je hoort weer dat je buren hebt.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
10-06-2018 15:40
Ik zou een ander huis gaan zoeken, want je woont volgens mij in een verkeerde buurt.
Hummm. Beetje raar antwoord. Waarom woon ik in een verkeerde buurt?
Ik lees de andere reacties en realiseer me dat ik niet duidelijk verwoord heb wat ik bedoel ik mijn eerdere bericht.

Ik bedoel ook niet dat je nu reeds kunt “klagen” over het geluid van nu. Ik doel erop nu reeds aan te geven dat het fijn zou zijn wanneer ze tijdig hun geluiden gaan verminderen ivm slaaptijd kinderen. Vanavond dus, echter tijdig aankaarten.
Alle reacties Link kopieren
Helaas heb ik geen kinderen om als excuse te gebruiken.
Van wat geluid heb ik geen last maar deze muziek staat zo hard dat ik het met mijn deur dicht nog zo’n beetje letterlijk kan verstaan. Vind ik iets anders dan mensen die in hun tuin werken of een gesprek met elkaar voeren.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
10-06-2018 15:41
Dit is niet helemaal waar. Het geluid moet wel schappelijk zijn.
Precies. Als ze met een ghettoblaster op 10 de hele dag in de tuin zitten, mag je echt wel vragen of het wat zachter kan.

Juist wanneer het lekker weer is en iedereen ramen deuren open heeft staan en/of in de tuin zit, moet je wat rekening met elkaar houden. En mag je een buur die dat niet doet daar best op aanspreken.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Geluid moet op het niveau zijn dat je het aan de rand van je tuin nog net kan horen maar daarbuiten (dus in de tuin van de buren) niet.
Als dat niet lukt moet je een huis met een grotere tuin kopen.

Een à twee keer per jaar mag daar een uitzondering op zijn met een leuk tuinfeestje waarvoor je dan uiteraard de buren uitnodigt.
Vind ik.
óu sont les neiges d'antan

kapoentje schreef:
10-06-2018 15:50
Helaas heb ik geen kinderen om als excuse te gebruiken.
Van wat geluid heb ik geen last maar deze muziek staat zo hard dat ik het met mijn deur dicht nog zo’n beetje letterlijk kan verstaan. Vind ik iets anders dan mensen die in hun tuin werken of een gesprek met elkaar voeren.
Dan bel je aan en vraag je vriendelijk of het geluid wat zachter mag :)
Alle reacties Link kopieren
"Kan het ook wat minder met die klereherrie daar?" zou ik een gepaste reactie vinden.

Netjes zeggen dat het na twee dagen waarin ze zich jouw tuin ook toege-eigend hebben nu wel weer eens tijd wordt dat je zelf van je tuin mag genieten werkt waarschijnlijk beter.
óu sont les neiges d'antan

merano schreef:
10-06-2018 16:05
Geluid moet op het niveau zijn dat je het aan de rand van je tuin nog net kan horen maar daarbuiten (dus in de tuin van de buren) niet.
Als dat niet lukt moet je een huis met een grotere tuin kopen.

Een à twee keer per jaar mag daar een uitzondering op zijn met een leuk tuinfeestje waarvoor je dan uiteraard de buren uitnodigt.
Vind ik.
Nou nee.. ik bepaal zelf wel wie ik uitnodig. Wij hebben zelden echt een dikke party, maar als wij muziek in de tuin aan hebben hoor je dat wel bij de buren in de tuin (en andersom ook). Logisch met aangrenzende tuinen. Zo lang je het binnen niet hoort is er niks aan de hand. Als dat al teveel overlast is dan lekker buitenaf gaan wonen.

To, als je bij mij om 15.15 voor de deur staat te klagen over de muziek dan had ik echt even mijn wenkbrauw opgetrokken. Dus nee, ik zou vanaf een uur of 20.00 vragen of het wat zachter mag.
Cafetière schreef:
10-06-2018 16:18
Nou nee.. ik bepaal zelf wel wie ik uitnodig. Wij hebben zelden echt een dikke party, maar als wij muziek in de tuin aan hebben hoor je dat wel bij de buren in de tuin (en andersom ook). Logisch met aangrenzende tuinen. Zo lang je het binnen niet hoort is er niks aan de hand. Als dat al teveel overlast is dan lekker buitenaf gaan wonen.

To, als je bij mij om 15.15 voor de deur staat te klagen over de muziek dan had ik echt even mijn wenkbrauw opgetrokken. Dus nee, ik zou vanaf een uur of 20.00 vragen of het wat zachter mag.
Maar dit wordt de derde dag op rij... Dan mag je er toch (vriendelijk) wat van zeggen? Waarom moeten mensen de herrie van een ander maar pikken? Is toch de omgekeerde wereld dat je daar wel rekening mee moet houden, in plaats van dat de ander de muziek gewoon op normaal volume zet? Zéker buiten....
anoniem_367599 wijzigde dit bericht op 10-06-2018 16:52
1.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk zomaar dat buren die wiet gebruiken met hun gasten en dat doen terwijl de bbq rookt en de muziek door de omgeving schalt, niet meteen genegen zijn hun genoegen te temperen. Beetje ordinair volk, lijkt me. Laat me raden, hun tuin ziet er ook niet uit, staat vol met troep, weinig borders of andere tekenen van onderhoud, enz?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
10-06-2018 16:32
Ik denk zomaar dat buren die wiet gebruiken met hun gasten en dat doen terwijl de bbq rookt en de muziek door de omgeving schalt, niet meteen genegen zijn hun genoegen te temperen. Beetje ordinair volk, lijkt me.

Dit. Ze zetten de muziek eerder harder, om nog even te stangen.
merano schreef:
10-06-2018 16:08
"Kan het ook wat minder met die klereherrie daar?" zou ik een gepaste reactie vinden.

Netjes zeggen dat het na twee dagen waarin ze zich jouw tuin ook toege-eigend hebben nu wel weer eens tijd wordt dat je zelf van je tuin mag genieten werkt waarschijnlijk beter.
Die tweede optie is gewoonweg net zo agressief hoor. Wekt evenveel irritatie op.
Alle reacties Link kopieren
Lily1504 schreef:
10-06-2018 16:25
Maar dit wordt de derde dag op rij... Dan mag je er toch (vriendelijk) wat van zeggen? Waarom moeten mensen de herrie van een ander maar pikken? Is toch de omgekeerde wereld dat je daar wel rekening mee moet houden, in plaats van dat de ander de muziek gewoon op normaal volume zet? Zéker buiten....
Yep. Het is toch te gek voor woorden dat de halve buurt moet verhuizen omdat ze niet in hun tuin kunnen zitten?
Als jij je niet sociaal kunt gedragen dan verhuis jij maar. De vervuiler betaalt en geluid is ook vervuiling.
óu sont les neiges d'antan

merano schreef:
10-06-2018 16:56
Yep. Het is toch te gek voor woorden dat de halve buurt moet verhuizen omdat ze niet in hun tuin kunnen zitten?
Als jij je niet sociaal kunt gedragen dan verhuis jij maar. De vervuiler betaalt en geluid is ook vervuiling.

Ik vind het een fantastisch idee maar wie gaat het ze uitleggen?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik voor me zie is een buurt met goedkope rijtjeshuizen, de oorspronkelijke bewoners gestorven of door ouderdom weggetrokken, van die trieste tuintje met tegels met onkruid tussen de voegen, hier en daar nog een perkje waarin een eenzame hortensia of hosta zich staande tracht te houden tussen al het onkruid, een herinnering aan de tijd dat de tuintjes nog liefdevol onderhouden werden. Slordig tuinmeubilair, een stapeltje bierkratten ernaast, en radio 538 vooral luid en duidelijk aan, want gezellig, op een niveau dat je 3 straten verderop nog hoort...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
10-06-2018 17:05
Wat ik voor me zie is een buurt met goedkope rijtjeshuizen, de oorspronkelijke bewoners gestorven of door ouderdom weggetrokken, van die trieste tuintje met tegels met onkruid tussen de voegen, hier en daar nog een perkje waarin een eenzame hortensia of hosta zich staande tracht te houden tussen al het onkruid, een herinnering aan de tijd dat de tuintjes nog liefdevol onderhouden werden. Slordig tuinmeubilair, een stapeltje bierkratten ernaast, en radio 538 vooral luid en duidelijk aan, want gezellig, op een niveau dat je 3 straten verderop nog hoort...
Erg kort door de bocht... Mijn zusje woont in een koophuis, ik zal het bedrag niet noemen. Maar voor dat bedrag hoop je dat je tussen de fatsoenlijke mensen zit. Helaas in hun geval niet. Koophuis aan de overkant (!) zorgt voor redelijk wat overlast. Want er zijn ook tokkies met een redelijk duur koophuis die voor flink wat overlast kunnen zorgen.

Maar goed, de kans dat je overlast hebt van een ander ligt vast hoger in de buurten die jij benoemt. Maar ik woon ook in een arbeidersbuurt en de meeste mensen gedragen zich keurig hoor. Op her en der een Tokkie na en helaas woon ik daar nou net naast!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven