Overlast van buren

10-06-2018 15:17 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of ik dit hier goed plaats maar heb al 3 dagen achter elkaar last van mijn buren.
Vrijdag was het een gezellig samen komen met veel drank en wiet tot diep in de nacht. Gisteren was het een barbecue met veel drank en harde muziek en nu net gaan ze weer barbecueen met de muziek net ff op een standje te hard.
Kan ik nu al gaan vragen de muziek wat zachter te doen? Weet dat ze tot 22.00 uur geluid mogen maken. Vind het ook wel eng om langs te gaan want 1 van de bewoners kan naar wat ik gehoord heb best agressief zijn maar vind het ook zo wat om de politie in te schakelen.
Help. Weet het niet meer. Wil ook gewoon lekker in mn tuintje zitten.
Alle reacties Link kopieren
Lily1504 schreef:
10-06-2018 17:08
Erg kort door de bocht... Mijn zusje woont in een koophuis, ik zal het bedrag niet noemen. Maar voor dat bedrag hoop je dat je tussen de fatsoenlijke mensen zit. Helaas in hun geval niet. Koophuis aan de overkant (!) zorgt voor redelijk wat overlast. Want er zijn ook tokkies met een redelijk duur koophuis die voor flink wat overlast kunnen zorgen.

Maar goed, de kans dat je overlast hebt van een ander ligt vast hoger in de buurten die jij benoemt. Maar ik woon ook in een arbeidersbuurt en de meeste mensen gedragen zich keurig hoor. Op her en der een Tokkie na en helaas woon ik daar nou net naast!

Ik snap dat je het kort door de bocht vindt. Maar het valt me altijd op, dat je in dat soort wijken nog "resten" van de ooit netjes bijgehouden (voor)tuintjes van de vorige bewoners ziet, met, zoals gezegd, hier en daar nog een eenzame hortensia of verwilderde struik margrieten, die zich staande probeert te houden tussen het al jaren niet meer gewiede onkruid, de gazonnetjes niet meer bijgehouden, onkruid en voet hoog tussen de tegels, enz. Is gewoon een beeld wat ik dan vaak zie in dergelijke wijken, zegt niks over jou, maar het valt me wel op.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
10-06-2018 17:05
Wat ik voor me zie is een buurt met goedkope rijtjeshuizen, de oorspronkelijke bewoners gestorven of door ouderdom weggetrokken, van die trieste tuintje met tegels met onkruid tussen de voegen, hier en daar nog een perkje waarin een eenzame hortensia of hosta zich staande tracht te houden tussen al het onkruid, een herinnering aan de tijd dat de tuintjes nog liefdevol onderhouden werden. Slordig tuinmeubilair, een stapeltje bierkratten ernaast, en radio 538 vooral luid en duidelijk aan, want gezellig, op een niveau dat je 3 straten verderop nog hoort...
Ja ik zie het ook voor me, echt!!

Je moet boeken gaan schrijven over vroegah, toen alles nog ok was en men liefdevol de anjers water gaf op zondag terwijl één van de kinderen piano speelde als achtergrondmuziek.
Er werdt gefluisterd, niet gepraat zéker niet op zondag rustdag.
Hortensia's die je tegemoet lachtten als je met je kopje koffie buiten ging zitten en buren die nog netjes vroegen of ze je mochten tutoyeren als ze zich voor kwamen stellen met koffie en taart. Geweldig, ik geniet er zo van en je fantasie kent nauwelijks grenzen :D

Laat je het weten als je eerste pennevrucht in de winkel ligt? Lijkt me geweldig :)
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
10-06-2018 17:48
Ja ik zie het ook voor me, echt!!

Je moet boeken gaan schrijven over vroegah, toen alles nog ok was en men liefdevol de anjers water gaf op zondag terwijl één van de kinderen piano speelde als achtergrondmuziek.
Er werdt gefluisterd, niet gepraat zéker niet op zondag rustdag.
Hortensia's die je tegemoet lachtten als je met je kopje koffie buiten ging zitten en buren die nog netjes vroegen of ze je mochten tutoyeren als ze zich voor kwamen stellen met koffie en taart. Geweldig, ik geniet er zo van en je fantasie kent nauwelijks grenzen :D

Laat je het weten als je eerste pennevrucht in de winkel ligt? Lijkt me geweldig :)
Ik zou zeggen:laat het mij weten als je een dergelijke buurt kent, en laat me vooral weten waarom het zo belachelijk is wat je zegt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
10-06-2018 17:32
Ik snap dat je het kort door de bocht vindt. Maar het valt me altijd op, dat je in dat soort wijken nog "resten" van de ooit netjes bijgehouden (voor)tuintjes van de vorige bewoners ziet, met, zoals gezegd, hier en daar nog een eenzame hortensia of verwilderde struik margrieten, die zich staande probeert te houden tussen het al jaren niet meer gewiede onkruid, de gazonnetjes niet meer bijgehouden, onkruid en voet hoog tussen de tegels, enz. Is gewoon een beeld wat ik dan vaak zie in dergelijke wijken, zegt niks over jou, maar het valt me wel op.
Ik voel me ook niet aangesproken hoor. Ik weet dat ik een fatsoenlijke vrouw ben, alleen met onvoldoende budget voor een andere wijk ;-) Maar ik gaf ook aan dat de kans in een arbeiderswijk (zo noem ik het maar even) hoger ligt dan in een wijk waar enkel koopwoningen staan of huurhuizen in het duurdere segment. Maar een huis in een 'dure' wijk is tegenwoordig niet meer zaligmakend in deze individualistische maatschappij.

Edit: nu kapen we zomaar het topic, sorry TO! :proud: Laat je even weten hoe het is afgelopen?
Alle reacties Link kopieren
Lily1504 schreef:
10-06-2018 17:53
Ik voel me ook niet aangesproken hoor. Ik weet dat ik een fatsoenlijke vrouw ben, alleen met onvoldoende budget ;-) Maar ik gaf ook aan dat de kans in een arbeiderswijk (zo noem ik het maar even) hoger ligt dan in een wijk waar enkel koopwoningen zitten of huurhuizen in het duurdere segment. Maar een huis in een 'dure' wijk is tegenwoordig niet zaligmakend in deze individualistische maatschappij.
Ben ik met je eens. Maar weet je, wat me zo opvalt, is dat nog niet zo lang geleden ook de mensen in een "arbeiderswijk" gewoon hun trots hadden, en dat je over het algemeen keurig onderhouden tuintjes zag voor de huizen, in de zomer met zomergoed, paar vaste planten, netjes bijgehouden, enz. Als ik nu door dezelfde wijken loop is het 9 van de 10 keer een kale vlakte met wat tegels erin gekwakt, vol onkruid, de bloemperken overwoekerd, inderdaad hier en daar nog een vaste plant die zich staande probeert te houden, maar vaak een rommel. Waarom kon het toen wel en nu opeens niet meer?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
10-06-2018 17:05
Wat ik voor me zie is een buurt met goedkope rijtjeshuizen, de oorspronkelijke bewoners gestorven of door ouderdom weggetrokken, van die trieste tuintje met tegels met onkruid tussen de voegen, hier en daar nog een perkje waarin een eenzame hortensia of hosta zich staande tracht te houden tussen al het onkruid, een herinnering aan de tijd dat de tuintjes nog liefdevol onderhouden werden. Slordig tuinmeubilair, een stapeltje bierkratten ernaast, en radio 538 vooral luid en duidelijk aan, want gezellig, op een niveau dat je 3 straten verderop nog hoort...
Hé, dat is mijn buurt! Ik ben trouwens vandaag een beetje chagrijnig omdat ik me erger aan de herrie die er uit de tuin van vrijstaande woning achter mij komt. Valt het op?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
3 dagen is niets, ik al drie maanden nu de Turkse moeder van mijn Turkse buurvrouw al zolang bij haar dochter op bezoek is. Met dit mooie weer hoor ik alleen maar Turks geschreeuw.

Verder een hele nette jaren '70 buurt met veel gezinnen en ouderen. Wij hebben de pech dat onze NL buurman met een Turkse vrouw is getrouwd die nogal een harde stem heeft en haar moeder ook.

Wij gaan dan wel weer verhuizen naar nieuwbouw over een poosje.
Alle reacties Link kopieren
Tja, Turken, moeders, jaren 70 woningen... ;-)

Wij hadden vroeger een Nederlandse buurman die met een een Surinaamse was getrouwd. En die Nederlander maakte me toch een herrie....
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
10-06-2018 16:05
Geluid moet op het niveau zijn dat je het aan de rand van je tuin nog net kan horen maar daarbuiten (dus in de tuin van de buren) niet.
Als dat niet lukt moet je een huis met een grotere tuin kopen.

Een à twee keer per jaar mag daar een uitzondering op zijn met een leuk tuinfeestje waarvoor je dan uiteraard de buren uitnodigt.
Vind ik.
Nee hoor een muziekje met mooi weer mag best. Als het in overleg dan ook een keer niet kan bij bv studeren, hoofdpijn etc.
Beetje geven en nemen van elkaar. Niet iedereen houd van de hele dag stilte.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
10-06-2018 18:11
Nee hoor een muziekje met mooi weer mag best. Als het in overleg dan ook een keer niet kan bij bv studeren, hoofdpijn etc.
Beetje geven en nemen van elkaar. Niet iedereen houd van de hele dag stilte.
Vind ik ook prima, zolang ik dan maar niet uren lang hoef mee te genieten van hun behoefte aan geluid. Beetje op de achtergrond: OK, maar heel de dag radio 538 op volle sterkte, nee dank je.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Een traangas granaat kan wonderen doen ;-D

Wat ben ik blij dat ik in een wijkje met vooral bejaarden woon, nooit overlast, ze zorgen prima voor hun huis en tuin, gaan vroeg slapen, perfect!

En ik ben ook heel rustig en houd veel rekening met de anderen hier, dus van mij hebben ze geen last

Al zou ik eigenlijk ergens gaan wonen waar het landelijker is, met een groot stuk grond en meer rust, stilte, natuur / cultuurlandschap en ruimte

Maar door de overbevolking beetje erg duur in Nederland helaas....
nina1966 schreef:
10-06-2018 18:11
Nee hoor een muziekje met mooi weer mag best. Als het in overleg dan ook een keer niet kan bij bv studeren, hoofdpijn etc.
Beetje geven en nemen van elkaar. Niet iedereen houd van de hele dag stilte.
Een 'muziekje' is prima, MUZIEK is minder....
anoniem_367599 wijzigde dit bericht op 10-06-2018 18:32
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lily1504 schreef:
10-06-2018 17:53
Ik voel me ook niet aangesproken hoor. Ik weet dat ik een fatsoenlijke vrouw ben, alleen met onvoldoende budget voor een andere wijk ;-) Maar ik gaf ook aan dat de kans in een arbeiderswijk (zo noem ik het maar even) hoger ligt dan in een wijk waar enkel koopwoningen staan of huurhuizen in het duurdere segment. Maar een huis in een 'dure' wijk is tegenwoordig niet meer zaligmakend in deze individualistische maatschappij.

Edit: nu kapen we zomaar het topic, sorry TO! :proud: Laat je even weten hoe het is afgelopen?
Helaas nog niet afgelopen. Muziek klinkt nog gezellig door de hele buurt.
Er zijn meerdere mensen op bezoek gekomen dus ben bang dat dit weer tot laat in de avond doorgaat.

En ja ik woon in een arbeiderswijk tussen de huurhuizen. Voor deze vrouw er kwam wonen nooit last gehad. Maar heb de pech dat deze rotte appel van de buurt net naast mij kwam wonen.
kapoentje schreef:
10-06-2018 18:32
Helaas nog niet afgelopen. Muziek klinkt nog gezellig door de hele buurt.
Er zijn meerdere mensen op bezoek gekomen dus ben bang dat dit weer tot laat in de avond doorgaat.

En ja ik woon in een arbeiderswijk tussen de huurhuizen. Voor deze vrouw er kwam wonen nooit last gehad. Maar heb de pech dat deze rotte appel van de buurt net naast mij kwam wonen.
En andere buren in de omgeving dan? Hoef je het ook niet alleen te doen...

Ik herken wat je zegt... Had mijn eigen verhaal kunnen zijn. Ik wens je veel sterkte!
pejeka schreef:
10-06-2018 17:50
Ik zou zeggen:laat het mij weten als je een dergelijke buurt kent, en laat me vooral weten waarom het zo belachelijk is wat je zegt.
Jij woont in zo'n buurt volgens mij; je stokpaardje zijn 'tuintjes' en hoe vroeger alles beter was.

Pas een heel langlopend topic zitten lezen over een meisje/stel dat op hun nek word gezeten door een geschifte buurman. Jij was (als enige) fan van de buurman want madeliefjes, wilde aardbeitjes of paardenbloemen in het gras? Ja dan verdien je ook een dag en nacht scheldende en zelfs om zich heen schietende buurman... O_o

Het loopt nog steeds, ben benieuwd hoe het met haar is op een dag als vandaag. Jouw oplossing was: geef die buurman gelijk en doe wat hij zegt!! Ben je gek met je bloemetjes op het gras; dat is onkruid.

Buiten dat schrijf je ook gewoon heel beeldend. Ik kan je niet helpen, ik heb nog geeneens een tuin maar een speelveld en nog veel meer openbaar groen waar iedereen die hier woont mag liggen, zitten, spelen, eten, drinken, muziek maken en kinderen mogen gewoon spelen met water sterker nog: ze zetten giga-zwembaden neer in een warme zomer.
En BBQ's niet te vergeten.
Toch heb ik er zelden last van, een enkele keer gillen de kinderen wel heel hard als ze met water aan het gooien/schieten zijn maar dat kan hier gewoon.
Waar ik wel last van heb zijn de ouwe mensen die dan gaan staan zeuren dat ze zo geen boek kunnen lezen, of dat god het niet oke vind als je op zondag in je zwembroek buiten zit.

Maar dat is een enkeling die snel het zwijgen opgelegd wordt.
Door de wijkagent die ze dan ook nog ZELF gebeld hebben :facepalm:
Die komt dan -als hij tijd heeft- om te zeggen: zeg, niet zo zeuren en ruzie zoeken met de bewoners hier mw of meneer Zeurkous, er is geen muziek en er is geen overlast. Hutje op de hei wat voor je? Als je denkt dat je tientallen gezinnen naar je pijpen kan laten dansen zit je hier verkeerd. Oordopjes kopen en niet meer zeuren tegen deze mensen.
Heerlijke buurt hier! :yes:

In dat langlopende topic over een geschifte buurman bleef je ook af en toe roepen dat ze zich aan moest passen aan die aso. Ik denk dat jij beter weet waar je zulke grauwe wijken kunt vinden met tuin enz. hier heb je ze niet, ik kan me er ook niet goed iets bij voorstellen.
Vandaar: schrijf er eens een boek over.
Werktitel heb ik al voor je: 'Enge buren'.

Die heb ik wel gehad trouwens, ik was heel snel weg. Woonplaats: Wassenaar. Staat ook wel bekend om de aso-huurwijkjes, daswaar..
Veel hortensia's en een agent die maar bleef mompelen dat hij iemand niet uit huis kon zetten, alleen muziekapparatuur in beslag nemen.
Maar de volgende dag kocht hij dan gewoon een nieuwe. Zijn ouders bezaten het huis maar waren elders gaan wonen :)
Ze wilden rust in de tent, denk ik.

En om ontopic te blijven: de hele straat had last van die ene meneer in Wassenaar, met dit weer ging hij rustig door met party's tot anderen alweer naar hun werk moesten. Niks aan te doen; ik ben zodra ik de kans kreeg direct verhuisd naar een kleiner maar veel rustiger adresje.

En ja, soms is het inderdaad belachelijk wat je leest hier op dit forum. Je hebt geen idéé!! :D
Hier ook onaangepaste buren. Ik word zo langzamerhand een zeikbuur. Ze houden nergens rekening mee en ik merk dat wij als buurtje (zo'n 10 huizen) redelijk vaste gebruiken hebben. Het nieuwe gezin past er niet zo tussen.

We hadden ieder weekend een bus voor het raam staan. We hebben een leuk uitzicht maar dat zag je nooit meer. Uiteindelijk wat van gezegd en is opgelost. Huisdier dat continue verwaarloosd wordt. Niet qua eten maar wel qua aandacht. Niet uitlaten, in de garage, buiten in de kou laten staan. Tuin wordt zwaar verwaarloosd. En iedere keer ben ik degene die klaagt...

Vandaag ook verjaardag en hond continue te blaffen. Uiteindelijk na 4 uur blaffen toch maar er heen.....pffffff
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het aso om zo hard muziek aan te zetten in je tuin. Een keer een feestje ok maar niet structureel. Wat als jij ook jouw muziek aan wil in de tuin, want ja het is toch jouw tuin en je moet elkaar wat gunnen. Dan maar kijken welke radio het hardst kan? Dat gaat toch nergens meer over.

Ik vind dat je er zeker wat van mag zeggen. Zou fijn zijn als ze het begrijpen maar het kan ook eindigen in getreiter, dat is het vervelende. Mensen die vinden dat het normaal is om harde muziek te draaien in hun tuin zijn vaak niet erg bezig met rekening houden met hun omgeving.

Ik weet nog hoe veel overlast wij hadden van onze vorige puber buurjongen met zijn vriendjes. Binnen altijd een gebonk, geschreeuw, met deuren gooien en muziek hard aan. We hebben het eens aangekaart maar kregen een tirade over ons heen dus toen maar zo gelaten. In de zomer verplaatste het zich naar buiten en werd er daar van avond tot midden in de nacht gejoeld, muziek gedraaid, fikkie stoken in de tuin. Een aantal overburen hebben toen vaker geklaagd en ik hoorde de moeder een keer tegen haar zoon zeggen "ja, je weet dat ik er geen problemen mee heb maar die buren daar zijn van die zeikerds dus zet de muziek maar wat zachter". Fijne boodschap geef je je kind dan mee. Ben blij dat ik er niet meer naast woon, wat een mentaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Burengerucht mag niet dus ik zou even naar de verhuurder bellen als het maandag nog zo is of als het probleem telkens terugkeert.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quattro35 schreef:
10-06-2018 18:23

Wat ben ik blij dat ik in een wijkje met vooral bejaarden woon, nooit overlast, ze zorgen prima voor hun huis en tuin, gaan vroeg slapen, perfect!


Dit was mijn wijk tot een jaar of 5 geleden. Veel groen en goed onderhouden tuintjes.
Aantal ouderen is overleden, naar verpleeghuis of seniorenflat en de nieuwe bewoners verwaarlozen de boel. Wat Pejeka dus zegt idd hier en daar een verlepte trieste hortensia, struikjes worden vervangen door houten hekjes of beschutting dat uit elkaar valt of om is gewaaid omdat het niet stevig wordt vast gezet. Bijna halve meter hoog onkruid langs de beschutting. Echt zonde.

Ik was van de week in mijn tuintje bezig waarop de buurvrouw (3 jaar geleden hier komen wonen) van een paar huizen verderop zegt:
waar je zin in hebt met deze hitte. Ik heb 2 lagen worteldoek dat niet helpt (verder diverse bij elkaar geraapte straat- en grindtegels) en ben blij als het winter is, dan sterft het onkruid in mijn tuin weer...


Zo zonde. In dat huis woonde eerst een oudere dame en hield ondanks haar leeftijd haar tuin bij. Haar zoon kwam in het voorjaar en in de zomer wel paar keer helpen. Veel groen, heel veel planten. Allemaal dood gegaan, staat er nu verwaarloosd bij of in de container gegooid.

Wijken gaan door dit soort huurders snel achteruit. En de WBV doet er niets mee.
anoniem_354755 wijzigde dit bericht op 10-06-2018 20:44
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sterkte.
Mijn poolse buurtjes zijn ook niet rustig.Blowen, al 4 uur muziek aan vandaag en ook nog een blaffende hond.
Communicatie moeilijk door slecht nederlands.
Maarja sociale huurwoningen.Toch veel meer kans op rotte appels....
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
10-06-2018 16:05
Geluid moet op het niveau zijn dat je het aan de rand van je tuin nog net kan horen maar daarbuiten (dus in de tuin van de buren) niet.
Als dat niet lukt moet je een huis met een grotere tuin kopen.
Ik heb een hekel aan herrie, maar bovenstaande slaat echt nergens op. Ik zou het heerlijk vinden hoor, daar niet van, maar het is natuurlijk totaal niet realistisch (en heeft al helemaal geen wettelijke grondslag).
pejeka schreef:
10-06-2018 17:32
Ik snap dat je het kort door de bocht vindt. Maar het valt me altijd op, dat je in dat soort wijken nog "resten" van de ooit netjes bijgehouden (voor)tuintjes van de vorige bewoners ziet, met, zoals gezegd, hier en daar nog een eenzame hortensia of verwilderde struik margrieten, die zich staande probeert te houden tussen het al jaren niet meer gewiede onkruid, de gazonnetjes niet meer bijgehouden, onkruid en voet hoog tussen de tegels, enz. Is gewoon een beeld wat ik dan vaak zie in dergelijke wijken, zegt niks over jou, maar het valt me wel op.
O, men... :rofl:
Ik moet er altijd wel om lachen, de ene helft van de zelfde straat is verkocht en de ander is sociaal huur, maar wie krijgt de schuld? En dat met hetzelfde blok huizen.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
10-06-2018 18:11
Nee hoor een muziekje met mooi weer mag best. Als het in overleg dan ook een keer niet kan bij bv studeren, hoofdpijn etc.
Beetje geven en nemen van elkaar. Niet iedereen houd van de hele dag stilte.
Ik stel me voor dat degene die muziek buiten wil luisteren even een koptelefoon opzet. Dan kan de rest van de buurt rustig de krant lezen of een gesprek voeren in zijn eigen tuin.

Ik ken overigens nu al een een paar mensen met hyperacusis (overgevoeligheid voor harde geluiden). Van dat soort klachten gaat je inkomen meestal niet omhoog (lees: je kunt heel veel werk niet meer doen), dus een vrijstaand huis zit er niet in. Enig idee waar die zouden moeten wonen als harde muziek buiten normaal wordt?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
kapoentje schreef:
10-06-2018 15:17
Weet niet of ik dit hier goed plaats maar heb al 3 dagen achter elkaar last van mijn buren.
Vrijdag was het een gezellig samen komen met veel drank en wiet tot diep in de nacht. Gisteren was het een barbecue met veel drank en harde muziek en nu net gaan ze weer barbecueen met de muziek net ff op een standje te hard.
Kan ik nu al gaan vragen de muziek wat zachter te doen? Weet dat ze tot 22.00 uur geluid mogen maken. Vind het ook wel eng om langs te gaan want 1 van de bewoners kan naar wat ik gehoord heb best agressief zijn maar vind het ook zo wat om de politie in te schakelen.
Help. Weet het niet meer. Wil ook gewoon lekker in mn tuintje zitten.
Tja, als je een oplossing wilt dan zal je zelf echt wat meer doorzettingsvermogen moeten tonen dan je tot nu doet want anders blijft dit doorgaan en blijf jij met de gebakken peren zitten. Op zijn minst kan je hun aanspreken en laten blijken dat jij er last van hebt en vooral niet eerst zeggen dat je wilt klagen en vervolgens jezelf gaan excuseren want dan kan je beter helemaal niet het gesprek aangaan want zijn proeven dan duidelijk dat je het niet zo meent en dus gewoon door zullen gaan.

Laat merken dat er geen ruimte is voor discussie (wat mensen die worden aangesproken meestal doen omdat ze gewoon hun zin willen doordrammen) inzake de tijdsduur (tot na 00:00 uur) en laat desnoods merken dat jij de wet kent en die zegt dat het tot 22:00 men officieel geluid mag produceren maar echte geluidsoverlast sowieso verboden is bij wet en dat jij het vervelend zou vinden als hierover ene officieel klacht moet worden ingediend en wat op den duur niet alleen de verstandhouding verslechtert maar ook spanningen oplevert waar niemand iets aan heeft. Zo kom je tenminste weloverwogen en gemeend over zonder dat je 'vervelend' (heb je die klager weer) bent. Vertel daarbij dat jij vanwege je werk gewoon je slaap nodig hebt.

Als men doof is voor je verzoek, dan zal je toch dit gewoon via social media (of gewoon officieel) melden aan de Politie en dan afwachten maar wel je op instellen dat men misschien of doorgaat of laat merken het vervelend te vinden. Maar dan is het de kunst juist vol te houden en niet je te laten intimideren op welke wijze. Handig is ook als je foto's maakt van die momenten dat men bezig is, of desnoods zet jij je videocamera van je mobiel aan voor opnames zodat je beeld en geluid hebt van hun 'feesten' en de tijden.
Als men doof is voor je verzoek, dan zal je toch dit gewoon via social media (of gewoon officieel) melden aan de Politie en dan afwachten maar wel je op instellen dat men misschien of doorgaat of laat merken het vervelend te vinden. Maar dan is het de kunst juist vol te houden en niet je te laten intimideren op welke wijze. Handig is ook als je foto's maakt van die momenten dat men bezig is, of desnoods zet jij je videocamera van je mobiel aan voor opnames zodat je beeld en geluid hebt van hun 'feesten' en de tijden.

Ik heb de regels van het melden nageleefd. Eerst mondeling, nog een keer mondeling, toen schriftelijk en toen schriftelijk aangegeven dat ik een klacht in ging dienen. Ging een tijdje goed, maar buurman ging later weer vrolijk verder. Uiteindelijk bij de woningbouw een klacht neergelegd en op hun aanraden vervolgens bij de wijkagent. Hij is het gesprek aangegaan met buurman. Ik had de keuze om erbij te gaan zitten, maar ik zat op dat moment nog te hoog in mijn woede, dus gekozen om niet aan te schuiven. De meeste mensen vinden het toch niet grappig als politie aan je deur is in verband met geluidsoverlast, bij mij is het nu dan ook nagenoeg rustig bij de buurman. Je staat dus gelukkig niet helemaal alleen in dit soort gevallen.

Hoe is het afgelopen TO? Nog een beetje van je avond kunnen genieten? En van je slaap?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven