Overlast van buren

10-06-2018 15:17 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of ik dit hier goed plaats maar heb al 3 dagen achter elkaar last van mijn buren.
Vrijdag was het een gezellig samen komen met veel drank en wiet tot diep in de nacht. Gisteren was het een barbecue met veel drank en harde muziek en nu net gaan ze weer barbecueen met de muziek net ff op een standje te hard.
Kan ik nu al gaan vragen de muziek wat zachter te doen? Weet dat ze tot 22.00 uur geluid mogen maken. Vind het ook wel eng om langs te gaan want 1 van de bewoners kan naar wat ik gehoord heb best agressief zijn maar vind het ook zo wat om de politie in te schakelen.
Help. Weet het niet meer. Wil ook gewoon lekker in mn tuintje zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ze zeggen altijd "ga op een hutje in de hei wonen" nou dat wil ik dolgraag, maar waar in Nederland kan dat legaal? En niet te duur want 300.000 euro heb ik niet zomaar ergens klaarliggen.
Alle reacties Link kopieren
suish schreef:
14-06-2018 18:13
Ze zeggen altijd "ga op een hutje in de hei wonen" nou dat wil ik dolgraag, maar waar in Nederland kan dat legaal? En niet te duur want 300.000 euro heb ik niet zomaar ergens klaarliggen.
Ja, dit dus. Ik ben er ook mee bezig. Ik houd van de stad, echt, maar het wordt me teveel. Ik zit continu in de herrie. Ik slaap slecht en word vaak vroeg wakker (uurtje of 4, 5 meestal) en dan geniet ik gewoon echt van de stilte. Zalig.

Maar helaas, ook hier geen grote kapitalen voorhanden. Vrijstaand wonen is echt mijn droom (en dan het liefst echt vrijstaand en geen buren op 5 meter afstand. Ik wil er zelfs ruimte voor inleveren. Geef me 30m2 op de hei. Lijkt me heerlijk!
Zo'n hutje op de hei is ook niet zaligmakend hoor. Dan heb je wel weer een asociale boomklever of zo die je uit je slaap houdt. Helemaal stil is het nergens.
Alle reacties Link kopieren
suish schreef:
14-06-2018 12:49
Ik heb een buurman met een elektrische gitaar en versterker. Ik krijg niet aan zijn verstand dat het bijzonder onwenselijk en asociaal is in een appartement. Kunnen we niet gewoon wijken maken die alleen voor rustige mensen zijn en al die lawaaischoppers in aparte zones laten wonen zodat ze elkaar gek maken?
Het is geen methode die ik mensen zou aanraden, maar ik heb een keer gedreigd om op een onacceptabel tijdstip net zoveel lawaai te gaan maken als mijn buurman deed. Het hielp wel, wat alleen al het dreigement vond hij heel asociaal. Toen heb ik hem verteld dat hij zelf precies hetzelfde deed en ik het helemaal zat was om al maanden lang elke nacht wakker te worden van zijn herrie (en toen sliep ik nog door bijna alles heen).
Nooit meer last van hem gehad.
Het is alleen een methode die bij lang niet iedereen zal werken.
dolfine wijzigde dit bericht op 15-06-2018 08:43
0.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
14-06-2018 18:37
Zo'n hutje op de hei is ook niet zaligmakend hoor. Dan heb je wel weer een asociale boomklever of zo die je uit je slaap houdt. Helemaal stil is het nergens.
Klopt, maar het is een ander type geluid.
Wij hebben weken rondgetrokken in een Afrikaans land. Stil was het nooit, maar je hoorde de wind, dieren enzovoort en bijna nooit mensen.
We vonden het heerlijk. Het is dat ik niet weet hoe ik daar mijn brood moet verdienen, maar anders.................wist ik het wel.
Dan zouden we er gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
14-06-2018 18:37
Zo'n hutje op de hei is ook niet zaligmakend hoor. Dan heb je wel weer een asociale boomklever of zo die je uit je slaap houdt. Helemaal stil is het nergens.
Het geluid van de natuur stoort mij niet. Mijn vriend woont in de middle of nowhere en ja, daar hoor je de vogels luid kwetteren 's ochtends vroeg. Vind ik totaal niet erg. Het gaat mij om asociale buren die weigeren hun gedrag zodanig aan te passen dat ze zo min mogelijk overlast veroorzaken. Een huilende baby? Ja, dat is klote, maar die baby kan er niets aan doen. Dat kan ik hebben (niet van harte, maar ik word er niet helemaal gek van).

Als ik stofzuig, dan horen mijn buren dat. Dat vind ik heel vervelend, dus doe ik dat niet vroeg of 's avonds laat. Helaas heb ik nog geen stille stofzuiger ontdekt, anders had ik er wel eentje. Maar geluiden waar je heel makkelijk wat aan kunt doen maar die ik toch de hele dag hoor, daar word ik gek van. Je hoeft niet met hakken over het laminaat te rennen. Je hoeft niet keihard naar muziek te luisteren zonder koptelefoon. Je hoeft niet een trap op en af te denderen alsof je achtervolgd wordt door zombies, of een deur zo hard dicht te smijten dat mijn kunstwerk van de muur flikkert. Echt, doe normaal.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
14-06-2018 18:37
Zo'n hutje op de hei is ook niet zaligmakend hoor. Dan heb je wel weer een asociale boomklever of zo die je uit je slaap houdt. Helemaal stil is het nergens.
Gelukkig maar, ik zou me dan gaan afvragen of de wereld is vergaan. Of dat alles en iedereen is vertrokken, maar dat ik dat even had gemist. :O

In de zomer vind ik het ook wel gezellig als ik wat buurkinderen hoor spelen, beetje muziek van meestal de onderbuurjongen of geklets van anderen die gezellig aan het bbq-en zijn. Allemaal tegelijk wordt wat veel, en liever ook niet te hard, maar dan vind ik het juist leuk.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
pejeka schreef:
10-06-2018 17:05
Wat ik voor me zie is een buurt met goedkope rijtjeshuizen, de oorspronkelijke bewoners gestorven of door ouderdom weggetrokken, van die trieste tuintje met tegels met onkruid tussen de voegen, hier en daar nog een perkje waarin een eenzame hortensia of hosta zich staande tracht te houden tussen al het onkruid, een herinnering aan de tijd dat de tuintjes nog liefdevol onderhouden werden. Slordig tuinmeubilair, een stapeltje bierkratten ernaast, en radio 538 vooral luid en duidelijk aan, want gezellig, op een niveau dat je 3 straten verderop nog hoort...
Mooi beschreven.
Alle reacties Link kopieren
suish schreef:
14-06-2018 18:13
Ze zeggen altijd "ga op een hutje in de hei wonen" nou dat wil ik dolgraag, maar waar in Nederland kan dat legaal? En niet te duur want 300.000 euro heb ik niet zomaar ergens klaarliggen.
Er zijn op het platteland wel eens huisjes verkrijgbaar waar geen grond meer bij is. Die zijn best betaalbaar. Maar dan moet je wel een auto hebben om een keer boodschappen te kunnen doen en zo.
popita schreef:
14-06-2018 17:17
Dat jij je tijd liever anders besteed is prima, en dat je tuin er niet uitziet moet je zelf weten, maar het is een smoesje dat dit komt omdat vrouwen tegenwoordig werken. Dat bedoelde ik :) Evenmin hoef je het voor mij of voor wie dan ook bij te houden hoor. Maar daarom vind ik het nog wel jammer. Een straat die er een beetje kleurig en fleurig bij ligt vind ik gezelliger.
Als ik naar mijn oma en moeder keek, klopt het toch wel dat er vroeger gewoon meer tijd voor was. Mijn oma en moeder waren altijd thuis en hielden de tuin netjes bij. Scheelt nogal wat tijd die je aan het huishouden en de tuin kan besteden met mijn fulltime baan natuurlijk. Hoe meer je thuis bent, hoe meer tijd je hebt voor dit soort klusjes. Ik doe bv ook veel minder strak het huishouden dan hen, gewoon omdat dat niet mijn dagbesteding was en het vroeger (in ieder geval in mijn omgeving) wel. Dat is geen smoes, gewoon mijn eigen bevinding :) maar kan best zijn dat het bij anderen anders ging natuurlijk vroeger.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook steeds meer mensen die geen grote tuin meer willen omdat ze er niet te veel tijd meer in onderhoud aan willen spenderen. Kan ik ze niet kwalijk nemen. Mensen hebben nu allebei een baan, willen nog wat sporten, moeten kinderen overal naartoe brengen. Vroeger hadden de mensen niks.
Mannen gingen werken, hadden nergens omkijken naar verder. Vrouwen hadden in en om het huis het werk en hadden daarbuiten ook geen omkijken ergens naar. De kinderen hadden soms zelf een hobby maar die moesten daar zelf zien te geraken, maar ze hoefden niet overal naartoe te worden gebracht. Je had hoogstens 1x per jaar ouderavond, en het speelgoed hoefden niet schoon gemaakt te worden en de klaslokalen schoonhouden werd door de school zelf verzorgd.
Ouders deden niet aan sport.

Dat is nu allemaal anders. En mensen maken elkaar de kop echt gek met alles wat ze MOETEN.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
14-06-2018 16:14
Eens. En als meerdere buren denken dat "een keertje moet kunnen", dan zit je elke dag in de herrie.
Precies. Dat is ook wat hier in de flat gebeurd. 85% van de bewoners is asociaal/tokkie/pauper. Ze denken dat de wereld om hen draait en weigeren rekening te houden met anderen. En allemaal draaien ze wel 'een keertje' muziek. 'Want dat moet nou eenmaal kunnen hoor.'
Op verschillende tijdstippen, zodat ik bijna continu in de 'keertjes muziek' zit.
Laatst een buurman die om 23.00 nog even zijn tuin gaat bestraten. Had ik persoonlijk geen last van, maar het is de mentaliteit die dit soort mensen hebben. Het interesseert ze geen ruk of een ander er eventueel last van kan hebben. En zo gaat het continu hier. 'S nachts om 03.00 een interne verhuizing houden, met de nodige herrie die daarmee gepaard gaat. Om 00.30 nog even een gaatje boren met een klopboormachine of een kastje in elkaar timmeren. Dat soort.
Ze weten niet beter. Ze zijn ermee opgegroeid. Denk ik.
...
Whomi schreef:
14-06-2018 21:20
Als ik naar mijn oma en moeder keek, klopt het toch wel dat er vroeger gewoon meer tijd voor was. Mijn oma en moeder waren altijd thuis en hielden de tuin netjes bij. Scheelt nogal wat tijd die je aan het huishouden en de tuin kan besteden met mijn fulltime baan natuurlijk. Hoe meer je thuis bent, hoe meer tijd je hebt voor dit soort klusjes. Ik doe bv ook veel minder strak het huishouden dan hen, gewoon omdat dat niet mijn dagbesteding was en het vroeger (in ieder geval in mijn omgeving) wel. Dat is geen smoes, gewoon mijn eigen bevinding :) maar kan best zijn dat het bij anderen anders ging natuurlijk vroeger.
Het huishouden kost ook minder tijd dan vroeger, alleen al omdat je bijvoorbeeld niet meer de hele gezinswas op de hand hoeft te doen. En het huishouden kan tegenwoordig best een tandje minder strak, omdat we betere schoonmaakspullen hebben en geen kolenkachels meer. Maar het leven was vroeger heel anders, niet meer te vergelijken met nu. Mensen leefden minder "snel", en het enige uitje van mijn opa en oma was hun wekelijkse kaartavond bij kennissen. Sommige mensen zien een tuin als hobby en ontspanning, die zullen er naast hun fulltime baan juist graag in werken. Dus ook in deze tijd is het moeilijk een vergelijking te trekken. Iedereen stelt zijn eigen prioriteiten. Of jij er tijd voor hebt daar kan ik natuurlijk niet over oordelen. Als je er geen zin in hebt is dat je goed recht. Neemt niet weg dat ik vind dat voortuinen waar het onkruid een halve meter hoog tussen de tegels staat, de straat een armoedig aanzicht geven. En dat is (bij ons in de straat althans) toch echt een groot verschil met tien, vijftien jaar geleden, toen óók iedereen al werkte.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
10-06-2018 17:05
Wat ik voor me zie is een buurt met goedkope rijtjeshuizen, de oorspronkelijke bewoners gestorven of door ouderdom weggetrokken, van die trieste tuintje met tegels met onkruid tussen de voegen, hier en daar nog een perkje waarin een eenzame hortensia of hosta zich staande tracht te houden tussen al het onkruid, een herinnering aan de tijd dat de tuintjes nog liefdevol onderhouden werden. Slordig tuinmeubilair, een stapeltje bierkratten ernaast, en radio 538 vooral luid en duidelijk aan, want gezellig, op een niveau dat je 3 straten verderop nog hoort...
:rofl: you made my day
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu TO? Wat zeiden de buren
Alle reacties Link kopieren
Djessy schreef:
15-06-2018 14:14
Precies. Dat is ook wat hier in de flat gebeurd. 85% van de bewoners is asociaal/tokkie/pauper. Ze denken dat de wereld om hen draait en weigeren rekening te houden met anderen. En allemaal draaien ze wel 'een keertje' muziek. 'Want dat moet nou eenmaal kunnen hoor.'
Op verschillende tijdstippen, zodat ik bijna continu in de 'keertjes muziek' zit.
Laatst een buurman die om 23.00 nog even zijn tuin gaat bestraten. Had ik persoonlijk geen last van, maar het is de mentaliteit die dit soort mensen hebben. Het interesseert ze geen ruk of een ander er eventueel last van kan hebben. En zo gaat het continu hier. 'S nachts om 03.00 een interne verhuizing houden, met de nodige herrie die daarmee gepaard gaat. Om 00.30 nog even een gaatje boren met een klopboormachine of een kastje in elkaar timmeren. Dat soort.
Ze weten niet beter. Ze zijn ermee opgegroeid. Denk ik.
Klinkt als mijn buurt.
Er is altijd reden voor een feestje: jarig, geslaagd voor rijexamen, oma jarig en viert bij familie , nieuwe hond, buurtbbq, dochterlief jarig, nieuwe hond, voetbalteam heeft gewonnen etc.
Altijd van die mensen die het inderdaad geen ruk interesseert of een ander er last van heeft.
De versterker is weer gemaakt en dat moet natuurlijk uitgeprobeerd.
En maar alcohol zuipen.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
20-06-2018 20:12
Klinkt als mijn buurt.
Er is altijd reden voor een feestje: jarig, geslaagd voor rijexamen, oma jarig en viert bij familie , nieuwe hond, buurtbbq, dochterlief jarig, nieuwe hond, voetbalteam heeft gewonnen etc.
Altijd van die mensen die het inderdaad geen ruk interesseert of een ander er last van heeft.
De versterker is weer gemaakt en dat moet natuurlijk uitgeprobeerd.
En maar alcohol zuipen.
Verschrikkelijk. Dan valt het hier nog redelijk mee. Alhoewel, als het mooi weer is schijnt men het ook normaal te vinden om tot diep in de nacht in de tuin te zuipen, wat vervolgens ontzettend galmt tussen al deze huizen die heel dicht op elkaar staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven