Overnemen luxaflex koophuis

22-05-2019 09:12 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Als het goed is kopen wij volgende week ons eerste huis (financiën moeten nog rond). De eigenaren waarvan wij het huis gaan kopen hebben een aantal zaken ter overname aangeboden, waaronder luxaflex die wij willen gaan overnemen.
Het gaat om specifieke maten (in een erker, 4 of 5 losse delen om het passend te maken) en in een andere ruimte ook nog 5 (4 kleine delen en 1 grotere luxaflex). Het ziet er zeer netjes uit en het is opgehangen door een bedrijf. Maar nu... wat gaan we daarvoor geven? Ik heb geen idee wat ze ervoor willen hebben, maar als zij ons nu gaan vragen wat we willen geven? Waar zetten we dan op in?
*ik weet niet hoe oud het is
Erger je niet, verwonder je slechts.
Wintertime16 schreef:
22-05-2019 10:20
Als jullie het niet overnemen moeten ze het zelf verwijderen en weggooien. Dus alles wat jullie betalen is voor de verkopers mooi meegenomen.

En als ze het weghalen moet TO iets nieuws kopen, dus ook voor TO is het mooi meegenomen als ze het voor een zacht prijsje kan overnemen. En de huidige eigenaar kan het ook nog te koop aanbieden aan mensen in de straat met hetzelfde huis.
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
22-05-2019 10:13
Ik zou er niks voor betalen. Het gaat om relatief superkleine bedragen die normaal gesproken in het huisbedrag zijn opgenomen. Ik zou iets zeggen als "Jullie mogen de oude luxaflex wel laten hangen, dan hebben we even wat voor tijdelijk". Dat hebben wij ook gedaan, met ook echt de verwachting dat het tijdelijk was en we nieuwe gingen ophangen. Dat is er alleen nooit van gekomen en het is wel best zo :-)
Om deze reden zou ik er ook niks voor betalen en er zelf ook niks voor vragen. Een gemiddeld koophuis kost in Nederland ongeveer 300.000 en dan betaal je als koper nog de bijkomende kosten. Ik vind het een beetje mierenneuken als je na het betalen van een paar ton gezeur krijgt over tweedehands spullen met een waarde van bijna niks.

Onze verkopers hadden trouwens ongevraagd de luxaflex laten hangen in een ontzettend lelijke kleur. Die hebben we maar laten hangen totdat we klaar waren met het schilderwerk en daarna zat ik met het gedoe van het verwijderen.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Dit huis loopt inderdaad ook tegen de 3 ton, ik snap jullie punt wel.
Ik ga het inderdaad zo bekijken dat ieder bedrag voor de verkopers mooi is meegenomen. Binnenkort maar eens een afspraak maken om het er over te hebben / te onderhandelen.
Erger je niet, verwonder je slechts.
Toen ik ging verhuizen kon ik rolgordijnen overnemen en zat ik met hetzelfde dilemma. Ik heb toen gevraagd wat de verkoper ervoor wilde hebben. Dat bedrag was zodanig laag dat ik meteen ja heb gezegd. In de woonkamer wilde ik uiteindelijk andere raambekleding, maar het was fijn om zonwering te hebben terwijl we aan het klussen waren, en ook hoefde ik niet halsoverkop te beslissen maar kon er op mijn gemak naar kijken nadat ik verhuisd was. In de rest van het huis waren ze netjes en goed en hangen ze nog steeds. Ik ben dus blij dat ik gewoon betaald heb wat de verkoper wilde hebben, want ik heb er uiteindelijk veel voordeel van. Mochten de verkopers een veel hoger bedrag vragen dan je in gedachten had, kun je uiteraard tegenbieden, of er vanaf zien.
Alle reacties Link kopieren
@ikzegookwat; daar hoop ik op! Dat het bedrag ons meevalt, maar het is zo lastig dat we geen idee hebben haha. Nou we wachten het maar af!
Erger je niet, verwonder je slechts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven