Overstappen energieleverancier, toch maar wel ?

24-01-2022 23:05 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had een reactie gepost in het topic: zo lang mogelijk geen verwarming aandoen maar misschien is een eigen topic beter :)

Wij zijn sinds kort overgaan op een variabel contract. We zitten bij Essent en laat die nu enorm duur zijn (€ 2,30 per kubieke meter gas)

Ik heb toch maar even een vergelijking bij gaslicht gedaan en dan kom ik uit bij Innova energie. Daar betaal je een stuk minder, zo'n € 1,23 per kubieke meter gas. Ik wil me eigenlijk niet vastleggen maar we stoken al heel weinig en toch moeten we voor twee maanden ineens zo'n € 415 bijbetalen. Absurd. Wat doen jullie?

De verwachting is dat heel 2022 de gasprijzen hoog blijven :-(

We betaalden eerst € 135 per maand en we moeten € 300 gaan betalen is de schatting. 🙄
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook overgestapt hoor, konden van 1.75 naar 1.22 pee kuub. Wel voor 3 jaar vast, maar als je overstapt betaalde meestal de nieuwe leverancier de boete wel. En als het echt veel goedkoper wordt kan de boete ook wel uit.
Ze dachten steeds dat het na april wel weer gaat dalen, maar ik heb er ook een beetje een hard hoofd in.
Alle reacties Link kopieren
Waar ben je naartoe gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Even een waarschuwing, ik ben laatst overgestapt op Innova, het maandbedrag zou 250 euro zijn volgens Pricewise, en in de bevestigingsmail van Innova stond vervolgens dat mijn maandbedrag 285 euro.
Alle reacties Link kopieren
Vattenfal had toen een goede aanbieding. Kijk ook eens op tweakers, daar weten ze vaak goede aanbiedingen te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Comocomo schreef:
24-01-2022 23:13
Even een waarschuwing, ik ben laatst overgestapt op Innova, het maandbedrag zou 250 euro zijn volgens Pricewise, en in de bevestigingsmail van Innova stond vervolgens dat mijn maandbedrag 285 euro.
Oh lekker dan. Ja ik las al slechte berichten erover. Maar zij zijn tenminste niet zo enorm duur. Ben je er akkoord mee gegaan ondanks het hogere maandbedrag?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nu echt niet naar zo’n kleine leverancier met lokkertjes overstappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al jaren bij Eneco en blijf daar ook. Alle kleine bedrijven gaan failliet. Ik betaal niet veel omdat ik heel lang klant ben. Verleden jaar bij de Mediamarkt ook zon vage actie. Overstappen met korting. Niet op ingegaan. Bleek maar goed ook. Hele slechte recensies dat bedrijf. Weet de naam niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat dacht ik ook. Totdat ik 2.30 moest betalen voor 1m3 gas :-o

Maar wat moet ik dan? Ik heb geen zin om zo'n € 2000 per jaar meer te gaan betalen. En ik betaal ook geen extreem hoge voorschot bedragen, ik let altijd wel op het verbruik.
Alle reacties Link kopieren
Vattenfall betaal je ook zo'n € 2 per kubieke meter zag ik. Ik kan gewoon geen grote leverancier vinden die nog een redelijke prijs aanbiedt. Ik weet waarom dat zo is maar mag ik dat stom vinden?
Alle reacties Link kopieren
Dreuzel84 schreef:
24-01-2022 23:28
Vattenfall betaal je ook zo'n € 2 per kubieke meter zag ik. Ik kan gewoon geen grote leverancier vinden die nog een redelijke prijs aanbiedt. Ik weet waarom dat zo is maar mag ik dat stom vinden?
Dat ís ook stom! Wij zitten bij Vattenfall en betalen ook de hoofdprijs. Contract in januari afgelopen, vrijstaand jaren 30 huis van 180 m2 en 5 personen. En ik baal ook heel hard. Hoop dat de prijzen dalen en dan snel vast een contract nemen. Dit is niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
fryskefaam schreef:
24-01-2022 23:38
Dat ís ook stom! Wij zitten bij Vattenfall en betalen ook de hoofdprijs. Contract in januari afgelopen, vrijstaand jaren 30 huis van 180 m2 en 5 personen. En ik baal ook heel hard. Hoop dat de prijzen dalen en dan snel vast een contract nemen. Dit is niet te doen.
Ah vreselijk toch! Wij hebben een gas verbruik van rond de 1000m3. Dat is al erg weinig, wij wonen met zijn vieren in een twee onder één kap woning. Ik kan me voorstellen dat jullie helemaal de hoofdprijs betalen 😳
Alle reacties Link kopieren
Louise70 schreef:
24-01-2022 23:24
Ik zit al jaren bij Eneco en blijf daar ook. Alle kleine bedrijven gaan failliet. Ik betaal niet veel omdat ik heel lang klant ben. Verleden jaar bij de Mediamarkt ook zon vage actie. Overstappen met korting. Niet op ingegaan. Bleek maar goed ook. Hele slechte recensies dat bedrijf. Weet de naam niet meer.
Oja klopt, mijn partner kocht een tv daar en trapte er bijna in ( gelukkig konden we het nog stopzetten)
Edit, budget energie was dat
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Hier vorig jaar voor de dip overgestapt. Zaten bij vattenfal en nu Essent. Vastgezet voor 5 jaar voor ruim onder de euro per kubieke meter. Ontzettende mazzel gehad
Alle reacties Link kopieren
Bij Vandebron gaan wij vanaf februari 1,70 per m3 betalen (verlengaanbod).
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
24-01-2022 23:18
Ik zou nu echt niet naar zo’n kleine leverancier met lokkertjes overstappen.
Ik ook niet .
Ik bezuinig op autoritjes en op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Lotje0207 schreef:
25-01-2022 04:46
Bij Vandebron gaan wij vanaf februari 1,70 per m3 betalen (verlengaanbod).
Ik zit ook bij vandebron en kreeg hetzelfde aanbod. Eigenlijk wil ik daar wel weg omdat het een kleine partij is maar mijn verlengaanbod is vele malen beter dan wat ik bij een grote aanbieder kan krijgen. Lastig dit.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
25-01-2022 06:06
Ik zit ook bij vandebron en kreeg hetzelfde aanbod. Eigenlijk wil ik daar wel weg omdat het een kleine partij is maar mijn verlengaanbod is vele malen beter dan wat ik bij een grote aanbieder kan krijgen. Lastig dit.

Mocht dat bedrijf omvallen dan kun je toch nog altijd ergens anders heen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Innova is een van de minder solvabele partijen, dus het risico dat ze omvallen is aanwezig. Vreemd dus dat ze zo'n stuntprijs kunnen aanbieden.

Het verschil in prijs per m3 is in vergelijking met de andere partijen wel enorm! Ben je wel appels met appels aan het vergelijken? Zijn beide prijzen inclusief alle bijkomende kosten?

In jouw geval zou ik het risico wel durven nemen zolang je je voorschot maar laag kunt houden.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn de bijkomende kosten? Gasprijs alleen zegt niks..
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Harderwijk2021 schreef:
25-01-2022 02:47
Hier vorig jaar voor de dip overgestapt. Zaten bij vattenfal en nu Essent. Vastgezet voor 5 jaar voor ruim onder de euro per kubieke meter. Ontzettende mazzel gehad
Oke.

Wat heeft de to aan jouw verhaal? Of wil je even kwijt hoe goed jij het hebt gedaan?
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja ik hoor allemaal hoeveel mensen het nu vast hebben gezet voor 3 jaar of voor 5 jaar voor € 0,90 cnt per kubieke meter gas. Slim. Had ik dat maar gedaan :P

Maar wat als ik wel overstap naar Innova. Ik laat mijn voorschotbedrag precies afgepast staan. En ze zouden omvallen.. dan kan ik daarna nog beter naar een andere leverancier gaan. Want zoals ik al aangaf, Essent is echt mega duur.
Alle reacties Link kopieren
Als je wel overstapt naar Innova en je voorschotbedrag laag houdt, dan profiteer je van een lagere prijs zolang ze niet omvallen. Niets meer of minder dan dat. Met een beetje geluk kom je de winter door.

Je weet dus zeker dat die gasprijs van € 1,23 een all-in prijs is?
Alle reacties Link kopieren
Gisteren ook maar weer eens gekeken. Ook hier kwam Innova er als goedkoopste uit. Hun solvabiliteit is echter niet goed. Als ze omvallen en je moet dan elders een nieuw contract, kán dat gunstig uitpakken als de tarieven gezakt zijn, maar wat als ze verder stijgen?

Vervolgens was Budget Energie de 'goedkoopste', maar niet helemaal groen en slechte klantenservice.

Huidige leverancier maar weer gevraagd om nieuw aanbod waarin ik bovenstaande vermeld heb. Net ontvangen. Nog steeds 90 euro duurder dan wat ik afgelopen jaar bij hen betaalde, maar weer minder dan eerdere offertes.

De dreigende situatie in Rusland maakt dat ik er waarschijnlijk toch gebruik van ga maken. De variabele tarieven maken het te onzeker, vooral t.a.v. mijn inkomen. Weinig speelruimte...
Alle reacties Link kopieren
louti schreef:
25-01-2022 08:13
Oke.

Wat heeft de to aan jouw verhaal? Of wil je even kwijt hoe goed jij het hebt gedaan?

Allemensen wat een reactie. To vraagt "wat doen jullie?" Nou, wij doen niks, want zoals ik schreef, hebben we hier bij toeval een gelukkig keus gemaakt vorig jaar. En nee, wil dus niet laten zien hoe goed ik het gedaan heb, want zoals je kan lezen , schreef ik "ontzettend mazzel" , geluk dus.
Fijne dag hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven