Parkeeroverlast

04-04-2020 09:00 33 berichten
Goedemorgen,

Ik woon in een rustige wijk in een stad, waar je een parkeervergunning dient te hebben of betaald moet parkeren.

Helaas zit er (precies naast) mijn slaapkamerraam een stukje straat van de gemeente waar je je auto “stiekem” neer kunt zetten. En dit gebeurt dan ook regelmatig. Mijn overburen en hun “volwassen” kids, of vrienden van die kids. Het zijn verschillende auto’s, maar altijd voor hetzelfde huis.

Mijn buren, ik ken ze niet. Ik ken een paar mensen van gezicht, maar iedereen hier is grotendeels op zichzelf. Ik ken hun muzieksmaak wel heel goed, want ze parkeren de auto savonds laat, gaan dan binnen iets pakken (?), laten de muziek gewoon aan, duurt met gemak een half uur, en rijden dan met vol gas weer weg. Ik vind het zo aso en heb er echt last van. (Ter voorbeeld; Ik kan mijn tv binnen niet horen als ze er staan met hun muziek.)

Anyway, ik ga het denk ik melden. Je mag sowieso niet parkeren op die plek en ik snap het volume op dat tijdstip ook niet.

Wat zouden jullie doen?

Eerst buren zelf aanspreken of direct melden bij de gemeente zodat men kan handhaven?
Dit speelt inmiddels minimaal een jaar.
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder.....

Het irriteert je, en duurt al een jaar.

Dat eerste los je op door met je buren te praten, dat tweede is je eigen schuld, doordat je er zo lang mee gewacht hebt.....
jouw leven is een keuze
De volgende keer er eens even op af stappen en uitleggen dat je er last van hebt?
Alle reacties Link kopieren
Als ze de muziek in hun auto laten schallen, betekent dat dat ze hun auto achterlaten met de contactsleutel in het slot, want als je die eruit haalt, is het electrische circuit van de auto uitgeschakeld. Dus die mensen gaan allemaal op bezoek en laten hun auto achter met open deuren en de contactsleutels erin en met blèrende radio's, en komen dan na een uur weer terug?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
04-04-2020 09:08
Als ze de muziek in hun auto laten schallen, betekent dat dat ze hun auto achterlaten met de contactsleutel in het slot, want als je die eruit haalt, is het electrische circuit van de auto uitgeschakeld. Dus die mensen gaan allemaal op bezoek en laten hun auto achter met open deuren en de contactsleutels erin en met blèrende radio's, en komen dan na een uur weer terug?
Ja, bijzonder he. Ik snap het ook niet.

Hun huis en mijn huis zitten vrij dicht bij elkaar, dus ze hebben goed zicht op de auto.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat ze voor rede vatbaar zijn als dat het enige stukje is waar je blijkbaar nog gratis kunt parkeren en ze hun auto laten staan naast jouw raam met de muziek aan.

Je kent ze verder ook niet.

Ik zou melding maken bij de gemeente over dat stukje illegaal parkeren. Dan weten de overlastveroorzakers ook niet dat het van jou komt (met mogelijke pesterijen als gevolg).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
In een gezonde normale situatie had jullie al lang contact met elkaar gehad. Elkaar de hand geschut, eventueel telefoonnummers uitgewisseld.

Je hoeft niet met elkaar over de vloer te komen, maar even voorstellen maakt het allemaal wel makkelijker.

Dan kan je ze ook gewoon aanspreken op dit gedrag. En vragen of dat ze de muziek zachtjes willen zetten tussen 21:00 en 08:00 bijvoorbeeld en rustiger weg te rijden.

Durf of kan je dit niet, bel dan de wijkagent eens op voor tips.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
2east schreef:
04-04-2020 09:03
Bijzonder.....

Het irriteert je, en duurt al een jaar.

Dat eerste los je op door met je buren te praten, dat tweede is je eigen schuld, doordat je er zo lang mee gewacht hebt.....
Geen idee of ik dat eerste kan oplossen door met de buren te spreken.
Ik vind het nl common sense dat je je muziek aanpast en niet met hip hop de woonwijk binnen komt rijden om 1u snachts.

Ik heb er idd lang mee gewacht. Het is ook een periode rustiger geweest. Daarbij heb ik ook nog gedacht in het begin; ach, een keer een feestje.
pejeka schreef:
04-04-2020 09:08
Als ze de muziek in hun auto laten schallen, betekent dat dat ze hun auto achterlaten met de contactsleutel in het slot, want als je die eruit haalt, is het electrische circuit van de auto uitgeschakeld. Dus die mensen gaan allemaal op bezoek en laten hun auto achter met open deuren en de contactsleutels erin en met blèrende radio's, en komen dan na een uur weer terug?
De auto radio kan gewoon aan zonder dat de contactsleutel in het slot zit. De radio werkt op de accu dan.
himalaya schreef:
04-04-2020 09:16
Ik denk niet dat ze voor rede vatbaar zijn als dat het enige stukje is waar je blijkbaar nog gratis kunt parkeren en ze hun auto laten staan naast jouw raam met de muziek aan.

Je kent ze verder ook niet.

Ik zou melding maken bij de gemeente over dat stukje illegaal parkeren. Dan weten de overlastveroorzakers ook niet dat het van jou komt (met mogelijke pesterijen als gevolg).
Dit denk ik ook.
Het is ook geen parkeerplek trouwens. Er mag daar überhaupt geen auto worden neergezet. Tis gewoon een stukje weg.
anoniem_389095 wijzigde dit bericht op 04-04-2020 09:35
10.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Noia schreef:
04-04-2020 09:24
Geen idee of ik dat eerste kan oplossen door met de buren te spreken.
Ik vind het nl common sense dat je je muziek aanpast en niet met hip hop de woonwijk binnen komt rijden om 1u snachts.

Ik heb er idd lang mee gewacht. Het is ook een periode rustiger geweest. Daarbij heb ik ook nog gedacht in het begin; ach, een keer een feestje.
Allemaal aanname. Niks feitelijks aan.

Wil je een probleem op lossen of wil je gelijk krijgen?
jouw leven is een keuze
Hier parkeerden bezoekers van het centrum ook op een stukje waar ze eigenlijk niet mochten staan. De buren konden daardoor bijna hun huis niet uit, omdat de auto strak tegen de gevel werd geplaatst. Contact met de Gemeente opgenomen, en die heeft een Amsterdammertje geplaatst.
Alle reacties Link kopieren
Noia schreef:
04-04-2020 09:24
Geen idee of ik dat eerste kan oplossen door met de buren te spreken.
Ik vind het nl common sense dat je je muziek aanpast en niet met hip hop de woonwijk binnen komt rijden om 1u snachts.
Ja, dat zou je denken. Vlak achter onze tuin is een parkeerplaats waar men vaak laat op de avond of aan het begin van de nacht met harde muziek stond. Twee auto's, lekker uitstappen en kletsen en afhaalvoer/chips opeten (en lekker op de grond flikkeren). Je zou denken, ze snappen best dat de omwonenden dit horen.
Toen ze een keer vlak achter onze tuin stonden ben ik er eens heen gegaan. Ik verbaasd, want jongens van in de twintig. Zij verbaasd, want 'o sorry, mevrouw'. Op die leeftijd nog niet snappen dat je overlast veroorzaakt midden in de nacht!
Oemayra schreef:
04-04-2020 09:43
Hier parkeerden bezoekers van het centrum ook op een stukje waar ze eigenlijk niet mochten staan. De buren konden daardoor bijna hun huis niet uit, omdat de auto strak tegen de gevel werd geplaatst. Contact met de Gemeente opgenomen, en die heeft een Amsterdammertje geplaatst.
Goede tip.
Misschien dat ze er een steen/boompje kunnen plaatsen.
Altijd eerst in gesprek gaat.
pejeka schreef:
04-04-2020 09:08
Als ze de muziek in hun auto laten schallen, betekent dat dat ze hun auto achterlaten met de contactsleutel in het slot, want als je die eruit haalt, is het electrische circuit van de auto uitgeschakeld. Dus die mensen gaan allemaal op bezoek en laten hun auto achter met open deuren en de contactsleutels erin en met blèrende radio's, en komen dan na een uur weer terug?
Tenzij je een auto hebt met keyless start ;-)
hertje89 schreef:
04-04-2020 09:26
De auto radio kan gewoon aan zonder dat de contactsleutel in het slot zit. De radio werkt op de accu dan.
De radio wordt altijd gevoed via de accu ;-)
En ontopic, waarschuw gewoon de handhaving van je gemeente.
gizzmo-returns schreef:
04-04-2020 09:46
Altijd eerst in gesprek gaat.

In gesprek gaan met tokkies? Ja, dat gaat vast werken. :roll:
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
04-04-2020 09:04
De volgende keer er eens even op af stappen en uitleggen dat je er last van hebt?
Stadsleven is echt anders dan in kleinere steden/dorpen.
Ik ben in een kleiner stadje opgegroeid en ben me lam geschrokken van de aso houding in de randstad.
Praten heeft heel vaak geen zin, en als je vervolgens de politie belt weten ze natuurlijk dat jij het was.
Ik zou gewoon direct de politie bellen, TO.
Godzijdank gaan wij deze zomer terug verhuizen naar een stadje in een andere provincie :)
-
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
04-04-2020 09:55
In gesprek gaan met tokkies? Ja, dat gaat vast werken. :roll:
Tokkies? Of "gewoon" mensen die niet goed weten wat hun omgeving ervaart?
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard gewoon melden. Dan kunnen ze het stukje afsluiten, of zo.

Tenzij je zelf een auto hebt, want dan zou je die er ook neer kunnen zetten. Dat is niet elegant maar lost het probleem wel op. ;-)
óu sont les neiges d'antan

Jaren geleden werd ik iedere ochtend wakker van een stationair draaiende vrachtauto (diesel) op het parkeerterrein achter mijn huis. De motor moest blijkbaar opwarmen.
Ben een keer in pyjama en ochtendjas (kwaad) naar buiten gegaan en heb verteld dat ik er erge last van had. Is nooit meer gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat, mensen die dit soort gedrag vertonen, niet echt begripvol reageren. Als je al niet snapt dat je dit soort overlast niet moet geven....

Mijn advies zou dan ook zijn om eens een politiebureau binnen te stappen en te vragen hoe te handelen wanneer dit weer gebeurt. Mag je hun bellen? Moet je het kenteken doorgeven? Enzovoort.

Wij hebben hier ook een heel groot parkeerprobleem, maar het is meer de schuld van de gemeente die hier weigert er iets aan te doen, dan dat het opzettelijke a-socialiteit van de buurtbewoners is. (geen geluidsoverlast dus, alleen puur parkeeroverlast.)
merano schreef:
04-04-2020 10:03
Uiteraard gewoon melden. Dan kunnen ze het stukje afsluiten, of zo.

Tenzij je zelf een auto hebt, want dan zou je die er ook neer kunnen zetten. Dat is niet elegant maar lost het probleem wel op. ;-)
Haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven