Pissende honden (tegen huis) weren

22-10-2019 17:43 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag, ik ben op zoek naar tips tegen plassende honden. Er lopen hier nogal wat aso-hondeneigenaren in de buurt die het normaal vinden om hun hond tegen ons huis/plantenbakmuurtje aan te laten plassen. Niet bij iedereen helpt het om ze erop aan te spreken... Zou een dagelijkse dosis peper voor de muur een idee zijn? Hebben jullie nog andere tips? Bij voorbaat dank.
Alle reacties Link kopieren
scottylove schreef:
22-10-2019 22:55
Wat ik zelf veel erger vindt is dat er op mijn werk per dag minstens 30 volwassen kerels tegen ons gebouw aan staan te pissen omdat ze binnen 50 cent moeten betalen.
Optie 1:
Afbeelding
alleen het plaatje of liever nog het echte werk.

Optie 2:
Afbeelding

Alleen de suggestie van bekeken worden schijnt al te helpen, daarom ook optie 3:
Afbeelding
Maar dan natuurlijk twee grote ogen mosschilderen.

Zoiets, tevens optie 4:
Afbeelding

En je kunt natuurlijk ook “viespeuk, weet je moeder dat je tegen muren aanpist?”/. “Wilt u uw hond tegen uw eigen woonhuis laten plassen, bij voorbaat dank” op de muur kladden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
23-10-2019 00:39
Jij bent trainer? Waarom voorkom je dan niet dat mensen je teef aaien als ze daar zo bang van wordt? En als je met drie honden niet goed genoeg op kunt letten dat er niet tegen huizen en tuinen aangepiest wordt dan moet je met minder honden lopen. Ik vind het echt asociaal.
Dat. Als je al niet in de gaten kunt houden of ze tegen andermans spullen plassen, heb je sowieso onverantwoord weinig overzicht.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
23-10-2019 00:39
Jij bent trainer? Waarom voorkom je dan niet dat mensen je teef aaien als ze daar zo bang van wordt? En als je met drie honden niet goed genoeg op kunt letten dat er niet tegen huizen en tuinen aangepiest wordt dan moet je met minder honden lopen. Ik vind het echt asociaal.
Ja ik heb een bordje hangen aan haar tuigje waarop staat niet benaderen. Maar daar luisteren mensen niet altijd naar. Ook niet wanneer ik het aangeef. Daarnaast loop ik dus met elke hond apart in de ochtend en middag omdat de trainingen met ze buiten plaatsvinden. En ze alle 3 andere dingetjes hebben, dat werkt niet samen. Meestal loop ik alleen in de avond tegelijk met allemaal. En dan plast er weleens 1 tegen een lantaarnpaal, plantje, muurtje. Dan maar asociaal. Ik heb vrede met wie ik ben, hoe mensen mij zien en mijn sociale contacten. :)
jamadi52 schreef:
23-10-2019 00:51
Tip voor TO
Bij de drogist is Lysol te koop dat doe je op je muur, het stinkt flink en de honden haten het.
Zelf heb ik het gebruikt en mijn muur wordt niet meer bepist.
Na een regenbui ff overnieuw bespuiten.
Is dat niet al heel lang uit de handel?
S-Groot schreef:
23-10-2019 00:53
Dat is echt niet zo moeilijk hoor, gewoon jezelf tussen je hond en andere mensen positioneren. Je hebt toch ogen en hoeft toch niet te wachten tot iemand gaat aaien? Kom op hoor, een dusdanig angstige hond moet je gewoon beschermen en zeker als trainer moet je dat weten.
Je kunt jezelf zo positioneren als je wil, maar als die mensen niet luisteren kun je weinig anders doen. Of je moet ze een klap voor hun kop verkopen. Sommige mensen luisteren gewoon echt niet, maar zijn dan wel verontwaardigd als m'n hond uithaalt.
Alle reacties Link kopieren
jamadi52 schreef:
23-10-2019 00:51
Tip voor TO
Bij de drogist is Lysol te koop dat doe je op je muur, het stinkt flink en de honden haten het.
Zelf heb ik het gebruikt en mijn muur wordt niet meer bepist.
Na een regenbui ff overnieuw bespuiten.
Dank! Domme vraag misschien, maar is Dettol vergelijkbaar? Ik vermoed dat Lysol (in NL) lastig te vinden is als ik zo op Google kijk.
Alle reacties Link kopieren
@feow ik heb ook nog gedacht aan een nepcamera die ronddraait o.i.d. Ik vermoed alleen dat deze aso-vrouw daar geen boodschap aan heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, geweldige tips Feow!
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
23-10-2019 09:46
Je kunt jezelf zo positioneren als je wil, maar als die mensen niet luisteren kun je weinig anders doen. Of je moet ze een klap voor hun kop verkopen. Sommige mensen luisteren gewoon echt niet, maar zijn dan wel verontwaardigd als m'n hond uithaalt.

Want je bent verplicht om bij die mensen in de buurt te blijven staan? Nee hoor, ik zorg zelf wel voor genoeg afstand tot mijn angstige of (angst)agressieve hond. Verder wil ik het best op een aardige manier aangeven maar krijg je toch echt een verbale uitbrander als je het toch gaat proberen, niemand die ongevraagd/ongewenst aan mijn hond komt :evil: . Maar ik hou mensen ook al lang uit de buurt voordat ze kunnen aaien, dus voordat ze bij me zijn heb ik al lang met mijn houding duidelijk gemaakt dat er niet benaderd wordt en zonodig iets gezegd en/of afstand genomen. Veiligheid voorop, van mijn honden en in geval van agressie van mijn hond ook van de mensen eromheen.
S-Groot schreef:
23-10-2019 10:29
Want je bent verplicht om bij die mensen in de buurt te blijven staan? Nee hoor, ik zorg zelf wel voor genoeg afstand tot mijn angstige of (angst)agressieve hond. Verder wil ik het best op een aardige manier aangeven maar krijg je toch echt een verbale uitbrander als je het toch gaat proberen, niemand die ongevraagd/ongewenst aan mijn hond komt :evil: . Maar ik hou mensen ook al lang uit de buurt voordat ze kunnen aaien, dus voordat ze bij me zijn heb ik al lang met mijn houding duidelijk gemaakt dat er niet benaderd wordt en zonodig iets gezegd en/of afstand genomen. Veiligheid voorop, van mijn honden en in geval van agressie van mijn hond ook van de mensen eromheen.
Geloof me als ik zeg dat sommige mensen daar echt geen boodschap aan hebben. Ik loop altijd weg, maar sommige mensen gaan dan echt gewoon achter je aan lopen om maar te bewijzen dat het echt wel meevalt met m'n hond. Een tijdje terug kwam er een man met een Duitse dog aanlopen. Mijn hond was doodsbang en begon angstig te blaffen, dus ik liep weg. En die man bleef maar achter me aan lopen met die hond en zeggen dat ik juist de confrontatie aan moet gaan, echt :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
23-10-2019 11:26
Geloof me als ik zeg dat sommige mensen daar echt geen boodschap aan hebben. Ik loop altijd weg, maar sommige mensen gaan dan echt gewoon achter je aan lopen om maar te bewijzen dat het echt wel meevalt met m'n hond. Een tijdje terug kwam er een man met een Duitse dog aanlopen. Mijn hond was doodsbang en begon angstig te blaffen, dus ik liep weg. En die man bleef maar achter me aan lopen met die hond en zeggen dat ik juist de confrontatie aan moet gaan, echt :facepalm:
Ja ik verbaas me er ook elke keer weer over. Ook hoe mensen zich kunnen gedragen tegenover hulphonden. De meest voorkomende reactie op het ‘niet benaderen’ bordje aan mijn hond is; maar ik mag toch zeker wel? Vooral een zielig verhaal trekt aan, meeste mensen uit de buurt kennen het wel dus willen al te graag dichterbij komen en een klik met haar krijgen. Geen slechte bedoelingen overigens. Ik loop soms ook bewust met mijn teefje langs mensen i.p.v. vermijden, maar het is dan niet de bedoeling dat ze haar benaderen. Het markeren in de buurt (die kleine plasjes overal) afleren (en vooral het bestraffen ervan) wordt trouwens zeker niet door elke hondentrainer aangemoedigd.
Alle reacties Link kopieren
@suzan en @sjulia bloed irritant is dat hè als vreemden het beter denken te weten/niet luisteren? Zeker als het een hulphond betreft. Ik heb ooit een verwaarloosd kitten geadopteerd. Hij was de liefste kat ooit, maar bleef wantrouwig en je moest hem voorzichtig benaderen. Toch waren er gasten die -na een waarschuwing- dachten hem gewoon even te kunnen aaien (vond ik verder prima, het was mijn hand niet die opengehaald zou worden ;)).

Ontopic: met de hond van de aso-buurvrouw is overigens niets mis. Ze zou hem/haar ook 1 minuut verderop bij haar voortuin kunnen laten plassen.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
22-10-2019 17:50
Ik moet met mijn honden langs huizen lopen voor ik in wandelgebied kom. Tijdens dat stukje beginnen zowel mijn teefje als reutjes al te plassen. Tegen muurtjes, plantjes. Je komt er niet echt onderuit. Ik trek ze wel terug als ze het doen (bij mooie tuintjes) maar het is de natuur. Chloor gaat niet helpen, plassen doen ze toch wel. En wanneer er eenmaal geplast is volgen er sowieso meer.
Dit.
De onze doet het ook (reu).
Ik trek hem altijd terug als hij te snel een andere tuin in rent.
Hij is ook altijd aangelijnd.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Inktlijn schreef:
23-10-2019 12:10
@suzan en @sjulia bloed irritant is dat hè als vreemden het beter denken te weten/niet luisteren? Zeker als het een hulphond betreft. Ik heb ooit een verwaarloosd kitten geadopteerd. Hij was de liefste kat ooit, maar bleef wantrouwig en je moest hem voorzichtig benaderen. Toch waren er gasten die -na een waarschuwing- dachten hem gewoon even te kunnen aaien (vond ik verder prima, het was mijn hand niet die opengehaald zou worden ;)).

Ontopic: met de hond van de aso-buurvrouw is overigens niets mis. Ze zou hem/haar ook 1 minuut verderop bij haar voortuin kunnen laten plassen.
Veel mensen (dierenliefhebbers) denken het gewoon beter te weten. Ook wel de reden dat ik gestopt ben met werken op een hondenschool. Plus; waar je hart ligt ligt ook gauw je valkuil. Een tik uitdelen aan je huisdier wordt nog steeds heel normaal bevonden, en die angstige honden die met gebogen hoofd komen aanlopen wanneer een hysterische baas gilt dat hij moet komen; ik kon er niet meer tegen.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
23-10-2019 12:00
Ja ik verbaas me er ook elke keer weer over. Ook hoe mensen zich kunnen gedragen tegenover hulphonden. De meest voorkomende reactie op het ‘niet benaderen’ bordje aan mijn hond is; maar ik mag toch zeker wel? Vooral een zielig verhaal trekt aan, meeste mensen uit de buurt kennen het wel dus willen al te graag dichterbij komen en een klik met haar krijgen. Geen slechte bedoelingen overigens. Ik loop soms ook bewust met mijn teefje langs mensen i.p.v. vermijden, maar het is dan niet de bedoeling dat ze haar benaderen. Het markeren in de buurt (die kleine plasjes overal) afleren (en vooral het bestraffen ervan) wordt trouwens zeker niet door elke hondentrainer aangemoedigd.
Idd.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
23-10-2019 12:27
Veel mensen (dierenliefhebbers) denken het gewoon beter te weten. Ook wel de reden dat ik gestopt ben met werken op een hondenschool. Plus; waar je hart ligt ligt ook gauw je valkuil. Een tik uitdelen aan je huisdier wordt nog steeds heel normaal bevonden, en die angstige honden die met gebogen hoofd komen aanlopen wanneer een hysterische baas gilt dat hij moet komen; ik kon er niet meer tegen.
Ik vraag me dan af waarom mensen zo slecht kunnen luisteren (naar deskundigen) als ze met hun hond naar een hondenschool gaan.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
22-10-2019 18:09
De boel met chloor schrobben werkt averechts, dan trek je katten aan die daar gaan plassen. En wat doet de hond? Die pist er natuurlijk ook weer overheen.
Oh dat wist ik niet. Misschien iets anders om de geur te neutraliseren dan?
Alle reacties Link kopieren
Inktlijn schreef:
23-10-2019 09:51
Dank! Domme vraag misschien, maar is Dettol vergelijkbaar? Ik vermoed dat Lysol (in NL) lastig te vinden is als ik zo op Google kijk.
Ik zou t niet weten of het nog te koop is, het is jaren geleden dat ik het kocht en gebruikte.
Nu woon ik in een hondvrije straat.
Dettol ruikt ook nogal het is t proberen waard.
Of anders peper!
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
renske1975 schreef:
22-10-2019 18:23
Kwestie van opvoeding. Mijn hond plast of poept pas als ze los mag lopen. Verschrikkelijk aso en vies of tegen gevels of tuinen te laten plassen. Laat je hond dan eerst in eigen tuin plassen.

Maar bij ons mag de hond niet los, alleen op een paar plekken, die echt te ver weg zijn om plas op te houden, dat wordt wel heel zielig dan, vind je niet?
JuriaanB schreef:
23-10-2019 00:08
Urine stinkt en het tast metselwerk en ander constructiemateriaal aan, planten gaan ervan dood, het is onhygiënisch.

Ik vind hondenurine niet stinken. Heb het in elk geval nog nooit geroken, maar als ik hier zo lees ben ik daar kennelijk de enige in.

Tegen mijn huis plassen ook honden, heb dat nooit een probleem gevonden, maar mijn man merkte op dat ik onze hond niet tegen andermans huizen kon laten plassen, dus ik zorg er nu voor dat hij dat niet doet. Tenzij.... ze zijn alweer aan het vuurwerk knallen en daar is onze hond doodsbenauwd voor. Die plast dan dus zodra hij buiten is (tegen ons huis en dat van de buren) en rent weer naar binnen. En ik ben allang blij dat hij buiten plast in zo'n geval.
Later is nu
Sjulia schreef:
22-10-2019 17:50
Ik moet met mijn honden langs huizen lopen voor ik in wandelgebied kom. Tijdens dat stukje beginnen zowel mijn teefje als reutjes al te plassen. Tegen muurtjes, plantjes. Je komt er niet echt onderuit. Ik trek ze wel terug als ze het doen (bij mooie tuintjes) maar het is de natuur. Chloor gaat niet helpen, plassen doen ze toch wel. En wanneer er eenmaal geplast is volgen er sowieso meer.
Sorry wat een onzin. Een hond hoeft nooit in tuinen of tegen gevels te plassen. Opvoeden heet dat. En ja ik heb een hond
Dreamer schreef:
23-10-2019 16:09
Maar bij ons mag de hond niet los, alleen op een paar plekken, die echt te ver weg zijn om plas op te houden, dat wordt wel heel zielig dan, vind je niet?




Ik vind hondenurine niet stinken. Heb het in elk geval nog nooit geroken, maar als ik hier zo lees ben ik daar kennelijk de enige in.

Tegen mijn huis plassen ook honden, heb dat nooit een probleem gevonden, maar mijn man merkte op dat ik onze hond niet tegen andermans huizen kon laten plassen, dus ik zorg er nu voor dat hij dat niet doet. Tenzij.... ze zijn alweer aan het vuurwerk knallen en daar is onze hond doodsbenauwd voor. Die plast dan dus zodra hij buiten is (tegen ons huis en dat van de buren) en rent weer naar binnen. En ik ben allang blij dat hij buiten plast in zo'n geval.
Wat een onzin. Laat hem gewoon in de goot pissen of ga eerder lopen dat hij niet zo nodig moet nog!
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
23-10-2019 17:32
Wat een onzin. Laat hem gewoon in de goot pissen of ga eerder lopen dat hij niet zo nodig moet nog!
Wij hebben geen goot

En we lopen vaak genoeg, maar als er 's avonds vuurwerk geknald wordt, wil hij liefst helemaal niet naar buiten, dus is het poot omhoog en weer naar binnen. Dat is niet mijn schuld, dat ligt aan het feit dat een vuurwerkverbod kennelijk niet het handhaven waard is. :P
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
23-10-2019 12:00
Ja ik verbaas me er ook elke keer weer over. Ook hoe mensen zich kunnen gedragen tegenover hulphonden. De meest voorkomende reactie op het ‘niet benaderen’ bordje aan mijn hond is; maar ik mag toch zeker wel? Vooral een zielig verhaal trekt aan, meeste mensen uit de buurt kennen het wel dus willen al te graag dichterbij komen en een klik met haar krijgen. Geen slechte bedoelingen overigens. Ik loop soms ook bewust met mijn teefje langs mensen i.p.v. vermijden, maar het is dan niet de bedoeling dat ze haar benaderen. Het markeren in de buurt (die kleine plasjes overal) afleren (en vooral het bestraffen ervan) wordt trouwens zeker niet door elke hondentrainer aangemoedigd.

Het zal mijn uitstraling dat er niet met mij te spotten valt zijn dan, ik heb het in elk geval nog nooit gehad. Noch met mijn agressieve, noch met mijn angstige honden.


Overigens bestraf ik mijn honden niet voor markeren tegen huizen, ik zorg er gewoon voor dat ze de kans niet krijgen: kort aangelijnd en doorlopen tot het gras. Op die manier leren ze vanzelf dat je het gewoon ophoudt tot je bij het gras bent en dan kunnen ze ook iets meer lijn krijgen. En als ze dat dan toch niet leren dan gaat het eerste weer op: ze krijgen gewoon de kans niet. Ben ik daar nou zo apart in dan?
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
23-10-2019 19:22
Overigens bestraf ik mijn honden niet voor markeren tegen huizen, ik zorg er gewoon voor dat ze de kans niet krijgen: kort aangelijnd en doorlopen tot het gras. Op die manier leren ze vanzelf dat je het gewoon ophoudt tot je bij het gras bent en dan kunnen ze ook iets meer lijn krijgen. En als ze dat dan toch niet leren dan gaat het eerste weer op: ze krijgen gewoon de kans niet. Ben ik daar nou zo apart in dan?

Nee hoor, hier idem. En zelfs het hondje van een stuk verderop uit de straat, die het van zijn eigen baasjes wel mag, wacht bij mij keurig tot we de juiste plek bereikt hebben.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
23-10-2019 19:22
Het zal mijn uitstraling dat er niet met mij te spotten valt zijn dan, ik heb het in elk geval nog nooit gehad. Noch met mijn agressieve, noch met mijn angstige honden.


Overigens bestraf ik mijn honden niet voor markeren tegen huizen, ik zorg er gewoon voor dat ze de kans niet krijgen: kort aangelijnd en doorlopen tot het gras. Op die manier leren ze vanzelf dat je het gewoon ophoudt tot je bij het gras bent en dan kunnen ze ook iets meer lijn krijgen. En als ze dat dan toch niet leren dan gaat het eerste weer op: ze krijgen gewoon de kans niet. Ben ik daar nou zo apart in dan?
Ik werk al 10 jaar met honden maar pas sinds 2 jaar is mij duidelijk geworden dat er mensen bestaan die boos worden van die plasjes. Ik ben gewend dat iedereen de honden overal laat plassen en dat het ok was. Hier in de buurt doen ze er ook niet moeilijk over en alle honden doen dat ‘gewoon’. Als ik met de buurvrouw praat en ze heeft haar hondje erbij doet hij een pootje omhoog bij mij heg en ik heb er zelfs nooit bij stilgestaan het vervelend te vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven