Pissende honden (tegen huis) weren

22-10-2019 17:43 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag, ik ben op zoek naar tips tegen plassende honden. Er lopen hier nogal wat aso-hondeneigenaren in de buurt die het normaal vinden om hun hond tegen ons huis/plantenbakmuurtje aan te laten plassen. Niet bij iedereen helpt het om ze erop aan te spreken... Zou een dagelijkse dosis peper voor de muur een idee zijn? Hebben jullie nog andere tips? Bij voorbaat dank.
Dreamer schreef:
23-10-2019 17:34
Wij hebben geen goot

En we lopen vaak genoeg, maar als er 's avonds vuurwerk geknald wordt, wil hij liefst helemaal niet naar buiten, dus is het poot omhoog en weer naar binnen. Dat is niet mijn schuld, dat ligt aan het feit dat een vuurwerkverbod kennelijk niet het handhaven waard is. :P
Het ging er om dat je een hond makkelijk kan leren dat hij niet tegen een huis of in andermans tuin moet plassen.
Someonenew schreef:
22-10-2019 18:32
Fijn voor de buren in de zomer :purple: Ik heb ook zo'n fijne buurvrouw die laat haar honden ook in haar achtertuin plassen en poepen en een stank dat er vandaan komt!
Dan heb je het zeker over rijtjeshuizen met minituintjes.
In mijn tuin van 400 vierkante meter kan mijn eigen hond prima in de bossen en struiken plassen. En ik heb geen aangrenzend buurhuis
Jaja007 schreef:
23-10-2019 12:24
Dit.
De onze doet het ook (reu).
Ik trek hem altijd terug als hij te snel een andere tuin in rent.
Hij is ook altijd aangelijnd.
Waarom laat je hem die tuin ingaan dan?
Houd hem gewoon kort tot je bij de huizen weg bent
Sjulia schreef:
23-10-2019 22:43
Ik werk al 10 jaar met honden maar pas sinds 2 jaar is mij duidelijk geworden dat er mensen bestaan die boos worden van die plasjes. Ik ben gewend dat iedereen de honden overal laat plassen en dat het ok was. Hier in de buurt doen ze er ook niet moeilijk over en alle honden doen dat ‘gewoon’. Als ik met de buurvrouw praat en ze heeft haar hondje erbij doet hij een pootje omhoog bij mij heg en ik heb er zelfs nooit bij stilgestaan het vervelend te vinden.
Dat vind ik best bijzonder dat je daar niet bij stil staat
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
23-10-2019 23:57
Het ging er om dat je een hond makkelijk kan leren dat hij niet tegen een huis of in andermans tuin moet plassen.
Ik reageerde erop dat jij zei dat ik m'n hond maar vaker moest laten plassen, als hij het niet op kon houden. Terwijl ik zei dat de énige keer dat mijn hond nog tegen andermanshuis plast, met vuurwerk is.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Je hebt bij dierenwinkels van die interieur sprays die het minder interessant maken voor katten/honden om in huis te plassen. Misschien kun je proberen dat op je muur te sprayen? Weet niet of het in de buitenlucht vervliegt?

Wij hebben ook een hond en die mag alleen plassen op de daarvoor bestemde plekken en tegen gemeente bosjes 😬
Heel hinderlijk als je zo’n vieze straal tegen een muur of lantaarnpaal ziet.

Af en toe een plasje in de tuin...ach. Wat denk je dat muizen/egels/etc afplassen? En het regent vaak genoeg schoon in NL ;-)
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
24-10-2019 00:14
Waarom laat je hem die tuin ingaan dan?
Houd hem gewoon kort tot je bij de huizen weg bent
Juist niet.
Ik heb hem (kort) in de lijn. Voordat hij de tuin bereikt, heb ik hem al gecorrigeerd.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals bedankt voor alle tips! Ik ga het muurtje morgen schoonmaken en er regelmatig peper strooien. Met een beetje geluk helpt dat. Daarnaast heeft een andere buur aangegeven de (voor hem beter bekende) honden-vrouw er wel even vriendelijk op aan te willen spreken.

Ik vind die plasjes overigens vervelend omdat ze praktisch tegen het huis aan zijn. Naast dat het stinkt, voelt het heel respectloos. Zeker als je er al eens wat van gezegd hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven