Plakfolie op kastje vervangen

17-08-2019 12:01 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een tweedehands kastje waar plakfolie op zit. Het is niet zo heel netjes geplakt, er zitten een paar kleine luchtbelletjes in en omdat de rol folie niet breed genoeg was overlappen een tweetal stroken elkaar. Ik wil er ander folie op doen maar ik weet niet of je dat dan over de oude folie heenplakt (na leksteken van de luchtbelletjes) of dat de oude folie eraf moet. Als ik m eraf haal, hoe kan ik dat plakkerige kastje dan ooit schoonmaken en ontvetten?
Alle reacties Link kopieren
Overheen plakken wordt echt niet mooier. Folie er af halen en afhankelijk van het materiaal van het kastje bijvoorbeeld met St Marc schoonmaken.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
De oude folie er af, zo glad mogelijk maken, schoonmaken en vetvrij maken, dan nieuwe folie plakken. Anders blijf je elk oneffenheid zien.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
17-08-2019 12:06
Overheen plakken wordt echt niet mooier. Folie er af halen en afhankelijk van het materiaal van het kastje bijvoorbeeld met St Marc schoonmaken.
Dankjewel Oudblond. Het kastje is van (wit) hout.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
17-08-2019 12:12
De oude folie er af, zo glad mogelijk maken, schoonmaken en vetvrij maken, dan nieuwe folie plakken. Anders blijf je elk oneffenheid zien.
Maar hoe maak ik het vetvrij? Want dan zit natuurlijk al die lijm van het vorige folie er op. Krijg je dat eraf gesopt?
mater_matuta schreef:
17-08-2019 12:17
Maar hoe maak ik het vetvrij? Want dan zit natuurlijk al die lijm van het vorige folie er op. Krijg je dat eraf gesopt?
met stickeroplosser
met ammoniak verdund
Met cif cream

opties genoeg, afhankelijk van hoe sticky het is.
Alle reacties Link kopieren
Ah super, dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Lijmresten haal je er heel gemakkelijk af met olie. Ik gebruik meestal nog een restant baby-olie, maar iedere olie is goed. Dan goed ontvetten met st Marc of iets anders dat ontvet.
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Olie werkt inderdaad super op lijmresten, en gaat meestal veel makkelijker dan oplosproducten, en met minder schade voor de ondergrond.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik heb nog een flesje babyolie in de badkamer, ga ik dat eens proberen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven