Planten voor in wandkubus

06-04-2020 18:07 7 berichten
Wij hebben dit weekend -eindelijk- de wandkubussen opgehangen in ons nieuwe (ahum) appartement. Ik wil er dit keer heel graag wat plantjes inzetten, maar weet helemaal niets van kamerplanten. We hebben namelijk een kat die alles opeet wat je in de vensterbank zet. De planten moeten laag zijn (want ze moeten goed in de kubus passen), en tegen indirect zonlicht kunnen. Niet giftig wegens baby en diezelfde kat (het is de bedoeling dat ze er niet bij kunnen, maar zowel bijna-dreumes als kat is ingenieuzer dan wij). Ik denk dat een hangerige plant het mooiste is.

Ik heb wat gezocht online, maar raak een beetje verdwaald in alle informatie. Hebben jullie tips?
Ik heb hier in de vensterbank staan: kleine vetplantjes en cactussen. Allemaal uitgezocht op niet-giftig of niet aantrekkelijk voor katten.
Alle reacties Link kopieren
Deze misschien: Afbeelding

Als hij te groot wordt knip je een topstek eraf en die zet je in een pot en dan heb je een nieuwe.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Daarvan hadden wij er ook een paar pre-baby. :-) Nu verlaten op het kantoor van mijn vrouw. Maar in de kubussen lijkt iets wat hangt me mooier, omdat de kubussen op ooghoogte geplaatst zijn. Anders zie je vanaf de bank alleen maar pot.
retrostar schreef:
06-04-2020 19:35
Deze misschien: Afbeelding

Als hij te groot wordt knip je een topstek eraf en die zet je in een pot en dan heb je een nieuwe.
Dat is wel een mooie! Hoe heet die?
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft verschillende namen; telkens verzonnen ze een nieuwe maar onder Epipremnum of Scindapsus vind je veel van deze plantjes. Zijn heel goed verkrijgbaar bij de tuinwinkel. Pothos zo wordt hij ook soms genoemd maar er zijn er meer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Kruiden er in zetten lijkt me een veilige optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven