Plantenpot die je waarschuwt dat je water moet geven...

29-09-2010 21:03 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai dames,

ik heb laatst (in Viva dacht ik) een ronde plantenpot gezien met een vorm van een dier (konijn?) eruit. Deze pot geeft een seintje (was het met een lichtje?) dat de plant droog staat en water nodig heeft.

Aangezien een vriendin die van planten houdt maar geen groene vingers heeft een nieuw huisje heeft, wil ik dit voor haar kopen. Net bladerde ik mijn stapel Viva's door maar helaas zie ik het niet terug.... Ook Google geeft me niet veel behalve hydrokorrels maar ik ben echt op zoek naar die pot.

Wie kan me helpen????
Ik kan je niet helpen, maar ik wil 'm ook!
Geen konijnenpot gevonden, wel dit.
Ik heb deze dingen bij al mijn planten in de (pot)grond staan. En ik vermoed dat de hulp ze soms bijvult want dat heb ik na de eerste keer niet meer gedaan. Mijn planten doen het prima.
Ik zag laatst in het tuincentrum een vogeltje op een stokje (die steek je in de aarde) en als de plant te droog staat, gaat ie fluiten.

Misschien dat een tuincentrum bij jou in de buurt dat ook heeft.
Ik ken die dingen ook wel, maar dit was echt in de pot zelf. Het was ook een leuke pot en echt iets voor haar....

Dacht ik even een geschikt kado te hebben, grrrr....
Kan met de beste wil van de wereld geen konijnenpot vinden. Vind deze met ledverlichting een leuk alternatief. Klik.
Zou iets voor mij zijn want ik krijg het zelfs voor elkaar een vetplant dood te laten gaan .
of deze, maar ook geen konijn:

klik

Oh ik denk dat ik hem misschien heb! (Alleen is het geen konijn maar een eekhoorn, zou dat kunnen?

wit:

deze!

Of bruin:

deze!
Ik heb geen idee wat het is, maar klinkt erg leuk. Als je het hebt gevonden graag posten hier

Anders kun je altijd nog planten geven op basis van hydrocultuur.*

Die staan in korrels (en zijn daar ook speciaal op gekweekt) i.p.v. in

*oh dat schreef je al....
Bedoel je deze? Het is met een eekhoorntje die uit de pot komt als de plant water nodig heeft.

Klik

Hij is er ook in wit,
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
quote:prulletje schreef op 29 september 2010 @ 21:30:

klikdie is leuk!! zal wel heel duur zijn :(
Je denkt dat je hem misschien hebt prulletje? Dat klinkt niet erg hoopvol voor je planten
Wat gaaf, heel leuk idee voor een cadeau die houden we er in.
quote:Firene schreef op 29 september 2010 @ 21:36:

Je denkt dat je hem misschien hebt prulletje? Dat klinkt niet erg hoopvol voor je planten Haha nee, gevonden heb op internet uiteraard
quote:prulletje schreef op 29 september 2010 @ 21:30:

klik

Wat een ding! Leuk maar het zal inderdaad wel prijzig zijn.

Die met die eekhoorntjes zijn ook wel funny.
dit is ook wel grappig

http://www.mixitup.nl/tre ... sen_zonder_groene_vingers
http://www.youtube.com/wa ... FB3F73&playnext=1&index=5

De gietalarm paddestoel!
Het Viva forum is papaja.
Ik heb gewoon af en toe zo'n topic nodig dat voorbij komt... Ik bedenk me nu namelijk dat ik de planten water moet geven haha THANKS!
Is er iemand die een winkel weet die momenteel van die 'bolletjes' verkoopt waar je water in kunt doen? Zoiets als die Blumat dus, maar dan dat het er een beetje leuk uit ziet. We gaan binnenkort voor langere periode op vakantie, zou leuk zijn als de planten het overleven.
quote:Mevrouwdekees schreef op 29 september 2010 @ 22:14:

Is er iemand die een winkel weet die momenteel van die 'bolletjes' verkoopt waar je water in kunt doen? Zoiets als die Blumat dus, maar dan dat het er een beetje leuk uit ziet. We gaan binnenkort voor langere periode op vakantie, zou leuk zijn als de planten het overleven.Ze hebben die vaak bij het Kruidvat (wel even een grote winkel opzoeken).
Het staat in viva 28, op blz 53.

Toevallig vandaag doorgebladerd. En nee ik heb geen abonnement en koop geen losse nummers, toevallig gisteren 2 nummers gekregen.

Verkoopadressen www.abodee.nl staat erbij.

Het is die met de eekhoorn en hij kost 30 euro.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Of geef haar een plant die niet dood gaat omdat je vergeet water te geven, zoals een roos van jericho... Die kun je alleen verdrinken en dan moet je hem zeker 3 a 4 weken elke dag water geven!

Heb ik zelf een poosje als kado gegeven en mensen waren toch altijd wel blij/leuk verrast.
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
Jaaaaa!!!

Het is de eekhoorn! Thanx!

Al is die digitale ook wel heel cool, zeker omdat ze zelf zo digi is (maar ook een stuk duurder....).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven