Poes vermist

16-03-2018 08:08 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haar voor het laatst dinsdagavond gezien en ik ben zo verdrietig. Ik weet nier meer wat ik kan doen. Ik heb Amivedi ingelicht, dierenambulance, berichtjes op Facebook gedaan, posters verspreid, de kattenbak buiten gezet, de hele omgeving uitgekamd en ze komt maar niet thuis. :'( Vandaag ga ik nog flyers in de brievenbussen bij mij in de straat doen met o.a. het verzoek om schuurtjes te checken.

Ik ga echt kapot van binnen. :'(

Edit: Joost is weer thuis! :heart:
drackie wijzigde dit bericht op 21-03-2018 13:25
3.93% gewijzigd
Niet gaan. DIt is overmacht, je moet standby zijn voor zichtmeldingen en zelf ook gaan zoeken. Stel je voor dat je twee uur verderop bent als iemand je een foto appt van je kat die op dat moment in hun tuin zit.
Ik zou zelf ook niet gaan. Je weet niet of poes nou ineens komt aanwaaien of dat ze ergens gezien wordt.
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand anders die bij jou thuis kan slapen en posten en/ of standby kan staan als er een melding Komt?
Als dat niet het geval is of als je er geen goed gevoel bij hebt, zou ik thuisblijven. Vind dat in deze situatie helemaal niet overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat naar voor je! Mijn kat is vorig jaar deze periode weggebleven. Na 2 weken kwam Madame doodgemoedereerd weer binnenlopen, Ik hoop echt dat het bij jou ook zo gaat. (en ik zou ook niet weggaan nu als ik jou was) Sterkte!
hier volgt nog een zeer inspirerend citaat...ooit
Ik zou sowieso niet blijven slapen en alleen gaan als je buren hebt die een oogje in het zeil kunnen houden voor het geval dat je kat bij de deur staat te mauwen. En natuurlijk eten buiten hebt staan.

Als dat niet zo is dan zou ik liever thuis blijven.
Toen onze vroegere gezinskat na twee weken terug kwam, heeft ze me gewoon 's nachts uit bed gemauwd. En dat was een heel schuw katje.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik inderdaad thuisblijf, het voelt helemaal niet goed om te gaan en ik weet niemand die stand-by zou kunnen staan. Ik belde mijn moeder om te overleggen maar er kon geen aardig woord vanaf en ze zei alleen maar ‘ja ik weet het ook niet’ en verder ging het alleen maar over haar. Ik had wel iets meer begrip verwacht. :nut: Ik denk niet dat ze enig idee heeft hoeveel dat beestje voor me betekent.
Alle reacties Link kopieren
Ze kan trouwens wel naar binnen. Ik heb een kattenluikje en hij staat nu op ‘wel naar binnen, niet naar buiten’ stand zeg maar. Maar als ik een melding krijg dat ze ergens gezien is wil ik er gewoon direct heen... Ik ben nu drie uurtjes van huis en dat vind ik al niks.
Ter info:

- katten zijn enorme overlevers, meer dan honden. Ze redden het prima zonder mensen, kunnen altijd aan eten komen

- het vriest niet. Een paar maanden geleden lag er dik sneeuw en was het onder het vriespunt, inmiddels gaan we richting lente.

- katten hebben een fantastisch richtinggevoel. Weten vrijwel altijd over grotere afstand de weg naar huis terug te vinden

- ze is gesterilliseerd. Onder invloed van haar hormonen zal er dus ook niks gebeuren.

Relax, poes komt vanzelf weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
16-03-2018 14:25
Ze kan trouwens wel naar binnen. Ik heb een kattenluikje en hij staat nu op ‘wel naar binnen, niet naar buiten’ stand zeg maar. Maar als ik een melding krijg dat ze ergens gezien is wil ik er gewoon direct heen... Ik ben nu drie uurtjes van huis en dat vind ik al niks.
Draakje, voor mij zou het een uitgemaakte zaak zijn dat ik niet weg zou gaan. En degene die dat niet zou begrijpen zou de boom in kunnen. Ook als katje zelf naar huis komt door het kattenluik heeft ze geruststelling van haar baasje nodig. :hug:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik ben een keer 13 dagen lang een kat kwijtgeweest. Ze zat idd opgesloten in een schuur van iemand die op reis was. Ze was zo mager als haar skelet.

Dus vragen aan mensen in de buurt of jij in hun schuur mag kijken of dat ze zelf hun schuur checken. En als buurtbewoners niet thuis zijn goed luisteren s'avonds.

Ik zou niet weggaan.
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
16-03-2018 14:32
Ter info:

- katten zijn enorme overlevers, meer dan honden. Ze redden het prima zonder mensen, kunnen altijd aan eten komen

- het vriest niet. Een paar maanden geleden lag er dik sneeuw en was het onder het vriespunt, inmiddels gaan we richting lente.

- katten hebben een fantastisch richtinggevoel. Weten vrijwel altijd over grotere afstand de weg naar huis terug te vinden

- ze is gesterilliseerd. Onder invloed van haar hormonen zal er dus ook niks gebeuren.

Relax, poes komt vanzelf weer terug.
Dank voor de geruststelling. Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar... het gaat dit weekend wel weer vriezen en daar maak ik me toch wel zorgen om.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt. Ik had even die bevestiging nodig. Ik blijf thuis. Ik ga een andere keer wel naar mijn ouders als poes weer terug is. Man is er ook niet t/m morgenavond vanwege werk, anders zou ik nog alleen kunnen gaan en man thuislaten.
Alle reacties Link kopieren
:hug:


Er zijn genoeg mensen die kattenliefde niet begrijpen en het dus overdreven vinden als je thuis blijft voor de vermiste poes. Voor zulke mensen zou ik geen topic openen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft een hond dus eigenlijk verwachtte ik wel dat ze het zou begrijpen. Maar nu ik weet dat dat niet zo is ga ik me er verder ook maar niet meer druk om maken. Gelukkig heb ik wel veel steun van andere mensen. Gisteren nog midden in de supermarkt (oeps) bij mijn schoonmoeder uit staan huilen. Zij wil me dit weekend ook helpen zoeken.
Ik zou zeker ook bij buren informeren. Ik had eens een kat die bij de buren op zolder zat, hij was via een dakraam naar binnen gegaan en kon niet meer weg. Die mensen hadden een hond, dus naar beneden gaan durfde hij ook niet.
Of misschien zit hij ergens in een schuurtje of wat dan ook.

Vreselijk als je kat kwijt is, wat een stress is dat hè. Ik zou ook zeker niet weggaan thuis als het echt niet nodig is.
Sterkte, ik hoop dat hij snel weer thuis is!
Dymphnatam schreef:
16-03-2018 14:32
Ter info:

- katten zijn enorme overlevers, meer dan honden. Ze redden het prima zonder mensen, kunnen altijd aan eten komen

- het vriest niet. Een paar maanden geleden lag er dik sneeuw en was het onder het vriespunt, inmiddels gaan we richting lente.

- katten hebben een fantastisch richtinggevoel. Weten vrijwel altijd over grotere afstand de weg naar huis terug te vinden

- ze is gesterilliseerd. Onder invloed van haar hormonen zal er dus ook niks gebeuren.

Relax, poes komt vanzelf weer terug.
- Mijn kat was op sterven na dood toen ik haar na 10 dagen vond. Godzijdank had het in die 10 dagen flink geregend, waardoor ze wel drinken had en nog leefde. Ze woog nog maar 900 gram. Dus nee, niet alle katten komen altijd aan eten.

-Het vriest dus wél 'snachts. En lente? Waar? Het blijft vriezen. Maar dat maakt voor een kat niks uit.

-Katten hebben geen fantastisch richtingsgevoel. Wanneer ze meer dan 2 weken de weg naar huis niet kunnen vinden, gaan ze verderop trekken. Daarom is het van belang de kat zo snel mogelijk te vinden.

En relax, ze komt vanzelf terug? Als ik 'relaxed' had gedaan en niet urenlang gezocht, had ik mijn kat nooit meer terug gevonden (op 3 km van mijn huis, na 10 dagen dus. Zo goed is dat richtingsgevoel nou).

-Katten die niet gesteriliseerd zijn dus ook niet. Alleen mannetjes verdwijnen onder invloed van hormonen.

Het spijt me To dat ik deze geruststellende post onderuit trek. Heb je gebruikt kattengrit om je huis gestrooid? Ik heb niet het hele topic gelezen, maar blijven zoeken en roepen. Rammelen met brokjes kan helpen. En verder hopen dat ze nergens opgesloten zit. Misschien ook in de buurt regelmatig blijven vragen en de asiels en gemeente bellen. De gemeente vanwege het wellicht vinden van een overleden kat.

Overigens heb ik op mijn zoektocht naar mijn eigen kat, ook nog een kat terug gevonden die ook op Amivedi stond. Ik vond haar overigens op een plek waar al 2 keer eerder gekeken was, dus ook daar blijven zoeken. Sterkte!
Is al genoemd in het donker zoeken en met een zaklamp in de bosjes schijnen? Kattenogen lichten op dus je ziet dan dat er een kat verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
@Kasboom Ik heb weleens verhalen gehoord van katten die van Frankrijk naar het oude huis in Nederland zijn gewandeld, zijn dat dan broodje-aapverhalen?
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend naar dat jouw kat weg is! :hug
Ik weet hoe het voelt om een kat kwijt te zijn. Het verdriet, de angst en die onzekerheid.
Goed dat jij thuis blijft en ik hoop dat ze snel weer bij jou is :cat:
@Kasboom: ik denk dat jouw post enorm geholpen heeft. Voor mijn eigen reality check (wel bijzonder dat mijn beide katten wel binnen een aantal dagen terug waren dan), maar zeker ook voor de gemoedsrust van TO

Dank je wel voor de correctie !
Alle reacties Link kopieren
@drackie, goed dat je thuisblijft hoor, dat had ik ook gedaan.

Mijn binnenkat ontsnapte ooit toen ze al 15 jaar oud was, en ik vond haar 5 dagen later bij de achterbuurvrouw in de voortuin, ca 50 meter van huis. Ze reageerde niet op me (was bang), maar eenmaal thuis was ze binnen 2 minuten weer helemaal de oude. Ik hoop dat jij een vergelijkbare ervaring zult hebben. Geef de moed nog niet op! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is boos dat ik niet kom. Ik ben echt even heel erg klaar met haar. Ik heb ook gewoon gezegd dat ik het egoïstisch vind dat ze alleen maar kan denken aan hoe sneu het voor mijn vader is dat ik niet kom, terwijl ik kapot ga omdat mijn poezenkind kwijt is.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
16-03-2018 20:17
Mijn moeder is boos dat ik niet kom. Ik ben echt even heel erg klaar met haar. Ik heb ook gewoon gezegd dat ik het egoïstisch vind dat ze alleen maar kan denken aan hoe sneu het voor mijn vader is dat ik niet kom, terwijl ik kapot ga omdat mijn poezenkind kwijt is.
En jij bent teleurgesteld in jouw moeder omdat ze niet met je meeleeft.
Probeer je daar nu niet mee bezig te houden. Ik hoop dat de kat snel terug is.
Cum non tum age
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:36
99.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat jouw moeder zo reageert en zij zich niet in jouw situatie kan verplaatsen.

Houd moed en niet de hoop opgeven! Mijn kat is 11 dagen kwijt geweest en teruggevonden. Hoop dat jouw kat ook snel weer thuis is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven