Positie huurwoning

04-05-2020 11:56 346 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey hoi :)
Weer een topic van mij w.b.d. huurwoning hihi (Sorry ik ben er maar al te hyped van)
Ik vraag me af in hoeverre je nog de kans maakt op de woning wanneer je niet in de top 3 staat.
Ik sta nu op plek 6 van totaal 35 reacties, en er kan nog gereageerd worden tot 7 mei.

Hoe hebben jullie dat ervaren met jullie huurwoningen? Ik ben erg benieuwd! :)
Dat had ik ook Minke, ik ging ook kijken in de zomervakantie. Ik heb maar bij twee van de acht woningen die ik gezien heb meerdere mensen gezien. Verder was ik steeds de enige want ja, vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Ben kort geleden verhuisd en de woning die ik achterliet is naar nr 7 gegaan. 5 gaven geen reactie meer en 1 wees het huis af. Bij mijn huidige woning stond ik eerste. Hier maak je ook bijna geen kans meer als je 2e of lager staat. Een woning afwijzen zonder geldige reden betekend aftrek van punten dus hier word er veel meer serieus gereageerd.
Sherry750106 schreef:
04-05-2020 13:32
Ze nodigen in Utrecht altijd een groep (eerste 8 ofzo) uit om te komen kijken. Dat kijkmoment is op een vaste dag op een vast tijdstip, kan je niet jammer dan.

Hier ook. Sterker nog, ze sturen de eerste 8 een mail of ze een bezichtiging willen. Reageer je daar niet binnen een dag op, dan val je meteen af. Op die manier zorgen ze dat er ook daadwerkelijk 8 mensen uitgenodigd worden die interesse hebben. En dan nog komen er vaak een aantal niet opdagen.
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal voor de reacties!!! <3
Madrid87 schreef:
04-05-2020 13:27
Ik hoop voor je dat er niemand bij komt en dat je je positie behoudt! Succes ermee! Laat het ons weten. Het is super spannend al dat huizengedoe. Ik mag nu ook gaan kijken ( met urgentie omdat mijn woning dus gesloopt gaat worden ) en ik vind het ook allemaal weer heel leuk spannend. :proud:
Heel veel succes met kijken! Ik zag jouw topic inderdaad laatst, ik wens jou ook heel veel succes met zoeken en hoop dat het een mooi huisje is :)
Sherry750106 schreef:
04-05-2020 13:27
ja inderdaad dat. Ik sta ingeschreven in Hilversum (soms ruim 400 reacties op een woning) en Utrecht (ook daar in de betere wijken gaan het aantal reacties zo richting de 300)
Mijn zoon staat ook inschreven bij gooi en vechstreek en Utrecht.
In Utrecht heb je met 7 jaar inschrijftijd geen schijn van kans op gewone woningen, en op lootwoningen reageren idioot veel mensen.
Bij gooi en vechtstreek heb ik de indruk dat het allemaal wat langzamer gaat, en dat mensen wat minder kritisch zijn. Daar zie je in ieder geval niet zo sterk dat je opeens vier plekken stijgt ofzo.
Op dit moment staat mijn zoon voor een lootwoning in Bussum op plek 2. Heel dichtbij dus!
Alice2706 schreef:
04-05-2020 17:35
Dank allemaal voor de reacties!!! <3



Heel veel succes met kijken! Ik zag jouw topic inderdaad laatst, ik wens jou ook heel veel succes met zoeken en hoop dat het een mooi huisje is :)
Dank je wel! Ik ben als eerste blijven staan dus ga binnenkort kijken.

Hoeveelste plek sta je nu? Ik ben benieuwd. Nog een dag toch? Ik hoop voor je dat er niemand bij komt.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
06-05-2020 10:06
Dank je wel! Ik ben als eerste blijven staan dus ga binnenkort kijken.

Hoeveelste plek sta je nu? Ik ben benieuwd. Nog een dag toch? Ik hoop voor je dat er niemand bij komt.
Dat is heel goed nieuws :D Hopelijk bevalt het allemaal.

Ik sta nu 5e van de 48, zag dat er iemand voor me weg is gegaan ( :hyper: ) en het duurt inderdaad tot morgen!
Oh spannend, meis! Succes ermee. Ik ga voor je duimen dat je nog hoger komt!
48 mensen, wat weinig zeg. Lijkt me fijn om in een regio te wonen met zo weinig concurrentie. Bij mijn woning was het eindtotaal 914. O_O
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
06-05-2020 10:26
Oh spannend, meis! Succes ermee. Ik ga voor je duimen dat je nog hoger komt!
48 mensen, wat weinig zeg. Lijkt me fijn om in een regio te wonen met zo weinig concurrentie. Bij mijn woning was het eindtotaal 914. O_O
Dankjewel, heel erg lief!

914!! Dat is echt heel erg veel. Hier is 100 al redelijk veel vind ik haha. Tja, Achterhoek :D
Wanneer weet je meer Alice?
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
06-05-2020 11:07
Wanneer weet je meer Alice?
Tot morgen 12:00 uur kan er gereageerd worden. Verder heb ik geen idee hoe alles gaat helaas, maar ik hoop wel dat ik zsm bericht krijg, want de zenuwen.... :D
Spannend hoor, sta je nog steeds op plek 5?
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
06-05-2020 12:11
Spannend hoor, sta je nog steeds op plek 5?
Ja! Dus ik ben heel erg benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta inmiddels vierde! O_O

Wel een domper.. Want blijkt dat studiefinanciering niet wordt meegeteld als een inkomen, terwijl ik hiermee alles wil en kan betalen. Aan mijn werk (horeca) heb ik nu helaas niets... Dus dit wordt nog spannend...

Hebben jullie hier ervaring mee?
Alice2706 schreef:
06-05-2020 13:08
Ik sta inmiddels vierde! O_O

Wel een domper.. Want blijkt dat studiefinanciering niet wordt meegeteld als een inkomen, terwijl ik hiermee alles wil en kan betalen. Aan mijn werk (horeca) heb ik nu helaas niets... Dus dit wordt nog spannend...

Hebben jullie hier ervaring mee?
Geen idee hoe dat tegenwoordig geregeld is, maar toen mijn man en ik beiden studeerden was ons enige inkomen de stufi. Daar konden en mochten wij het gewoon van betalen.
Alice2706 schreef:
06-05-2020 13:08
Ik sta inmiddels vierde! O_O

Wel een domper.. Want blijkt dat studiefinanciering niet wordt meegeteld als een inkomen, terwijl ik hiermee alles wil en kan betalen. Aan mijn werk (horeca) heb ik nu helaas niets... Dus dit wordt nog spannend...

Hebben jullie hier ervaring mee?
Misschien dat studiefinaciering nu als lening wordt gezien?
Heb je in de horeca een contract of werk je zwart?
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
06-05-2020 13:32
Geen idee hoe dat tegenwoordig geregeld is, maar toen mijn man en ik beiden studeerden was ons enige inkomen de stufi. Daar konden en mochten wij het gewoon van betalen.
Oh dat is mooi om te lezen! Misschien verschilt het dan toch per verhuurder...
Tess1981 schreef:
06-05-2020 14:26
Misschien dat studiefinaciering nu als lening wordt gezien?
Heb je in de horeca een contract of werk je zwart?
Ik heb een contract! Dus ik kan het gelukkig aantonen op een inkomstenverklaring (die willen ze ook als enige hebben). Maar ben benieuwd of het voor hun wel goed genoeg is.
Alice2706 schreef:
06-05-2020 14:36
Oh dat is mooi om te lezen! Misschien verschilt het dan toch per verhuurder...


Ik heb een contract! Dus ik kan het gelukkig aantonen op een inkomstenverklaring (die willen ze ook als enige hebben). Maar ben benieuwd of het voor hun wel goed genoeg is.
Staat er bij de woning ook een minimale inkomenseis?
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
06-05-2020 14:39
Staat er bij de woning ook een minimale inkomenseis?
Nee, alleen een maximum.
Alice2706 schreef:
06-05-2020 14:40
Nee, alleen een maximum.
Dan zou ik megeen zorgen maken. Je studifinanciering zien ze wel niet als inkomen maar je huur kan je daar natuurlijk wel gewoon van betalen.
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
06-05-2020 14:50
Dan zou ik megeen zorgen maken. Je studifinanciering zien ze wel niet als inkomen maar je huur kan je daar natuurlijk wel gewoon van betalen.
Ooh top. Geeft toch nog wel geruststelling. Dankjewel :) Ik zal het zien de komende dagen.
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
06-05-2020 14:50
Dan zou ik megeen zorgen maken. Je studifinanciering zien ze wel niet als inkomen maar je huur kan je daar natuurlijk wel gewoon van betalen.
Het is wel echt per woningbouw anders.
Bij die van ons worden echt op enkel stufi afgewezen.
Alle reacties Link kopieren
mijn zusje stond op de 10de plek, maar kreeg toch een bezichtiging, en steeg door naar de 3de plek. uiteindelijk kwam nummer 1 niet opdagen en had nummer 2 niet de juiste documenten. dus zij kreeg het huis.

ik ben al blij als ik top 90 haal, de 1ste bezichting moet nog komen :sigh:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Rouge__ schreef:
06-05-2020 18:48
mijn zusje stond op de 10de plek, maar kreeg toch een bezichtiging, en steeg door naar de 3de plek. uiteindelijk kwam nummer 1 niet opdagen en had nummer 2 niet de juiste documenten. dus zij kreeg het huis.

ik ben al blij als ik top 90 haal, de 1ste bezichting moet nog komen :sigh:
Wat gaaf voor jouw zusje! Vind het bijzonder dat er elke keer zo veel afvallen.
Ben je zelf opzoek naar een woning? :)
Alle reacties Link kopieren
Alice2706 schreef:
06-05-2020 18:52
Wat gaaf voor jouw zusje! Vind het bijzonder dat er elke keer zo veel afvallen.
Ben je zelf opzoek naar een woning? :)
het was een jongerenwoning dus dan maak je iets ''meer''kans.
ja best wel lang maar het schiet niet op O_o
Relax we're all crazy, it's not a competition

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven