Positie huurwoning

04-05-2020 11:56 346 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey hoi :)
Weer een topic van mij w.b.d. huurwoning hihi (Sorry ik ben er maar al te hyped van)
Ik vraag me af in hoeverre je nog de kans maakt op de woning wanneer je niet in de top 3 staat.
Ik sta nu op plek 6 van totaal 35 reacties, en er kan nog gereageerd worden tot 7 mei.

Hoe hebben jullie dat ervaren met jullie huurwoningen? Ik ben erg benieuwd! :)
Alle reacties Link kopieren
Rouge__ schreef:
06-05-2020 18:54
het was een jongerenwoning dus dan maak je iets ''meer''kans.
ja best wel lang maar het schiet niet op O_o
Oh oke! Daar heb ik nu ook geluk mee, er is een voorrang voor mensen onder de 23 jaar :hyper:

Maar wat balen zeg! Hier in de buurt is dat niet zo lastig, maar kan me heel goed voorstellen dat het in het westen vrij moeilijk kan zijn.. Ik wens je heel veel succes met het vinden van een woning :D
yourlocalhero schreef:
06-05-2020 18:38
Het is wel echt per woningbouw anders.
Bij die van ons worden echt op enkel stufi afgewezen.
Ja maar TO heeft niet alleen studiefinanciering maar daarnaast ook een baan.

Deze woningbouw ziet studiefinanciering ook niet als inkomen.
Ze verdient met haar huidige baan niet voldoende en heeft de huursubsidie nodig om haar vaste lasten te kunnen betalen. Vandaar mijn vraag of er een ondergrens in de advertentie staat.
Mijn eerste appartement met plaats 21 maar daar woonde je ook tussen de dealers en de hoeren :P

Het huis hiervoor stond ik 3e en voor mijn huidige woning 2e (nr 1 had papieren niet op orde)
Alle reacties Link kopieren
Ik stond op plek 10 uiteindelijk. (vlak voor de kerstvakantie)

Maar bij de bezichtiging was niemand gekomen (ik ook niet, maar ik had het van de buitenkant bekeken en geaccepteerd).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
06-05-2020 19:12
Mijn eerste appartement met plaats 21 maar daar woonde je ook tussen de dealers en de hoeren :P
Haha ook een mooie ervaring :P
haarklover schreef:
06-05-2020 20:04
Maar bij de bezichtiging was niemand gekomen (ik ook niet, maar ik had het van de buitenkant bekeken en geaccepteerd).
Ik snap dat niet dat er dan niemand anders komt bezichtigen @(
Wel erg fijn voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Uiterste reactie datum is verstreken!!
En ik sta op de vierde plek van de 54.. Nu is het alleen nog maar afwachten :-?
Alice2706 schreef:
07-05-2020 12:02
Uiterste reactie datum is verstreken!!
En ik sta op de vierde plek van de 54.. Nu is het alleen nog maar afwachten :-?
Spannend hoor!
Ik blijf voor je duimen :)
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
07-05-2020 12:06
Spannend hoor!
Ik blijf voor je duimen :)
Ja echt wel!
Heel erg bedankt :D
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat er contact opgenomen is door de woning corporatie? 🤔
Alice2706 schreef:
07-05-2020 14:21
Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat er contact opgenomen is door de woning corporatie? 🤔
Wij kregen alleen een uitnodiging per brief als ik het me goed herinner, duurde een paar dagen. Dat was overigens maar van 1 woning, van de rest hebben we nooit meer gehoord, waarschijnlijk omdat iemand met urgentie erop reageerde.
Alice2706 schreef:
07-05-2020 14:21
Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat er contact opgenomen is door de woning corporatie? 🤔
Bij mij duurde het 3 jaar geleden meestal een week voor ik een uitnodiging kreeg. Ik zit ook al ongeduldig te wachten op een uitnodiging haha. Al is het hier nog geen twee dagen geleden sinds het termijn verstreken is. Maar ja ongeduldig hè. Jij ook zo te zien. :P
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
07-05-2020 15:36
Bij mij duurde het 3 jaar geleden meestal een week voor ik een uitnodiging kreeg. Ik zit ook al ongeduldig te wachten op een uitnodiging haha. Al is het hier nog geen twee dagen geleden sinds het termijn verstreken is. Maar ja ongeduldig hè. Jij ook zo te zien. :P
HAHA. Jaaa dat heb je goed. Het is ook best spannend! Ook voor jou denk ik :) Twee dagen al! Ik weet niet hoe ik dat ga doorstaan :hyper: Ik moet druk zijn voor mijn opleiding maar dit helpt echt niet mee. En vooral de spanning dat ik niet eens weet of ik de woning wel krijg.

Het is wel heel fijn om alle ervaringen etc. te lezen hier :D
Alle reacties Link kopieren
Ik stond jaren geleden ook op plek 5. Bezichtiging was erg vroeg en in denk dat daarom weinig mensen kwamen. Ik was opeens nummer 1 toen en ik kon snel schakelen, had alle gevraagde documenten al.

Dat is ook wel mijn tip, zorg dat je alle gevraagde documenten al zoveel mogelijk hebt. Kunnen je ouders eventueel garant staan mochten ze moeilijk doen over je inkomen? Weet niet of dat überhaupt mogelijk is bij deze wbv maar soms is dat ook nog een optie.
Alle reacties Link kopieren
Lilly1234 schreef:
07-05-2020 15:44
Ik stond jaren geleden ook op plek 5. Bezichtiging was erg vroeg en in denk dat daarom weinig mensen kwamen. Ik was opeens nummer 1 toen en ik kon snel schakelen, had alle gevraagde documenten al.

Dat is ook wel mijn tip, zorg dat je alle gevraagde documenten al zoveel mogelijk hebt. Kunnen je ouders eventueel garant staan mochten ze moeilijk doen over je inkomen? Weet niet of dat überhaupt mogelijk is bij deze wbv maar soms is dat ook nog een optie.
Dat is wel fijn!!
Bedankt voor je tips! De documenten tip is inderdaad echt een aanrader, heb alles al klaarliggen gelukkig.
Mijn ouders staan onder bewind dus ben bang dat het niet kan, maar het is een goede tip. Ik hoop alleen dat ze niet heel moeilijk gaan doen..
Dankjewel :)
Alle reacties Link kopieren
Gezien ze nu echt per persoon doen zal het van de eerste drie nrs afhangen of en wanneer je een uitnodiging krijgt..zorg inderdaad voor al je papieren :-D
Lilly1234 schreef:
07-05-2020 15:44
Dat is ook wel mijn tip, zorg dat je alle gevraagde documenten al zoveel mogelijk hebt.

Mag je bij jullie de documenten later aanleveren dan? Hier moet je ze bij de bezichtiging al meenemen, en zijn ze niet compleet dan val je meteen af.
Ik heb op mijn huidige woning een maand gewacht voor ik werd benaderd voor acceptatie. Achteraf bleek dat er aan verbouwd moest worden voor het weer bewoonbaar was, vandaar dat het zolang duurde.
RikM schreef:
07-05-2020 16:27
Mag je bij jullie de documenten later aanleveren dan? Hier moet je ze bij de bezichtiging al meenemen, en zijn ze niet compleet dan val je meteen af.
Hier moest je ze na de bezichtiging voor datum x digitaal insturen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
07-05-2020 16:27
Mag je bij jullie de documenten later aanleveren dan? Hier moet je ze bij de bezichtiging al meenemen, en zijn ze niet compleet dan val je meteen af.
Dit is echt al 10 jaar geleden denk ik 😅 ik had ze bij mij maar weet nog dat ik later die dag naar het kantoor moest om alles af te geven.
Alle reacties Link kopieren
Alice2706 schreef:
07-05-2020 15:49
Dat is wel fijn!!
Bedankt voor je tips! De documenten tip is inderdaad echt een aanrader, heb alles al klaarliggen gelukkig.
Mijn ouders staan onder bewind dus ben bang dat het niet kan, maar het is een goede tip. Ik hoop alleen dat ze niet heel moeilijk gaan doen..
Dankjewel :)
Je bent in ieder geval al goed voorbereid! Hopelijk hoor je snel iets.
Alle reacties Link kopieren
Ah nog steeds niks gehoord! Blijft spannend. Ik sta nog steeds vierde.
Nogmaals bedankt voor al jullie reacties!

Madrid87 schreef:
07-05-2020 15:36
Al is het hier nog geen twee dagen geleden sinds het termijn verstreken is. Maar ja ongeduldig hè. Jij ook zo te zien. :P
Heb jij al iets gehoord Madrid?? :D
Ik vind het in deze tijd wel erg lang duren voordat je een plekje opschuift in de wachtrij. (Nadat de reactietermijn is verstreken natuurlijk)
Mijn zoon staat nog steeds op 2 voor een lootwoning, dat is inmiddels al bijna 1,5 week geleden. Maar andere woningen blijven ook heel erg lang op dezelfde positie staan, dus we hebben nog hoop!
Soms kan het wel weken duren voordat je een plekje opschuift. Dat heeft vast te maken met de bezichtiging die gepland moet worden (op een moment dat de huidige bewoner het uitkomt) en dan moeten de papieren nog worden aangeleverd en nagekeken, enz. enz.
Dat is natuurlijk ook zo. Er moet ook maar net een medewerker beschikbaar zijn die de bezichtiging begeleidt. (Deze woning staat al leeg)
Maar ja, als je op 2 staat heb je 50/50 kans op een aanbieding. R*te spannend dan :jump:
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
12-05-2020 17:02
Dat is natuurlijk ook zo. Er moet ook maar net een medewerker beschikbaar zijn die de bezichtiging begeleidt. (Deze woning staat al leeg)
Maar ja, als je op 2 staat heb je 50/50 kans op een aanbieding. R*te spannend dan :jump:
Ik vind het al heel spannend als vierde. Maar kan me de spanning niet voorstellen als iemand tweede staat :o Ik hoop heel erg dat jouw zoon de woning krijgt. En natuurlijk gauw een bericht voor een bezichtiging.

@RikM Weken :-o :-o De woning waar ik op heb gereageerd is over circa twee weken beschikbaar. Ik hoop niet dat ik zo lang moet wachten op iets van een bericht maar dat zou dan wel heel goed kunnen. Toch nog even afwachten dus..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven