Renovlies laat los in hoeken

26-09-2021 18:02 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar november is er renovlies geplaatst door een bedrijf. Het valt mij op dat dit op steeds meer plekken loslaat in de hoeken. De vraag of het bij de hoeken blijft of nog erger kan worden.

Meestal zou je zoiets toch direct zien, binnen een week bv. We zijn nu bijna een jaar verder en nu pas zie ik nieuwe plekken ontstaan.

Wie heeft hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Het kan best dat je nu pas klachten krijgt, omdat dit vaak te maken heeft met de werking van materialen door vocht/droogte, jou/warmte, enz. Soms komen klachten zelfs pas na een aantal jaar (dat laatste zie je vaker bij gerenoveerde of nieuwbouwwoningen, waar relatief veel vocht in de nieuwe muren zit en dat doet er heel langer over om volledig uit te drogen en uit te harden).

Je kunt het behang herstellen door het voorzichtig met een plamuurmesje los te maken en opnieuw in te lijmen. Daarna kun je het dan aandrukken met een schone verfroller of uitgewrongen vochtige doek.
Alle reacties Link kopieren
Waren die plekken eerder behandeld met witkalk of gips? Daar houdt geen lijm op namelijk.

Je ziet dat vaak bij randen van plafonds, waar het plafond overgaat in de wand. Het plafond is dan met witkalk gewit, wat mooi materiaal is maar dan kan je het behangen van de bovenste twee centimeter wel vergeten. Daar laat het dan los. Vrijwel meteen na het drogen vaak. Na korte tijd gaat het dan omkrullen en dan valt het pas goed op.

Hetzelfde onder bij de plinten; daar repareert men nogal eens gaten in de muur met gips.

Natuurlijk is het 2021, en zal men daar tegenwoordig wel een voorstrijkmiddel voor hebben waardoor behanglijm wel plakt.. ;-D
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Neem even contact op met het bedrijf dat het gedaan heeft.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties, wordt gewaardeerd :) was vergeten te vermelden dat het om nieuwbouw gaat. Kan dan inderdaad te maken hebben met vocht in de muren. Dacht dat het loslaten direct zou gebeuren, maar kan dus ook na zo’n lange tijd pas zichtbaar worden.

De plekken waren niet behandeld met gips of witkalk.

Ik ga contact opnemen met het bedrijf. Ze vinden vast dat ik zeur, maar ga het toch maar doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven