Rooklucht uit faux fur jas

15-10-2019 17:12 20 berichten
Ik heb op Marktplaats een hagelnieuwe faux fur jas gekocht waar ik ontzettend blij mee ben.
Alleen werd er daar in huis gerookt en ruikt de jas ook naar sigarettenrook.

Volgens het waslabel kan de jas binnenste buiten worden gewassen, maar blijft de jas wel mooi?

Ik hang de jas nu in de badkamer en hoop dat de geur er een beetje uit stoomt.
Maar ik ben eigenlijk op zoek naar tips. Of moet ik nu toch de jas naar de stomerij brengen?

Het gaat om deze jas; https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... in-leopard
Alle reacties Link kopieren
Kan je wel wassen, maar wel koud en op lage toeren.
Alle reacties Link kopieren
even met de fohn erop blazen op de middelwarme stand vanaf een metertje (dus niet de heetste stand en niet bovenop de vezels)
dan even een nachtje laten luchten liefst buiten (niet in de regen)
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Kan je de jas niet een paar dagen buiten hangen (wel overdekt, maar dat de wind er wel bij kan?) Dat zou ik eerst proberen. Volgens het verzorgingslabel van Topvintage moet je m anders toch naar de stomerij brengen..
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Die éne keer stomerij kan er echt niet af?


Je kan hem wel tijden buiten hangen, maar volgens mij blijft er altijd wel iets van die rook inhangen dan.
Ik zou hem naar de stomerij brengen. Zelf wassen kan ook maar dan plakken de haartjes wat meer aan elkaar na het wassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens zo'n soort jas in de wasmachine gegooid. Hij kwam er toch minder mooi uit. Ik zou em naar de stomerij brengen.
Alle reacties Link kopieren
Voor iets meer dan een tientje is 'ie bij de stomerij in goede handen. Ik zou daarvoor kiezen.
Marnamai schreef:
15-10-2019 17:22
Die éne keer stomerij kan er echt niet af?


Je kan hem wel tijden buiten hangen, maar volgens mij blijft er altijd wel iets van die rook inhangen dan.
Tuurlijk wel, maar als het op een andere manier thuis kan. Dan heeft dat de voorkeur. Omdat het gemakkelijker is. Ik heb geen idee waar hier een stomerij zit, als die hier al zit.
leolux schreef:
15-10-2019 17:29
Tuurlijk wel, maar als het op een andere manier thuis kan. Dan heeft dat de voorkeur. Omdat het gemakkelijker is. Ik heb geen idee waar hier een stomerij zit, als die hier al zit.
Soms bied Jumbo of de Plus die service aan, hangt af van het filiaal.
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
15-10-2019 17:29
Tuurlijk wel, maar als het op een andere manier thuis kan. Dan heeft dat de voorkeur. Omdat het gemakkelijker is. Ik heb geen idee waar hier een stomerij zit, als die hier al zit.
Even bij de supermarkt kijken. Hier in het dorp waar helemaal verder helemaal niets is en nooit iets gebeurt is er een Sparretje waar ze het voor je naar de stomerij brengen.
Doe lucht gaat er niet uit hoor.
Ik ben gezegend met een overgevoelig reukorgaan dat dit soort luchtjes in extremis opmerkt. Ik zou de jas weer verkopen.
Zelf ooit aan de hand gehad met een paar laarzen, ook nieuw maar op een rommelmarkt gekocht met doos en al erbij. En dan denk je, laarzen zitten toch aan je benen, dat ruik je niet? Nou, wel dus. En hoe!
Lady_Day schreef:
15-10-2019 17:39
Even bij de supermarkt kijken. Hier in het dorp waar helemaal verder helemaal niets is en nooit iets gebeurt is er een Sparretje waar ze het voor je naar de stomerij brengen.
Ohja natuurlijk, die optie was ik vergeten.
Hobbelster schreef:
15-10-2019 17:40
Doe lucht gaat er niet uit hoor.
Ik ben gezegend met een overgevoelig reukorgaan dat dit soort luchtjes in extremis opmerkt. Ik zou de jas weer verkopen.
Zelf ooit aan de hand gehad met een paar laarzen, ook nieuw maar op een rommelmarkt gekocht met doos en al erbij. En dan denk je, laarzen zitten toch aan je benen, dat ruik je niet? Nou, wel dus. En hoe!
Ik denk dat dat toch anders werkt. Laarzen kun je niet wassen, die jas kun je wel laten wassen, nouja stomen.
leolux schreef:
15-10-2019 18:00
Ohja natuurlijk, die optie was ik vergeten.
Appie of Primera ook.

Wel een hele leuk jas zeg.
Alle reacties Link kopieren
Hasse88 schreef:
15-10-2019 17:21
Kan je de jas niet een paar dagen buiten hangen (wel overdekt, maar dat de wind er wel bij kan?) Dat zou ik eerst proberen. Volgens het verzorgingslabel van Topvintage moet je m anders toch naar de stomerij brengen..
Dit zou ik ook doen. Ik heb ook zo'n soort jas en met mijn stomme hoofd wel eens meegenomen naar de rookkroeg. Een paar dagen buiten en de lucht is weer weg.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Dus jij gaat echt rondlopen in een (weliswaar nep) vel van een bedreigde diersoort?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
15-10-2019 19:34
Dus jij gaat echt rondlopen in een (weliswaar nep) vel van een bedreigde diersoort?
Ik heb ze zelfs aan mijn voeten!
pejeka schreef:
15-10-2019 19:34
Dus jij gaat echt rondlopen in een (weliswaar nep) vel van een bedreigde diersoort?
Nee
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
15-10-2019 19:34
Dus jij gaat echt rondlopen in een (weliswaar nep) vel van een bedreigde diersoort?
Ja en?
Seriously?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven