Schilderij ophangen zonder spijkers

20-06-2020 21:06 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik wil een muurtje in mijn woonkamer ‘behangen’ met schilderijtjes. Maar om nu tig gaatjes te boren...

Wie heeft dé tip voor het ophangen zonder spijkers? Tesa powerstrips, nano tape, of andere opties? Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
21-06-2020 00:26
Tesa plakspijker inderdaad! Je hebt ze ook tot 2 kilo.
Ik durf dat met grote lijsten niet aan hoor. Dan maar even in de muur boren.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
21-06-2020 00:57
Ja, voor wat foto’s ofzo is het prima. Maar een echt mooi schilderij hang je niet aan zo’n Tesahaakje.
Ja als het een heel duur ding is wat je op wil hangen zou ik het ook niet aan een plakspijker hangen. Ik heb er wat onbreekbaar spul aan hangen (dromenvanger en een Griekse slinger) maar mijn geliefde houtsnijwerk van 150 euro zou ik er niet aan op durven hangen.
Maar waarom is iedereen hier zo terughoudend om een gaatje in de muur te boren? Zoveel werk is dat toch ook weer niet.
En als je het dan wil veranderen: plug eruit, gaatje dichtplamuren en verfje over de muur en dan is het weer fris.

Maar ik pak geloof ik ook nogal makkelijk muurverf en roller, en ik ga ook echt niet ieder jaar mijn huis anders inrichten.
ClumsyNinja schreef:
21-06-2020 11:34
Maar waarom is iedereen hier zo terughoudend om een gaatje in de muur te boren? Zoveel werk is dat toch ook weer niet.
En als je het dan wil veranderen: plug eruit, gaatje dichtplamuren en verfje over de muur en dan is het weer fris.

Maar ik pak geloof ik ook nogal makkelijk muurverf en roller, en ik ga ook echt niet ieder jaar mijn huis anders inrichten.
Het gaat hier toch niet om maar één of twee gaatjes?
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
21-06-2020 11:34
Maar waarom is iedereen hier zo terughoudend om een gaatje in de muur te boren? Zoveel werk is dat toch ook weer niet.
En als je het dan wil veranderen: plug eruit, gaatje dichtplamuren en verfje over de muur en dan is het weer fris.

Maar ik pak geloof ik ook nogal makkelijk muurverf en roller, en ik ga ook echt niet ieder jaar mijn huis anders inrichten.
Nou ten eerste heb ik geen boor, ten tweede is een deel van mijn muren gewapend beton waar je niet altijd met klopboormachine doorheen komt als je zo'n gewapend skelet raakt en het andere deel van mijn muren zijn gipswanden met ijzeren skelet waar je je boor op kapot smelt en ten derde vind ik boren eng. :shame: Alles hangt met zo mooi aan een spijker die je binnen 1 minuut op je muur kan plakken.
Alle reacties Link kopieren
Voor een spijker hoef je toch geen gaatje te boren ?
Niet geschoten is altijd mis
ClumsyNinja schreef:
20-06-2020 21:11
Oh dat snap ik echt niet dat mensen dat doen, zo lelijk! Dan boor ik liever 20 gaatjes en die smeer ik wel weer dicht als ik weer eens wat anders met de muur ga doen - zoveel werk is dat nou ook weer niet.
Dit ziet er inderdaad niet uit

Afbeelding
Maar dit kan toch wel?

Afbeelding
Igoa schreef:
21-06-2020 12:15
Maar dit kan toch wel?

Afbeelding
Ik vind het niet mooi, maar ik snap wel dat het een kwestie van smaak is. Ik vind het echt mooier als iets los hangt.
Igoa schreef:
21-06-2020 12:15
Maar dit kan toch wel?

Afbeelding
Ook dit vind ik niet mooi.
Mijn aandacht gaat echt naar die rand en dat touwtje. Al is het wel 100x beter dan die eerste foto.
Bitje93 schreef:
21-06-2020 11:52
Voor een spijker hoef je toch geen gaatje te boren ?
Maar een spijker kan toch alleen in hout of platen? In een stenen, of betonnen muur zul je toch moeten boren en een schroef met een plug moeten gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
21-06-2020 11:52
Voor een spijker hoef je toch geen gaatje te boren ?
In een gipswand met glasvezel vulling kun je geen spijker hameren want zo'n wand is hol van binnen, de spijker zal er dus uitvallen. En de eerste de beste die een spijker in gewapend beton krijgt gehamerd krijgt van mij een mandarijn. o_o
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die rails ook lelijk. Ook een beetje een raar idee, want hoe vaak verplaats je nou een schilderij?

In vergelijking met andere mensen heb ik behoorlijk veel aan mijn muren hangen en ook hele grote werken, en uit ervaring kan ik zeggen dat je die nooit verplaatst. Want meestal passen ze ook maar op 1 specifieke plek. Dus die rails zijn ook nog eens totaal overbodig.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik verplaats wel heel vaak dingen overigens. Ik heb veel lijsten en 1 hele grote, loodzware spiegel. Ik heb nu al een paar gaten in de muur die ik gedicht heb. Je ziet dat wel en heel fraai is het niet.
Goudlokje81 schreef:
20-06-2020 22:01
Tesa it is 😀 Volgens mij heb ik er daar zelfs nog een paar van liggen. Morgen uitproberen.
Hou me op de hoogte, ik zit met hetzelfde 'dilemma'!
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
21-06-2020 12:52
Ik verplaats wel heel vaak dingen overigens. Ik heb veel lijsten en 1 hele grote, loodzware spiegel. Ik heb nu al een paar gaten in de muur die ik gedicht heb. Je ziet dat wel en heel fraai is het niet.
Lege lijsten?

Ik heb meerdere schilderijen met afmetingen variërend van 90 cm tot 2.20 m breed en die verplaats ik echt nooit, die komen echt maar op 1 plek tot zijn recht. Sterker, ik heb ook nog een paar schilderijen helemaal niet opgehangen omdat er geen enkele plek is waar ze in dit huis mooi in de woonkamer kunnen hangen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
21-06-2020 12:57
Lege lijsten?

Ik heb meerdere schilderijen met afmetingen variërend van 90 cm tot 2.20 m breed en die verplaats ik echt nooit, die komen echt maar op 1 plek tot zijn recht. Sterker, ik heb ook nog een paar schilderijen helemaal niet opgehangen omdat er geen enkele plek is waar ze in dit huis mooi in de woonkamer kunnen hangen.
Nee, geen lege lijsten. Een lijst met een print er in. Ik heb maar weinig echte schilderijen, helaas. Ik heb meer lijsten met prints dan ruimte, dus ik rouleer wel regelmatig.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
21-06-2020 12:56
Hou me op de hoogte, ik zit met hetzelfde 'dilemma'!
Nou, tis nog niet gelukt. Het schilderijtje kwam los (en beschadigde mijn muur 😬). Ik dacht eerst dat het aan de ouderdom van mijn tesa-strips lag, maar ik denk nu dat de strip ondieper was dan de haakjes die vreemd genoeg aan de zijkant zitten. Dus nu heb ik nieuwe strips nodig en dan werk ik eerst de haakjes weg. Wordt vervolgd.

Bedacht me overigens dat mijn erg grote ixxi ook aan die strips hangt en dat hangt al tijden goed.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
21-06-2020 11:34
Maar waarom is iedereen hier zo terughoudend om een gaatje in de muur te boren? Zoveel werk is dat toch ook weer niet.
En als je het dan wil veranderen: plug eruit, gaatje dichtplamuren en verfje over de muur en dan is het weer fris.

Maar ik pak geloof ik ook nogal makkelijk muurverf en roller, en ik ga ook echt niet ieder jaar mijn huis anders inrichten.
Het gaat om meer dan 1 gaatje inderdaad, een muur vol. En een vorig jaar strak gestucte muur. Geen kostbaar werk. Vind de gaatjes dan dus toch zonde van mijn strakke muur 😁
Goudlokje81 schreef:
21-06-2020 23:06
Nou, tis nog niet gelukt. Het schilderijtje kwam los (en beschadigde mijn muur 😬). Ik dacht eerst dat het aan de ouderdom van mijn tesa-strips lag, maar ik denk nu dat de strip ondieper was dan de haakjes die vreemd genoeg aan de zijkant zitten. Dus nu heb ik nieuwe strips nodig en dan werk ik eerst de haakjes weg. Wordt vervolgd.

Bedacht me overigens dat mijn erg grote ixxi ook aan die strips hangt en dat hangt al tijden goed.
Ik ga het in de vakantie proberen. Ik moet eerst het forex op maat snijden. Voordeel is dat het heel licht is, nadeel is dat ik hele lelijke grove muren heb dus ik me afvraag of de ‘spijkers’ blijven hangen.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels 1 met zo’n plakspijker opgehangen en een ander met de powerstrips. Hangt nu prima! Wel een gladde muur hier, dus geen idee hoe het op grove muren werkt.
Alle reacties Link kopieren
https://www.diamondkoopjes.nl/collectio ... Pix6RqNUWI

Iemand hier ervaring mee toevallig? Kwam het tegen op mn Facebook.
Goudlokje81 schreef:
28-06-2020 19:14
Inmiddels 1 met zo’n plakspijker opgehangen en een ander met de powerstrips. Hangt nu prima! Wel een gladde muur hier, dus geen idee hoe het op grove muren werkt.
Dat is wel hoopvol. Hangen ze nog?
zenga schreef:
30-06-2020 21:49
https://www.diamondkoopjes.nl/collectio ... Pix6RqNUWI

Iemand hier ervaring mee toevallig? Kwam het tegen op mn Facebook.
Ja. Laat los na verloop van tijd. Is wel weer vast te plakken.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
30-06-2020 21:54
Ja. Laat los na verloop van tijd. Is wel weer vast te plakken.
Hmm, ik ga toch de Tesa maar eens halen deze week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven