Show je kerstboom/kerstversiering! 2018

05-12-2018 17:01 321 berichten
Ik ben aan het zoeken geweest, maar ik heb geen dergelijk topic kunnen vinden.

Het leek me wel leuk om met elkaar te delen wat voor kerstboom iedereen heeft staan, of eventuele andere kerstversiering. Ik haal zelf altijd weer inspiratie uit andermans versiering voor het jaar erop, of om het bij mezelf nog wat aan te vullen! :heart:

Ik hoop niet dat ik perongelijk een dubbel topic aanmaak!
Alle reacties Link kopieren
Sorry TO, ik vind je boom echt niet mooi. Maar ik ben dan ook een zeikstraal hoor ;-D

Wij zijn met de kerst en oud en nieuw op vakantie, dus hebben wel kerstverlichting om het huis heen en wat dingen in huis gedaan, maar de kerstboom zet ik dit jaar niet op, met achterliggend reden dat ik het na de vakantie meteen allemaal moet opruimen.
DG2015 schreef:
05-12-2018 18:35
Wij hebben een kunstboompje, helemaal volgestouwd met lichtjes en ballen, en op de top staat een Kerst-Dolly

Afbeelding

Eronder een kerststal een een Snow Globe met een foto van Kate Bush erin

Afbeelding

:lol:

Hoe kom je aan zo'n Dolly kerstengel, ik vind 'm geweldig!
Alle reacties Link kopieren
To ondanks dat ik je boom wel uniek vind moet eens kerstboom mij ook echt een kerst gevoel geven en dat vind ik bij die boom wat minder.

Ik woon nog thuis. Mijn moeder heeft boom gezet. Misschien kan ik daar een foto van maken straks. Hij is wel leuk maar ook geen Wow effect...Zelf hou ik echt van dit soort bomen.

Afbeelding
linnylow wijzigde dit bericht op 05-12-2018 20:12
8.42% gewijzigd
Wij hebben 2 bomen staan. 1 is klein en gewoon met normale lampjes en zilveren ballen. De andere heeft het thema fout met oa gekleurde lampjes, gouden glitter eenhoorn, ballen in autovorm en vooral veel kleur.

Tot mijn verbazing blijft dreumes er af.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Deze ook leuk
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er maar drie dit jaar; twee in de huiskamer en een in de slaapkamer. Het zijn bomen die natuurlijk overkomen en die dus met alleen lichtjes erin al mooi zijn. Het zijn geen conische of driehoeksvormen maar gewoon zoals ze buiten ook groeien.

Langzamerhand komt er steeds meer in. Het had geen haast. Ze worden weer rood, wit, transparant en zilver. Bij de ene ligt de nadruk meer op contouren (omdat er veel tegenlicht is) en een andere vangt bijna geen licht dus die wordt zilverig en de derde is vooral frosty met ijzige items erin.

De ene boom kan veel rood hebben en de andere moet juist veel wit. Bijvoorbeeld die tegen een donkere muur wil graag veel wit om naar voren te komen.

De rest is wél klaar.

Qua lichtsnoertjes heb ik een mengeling van verschillende goedgekeurde tinten. In een van de bomen zitten vier verschillende tinten voor het goede effect.
retrostar wijzigde dit bericht op 05-12-2018 20:30
0.57% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Kan nog geen plaatjes plakken, hopelijk werkt het zo.

Heb hem nog niet staan maar vorig jaar was ie zo:

Afbeelding
Mispoes!
Alle reacties Link kopieren
Ow kan wel plaatjes plakken kennelijk :hihi:
Mispoes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in een eerder jaar een foto van mijn kerstboom hier gepost dus ik dacht even leuk dat oude topic te linken hier, maar krijg het niet gevonden.

Voor nu even een tvp want ik heb nog geen kerst in huis, maar vind het wel leuk om vast mee te kijken.
Mijn kunstkerstboom heeft decoraties in blauw, ice, koper, hout en ik heb nog 2 echte conica sparretjes met alleen lichtjes.
Alle reacties Link kopieren
☆°•-Loes-•°☆ schreef:
05-12-2018 20:30
Ow kan wel plaatjes plakken kennelijk :hihi:
Mede mogelijk gemaakt door de Kerstman :P
...
Alle reacties Link kopieren
Met bevend hart de kerstboom opgetuigd, met twee slopende katten in huis. Tot nu toe is er 1 bal uit gegaan, en die heeft het overleefd :) tot nu toe zitten ze er verrassend weinig aan, alleen de slingers hebben ze aan getrokken en zit nu niet meer zo mooi.
Vorig jaar had ik een supersaaie boom met alleen een slinger en twee kleuren ballen erin (zilver en mint). Dit jaar wat leuke andere versiersels gekocht, sneeuwpopjes, vogeltjes, engeltjes etc. Staat al een stuk leuker.
Wel ben ik meer van de traditionele boom, eentje met eenhoornknuffels zit je bij mij niet aantreffen haha.

Gisteren een kerststuk geknutseld en neergezet... hebben ze gewoon álles eruit getrokken! 1 grote puinzooi aan takjes, gebroken kerstballetjes en mos vanochtend. GRRRRR
Alle reacties Link kopieren
Ik hou persoonlijk niet zo van overdadige versiering. Mocht er een boom in huis komen dan alleen lampjes en witte rotan balletjes erin. Maar ik denk dat het -net zoals vorig jaar- weer een paar kleine boompjes worden in manden en dan alleen wat lampjes erin.
Wel veel kaarsen, dat vind ik gezellig.
...
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
05-12-2018 20:39
Mede mogelijk gemaakt door de Kerstman :P
:biggrin:
Mispoes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar bij Blokker goudkleurige kandelaars gekocht (voor blokkaarsen), in verschillende hoogten, die heb ik overgespoten in een iets andere tint goud (met een Action spuitbus) en dat vind ik echt mooie items die nog vele jaren gebruikt zullen worden.

Bij Kik had ik boompjes gekocht (vorig jaar) met een karkas van ijzerdraad, omwikkeld met wit raffia. De lichtjes zitten er al in. Een grotere van pakweg 60 cm en twee kleinere. Dat zijn ook sterke items die je elk jaar kan hergebruiken. De kleinere zag ik er ook dit jaar weer staan, een paar. Het is druk bij Kik; ze doen goede zaken. Veel kerstspullen maar dan wat ludiek.

Dit jaar heb ik vrij veel zilverdraadslingertjes met fonkelende ledlichtjes erin, waarmee je elke plant tot een kerststukje kan omtoveren. Ook zonder batterijen staan ze mooi. Ze kosten een euro, bij Action en Kruidvat.

Ik heb wat minder gekocht dan andere jaren. Ik had ook nog zo veel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
☆°•-Loes-•°☆ schreef:
05-12-2018 20:29
Kan nog geen plaatjes plakken, hopelijk werkt het zo.

Heb hem nog niet staan maar vorig jaar was ie zo:

Afbeelding
Zo’n klassieke boom blijft toch ook mooi! Leuk die strikken ook.
Zanahoria schreef:
05-12-2018 20:40
Met bevend hart de kerstboom opgetuigd, met twee slopende katten in huis. Tot nu toe is er 1 bal uit gegaan, en die heeft het overleefd :) tot nu toe zitten ze er verrassend weinig aan, alleen de slingers hebben ze aan getrokken en zit nu niet meer zo mooi.
Vorig jaar had ik een supersaaie boom met alleen een slinger en twee kleuren ballen erin (zilver en mint). Dit jaar wat leuke andere versiersels gekocht, sneeuwpopjes, vogeltjes, engeltjes etc. Staat al een stuk leuker.
Wel ben ik meer van de traditionele boom, eentje met eenhoornknuffels zit je bij mij niet aantreffen haha.

Gisteren een kerststuk geknutseld en neergezet... hebben ze gewoon álles eruit getrokken! 1 grote puinzooi aan takjes, gebroken kerstballetjes en mos vanochtend. GRRRRR
Mijn TERRORpuberkitten blijft wonder boven wonder uit de boom. Ik heb ook een wat oudere, die is hartstikke mak.

Ik heb dit jaar expres al mijn glazen ballen uit de boom gehaald omdat mijn terrorkat echt een verschrikking is. De dorpsbode word aan stukken gescheurd, het engelenhaar lag al door de woonkamer voor ik het zelf open hand kunnen maken.. de kerstster word opgegeten.. (Ik ben zelfs net over de 2m hoge schutting van mijn buurman heen geklommen omdat hij niet thuis was en zou komen en meneer ontsnapt was en het lukte niet om terug te komen).

Maar! De boom is te spannend geloof ik. :worship: :worship:

Sommige kattenmensen knopen hun boom met een doorzichtig visdraad aan het plafond zodat ze in ieder geval niet de hele boom om kunnen springen. Ik heb bakstenen onderin mijn mand liggen..

Mijn decoratie van vorig jaar was trouwens ook een stuk tammer:
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik hou helemaal niet van rood en goud eigenlijk maar mijn vriend wou het graag dus vooruit. Moet eerlijk zeggen dat ik hem toch wel erg mooi vind.

Hier is trouwens wel 1 keer de boom omver gegaan omdat de kat erin klom. Wát een puinhoop, alles was kapot.
Gelukkig was ze er zelf zo erg van geschrokken dat ze zoiets nooit meer in haar poezelige hoofdje heeft gehaald.
Mispoes!
Alle reacties Link kopieren
Dit is zo ongeveer mijn smaak. Hij is niet van mij overigens maar van het internet geplukt:

Afbeelding
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon, wat een heerlijk hysterische boom!

Dit jaar heb ik voor mijn doen een saaie boom met wit, zilver en vooral heel veel glas.
Hij fotografeert alleen niet zo goed.
Afbeelding

Vorige jaren had ik groen/blauw/goud, wit/zilver/jeansblauw en ook nog een hysterische glitterorgie inclusief gekleurde lampjes die voor kerstboom moest doorgaan.
Alle reacties Link kopieren
Tvp. Wat een heerlijk geweldig topic!
Ik spoor niet hellemaal: vind alle bomen prachtig. Ieder op zijn eigen manier. :flirting: :$
Ceci schreef:
05-12-2018 22:06
YellowLemon, wat een heerlijk hysterische boom!

Dit jaar heb ik voor mijn doen een saaie boom met wit, zilver en vooral heel veel glas.
Hij fotografeert alleen niet zo goed.
Afbeelding

Vorige jaren had ik groen/blauw/goud, wit/zilver/jeansblauw en ook nog een hysterische glitterorgie inclusief gekleurde lampjes die voor kerstboom moest doorgaan.
Ik vind hem prachtig! :heart:
Yellow - prachtige boom!

Iedereen heeft trouwens mooie bomen gepost. Ben dol op kerstbomen. Bij ons wordt het een ratjetoe van alle door de jaren heen verzamelde ballen en knutsels. Met veel lichtjes :flirting:
Ik zet hem dit jaar niet maar wij hadden altijd een Feyenoordboom. Zilver met rood met verschillende soorten Feyenoordballen en Feyenoodbeertjes en een Feyenoord piek.
Het gebeurt niet vaak dat ik op 'n trend vooruit loop, maar ik had deze Intratuin stijl van 2018 vorig jaar al: https://inspiratie.intratuin.nl/kersttrend-denim-blues/
Blondie456 schreef:
06-12-2018 12:16
Ik zet hem dit jaar niet maar wij hadden altijd een Feyenoordboom. Zilver met rood met verschillende soorten Feyenoordballen en Feyenoodbeertjes en een Feyenoord piek.
Heb je niet nog een oude foto? Ik ben wel heel benieuwd naar een Feyenoord boom eigenlijk. :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven