Show je kerstboom/kerstversiering! 2018

05-12-2018 17:01 321 berichten
Ik ben aan het zoeken geweest, maar ik heb geen dergelijk topic kunnen vinden.

Het leek me wel leuk om met elkaar te delen wat voor kerstboom iedereen heeft staan, of eventuele andere kerstversiering. Ik haal zelf altijd weer inspiratie uit andermans versiering voor het jaar erop, of om het bij mezelf nog wat aan te vullen! :heart:

Ik hoop niet dat ik perongelijk een dubbel topic aanmaak!
Alle reacties Link kopieren
Julia10 schreef:
07-12-2018 22:55
Zijn erg mooi, ik heb ze ook, echte planten. De rode.

Even een waarschuwing: ze zijn erg giftig! De echte planten dan he. Die van plastic niet.

Heb je echte: zorgen dat je dreumes /hond/kat er niet aan kan zitten.

https://www.antigifcentrum.be/natuur/pl ... ulcherrima

De rode idd :love: blijven de mooiste!
Goed dat je het zegt, dank je, zou dr niet zelf aan gedacht hebben en ze op tafel hebben gezet.
cookie84 schreef:
10-12-2018 13:03
De rode idd :love: blijven de mooiste!
Goed dat je het zegt, dank je, zou dr niet zelf aan gedacht hebben en ze op tafel hebben gezet.
Het schijnt een fabel te zijn dat ze giftig zijn. Mijn terrorkat heeft al een halve opgegeten en is nog net zo terror.

En ik geef om hem hoor, het is niet dat ik hem als proefkat heb ingezet:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kerstster_(Euphorbia)
Het sap van de kerstster zou giftig zijn en op de huid rode vlekken en bij opname door de mond vergiftigingsverschijnselen en spijsverteringsproblemen veroorzaken. Dit wordt inmiddels betwijfeld. In experimenteel onderzoek bij ratten is van giftigheid niets gebleken.[2] Een kind van 25 kilo zou meer dan een halve kilo van de bladeren moeten eten om doses te bereiken die hoger zijn dan de doses die bij ratten geen effect hadden. Ook uit consulten van vergiftigingen-informatiecentra bleek nergens dat de kerstster ooit symptomen had veroorzaakt.[3]
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic en wat een mooie bomen allemaal! Hier staat sinds gisteren de boom (een echte uit het tuincentrum, een neppe komt hier het huis niet in :proud:) en heb ook gelijk de boel versierd, inclusief de tuinlichtjes. Durf het alleen niet te delen ivm herkenning. Maar heel leuk om iedereens decoraties te zien!
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit plaatjes geplakt, dus even kijken of het lukt.
Ivm poezebeest staat de boom van de grond af en voorlopig helpt dat. In het weekend had ze er weinig aandacht voor. Ze is nu de eerste dag alleen thuis, dus we wachten de thuiskomst even af :)


Afbeelding
belgali wijzigde dit bericht op 10-12-2018 14:20
Reden: plaatje wilt niet :)
9.47% gewijzigd
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
eindelijk gelukt :) en nu een detail - wij zijn dus wel van het foute roze cupcake gebeuren en die ene Disney bal moest er in van mijn dochter trouwens

Afbeelding
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook dol op foute kerstversiering, kerst kan mij niet kitsch genoeg zijn. Dit jaar komt er in ieder geval een gouden glitter eenhoorn in de boom.

Gave bomen komen er voorbij, leuk dat iedereen zijn eigen invulling voor kerst heeft. Wij gaan dit jaar beide bomen opzetten, we hebben een kleine en een grote nepboom. De grote wordt wit en bombastisch en de kleine multicolor hysterisch. Niet in 1 kamer, dat wordt zelfs mij te druk ;-D
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Mijn kerstboom, ik vind hem fantastisch! En dit jaar nog leuker want ik heb hem voor het eerst samen met mijn vriend versierd :heart:
Eat glitter for breakfast and shine all day
belgali schreef:
10-12-2018 14:16
Nog nooit plaatjes geplakt, dus even kijken of het lukt.
Ivm poezebeest staat de boom van de grond af en voorlopig helpt dat. In het weekend had ze er weinig aandacht voor. Ze is nu de eerste dag alleen thuis, dus we wachten de thuiskomst even af :)


Afbeelding
Wat gaaf! Ik dacht dat het zo hoorde tot dat ik las dat het vanwege de kat was. (En wat een toffe klok trouwens, waar komt die vandaan? :$ )
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
09-12-2018 23:45
En het terror drama is begonnen:
Afbeelding
Gelukkig heb ik bakstenen onderin de mand liggen! :lightbulb:
:rofl: :love:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
10-12-2018 15:26
Wat gaaf! Ik dacht dat het zo hoorde tot dat ik las dat het vanwege de kat was. (En wat een toffe klok trouwens, waar komt die vandaan? :$ )
de klok is van invotis via vtwonen gekocht - is er in verschillende kleurtjes
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Mijn kerstboom staat altijd op een bijzettafeltje. Mijn kat heeft hem tot dusver met rust gelaten dus ik denk dat dit geen probleem vormt. Maar goed, kerst is nog niet voorbij.

Gisteren zat hij voor het eerst aan de planten, toen heb ik hem weggejaagd. Ik weet absoluut niet wat voor planten ik heb. Hoe ze heten of zo. Dus ik kan ook niet achterhalen of ze giftig zijn of niet.
Alle reacties Link kopieren
GlitterBep schreef:
10-12-2018 15:10
Afbeelding

Mijn kerstboom, ik vind hem fantastisch! En dit jaar nog leuker want ik heb hem voor het eerst samen met mijn vriend versierd :heart:
Ach, knus :love:
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
10-12-2018 00:11
Ik vind het gros van de bomen vaak niet zo mooi. Die van TO bijvoorbeeld, nee. Je ziet steeds vaker dat soort dingen zoals eenhoorns, uiltjes, eekhoorns, cupcakes, gebakjes, noem maar op, die ik totaal niet bij kerst vind horen :biggrin: ik ben echt van de klassieke kerst met rood, groen, zilver, hulstblaadjes, haardvuurtjes enz.

Dit is onze boom dit jaar :) de piek is net nieuw, dochter liet de oude stukvallen vanmorgen. Ze dacht dat hij van plastic was. Heb haar meteen even uitgelegd dat er bij mama geen plastic ballen en piek in de boom komen :mrgreen: Baalde wel, want het was echt een hele leuke piek. Maar goed, deze voldoet ook.

Afbeelding

Ik koop ook elk jaar in het tuincentrum 3 dezelfde kerstballen die specialer zijn dan gewone ballen. Dit jaar heb ik van deze elk 3 gekocht :) ik hoop dus over een tijdje de boom te kunnen vullen met alleen maar dit soort ballen :flirting:

Afbeelding
Dat is een leuk idee, net zoals dat de kinderen ieder jaar een bal mogen uitzoeken. Mijn ouders deden dat vroeger bij ons ook. Dan gingen we op donderdagavond naar de koopavond, dat was al heel wat en dan mochten we bij V&D ieder een kerstbal uitzoeken.

Maar jezelf verwennen met ieder jaar 3 mooie ballen is ook leuk. Dan spaar je een mooie boom bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Nog 5 nachtjes slapen dan zet ik onze boom ook op. Daarom nu maar alvast mijn geschilderde boom die boven onze schouw staat. Het is een doek van 80x120 cm.
Misschien dat ik hiermee ineens wel herkend wordt, want deze heb ik gemaakt op mijn hobbyclubje en daar kennen ze deze wel. ;-)
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Duet wat gaaf!!!!!! Zou hem zo van je kopen!!!
duet schreef:
10-12-2018 18:02
Nog 5 nachtjes slapen dan zet ik onze boom ook op. Daarom nu maar alvast mijn geschilderde boom die boven onze schouw staat. Het is een doek van 80x120 cm.
Misschien dat ik hiermee ineens wel herkend wordt, want deze heb ik gemaakt op mijn hobbyclubje en daar kennen ze deze wel. ;-)
Afbeelding
Wauw die is mooi gemaakt! :kneel:
duet schreef:
10-12-2018 17:57
Dat is een leuk idee, net zoals dat de kinderen ieder jaar een bal mogen uitzoeken. Mijn ouders deden dat vroeger bij ons ook. Dan gingen we op donderdagavond naar de koopavond, dat was al heel wat en dan mochten we bij V&D ieder een kerstbal uitzoeken.

Maar jezelf verwennen met ieder jaar 3 mooie ballen is ook leuk. Dan spaar je een mooie boom bij elkaar.
Dochter mag ook altijd mee uitzoeken hier :) ze begint het nu echt leuk te vinden. Wil ook helpen versieren enzo. Ik hoop idd dat ik straks een mooie collectie bij elkaar heb en dat ik die dan aan dochter mee kan geven ooit. Als ze dan nog heel zijn :mrgreen: ze erft ook mijn kerstservies ooit haha!
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
09-12-2018 14:16
Ja, maar ik was er ook even niet... Ik vind hem heel mooi! :rose:
Pfieuw!!! Dankjewel :rose:
Ik ben er zelf ook heel blij mee.

Trouwens niet bang om herkend te worden. Ik ben herkenbaarder aan mijn verhalen dan aan mijn boom :facepalm:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon, zo terror ziet je kat er niet uit :proud: De mijne blijven gelukkig van de boom af (dus die hangt vol met glas).
Mooie bomen weer, die van belgali vind ik erg leuk, matchend bij het kastje.

Overigens heb ik veel bewondering voor de mensen die maar 3 nieuwe ballen per jaar kopen... dat lukt mij nooooooiiiit. Ik heb elk jaar een andere boom (al hergebruik ik de ballen die ik heb natuurlijk wel).
Ceci schreef:
10-12-2018 22:07
YellowLemon, zo terror ziet je kat er niet uit :proud: De mijne blijven gelukkig van de boom af (dus die hangt vol met glas).
Mooie bomen weer, die van belgali vind ik erg leuk, matchend bij het kastje.

Overigens heb ik veel bewondering voor de mensen die maar 3 nieuwe ballen per jaar kopen... dat lukt mij nooooooiiiit. Ik heb elk jaar een andere boom (al hergebruik ik de ballen die ik heb natuurlijk wel).
Deed ik vroeger ook hoor :) ik had op een gegeven moment zilver, limegroen, paars, zwart, rood en een hele berg sneeuwpopjes/peperkoekmannetjes/sneeuwvlokken op zolder staan. Ik wisselde elk jaar af en combineerde vanalles. Maar ik was er op een gegeven moment klaar mee :) ik heb toch het meest met een traditionele boom en heb laatst de zwarte ballen al weg gedaan ook. Heb nu dus al jaren rood met zilver en elk jaar 3 (of zoals dit jaar 6) nieuwe, speciale ballen :flirting:
wiezel schreef:
10-12-2018 20:45
Pfieuw!!! Dankjewel :rose:
Ik ben er zelf ook heel blij mee.

Trouwens niet bang om herkend te worden. Ik ben herkenbaarder aan mijn verhalen dan aan mijn boom :facepalm:
Ik vind je boom met bloemen ook prachtig. :heart: Zo’n boom zou ik ook nog wel een keer willen, alleen mooie nepbloemen zijn zo duur.

Ik heb vandaar nog iets prachtigs in zijn hysterie gevonden voor op de deur:
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
https://i.postimg.cc/2S01MMNc/20181210-224257.jpg
Alle reacties Link kopieren
Oké volgens mij is het gelukt met mijn plaatje, dit is mijn kerstboom, heb plastic ballen ivm onze kat. Helemaal bovenin hangt een unicorn, die mijn dochter heeft gekregen, die dus geen plastic is, hou mijn hart vast 😂
Alle reacties Link kopieren
Nu wil mijn zoon een knalroze boom met regenboogballen :-D. Onze saaie boom staat inmiddels, zilver met wit. En alle freubels van zoon en nichtje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
fout

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven