Sint Maarten

11-11-2025 17:10 105 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vraagje:

Hoelaat komen de kinderen met lampionnen? En hoelang gaat dit door?
Het leven is een gekke samenloop van tegenstrijdigheden
Begint als het donker wordt, gaat door tot ongeveer 8 uur (tenminste bij ons).
Wat eten we vanavond?
Dankje.
Eerdere jaren nooit thuis, altijd bij mijn vader op verjaardag en daar komen ze niet 😅

Lekkers ligt klaar, lampjes buiten aan, lantaarntjes aangestoken, krukje voor mij omdat ik niet lang kan staan en borreltje voor de ouders die meelopen.
Het is gelukkig droog weer.

Iedereen veel plezier!
Het leven is een gekke samenloop van tegenstrijdigheden
Hier de kleintjes vanaf een uur of 17.

20/21 u is het meestal wel klaar
Hier is afgelopen jaren niets gedaan met Sint Maarten (vroeger deden ze hier foekepotterij tijdens carnaval) en ik hoop dat het vandaag ook zo is, want heb niets in huis op wat speculaasjes en keelpastilles na ;-D

Veel plezier!
Veel plezier! Ik heb de buitenlamp uitgezet, want geen snoep in huis.
Mijn lievelingsfeest!
Hier starten kinderen vroeg en stoppen ze ook best op tijd. Meestal van 17.00-19.30.
Maar sinds een paar jaar krijgen we bijna geen kinderen meer, helaas.
Si abra la puerta hay lobos.
Hemel! Helemaal vergeten & er ging ook al geen belletje rinkelen terwijl het al een tijdje vrij rumoerig is op straat.

Ze bellen bij mij eigenlijk nooit aan, omdat ik 2 hoog woon. Hopelijk doen ze dat vanavond ook niet, want ik heb echt niks in huis. :O
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen het vergeten, maar dat zal ook door mijn ongezonde relatie met snoepgoed komen.
Bij ons komt eigenlijk nooit iemand langs, omdat we wat achteraf wonen. Ik haal wel altijd wat in huis, meestal eten we dat zelf op.

Maar vanavond toch 2 jongetjes met 5 ouders aan de deur!

Herstel: net nog 3 meisjes.
nellievermicelli wijzigde dit bericht op 11-11-2025 18:58
7.09% gewijzigd
Hier in het Oosten leeft het niet .net als Halloween ook niet .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Nog geen zingende kindjes hier aan de deur, dat begint zo een beetje rond dit tijdstip.

Net een item bij EditieNL over nieuwe Sint Maarten liedjes. Ze duurde wel lang zeg :flag:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ik geloof dat ze hier vanaf 1830 zouden gaan lopen. Dat is ook eigenlijk moment dat wij het kaarsje hebben aangestoken, dus vanaf dat moment wordt er aangebeld. Denk dat ik nu al 20 kinderen aan de deur gehad heb.
Ik had om 18 uur een groepje van 5 kinderen. Ben bang dat dat het ook gelijk was voor vanavond. Moet ik wéér al het snoep in mijn eentje opeten ☺️
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Normaal hier vanaf 17.00 uur de kleintjes tot ongeveer 20.00 uur dat zijn vaak de iets oudere kinderen. Dit jaar erg rustig tot nu toe 7 kinderen waarvan er 3 voor een mandarijntje gingen.
MockTurtle schreef:
11-11-2025 18:50
Ik had om 18 uur een groepje van 5 kinderen. Ben bang dat dat het ook gelijk was voor vanavond. Moet ik wéér al het snoep in mijn eentje opeten ☺️
:popcorn:

Neem het morgen mee naar mijn werk, zo op :P
"I love not Man the less, but Nature more..."
tonkje schreef:
11-11-2025 18:05
Hemel! Helemaal vergeten & er ging ook al geen belletje rinkelen terwijl het al een tijdje vrij rumoerig is op straat.

Ze bellen bij mij eigenlijk nooit aan, omdat ik 2 hoog woon. Hopelijk doen ze dat vanavond ook niet, want ik heb echt niks in huis. :O
Hier gaat altijd pas een belletje rinkelen zodra er een belletje gaat rinkelen.

Ik wist niet wat Sint Maarten was voordat ik aan deze kant van het land woonde. Deed de eerste keer open zonder iets in huis te hebben. Kinderen braaf zingen. Rookie mistake.

Nu doe ik niet open en zit in het donker. Alsnog werd er net aangebeld, zucht.

Ik snap ook de lol hier niet van, lampionnentocht ok maar al die vreterij voor die kleintjes?
Man heeft net extra snoep gehaald, we waren bang dat we het niet gingen redden
Jullie raden het al zeker? Er kwamen weinig tot geen kinderen meer.
Zit ik met snoep wat ik zelf niet lekker vind.

Tot nu toe 39 kinderen geweest.
We zouden het net aan gered hebben
Hier regio Rotterdam wordt er niets aangedaan.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Elk jaar weer mensen die dit feest stom vinden op dit forum, is dat ook een traditie?
Ik ken alleen driekoningen en daar doet bijna niemand meer aan. Ik zag vorig jaar een kindje verkleed als koning en lampion lopen met moeder. Waarschijnlijk op weg naar opa en oma om daar te zingen.
Veel mensen weten ook niet eens meer wat het is volgens mij.

Wel druk op straat en de kroegen want 11-11 carnaval.
Rabarbara schreef:
11-11-2025 19:54
Elk jaar weer mensen die dit feest stom vinden op dit forum, is dat ook een traditie?
Ik vind het leuk vooral die piepkleine ukkies die zo dapper en helder zingen en echt hun best doen♥️
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Rabarbara schreef:
dAt GeBEdeL OM SnoEP mOeT VeRBOdeN WorDeN!
Joppie schreef:
11-11-2025 20:00
Ik vind het leuk vooral die piepkleine ukkies die zo dapper en helder zingen en echt hun best doen♥️
Ik vond het vroeger ook zo leuk, die lol voel ik nu ook bij alle kinderen die aanbellen,
Wat eten we vanavond?
Rabarbara schreef:

Wat mij betreft wel. Even heerlijk klagen over de grote mate van stompzinnigheid van dit feest. En dan heb ik het niet over de incidentele kleuter die dapper staat te zingen met zijn/haar zelfgemaakte lampion.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven