Slim slot op voordeur - ervaringen, tips?

14-05-2021 13:44 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij kijken naar een slim slot voor de voordeur dat verbonden is aan je smartphone. Lijkt me superhandig om geen sleutel nodig te hebben ( ook voor puberzoon van man die altijd zijn sleutel vergeet).
Iemand hier ervaring met een slim slot? Waar moeten we vooral op letten bij het vergelijken van merken? Andere tips?

Dank!
marende wijzigde dit bericht op 14-05-2021 14:18
1.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn puberzoon zou na 2x te hulp schieten maar eens een uurtje voor de deur mogen wachten. Je sleutel mee leren nemen vind ik wel een essentiële vaardigheid!

Ik zou dus om die reden niet voor een slim slot gaan.
Alle reacties Link kopieren
Geloof me hij heeft al vaak buiten staan wachten. ;-)
Het is ook niet de hoofdreden om naar slim slot te kijken. Het lijkt mij om meerdere reden heel handig.
Ik zal wel allerlei opties over het hoofd zien, maar mij lijkt het superonhandig om altijd je mobiel nodig te hebben. Is de batterij op, of is dat ding gestolen, dan ben je en je telefoon kwijt én kun je je huis niet in. En dat er ergens gegevens zijn van wanneer je je wel en niet in je huis bent lijkt me ook niks. Dat zal waarschijnlijk allemaal al afgedekt zijn in dit type slot, maar mij lijkt het niks.
Ik heb zo’n tag. Af en toe zonder reden blokkeert ‘ie, dat is best irritant. Verder geen ervaring met slim slot met telefoon. Slimme apparaten schijnen vaak wel makkelijk te hacken te zijn.
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=UDuHZGL8k_s
Ik moet direct hieraan denken. Sorry, verder geen zinnige bijdrage en ik hoop dat je een goed slot vind.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
14-05-2021 14:27
https://www.youtube.com/watch?v=UDuHZGL8k_s
Ik moet direct hieraan denken. Sorry, verder geen zinnige bijdrage en ik hoop dat je een goed slot vind.
:rofl:
Is een sleutelkastje met een code niet handiger, voor als je eens je sleutel vergeten bent?

Telefoon heb je ook niet altijd bij je. Als ik ga sporten heb ik wel een sleutel en geen telefoon. Mocht ik de sleutel vergeten, dan is er een sleutelkastje ergens in een hoekje, waar ik de sleutel uit kan halen (en na het openen van de deur direct weer in opberg, zodat de volgende keer de sleutel daar wel weer ligt).
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
14-05-2021 14:27
https://www.youtube.com/watch?v=UDuHZGL8k_s
Ik moet direct hieraan denken. Sorry, verder geen zinnige bijdrage en ik hoop dat je een goed slot vind.
:-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Wij hebben via Gogo-gate en slim WiFi-slot op de garage. Pubers kunnen dus met hun telefoon in de garage en van daaruit verder het huis in. De tussendeur zit niet op slot als wij thuis zijn, anders wel.

In de garage zouden we een sleutel kunnen bewaren voor die tussendeur maar nog niet gedaan en nog nooit nodig gehad.

Bevalt erg goed. Alle fietsen staan nu wel binnen in plaats van in de voortuin omdat ze de garage nu wel vanuit buiten kunnen openen. Eerst kon dat niet, dan moesten ze binnen op de bedieningsknop drukken. Er was één afstandsbediening om mee te nemen, extra waren heel duur en raakten te vaak in de was omdat iemand vergat het ding uit zijn zak te halen. :cry:
Wij hebben een slot met een pincode.

Zijn er erg blij en tevreden mee.
Alle reacties Link kopieren
Opeens toch een idee:
bij mensen die thuiszorg krijgen zie je onder de deurbel weleens zo'n elektronisch vingerafdrukslot zitten zodat verpleegsters binnen kunnen bij hun patienten zonder hele grote sleutelbossen. Misschien dat je dat bij thuiszorgwinkels kunt vinden?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Is een sleutel bij de buren geen optie. Een telefoon kan je ook vergeten, kwijtraken of wat dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een entr van yale. Ze hebben ook een andere naam maar dje weet ik even niet.
Met een codepaneel. Ideaal vinden wij! Wel optijd laden!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een slim slot van Nuki en eerlijk gezegd is dat echt perfect.

Heb daar ook een keypad bij dus ik kan binnen met pincode, of via m'n telefoon unlocken.

Kan instellen dat hij automatisch opengaat als ik aan kom lopen maar dat gebruik ik nog niet.

Ik kan van afstand de deur open doen als m'n moeder voor de deur staat bijvoorbeeld of haar een eigen pincode geven.

Ik vind het ideaal!
Alle reacties Link kopieren
Zo'n slot met een keypad lijkt me nog wel wat toevoegen, maar een app om je deur van slot te halen lijkt me meer iets dat gemaakt is "omdat het kan". Ik zie niet zo gauw een praktisch nut.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
14-05-2021 14:27
https://www.youtube.com/watch?v=UDuHZGL8k_s
Ik moet direct hieraan denken. Sorry, verder geen zinnige bijdrage en ik hoop dat je een goed slot vind.

Haha. Ik moest meteen aan deze denken: https://youtu.be/_CQA3X-qNgA
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
14-05-2021 16:25
Haha. Ik moest meteen aan deze denken: https://youtu.be/_CQA3X-qNgA
Die is ook leuk!
Nee heb je, ja kun je krijgen
ca726647543 schreef:
14-05-2021 16:06
Zo'n slot met een keypad lijkt me nog wel wat toevoegen, maar een app om je deur van slot te halen lijkt me meer iets dat gemaakt is "omdat het kan". Ik zie niet zo gauw een praktisch nut.

Tot je het in gebruik neemt. Vroeger had ook niemand gedacht dat de smartphone onmisbaar zou worden.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
14-05-2021 16:33
Tot je het in gebruik neemt. Vroeger had ook niemand gedacht dat de smartphone onmisbaar zou worden.
Die is niet onmisbaar. Je kunt gewoon zonder de deur uit.
Als je tenminste niet zo'n mal deurslot neemt.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
14-05-2021 15:01
Opeens toch een idee:
bij mensen die thuiszorg krijgen zie je onder de deurbel weleens zo'n elektronisch vingerafdrukslot zitten zodat verpleegsters binnen kunnen bij hun patienten zonder hele grote sleutelbossen. Misschien dat je dat bij thuiszorgwinkels kunt vinden?
Ik werk al best wat jaren in de thuiszorg maar deze nog nooit tegengekomen...
Wel sleutelkastjes met een code zoals iemand hier al omschreef.
Tralalalala
Andersom schreef:
14-05-2021 16:33
Tot je het in gebruik neemt. Vroeger had ook niemand gedacht dat de smartphone onmisbaar zou worden.
Ja, ik probeer ook te denken of het zoiets is, dat we al snel niet meer zonder kunnen. Ik ben duidelijk geen early adopter.
emmalou schreef:
14-05-2021 20:10
Ja, ik probeer ook te denken of het zoiets is, dat we al snel niet meer zonder kunnen. Ik ben duidelijk geen early adopter.

Wij zijn dat dus wel. Ook de lampen in mijn huiskamer gaan (gedeeltelijk) aan met een app.
Andersom schreef:
14-05-2021 20:22
Wij zijn dat dus wel. Ook de lampen in mijn huiskamer gaan (gedeeltelijk) aan met een app.
Ik vind dat niks. In design hotels haat ik het ook altijd als alles via een app werkt. Soms is het echt een zoektocht om gewoon het licht aan te doen! “Waarom?!” Denk ik dan echt.

Maar ik ben ook niet iemand die terug gaat als ik m’n telefoon vergeten ben bijvoorbeeld.
emmalou schreef:
14-05-2021 20:27
Ik vind dat niks. In design hotels haat ik het ook altijd als alles via een app werkt. Soms is het echt een zoektocht om gewoon het licht aan te doen! “Waarom?!” Denk ik dan echt.

Maar ik ben ook niet iemand die terug gaat als ik m’n telefoon vergeten ben bijvoorbeeld.

De lampen worden ook op een lichtsensor en tijdslot geschakeld. Daarnaast dus met een app.

Had van mij ook niet gehoeven maar man en zoon doen dat dus programmeren als hobby.

Het zijn de lampen waarvan de schakelaar achter de bank zit dus toch wel handig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven