Smaken verschillen - appeltjesgroen huis?

15-07-2020 12:16 105 berichten
Dit huis in Den Helder mag niet appeltjesgroen zijn.

https://www.nu.nl/binnenland/6064512/ap ... orden.html

Ik vind het eigenlijk best een vrolijke kleur. Ik zou mijn eigen huis ook best in een kleurtje willen verven in plaats van die saaie bakstenen.

Zijn hier medestanders of tegenstanders?

Je huis in een felle kleur schilderen, wat vind je daarvan?

Totaal aantal stemmen: 169

Leuk! (57%)
Verschrikkelijk, maar dat moet iedereen zelf weten (28%)
Zulke kleuren moeten verboden worden (15%)
Ik vind het aso. Als je het zo'n leuke kleur vindt, maak je de binnenkant maar bont en kleurrijk. Nu zadel je eigenlijk alleen je buren ermee op, want zelf zit je toch voornamelijk binnen.
Hartstikke leuk juist.

Afbeelding
Afbeelding
Tiana_76 schreef:
15-07-2020 12:18
Ik vind het aso. Als je het zo'n leuke kleur vindt, maak je de binnenkant maar bont en kleurrijk. Nu zadel je eigenlijk alleen je buren ermee op, want zelf zit je toch voornamelijk binnen.
Hoezo hebben buren hier last van?

Wat een gezeik om niets.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op gekleurde huizen maar dan moet wel een hele rijtje mee doen en het passen bij de omgeving. Ik snap dat het niet past in Den Helder. Op Curacao vind ik het fantatisch, in Noorwegen ook.

Afbeelding
ExodusRedux schreef:
15-07-2020 12:20
Ik ben dol op gekleurde huizen maar dan moet wel een hele rijtje mee doen en het passen bij de omgeving. Ik snap dat het niet past in Den Helder. Op Curacao vind ik het fantatisch, in Noorwegen ook.

Dit dus eigenlijk. Hier kan het gewoon niet. Andere gewoontes, andere bouwstijl
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook leuk! Zelf zou ik eerder kleuren kiezen zoals op de foto van Peixe (ben niet zo'n fan van appeltjesgroen), maar het staat lekker gezellig en vrolijk. Veel beter dan al dat grijs en bruin wat je in Nederland altijd ziet.
Peixe schreef:
15-07-2020 12:19
Hartstikke leuk juist.
In dit geval is het hele beeld anders. Alle huizen zijn bont en passen daarom weer bij elkaar. Ik zou fors balen als mijn buren hun huis deze kleur zouden schilderen. Zou afbreuk doen aan de gehele straat. Gelukkig staat bij ons vastgelegd dat we de buitenzijde niet mogen veranderen.
Alle reacties Link kopieren
prachtig toch?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuk.

Als ik de foto bekijk vind ik het trouwens sowieso geen esthetisch verantwoord buurtje.

Het oogt toch al druk en rommelig dus een gezellig kleurtje kan het alleen maar beter en vrolijker maken.
Ik vind juist dat ze al die eenheidsworst en saaiigheid moeten verbieden.

Subsidie op kleurtjes :biggrin:
Nederland is maar een saai land.

Als ik die gekleurde huizen op Curaçao zie, of in Zweden, of in Italië krijg ik altijd gelijk een vakantiegevoel.
Alle reacties Link kopieren
Peixe schreef:
15-07-2020 12:22
Ik vind juist dat ze al die eenheidsworst en saaiigheid moeten verbieden.

Subsidie op kleurtjes :biggrin:
Eens! Het is hier al driekwart van het jaar supersaai en grijs door het klimaat, dan zouden gekleurde huizen nog wat vrolijkheid kunnen brengen.
Peixe schreef:
15-07-2020 12:22
Ik vind juist dat ze al die eenheidsworst en saaiigheid moeten verbieden.

Subsidie op kleurtjes :biggrin:
:applause:
Ik vind het gezeur en heb zoiets van laat die vrouw als ze dat mooi vind. In die straat hebben zo te zien alle huizen een andere kleur, de een wat opvallender dan de ander. Ik zie ook blauw en geel...
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ach in denHelder vinden ze groen kennelijk niks, hier in de stad is het zelfde soort geneuzel geweest over een geel (het puddinghuis) en een donkergrijs huis.... alles mocht als het maar baksteen of een soort wit was.
Ik vind het wel geestig gekleurde huizen
Teaus schreef:
15-07-2020 12:25
Ach in denHelder vinden ze groen kennelijk niks, hier in de stad is het zelfde soort geneuzel geweest over een geel (het puddinghuis) en een donkergrijs huis.... alles mocht als het maar baksteen of een soort wit was.
Ik vind het wel geestig gekleurde huizen
Oh, maar grijs moet wat mij betreft verboden worden.

Edit: of nou ja, vooruit, met een rood dak en frisse witte kozijnen mag het van mij wel.
anoniem_64833f9ed6645 wijzigde dit bericht op 15-07-2020 12:28
18.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat groen doet wel zeer aan je ogen, je zal er maar tegenover wonen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuk, zou ik hier ook wel willen :)
Het gaat in dit geval niet om de kleur op zichzelf. Daar is niet echt iets mis mee. Het gaat erom dat de kleur detoneert in de buurt. Als alle huizen een feller kleurtje hadden gehad, zoals ook in de voorbeelden die hier worden geplaatst, dan was het een ander verhaal geweest.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
15-07-2020 12:27
Dat groen doet wel zeer aan je ogen, je zal er maar tegenover wonen.
Je kijkt toch niet de hele dag uit het raam.
Phineas schreef:
15-07-2020 12:26
Oh, maar grijs moet wat mij betreft verboden worden.

Edit: of nou ja, vooruit, met een rood dak en frisse witte kozijnen mag het van mij wel.
En dit dan weer wel?
Peixe schreef:
15-07-2020 12:19
Hartstikke leuk juist.

Afbeelding
Staat 'n stuk vrolijker idd!

Zou de andere woningen juist laten overschilderen in bijpassende felle kleurtjes.
Alle reacties Link kopieren
ik vind al die pastelkleurige huizen in de UK prachtig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven