Snel/makkelijk ramen zemen, hoe?

09-07-2020 15:59 81 berichten
Het is sowieso niet mijn favo huishoudelijke klus, maar wat is nu een snelle en makkelijke manier om de ramen te zemen?
Mijn moeder deed het altijd gewoon met een emmer met sop, spons, trekker en een zeem. Ik vind met een spons alleen zoveel nattigheid geven op de grond. Zeker met een dakraam boven een bureau vind ik dat geen optie, het water druipt dan uit de spons op het bureau. Ook bij de ramen in bijvoorbeeld de slaapkamers is dan de vloerbedekking nat. Nu had ik een zo’n Kärcher apparaat. Ging op zich wel goed, maar ik bleef strepen houden op de ramen. De Kärcher is inmiddels stuk, dus ik zoek wat anders.
Zijn bijvoorbeeld die doeken van Jemako handig? En hoe werken die precies? Ik zie ook dat ze schoonmaakspul ervan hebben, maar is dat nodig?

Iemand dus DE tip voor makkelijk en snel ramen zemen zonder al te veel gedruip van water op de grond?
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
14-07-2020 16:23
Mijn hara is vandaag binnen gekomen.
1 groot raam gedaan... nog geen 5 minuten en streeploos hier ben ik meer dan tevreden over!!

Straks nog eens mijn 50 kleine ramen proberen.


Edit: ondertussen klaar!! Fijn ding! Zelfs man vond het goed werken.
Moet ik dat sponsje gewoon laten drogen of moet ik dit eruit halen en wassen en wassen?
Laten drogen. Na een aantal keren gebruiken kun je hem wel los halen en wassen. Maar ik spoel hem meestal uit. Heb hem nog niet los gemaakt.
"You don't have to see the whole staircase, just take the first step."
Frietmetmayo schreef:
14-07-2020 16:23
Mijn hara is vandaag binnen gekomen.
1 groot raam gedaan... nog geen 5 minuten en streeploos hier ben ik meer dan tevreden over!!

Straks nog eens mijn 50 kleine ramen proberen.


Edit: ondertussen klaar!! Fijn ding! Zelfs man vond het goed werken.
Moet ik dat sponsje gewoon laten drogen of moet ik dit eruit halen en wassen en wassen?
Wat heb je gekocht van hara? Zo’n wisser? Er staat bij “geen emmer meer nodig, eenvoudig de vezel nat maken”. Hoe dan? Onder de kraan? Blijft hij nat gedurende het zemen van je hele huis? Hoe werkt het precies?
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
16-07-2020 08:00
Wat heb je gekocht van hara? Zo’n wisser? Er staat bij “geen emmer meer nodig, eenvoudig de vezel nat maken”. Hoe dan? Onder de kraan? Blijft hij nat gedurende het zemen van je hele huis? Hoe werkt het precies?
Je maakt hem nat onder de kraan, drupje afwasmiddel en dan even goed inwrijven. Ergste nat eruit vegen.

Dan ramen wassen, daarna wissen.

Ik heb de kleine maat ( 19cm) omdat ik Meer dan 60 kleine ruitjes heb. Heb hem tussen door een keer opnieuw nat moeten maken.

Maar geen gedrup en echt mega snel klaar!!

Normaal was ik echt wel uren bezig met binnen/ buiten denk nu alles bij elkaar boven en beneden binnen/buiten nog geen uur.
Frietmetmayo schreef:
16-07-2020 08:24
Je maakt hem nat onder de kraan, drupje afwasmiddel en dan even goed inwrijven. Ergste nat eruit vegen.

Dan ramen wassen, daarna wissen.

Ik heb de kleine maat ( 19cm) omdat ik Meer dan 60 kleine ruitjes heb. Heb hem tussen door een keer opnieuw nat moeten maken.

Maar geen gedrup en echt mega snel klaar!!

Normaal was ik echt wel uren bezig met binnen/ buiten denk nu alles bij elkaar boven en beneden binnen/buiten nog geen uur.
Maar wel met een trekker droog maken dus? Dat drupt bij mij altijd en daarvan krijg ik strepen.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
16-07-2020 09:39
Maar wel met een trekker droog maken dus? Dat drupt bij mij altijd en daarvan krijg ik strepen.
Ben ook geen trekker held maar met deze gaat het echt goed!

Even met een droge doek eerst de kozijnen aan raam kant afnemen dan trekken, trekker klein beetje aan een kant lager laten... niks geen strepen of druppels
Ik heb de Microvezel ramenset van Neweco.
Bevalt mij prima. Vooral voor binnen. De set kost 8.95. En geen trekker nodig!
Een extra droogdoek is wel een must. Zelf heb ik 2 sets.

Buiten gebruik ik meestal spons trekker en zeem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven