Spinnen

09-09-2020 22:54 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is de spinnentijd bij jullie ook al begonnen of ben ik de enige die op 2 weken tijd 3 joekels binnen op bezoek gehad heeft? Als ik kijk naar familie en vrienden lijk ik precies altijd de enige die zoveel en zo grote spinnen binnen heeft. Ik woon in de stad in een rijwoning dat onderverdeeld is in 2 appartementen waarvan ik beneden woon. Dus verder niet aan water of in velden.
Voor een arachnofoob als ik zijn dit geen leuke tijden...
Hebben jullie er ook al gespot?
Doubletree20 schreef:
10-09-2020 07:27
Gadver nee dat vind ik echt smerig. Dan laat ik ze nog liever zitten. En vaak zitten ze op de muren dus dan gaat het sowieso niet.
Dan sla ik er met mn slipper op, in de stofzuiger doe ik niet, bang dat ze er weer uitkruipen
Hier in de afgelopen 1,5 week ook 3 van die monsters in huis. Die gaan fijn in de stofzuiger. Aan vangen en buiten uitzetten begin in niet. Brrrrrr. Dan moeten ze maar niet bij mij in huis komen hoor.
Eentje was zo groot dat zelfs mijn man even moest slikken, terwijl hij er helemaal niet bang voor is.

Ja, ik weet dat ze niks doen. Ja, ik ben bang voor spinnen. En nee, daar hoef ik géén therapie voor. Hier zijn atijd van die mensen die therapie voorstellen omdat het blijkbaar idioot is om bang te zijn voor spinnen.... :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
09-09-2020 23:03
Oh, die likken alles schoon. No problem.
Die van mij laten hun prooien nog weleens liggen. En daar ga ik dan met mijn blote voeten op staan. Het leven met een kat. Kots tussen je tenen is vervelender.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Izzy_ schreef:
10-09-2020 07:03
Behalve hooiwagens met hun dunne pootjes, is een spin prima in staat om weer uit een stofzuiger te kruipen, GinnyJones. Ik ben van team panisch. Gelukkig komen die grote niet op 7 hoog voor. Ik heb er wel een keer eentje mee naar binnen genomen, op de kraag van m'n jas. Toen heb ik de gang bij elkaar gegild.

Ik heb van een huisgenoot ooit geleerd, dat je daarom de stofzuiger vacuum moet laten zuigen. Dan schijnen ze uit elkaar te klappen. Dus gewoon even op het tapijt houden en blazen maar.

Ik heb wel altijd kleine hartverzakkingen als ik dan daarna een keer de stofzuigerzak moet vervangen.....

Ik haat die grote spinnen. Dit jaar nog niet gezien, maar heb ze regelmatig.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ze ook veel en ik ben er ook bang voor. Ik hoop altijd heel erg dat ik er niet eentje tegenkom als mijn man niet thuis is, want ik weet niet hoe ik het dan zou oplossen. Ze komen hier vooral uit de tuin en het helpt als ik de achterdeur op beide klinken doe. Dan is de kier bij de achterdeur kleiner en komen ze er niet doorheen (maar ze vinden vast wel een andere route).
Ik ben echt heel bang van spinnen. Af en toe loopt of zit er zo'n grote zwarte in huis. Vreselijk.
leolux schreef:
10-09-2020 08:07
Hier in de afgelopen 1,5 week ook 3 van die monsters in huis. Die gaan fijn in de stofzuiger. Aan vangen en buiten uitzetten begin in niet. Brrrrrr. Dan moeten ze maar niet bij mij in huis komen hoor.
Eentje was zo groot dat zelfs mijn man even moest slikken, terwijl hij er helemaal niet bang voor is.

Ja, ik weet dat ze niks doen. Ja, ik ben bang voor spinnen. En nee, daar hoef ik géén therapie voor. Hier zijn atijd van die mensen die therapie voorstellen omdat het blijkbaar idioot is om bang te zijn voor spinnen.... :bonk:

Overal therapie voor vind ik ook flauwekul hoor. Met sommige dingen kun je prima leven.
Vorig jaar hadden we een grote zwarte joekel die je gewoon kon horen lopen o_o Ik dacht eerst dat het een muis was, zo groot was ie. En hard rennen dat ie kon O_O

Dit jaar hebben we een poes en die vangt spinnen, muggen, vliegen etc. Vindt ze echt geweldig om te doen. Ik heb nog geen spinnen gezien. Dus denk dat zij ze eerder ziet dan ik nu ;-)
mindervanmij schreef:
10-09-2020 09:17
Vorig jaar hadden we een grote zwarte joekel die je gewoon kon horen lopen o_o Ik dacht eerst dat het een muis was, zo groot was ie. En hard rennen dat ie kon O_O

Dit jaar hebben we een poes en die vangt spinnen, muggen, vliegen etc. Vindt ze echt geweldig om te doen. Ik heb nog geen spinnen gezien. Dus denk dat zij ze eerder ziet dan ik nu ;-)
Ik denk dat ik een hartaanval van schrik zou krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Hm ik zou juist wel therapie willen voor mezelf. Vooral omdat ik em zelf niet durf te doden/verwijderen en ik dus altijd afhankelijk ben van anderen. En telkens dat verschrikken en de dagen erna zo op mn hoede zijn. Ik vind dat ik er echt wel last van heb.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 16-06-2021 20:39
Reden: privacy
99.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lauren85 schreef:
09-09-2020 22:59
1000× liever een mug of ander insect dan een spin :lol:
Nee hoor! Ik HAAT muggen!

Spinnen doen geen kwaad. Ik vang ze met een glas en een plastic onderzetter en zet ze buiten.
Muggen krijgen een iets minder diervriendelijke behandeling.

Mijn spinnenangst ben ik kwijtgeraakt sinds we aan de rand van een park zijn gaan wonen. Heel veel spinnen hier. Een soort exposure therapy.
amarna wijzigde dit bericht op 10-09-2020 09:31
18.55% gewijzigd
Ik kan hier beter niet meer lezen. Ik merk dat ik achterdochtig naar muren en hoekjes begin te kijken :-? :mrgreen:
amarna schreef:
10-09-2020 09:28
Nee hoor! Ik HAAT muggen!

Spinnen doen geen kwaad. Ik vang ze met een glas en een plastic onderzetter en zet ze buiten.
Muggen krijgen een iets minder diervriendelijke behandeling.

:high5: ..Ik haat muggen ook. We hebben dan ook ècht overal horren. Handige man heeft horren voor alle slaapkamerramen en het keukenraam gemaakt en in de achterdeur zit er ook een. Een mug in de slaapkamer en het worden doorwaakte nachten :-?
herfstappeltaart schreef:
10-09-2020 09:28
Ik kan hier beter niet meer lezen. Ik merk dat ik achterdochtig naar muren en hoekjes begin te kijken :-? :mrgreen:
Haha, herkenbaar
Alle reacties Link kopieren
Ik tel ze. Vorig jaar 13 in totaal. Van die grote zwarte hardlopers...!! Gruwel!!

Zelfs is in mijm haren, op bed. Voelde iets kriebelen. Dacht naaaahhhh... het was toch echt een kriebel. Ik meppen en hysterisch doen. Man lachen, neejoh die gaan niet in je haren. Dus wel! Lach dood aan voeteneinde bed.

Hoewel ik er gewoon van begin te zweten, ieuw, word ik er wel iets harder in. Ik ben vaak alleen met kinderen dus moet ze vaak zelf opruimen. Ze moeten van mij ook echt dood, anders slaap ik niet. Ik zuig ze op met de stofzuiger, die ik daarna nog even laat brullen, daarna boterhamzakje om de buis.
nadine1988 schreef:
10-09-2020 09:34
Ik tel ze. Vorig jaar 13 in totaal. Van die grote zwarte hardlopers...!! Gruwel!!

Zelfs is in mijm haren, op bed. Voelde iets kriebelen. Dacht naaaahhhh... het was toch echt een kriebel. Ik meppen en hysterisch doen. Man lachen, neejoh die gaan niet in je haren. Dus wel! Lach dood aan voeteneinde bed.

Hoewel ik er gewoon van begin te zweten, ieuw, word ik er wel iets harder in. Ik ben vaak alleen met kinderen dus moet ze vaak zelf opruimen. Ze moeten van mij ook echt dood, anders slaap ik niet. Ik zuig ze op met de stofzuiger, die ik daarna nog even laat brullen, daarna boterhamzakje om de buis.
Oh da's een goeie.. Die ga ik onthouden.
Ik krijg echt kippenvel van dat stukje over je haren.

Tijdje geleden was ik bij cliënt aan het stofzuigen en trok de prullenbak naar voren. Op dat moment kwam er ook een joekel tevoorschijn.. Ik sprong gelijk een paar meter terug, client zag het gebeuren en schoot me te hulp.
Alle reacties Link kopieren
nadine1988 schreef:
10-09-2020 09:34
Zelfs is in mijm haren, op bed. Voelde iets kriebelen. Dacht naaaahhhh... het was toch echt een kriebel. Ik meppen en hysterisch doen. Man lachen, neejoh die gaan niet in je haren. Dus wel! Lach dood aan voeteneinde bed.
De horror! Doet me denken aan één van de eerste nachten dat we in ons nieuwe huis sliepen. We lagen in bed en mijn man voelde iets op zijn gezicht. Half in paniek wreef hij over zijn gezicht heen. Snel het licht aan en daar lag een groot spinnenlijk in stukjes op zijn kussen. :| Het is nu ruim drie jaar geleden, maar ik kijk nog steeds elke avond voordat ik naar bed ga om me heen naar alle muren.
Alle reacties Link kopieren
Team fobie, inclusief af en toe een nachtmerrie waar ik gillend uit wakker word.
Ik ben afgelopen zomer verhuisd van 3 hoog naar een benedenwoning. 3 hoog heb ik er wel in die 4,5 jaar een paar in het trappenhuis gezien, van die grote dikke huisspinnen. Maar nooit in huis.
Nu heb ik ook een hele grote kelder en een grote tuin die nog aangelegd moet worden omdat de woning vorig jaar helemaal is gerenoveerd.
Gistermorgen vond ik het eerste spinnen lijk in de kamer waar ik mijn kattenbakken heb staan.
Ik vrees voor de komende maanden.... Al zijn mijn katten mijn helden die me zeker zullen redden..... Althans dat hoop ik.
Hier lezen geeft me kriebels!
Alle reacties Link kopieren
Spinnen genoeg hier! prachtige kruisspinnen in de tuin, en wolfsspinnen in de kelder, en van die dunne op lange poten in de woonkamer. Ik word er niet anders van, en laat ze mooi zitten. Tuurlijk schrik ik soms ook, als ik een potje jam uit de kelder pak en er roetsjt zo'n dikke over je hand, maar ik ben er zeker niet bang voor.
Als de zonen er een op hun kamer hebben (24 en 26, slaat dus nergens op) is het meteen 'maaaammmm, een spin! Dan mag ik m komen verplaatsen. Wij maken ze zeker niet dood, waarom zou je dat doen? Ik kan ook rustig in bed liggen met een spin op het plafond, goed voor de muggen. Mijn man wil die spin dan wel verplaatst hebben, die ligt net iets minder lekker dan. :)
amarna schreef:
10-09-2020 09:28
Nee hoor! Ik HAAT muggen!

Spinnen doen geen kwaad. Ik vang ze met een glas en een plastic onderzetter en zet ze buiten.
Muggen krijgen een iets minder diervriendelijke behandeling.

Mijn spinnenangst ben ik kwijtgeraakt sinds we aan de rand van een park zijn gaan wonen. Heel veel spinnen hier. Een soort exposure therapy.
:high5: Mijn angst is nog niet weg maar ik ben ermee bezig. Mijn kat vangt muggen wanneer ze zin heeft dus ik kan mede-muggenvangers goed gebruiken.

Er zat trouwens vorig jaar een joekel, ik kon het niet over mn hart verkrijgen hem op te zuigen dus ik heb met trillende benen met een tissue het diertje buiten gezet.
Ik verdom het om bang te zijn voor iets onschuldigs. Ik doe het niet meer.
Sinned77 schreef:
10-09-2020 07:31
Dan sla ik er met mn slipper op, in de stofzuiger doe ik niet, bang dat ze er weer uitkruipen
Dat geeft van die vieze vlekken op de muur ;-D
Izzy_ schreef:
10-09-2020 07:03
Behalve hooiwagens met hun dunne pootjes, is een spin prima in staat om weer uit een stofzuiger te kruipen, GinnyJones. Ik ben van team panisch. Gelukkig komen die grote niet op 7 hoog voor. Ik heb er wel een keer eentje mee naar binnen genomen, op de kraag van m'n jas. Toen heb ik de gang bij elkaar gegild.
Ik weet het, dat ze er weer uit kunnen kruipen vind ik ook helemaal niet erg, maar dan het liefst in een ander deel van het huis, zo ver mogelijk bij de slaapkamer uit de buurt. Hooiwagens heb ik weleens in de badkamer, die geef ik een naam en voer er tijdens het douchen een gesprek mee (ook om in de gaten te houden dat hij niet op mij terecht komt). Gek, hoe je van de ene spin zo bang kan zijn en van de andere niet..
Oh hooiwagens heb ik ook geen problemen mee. Die zitten hier regelmatig, maar die laat ik lekker zitten. Waar ik echt de rillingen van krijg zijn die grote dikkerds.
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
10-09-2020 10:04
Dat geeft van die vieze vlekken op de muur ;-D
Elektrocuteren met de batterijenvliegenmepper geeft geen vlekken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven