Stoffen bank schoonmaken

02-06-2020 21:19 7 berichten
Heeft iemand dé tio voor het schoonmaken van een stoffen bank?

We hebben een grijze geweven stoffen bank waarop ‘geleefd’ wordt.. met name door ons zoontje ;). Als er een vlek inkomt poetsen we het wel weg, maar vaak leidt dat toch ook weer tot een soort ‘waterkringen’. Die trekken vaak wel weer deels weg, dus het is niet heel opvallend, maar al met al wordt steeds storender en oogt de bank wat rommelig.

Nu heb ik mega nesteldrang en wil ik hem dus even goed helemaal schoonmaken, maar ben ook bang dat ik daarmee mogelijk juist meer schade aanricht (als ik het verkeerd doe..).

Wie heeft goede tips? Heel veel dank!!
Alle reacties Link kopieren
Nou een tapijt reiniger machine met bank-zuig accessoire is wel een aanrader. Er kwam koffie kleur water uit mijn grijze bank (eww)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zoiets doen:

https://www.misterpowerclean.com/bank-r ... gKB8_D_BwE
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onze twee- en driezits een paar jaar geleden professioneel laten reinigen door een of ander bedrijf. Bankstel was toen een jaar of 8 oud denk ik? Ze kwamen met zijn tweeën en waren een uur bezig. Wat ze allemaal gedaan hebben weet ik niet maar echt, pikzwart water kwam er vanaf. En daarna kwam er nog een vuilafstotende coating op zodat we weer even vooruit konden. Inmiddels zijn we weer een jaar of 6 verder en pas de laatste tijd merk ik dat ze wat smoezelig beginnen te worden weer. Denk dat ik een paar 100 euro kwijt was. Ik vond het de investering zeker waard in elk geval maar het hangt natuurlijk helemaal af van wat je er aan wilt uitgeven en of de bank het nog waard is.
Nothing happens for a reason
James water!
Alle reacties Link kopieren
Tapijtreiniger van de gamma. Dat ding huur je voor 15 euro, en je bank is weer als nieuw. (En er komt zwart water uit je bank, heel goor, maar ook wel weer een bevredigend klusje)
Alle reacties Link kopieren
Met shampoo! Onverdund shampoo op de bank aanbrengen. Grote goede natte spons de shampoo erom wrijven. Goed laten schuimen en met een handdoek het schuim weghalen. Op laten drogen en de meeste vlekken zijn verdwenen!

De tapijt reiniger van de gamma lijkt me ook een goeie om te proberen. Wist niet dat je die voor zo weinig huur kon lenen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven