Thuis
alle pijlers
Stoov kussen of elektrische deken
vrijdag 9 september 2022 om 15:59
Gezien we de verwarming een paar graden lager willen zetten om niet helemaal leeg te lopen op de energierekening denk ik erover om een elektrische deken of Stoov kussen te kopen voor op de bank.
Een Stoov kussen lijkt me handig omdat het zonder snoer is. En je kunt het natuurlijk ook wat makkelijker meenemen als je ergens anders gaat zitten. Een Stoov kussen is alleen dubbel zo duur als een elektrische deken. Is dat het waard?
Er zit ook een stekkerdoos naast de bank dus op zich is dat geen probleem bij een gewone deken.
Heeft iemand ervaring met één van de twee? Is het de investering waard?
Een Stoov kussen lijkt me handig omdat het zonder snoer is. En je kunt het natuurlijk ook wat makkelijker meenemen als je ergens anders gaat zitten. Een Stoov kussen is alleen dubbel zo duur als een elektrische deken. Is dat het waard?
Er zit ook een stekkerdoos naast de bank dus op zich is dat geen probleem bij een gewone deken.
Heeft iemand ervaring met één van de twee? Is het de investering waard?
vrijdag 9 september 2022 om 16:06
Ik heb vorig jaar de Stoov deken bekeken en heb uiteindelijk toch voor de elektrische deken gekozen omdat er in het Stoov dekentje maar een klein deel zit dat daadwerkelijk warm wordt. Dan toch maar liever de elektrische deken, die over het hele oppervlak verwarmt.
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
vrijdag 9 september 2022 om 16:17
Ik heb afgelopen winter een Stoov kussen gekocht en ik ben er erg blij mee. Ik zit er 's avonds tegenaan als ik televisie kijk. Ik vind 'm hartstikke lekker warm. Ik neem 'm in de winter ook mee naar mijn werkkamer, dan leg ik 'm in mijn rug tijdens het werken. Hoef ik niet het hele huis te verwarmen als ik alleen maar in mijn werkkamer ben.
Wat eten we vanavond?
vrijdag 9 september 2022 om 16:56
vrijdag 9 september 2022 om 17:14
Het is toch ook niet bedoeld als deken, maar als hoes over een stoel? Alleen de zitting en rugleuning worden dan warm inderdaad. Maar de rest hoeft ook niet warm te worden, want daar zit je niet tegenaan.GewoonDaantje schreef: ↑09-09-2022 16:06Ik heb vorig jaar de Stoov deken bekeken en heb uiteindelijk toch voor de elektrische deken gekozen omdat er in het Stoov dekentje maar een klein deel zit dat daadwerkelijk warm wordt. Dan toch maar liever de elektrische deken, die over het hele oppervlak verwarmt.
Hier stoov kussens wel eens op een terras gehad, maar ik vind ze niet warm genoeg worden. Ze worden maar Max 42 graden en dat vind ik niet heel warm. Is maar 5 graden warmer dan je lichaamstemperatuur. Vind een gewone kruik prettiger dan, daar doe ik kokend water in en dat is echt lekker warm.
vrijdag 9 september 2022 om 17:24
Deze is helaas al een lange tijd niet voorradig. Ik heb 'm zelf ook en zweer erbij. Heb nu wel een tweede deken gekocht, want kattennagels en fleece zijn geen vrienden. Maar dan helaas niet die van de Hema, vond de kleur vooral ook mooi.RoosLely schreef: ↑09-09-2022 16:56Vorig jaar deze gekocht, erg blij mee.
https://www.hema.nl/wonen-slapen/slapen ... 70022.html
Stoov heb ik teruggestuurd, vond het helemaal niet lekker warm en aangenaam.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
vrijdag 9 september 2022 om 17:34
vrijdag 9 september 2022 om 18:24
In bed gebruik ik altijd elektrische deken/matje wat binnen zo'n tien seconden al behoorlijk warm wordt. Heel blij mee.
Op de bank gebruik ik altijd een gewone deken. Maar voor de winter lijkt me zo'n elektrische zoals hierboven in de link van de Hema ook geweldig. Iemand zo eentje gezien die wel voorradig is? Ander merk misschien?
Op de bank gebruik ik altijd een gewone deken. Maar voor de winter lijkt me zo'n elektrische zoals hierboven in de link van de Hema ook geweldig. Iemand zo eentje gezien die wel voorradig is? Ander merk misschien?
vrijdag 9 september 2022 om 18:55
Jaaaa dat is helemaal gezellig! Die van ons licht meestal naast me. Maar ik vermoed dat hij na de aanschaf van een elektrische deken ook graag op schoot komt liggen
Ik ben blij dat ik hier even advies heb gevraagd want ik denk dat ik nu al kan concluderen dat het Stoov kussen niet aan mijn verwachtingen zal voldoen.
Ik heb op Bol een aantal fijne fleecedekens gezien. Denk dat ik die maar snel ga aanschaffen want ik verwacht dat die dingen best snel uitverkocht kunnen raken dit jaar.
vrijdag 9 september 2022 om 18:58
Zelf vind ik elektrische verwarmers zo’n onprettige warmte afgeven, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik ga dit jaar van die plaids bestellen met zo’n witte wollige onderkant, zoals deze:
https://www.smulderstextiel.nl/unique-l ... bFEALw_wcB
vrijdag 9 september 2022 om 18:59
vrijdag 9 september 2022 om 22:02
Ik vind het juist een zalige warmte. Ik had de elektrische deken vorige winter al en zelden zo gelukkig geweest met een aankoop. Mijn moeder heb ik er ook eentje gegeven en die is er ook helemaal gelukkig mee. Ik vind het de uitvinding van de eeuw.StevieNicks schreef: ↑09-09-2022 18:58Zelf vind ik elektrische verwarmers zo’n onprettige warmte afgeven, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik ga dit jaar van die plaids bestellen met zo’n witte wollige onderkant, zoals deze:
vrijdag 9 september 2022 om 22:07
Ik gebruik al jaren een elektrisch kussen (savonds op de bank of als ik thuis aan het werk ben of als ik last van mijn rug of nek heb) kan bijna niet meer zonder. Ze zijn betaalbaar, gaan jaren mee en de snoeren zijn lang, dus als je stopcontact wat verder zit, is dat niet direct een "probleem".
In bed een elektrische deken, half uurtje voor je naar bed gaat aanzetten en dan heerlijk een warm bed in.
Ondanks ik er altijd wel om denk om deze dingen weer uit te doen als ik wegga of in bed stap, vind ik het wel een fijn dat ik er één heb met een timer.
In bed een elektrische deken, half uurtje voor je naar bed gaat aanzetten en dan heerlijk een warm bed in.
Ondanks ik er altijd wel om denk om deze dingen weer uit te doen als ik wegga of in bed stap, vind ik het wel een fijn dat ik er één heb met een timer.
vrijdag 9 september 2022 om 22:14
Ik heb een big hug van Stoov voor op mijn thuiswerkstoel, maar hij is al na een uur leeg. Valt een beetje tegen. Hij lijkt ook niet meer zo warm te worden als eerst, er lijkt iets verschoven in het binnenwerk ofzo.
Voor op de bank zweer ik bij deze, niet elektrisch maar wel heel groot en heel warm:
https://www.smulderstextiel.nl/unique-l ... gLKkfD_BwE
Ik vind het fijn dat hij zo groot is dat je voeten er niet onderuit komen. Dat gebeurt bij standaard dekentjes altijd wel.
En ik ga nú een kruik maken, jullie brengen me op een idee.
Voor op de bank zweer ik bij deze, niet elektrisch maar wel heel groot en heel warm:
https://www.smulderstextiel.nl/unique-l ... gLKkfD_BwE
Ik vind het fijn dat hij zo groot is dat je voeten er niet onderuit komen. Dat gebeurt bij standaard dekentjes altijd wel.
En ik ga nú een kruik maken, jullie brengen me op een idee.
't Is al met al een heel gedoe
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in