Straling gsm, wifi etc

13-06-2018 07:40 89 berichten
Al een jaar lang loop ik met vage klachten rond. Het is begonnen toen ik vorig jaar ben verhuist. Naar de psycholoog geweest, vaak naar de huisarts, doorverwezen naar 1e lijns psych, fysiotherapie gehad etc. Maar nog steeds de klachten aanwezig. Er kwam uit dat ik een angststoornis heb. Voordat ik verhuisde ging het daarvoor 2 jaar goed.

Mijn klachten zijn voornamelijk raar gevoel in het hoofd, soort duizelig, moe bij wakker worden, soms geen energie, soms hoofdpijn, last van schouderbladen, stijve spieren in nek, droge lippen.

Maar ik heb soms ook dagen dat ik heel veel energie heb en dan ook niet echt moe ben. En mij dan gewoon goed voel.

Laatst wees iemand mij er op dat ik misschien wel slecht tegen straling kan en daar gevoelig voor ben. Klachten zijn begonnen toen ik hier kwam wonen, maar had daarvoor wel stress.

Dan denk ik raar want in mijn oude huis had ik nooit ergens last van. Mijn vriend zegt dat lijkt mij onmogelijk, je maakt je er gewoon druk om anders had he veel eerder klachten moeten hebben.

Misschien heeft hij een punt. Maar dat de klachten zolang blijven.... vorige week nog naar de huisarts geweest en was er.niks aan de hand.

Ik.ben weer verhuist naar de wijk waar ik ben opgegroeid en ook heb gewoond bij mijn ouders. Ik zelf vindt het vreemd dat ik opeens wel gevoelig kan zijn voor straling. Ik woon nu trouwens wel in een.klein flatje op de bovenste verdieping van 2 laags.

Maar is het mogelijk dat je gevoeliger kan zijn voor straling? En dat je er opeens last van kan hebben? Iemand die ook soortgelijks heeft?
@Ekim, loep TO. Alles draait om angst en controle willen houden.
Alle reacties Link kopieren
Snowkitty schreef:
14-06-2018 10:05
@Ekim, loep TO. Alles draait om angst en controle willen houden.
En dat is jouw professionele opinie ? heb je TO gezien, met haar gepraat ? Ze stelt een vraag over de invloed van elektromagnetische straling. En ja, daar kún je je opgejaagd en gestressed van gaan voelen. Wat weer invloed heeft op angst en controle willen houden.
De klachten zijn zo te lezen al van voordat ze op de huidige locatie woont.
Alle reacties Link kopieren
ekiM schreef:
14-06-2018 10:15
En dat is jouw professionele opinie ? heb je TO gezien, met haar gepraat ? Ze stelt een vraag over de invloed van elektromagnetische straling. En ja, daar kún je je opgejaagd en gestressed van gaan voelen. Wat weer invloed heeft op angst en controle willen houden.

even geloept, maar de klachten waren er ook al voordat ze verhuisde. TO zoekt vooral de oorzaak buiten zichzelf.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Snowkitty schreef:
14-06-2018 10:17
De klachten zijn zo te lezen al van voordat ze op de huidige locatie woont.

In mijn vorige woning had ik ook redelijk last van angst, maar dat ging snel weg en ben zo 2 jaar angstvrij geweest
Mijn dochter heeft allerlei slaapproblemen dankzij de wifi.
Dat komt dan wel doordat haar iPad en gsm het dan zo goed doen, dat ze de halve nacht in de weer is met haar sociale contacten.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
14-06-2018 10:18
even geloept, maar de klachten waren er ook al voordat ze verhuisde. TO zoekt vooral de oorzaak buiten zichzelf.
En wie weet speelde het ook al mee in haar vorige huis.
En misschien niet en is het idd iets in haar.
Snowkitty schreef:
14-06-2018 09:35
Je kunt ook het topic uitprinten en dat meenemen naar je psycholoog de volgende keer. Dan hoef je het niet te vertellen hoe je je op sommige momenten voelt, maar dan weet hij of zij het wel.

Weet je vriend hoe je je voelt?

Nog beter zou zijn om nu contact op te nemen.
Op mijn flat zit dat niet. Maar in mijn wijk zitten wel 2 andere hoge flatten, nog hoger dan.mijn flat en daar zit het wrlr op. De flatten staan niet naast mijn flat, maar wel schuin tegen over.
-jolijn- schreef:
14-06-2018 10:22
Mijn dochter heeft allerlei slaapproblemen dankzij de wifi.
Dat komt dan wel doordat haar iPad en gsm het dan zo goed doen, dat ze de halve nacht in de weer is met haar sociale contacten.
Snachts heb ik.mijn.mobiel uit en de modem. Maar dat helpt niks bijmij
Alle reacties Link kopieren
taccowoman schreef:
14-06-2018 10:26
Snachts heb ik.mijn.mobiel uit en de modem. Maar dat helpt niks bijmij
Heb je een draadloze huistelefoon ? Die lopen ook de hele tijd een signaal uit te zenden, ook als je er niet mee belt.
ekiM schreef:
14-06-2018 10:45
Heb je een draadloze huistelefoon ? Die lopen ook de hele tijd een signaal uit te zenden, ook als je er niet mee belt.
Nee die heb ik.niet. heb alleen gsm
Alle reacties Link kopieren
ekiM schreef:
14-06-2018 10:45
Heb je een draadloze huistelefoon ? Die lopen ook de hele tijd een signaal uit te zenden, ook als je er niet mee belt.
Maak haar nog ff bezorgder. :nope:

TO, neem contact op met je psych, daar hoort dit thuis.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
De klachten die je beschrijft kunnen in verband staan met je angststoornis. Ik denk dat je het moet gaan zoeken in die richting en niet op zoek naar een externe oorzaak. Pak je stress en angst eens een keer goed aan.

Spreek je zelfmoordgedachten uit. Schrijf het op wanneer je die krijgt en geef dat velletje aan je psych. Ook als het op dat moment "goed" gaat.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
ekiM schreef:
14-06-2018 10:45
Heb je een draadloze huistelefoon ? Die lopen ook de hele tijd een signaal uit te zenden, ook als je er niet mee belt.
Jij bent hier om to ongeruster te maken? Of wil je haar helpen?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
14-06-2018 11:25
Jij bent hier om to ongeruster te maken? Of wil je haar helpen?
Absoluut niet, en ik geef ook aan dat ze het vooral niet als excuus moet gebruiken. Maar op sommige mensen kan het effect van al die draadloze technologie zijn dat ze zich constant opgejaagd en gespannen voelen. Dan kom je in een overlevingsstand waarin je niet meer helder kunt denken. Dan kun je wel naar een psych gaan en er therapie en medicatie tegenaan gaan gooien maar dan haal je de oorzaak of een van de oorzaken niet weg.
En nogmaals (zucht.....) het hoeft niet de oorzaak te zijn. Maar het kan meespelen.
Alle reacties Link kopieren
ekiM schreef:
14-06-2018 11:34
Absoluut niet, en ik geef ook aan dat ze het vooral niet als excuus moet gebruiken. Maar op sommige mensen kan het effect van al die draadloze technologie zijn dat ze zich constant opgejaagd en gespannen voelen. Dan kom je in een overlevingsstand waarin je niet meer helder kunt denken. Dan kun je wel naar een psych gaan en er therapie en medicatie tegenaan gaan gooien maar dan haal je de oorzaak of een van de oorzaken niet weg.
En nogmaals (zucht.....) het hoeft niet de oorzaak te zijn. Maar het kan meespelen.
Waar baseer je dat op? Er zijn geen wetenschappelijk aangetoonde gevolgen van 'al die' straling, dus wat je schrijft klopt gewoon niet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
ekiM schreef:
14-06-2018 11:34
Absoluut niet, en ik geef ook aan dat ze het vooral niet als excuus moet gebruiken. Maar op sommige mensen kan het effect van al die draadloze technologie zijn dat ze zich constant opgejaagd en gespannen voelen. Dan kom je in een overlevingsstand waarin je niet meer helder kunt denken. Dan kun je wel naar een psych gaan en er therapie en medicatie tegenaan gaan gooien maar dan haal je de oorzaak of een van de oorzaken niet weg.
En nogmaals (zucht.....) het hoeft niet de oorzaak te zijn. Maar het kan meespelen.
Heb je mooie wetenschappelijke artikelen voor mij die jouw mening ondersteunen?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
14-06-2018 11:40
Heb je mooie wetenschappelijke artikelen voor mij die jouw mening ondersteunen?
Zoek zelf maar, het is niet moeilijk te vinden. En ik zou jou dezelfde vraag kunnen stellen: heb jij mooie wetenschappelijke artikelen die zeggen dat er niets aan de hand is ? Heb je jezelf er ooit in verdiept of loop je gewoon de mening van anderen na te praten ?
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
14-06-2018 11:38
Waar baseer je dat op? Er zijn geen wetenschappelijk aangetoonde gevolgen van 'al die' straling, dus wat je schrijft klopt gewoon niet.
Tja. Als iets niet in je straatje past kun je natuurlijk altijd zeggen dat iets niet klopt. Vertel eens.... heb je je hier ooit in verdiept ? Of praat je gewoon anderen na ?
Alle reacties Link kopieren
ekiM schreef:
14-06-2018 11:46
Zoek zelf maar, het is niet moeilijk te vinden. En ik zou jou dezelfde vraag kunnen stellen: heb jij mooie wetenschappelijke artikelen die zeggen dat er niets aan de hand is ? Heb je jezelf er ooit in verdiept of loop je gewoon de mening van anderen na te praten ?
Aha, dus jij vindt dat ik zelf maar bewijzen moet zoeken voor jouw gelijk?
Vreemde manier van discussiëren: de ander jouw argumenten laten zoeken.

Voor mijn mening: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zi ... rlijk.html
Zijn genoeg artikelen over te vinden, dat er tot op heden nog geen enkel bewijs gevonden is voor beweringen dat mensen er last van hebben.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
ekiM schreef:
14-06-2018 11:49
Tja. Als iets niet in je straatje past kun je natuurlijk altijd zeggen dat iets niet klopt. Vertel eens.... heb je je hier ooit in verdiept ? Of praat je gewoon anderen na ?
Ik heb met straling gewerkt en ben nog steeds beroepshalve zeer geïnteresseerd in de mogelijke gevolgen ervan.
Dus ja, ik heb me erin verdiept.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Er is geen wetenschappelijk bewijs voor een eventuele invloed van straling. Ik denk ook niet dat dit topic daarover moet gaan TO. Je hebt een geschiedenis van psychische klachten, die in verschillende situaties weer opkomt. 1 van de wat dwangmatige aspecten daarvan is dat je een concrete oorzaak zoekt om wat overzicht te creëren in jezelf. Dat kan nu eenmaal helaas niet altijd. Praat met je psych en huisarts over wat er in je hoofd gebeurt. Samen kunnen jullie kijken wat je nodig hebt. Google is in jouw geval echt niet je vriend.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
14-06-2018 11:49
Aha, dus jij vindt dat ik zelf maar bewijzen moet zoeken voor jouw gelijk?
Vreemde manier van discussiëren: de ander jouw argumenten laten zoeken.

Voor mijn mening: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zi ... rlijk.html
Zijn genoeg artikelen over te vinden, dat er tot op heden nog geen enkel bewijs gevonden is voor beweringen dat mensen er last van hebben.
Solomio schreef:
14-06-2018 11:49
Aha, dus jij vindt dat ik zelf maar bewijzen moet zoeken voor jouw gelijk?
Vreemde manier van discussiëren: de ander jouw argumenten laten zoeken.

Voor mijn mening: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zi ... rlijk.html
Zijn genoeg artikelen over te vinden, dat er tot op heden nog geen enkel bewijs gevonden is voor beweringen dat mensen er last van hebben.
Is dit je bronvermelding ? Ik vraag me af of je dat artikel wel hebt gelezen.
En als we het over discussieren hebben: van mij hoef het niet te geloven hoor. Maar wat jij doet, roepen dat er geen bewijs is en alles negeren dat aangeeft dat er wel degelijk iets aan de hand is, van mij mag je. ieder zijn mening.
Alle reacties Link kopieren
ekiM schreef:
14-06-2018 12:03
Is dit je bronvermelding ? Ik vraag me af of je dat artikel wel hebt gelezen.
En als we het over discussieren hebben: van mij hoef het niet te geloven hoor. Maar wat jij doet, roepen dat er geen bewijs is en alles negeren dat aangeeft dat er wel degelijk iets aan de hand is, van mij mag je. ieder zijn mening.
Kom dan eens met dat bewijs. Dat is er namelijk niet.
Ik plakte een voorbeeld linkje, zoals er tientallen te vinden zijn, die weergeven wat er tot op heden wetenschappelijk bekend is.
Van jou zie ik helemaal niets langskomen.
ER zijn duizenden onderzoeken gedaan naar de mogelijke nadelige gevolgen van wifi en daar zit natuurlijk altijd wel een enkel onderzoek bij dat ineens een verband vindt.
Maar de overgrote meerderheid van de onderzoeken vindt geen causaal verband en die paar onderzoeken die dat wel hebben gevonden lijken wetenschappelijk slecht in elkaar te zitten.

Ik hou altijd de mogelijkheid in mijn achterhoofd dat er op een dag nieuw bewijs komt, maar tot op heden is dat er niet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
14-06-2018 12:08
Kom dan eens met dat bewijs. Dat is er namelijk niet.
Ik plakte een voorbeeld linkje, zoals er tientallen te vinden zijn, die weergeven wat er tot op heden wetenschappelijk bekend is.
Van jou zie ik helemaal niets langskomen.
ER zijn duizenden onderzoeken gedaan naar de mogelijke nadelige gevolgen van wifi en daar zit natuurlijk altijd wel een enkel onderzoek bij dat ineens een verband vindt.
Maar de overgrote meerderheid van de onderzoeken vindt geen causaal verband en die paar onderzoeken die dat wel hebben gevonden lijken wetenschappelijk slecht in elkaar te zitten.

Ik hou altijd de mogelijkheid in mijn achterhoofd dat er op een dag nieuw bewijs komt, maar tot op heden is dat er niet.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28777669
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/ful ... /hed.25210
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 9X17300731
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24192494

Have fun reading. Je kunt natuurlijk stellen dat al deze wetenschappers het fout hebben, maar ja. En, net als jij, plakte ik even snel wat voorbeeldlinkjes, zoals er tientallen te vinden zijn :-)
anoniem_354163 wijzigde dit bericht op 14-06-2018 12:36
6.39% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven