Strijk jij?

18-09-2020 16:37 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een ander topic ging het over strijken.

Ik haat het en heb niet eens een strijkplank of -ijzer in huis.

Maar wel eens benieuwd hoe de gemiddelde Viva'er over strijken denkt en of er anno 2020 nog veel kleding gestreken wordt.


Ik hoor ook af en toe van mensen die hun strijk uitbesteden aan oma of een strijk-centrale, dus vul gerust in ...

Strijken jij of je partner of laat je je strijk doen?

Totaal aantal stemmen: 368

Ja, alle kleding, handdoeken, ... (7%)
Ja, maar alleen het hoogst-noodzakelijke (32%)
Ja, 3 keer per jaar (18%)
Nee (42%)
Moet ik hier een antwoord op geven? (2%)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een strijkplank en strijkijzer, maar gebruik het niet. Heb het een korte periode gedaan, maar de plank is een obstakel in mijn toch al zeer kleine huis. Dan is er altijd wel een deur die niet open kan zonder dat ik dat ding eerst weer moet verzetten. Dus hij staat nu ingeklapt achter mijn kledingkast. Maar strijken doe ik ook niet graag.
Alle reacties Link kopieren
Ik strijk alle bovenkleding: broeken, shirts, overhemden, blousjes, truien.
Snap nooit hoe anderen niet kunnen strijken; dat zie je dan toch heel erg? Die kreukels? Of je moet alles misschien heel precies te drogen hangen maar dat kost meer tijd dan even strijken denk ik dan ;-)
Man strijkt zijn overhemden overigens zef :-)
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk alleen in de zomer want dan draag ik weleens blouses van linnen. Ondankbaar spul dat linnen! Want er zitten altijd al weer kreukjes in nog voordat ik de keurig gestreken blouse heb aangetrokken! :@ En zen vind ik strijken ook al niet, want ik ben er allesbehalve handig in.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Haha; ik naai heel soms kleding, en het enige moment dat er hier gestreken word, is als een kledingstuk in elkaar gezet wordt. Naden open strijken etc. zodat je alles zo glad mogelijk kan spelden/rijgen of naaien.

Daarna nooit meer; hooguit voor een begrafenis ofzo.
excuus! Er bleef iets hangen...
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 18-09-2020 23:20
94.63% gewijzigd
excuus! Er bleef iets hangen...
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 18-09-2020 23:19
94.63% gewijzigd
excuus! Er bleef iets hangen...
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 18-09-2020 23:18
94.63% gewijzigd
excuus! Er bleef iets hangen...
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 18-09-2020 23:17
94.63% gewijzigd
excuus! Er bleef iets hangen...
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 18-09-2020 23:17
94.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
18-09-2020 18:15
Ik strijk alle bovenkleding: broeken, shirts, overhemden, blousjes, truien.
Snap nooit hoe anderen niet kunnen strijken; dat zie je dan toch heel erg? Die kreukels? Of je moet alles misschien heel precies te drogen hangen maar dat kost meer tijd dan even strijken denk ik dan ;-)
Man strijkt zijn overhemden overigens zef :-)
Als blijkbaar de helft van de wereld (of van Viva) niet strijkt moet het toch niet zo'n wereld-ramp zijn om niet te strijken.

En kom je waarschijnlijk elke dag - onderweg, op school, op je werk, in de supermarkt, ... - mensen tegen die niet of zo min mogelijk strijken.


Tenzij je natuurlijk leeft in een advocaten- en kostuum-wereld waar werkelijk iedereen continu in maatpak rondloopt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
excuus! Er bleef iets hangen...
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 18-09-2020 23:20
94.63% gewijzigd
excuus! Er bleef iets hangen...

Dit is echt de ergste spam die ik ooit gedaan heb :-(
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 18-09-2020 23:21
91.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
18-09-2020 18:15
Ik strijk alle bovenkleding: broeken, shirts, overhemden, blousjes, truien.
Snap nooit hoe anderen niet kunnen strijken; dat zie je dan toch heel erg? Die kreukels? Of je moet alles misschien heel precies te drogen hangen maar dat kost meer tijd dan even strijken denk ik dan ;-)
Man strijkt zijn overhemden overigens zef :-)
Nee hoor. Goed 'uitslaan' voor het ophangen als het nat is en dan strak opvouwen zodra het droog is. In ieder geval niet droog in een wasmand gooien. Dan is er geen kreuk te zien in een gewoon t-shirt.
Verder hebben we geen kreukstoffen denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik strijk. Kleding, maar ook dekbedovertrekken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
18-09-2020 18:16
Eigenlijk alleen in de zomer want dan draag ik weleens blouses van linnen. Ondankbaar spul dat linnen! Want er zitten altijd al weer kreukjes in nog voordat ik de keurig gestreken blouse heb aangetrokken! :@ En zen vind ik strijken ook al niet, want ik ben er allesbehalve handig in.
1 keer een linnen blouse gekocht.

Da's toch héél bewust bij 1 enkele keer gebleven :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Soms. Ik vind gestreken beddengoed heerlijk maar niet altijd zin in.
Ik heb wat spijkerbroeken en shirts met randjes die omkrullen :facepalm: die moeten wel. Maar die doe ik meestal voor ik ze aantrek op een tafelstrijkplank. (5,99 bij ikea, hangt in mn kledingkast en Ja ik heb 2 strijkplanken)
apatura wijzigde dit bericht op 18-09-2020 18:22
7.97% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
18-09-2020 18:19
1 keer een linnen blouse gekocht.

Da's toch héél bewust bij 1 enkele keer gebleven :-).
Ik snap mezelf ook niet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Solomio schreef:
18-09-2020 18:03
Laatste keer dat ik mijn strijkbout gebruikte was om een kunstwerk van strijkkralen te strijken.
Kinderen zijn inmiddels 19 en 22.
Ik heb pas wel een boek gestreken. Zoon was ermee in slaap gevallen.
Ik strijk ook hoor. T.v. erbij aan en gaan.
Shirtjes, overhemden, dekbedovertrekken vouw ik eerst tot een brede strook en dan de strijkbout erop.
Sommige broeken strijk ik ook. Bijvoorbeeld van die katoenen zomerbroeken, die zien er niet uit van de kreukels na het wassen.
Ik vind kleding er toch verzorgder uitzien na een strijkbeurt.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 18-09-2020 18:29
4.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Voor de strijkhaters ; hiermee gaat het echt een stuk sneller. En gladder.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik strijk graag. Ja, geen beddengoed of onderbroken, maar mooie witte blouses of katoenen/linnen broeken met vouw. Vooral in de zomer draag ik veel bloesjes en dingen die gestreken moeten worden. Ik vind het niet erg! Ik heb een hekel aan alles dat met het huishouden te maken heeft, behalve strijken en de was.
Sommige kleding stukken wel. De meeste niet. En pas voordat ze aangaan.

Bijvoorbeeld een mooi shirt of blouse voor een feestje of uitje. Of kerst/feestoutfit van de kinderen.

En heb 2 maxijurken die niet kreukvrij opdrogen. Verder strijk ik niet.
Man ook niet, die moet ik soms echt beetje sturen om een overhemd wel even te strijken. Maar die heeft hij bijna niet aan, dus verder strijkt hij niet.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 18-09-2020 18:29
69.98% gewijzigd
rumforviva schreef:
18-09-2020 18:23
Ik strijk graag. Ja, geen beddengoed of onderbroken, maar mooie witte blouses of katoenen/linnen broeken met vouw. Vooral in de zomer draag ik veel bloesjes en dingen die gestreken moeten worden. Ik vind het niet erg! Ik heb een hekel aan alles dat met het huishouden te maken heeft, behalve strijken en de was.

Ik heb er ook niet echt een hekel aan hoor. Het geeft ook wel een voldaan gevoel als alles weer netjes gestreken in de kast hangt
Ik heb een veel grotere hekel aan bijvoorbeeld stofzuigen. Lawaai-klus.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik strijk. Bloesjes, t-shirts, overhemden en alle dunne kledingstukken die gekreukt uit de was komen. Ook kussenslopen en theedoeken strijk ik. En een tafellaken als we eters op bezoek hadden.
Eerlijk gezegd heb ik er geen hekel aan. Ik vind het fijn als ik alles weer glad in de kast kan hangen/leggen.
amarna wijzigde dit bericht op 18-09-2020 18:33
24.08% gewijzigd
herfstappeltaart schreef:
18-09-2020 18:28
Ik heb er ook niet echt een hekel aan hoor. Het geeft ook wel een voldaan gevoel als alles weer netjes gestreken in de kast hangt
Ik heb een veel grotere hekel aan bijvoorbeeld stofzuigen. Lawaai-klus.
Stofzuigen vind ik afschuwelijk. Maar ik woon klein en moet altijd eerst opruimen om te kunnen stofzuigen. Elke keer weer een vreselijke klus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven