Strijk jij?

18-09-2020 16:37 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een ander topic ging het over strijken.

Ik haat het en heb niet eens een strijkplank of -ijzer in huis.

Maar wel eens benieuwd hoe de gemiddelde Viva'er over strijken denkt en of er anno 2020 nog veel kleding gestreken wordt.


Ik hoor ook af en toe van mensen die hun strijk uitbesteden aan oma of een strijk-centrale, dus vul gerust in ...

Strijken jij of je partner of laat je je strijk doen?

Totaal aantal stemmen: 368

Ja, alle kleding, handdoeken, ... (7%)
Ja, maar alleen het hoogst-noodzakelijke (32%)
Ja, 3 keer per jaar (18%)
Nee (42%)
Moet ik hier een antwoord op geven? (2%)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Heel af en toe een broek van de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik strijk eens per jaar zo ongeveer, soms eens in de twee jaar. Om alles in mijn kledingkast weer een netjes te leggen.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Ik strijk alle bovenkleding voor mijn gezin, dat vind ik er toch echt mooier uitzien dan ongestreken kleding. Beddengoed doe ik niet, dat komt redelijk ongekreukt uit mijn droger gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ik strijk bijna alles. Alleen ondergoed, dekbedovertrek, hoeslaken, handdoeken en vaatdoeken niet.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
In de zomer strijk ik bloesjes en mijn jurken voor het werk zien er 9 van de 10 keer toch net iets beter uit na een strijkijzer, zeker de onderkant want mijn kast is wat te vol en dan kreukt het meer.

Ik strijk direct voor ik het aantrek. Dus telkens 1 item.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
18-09-2020 19:27
Het slaat wel degelijk ergens op dat gestreken beddengoed fijner ligt, want katoen wordt zachter en gladder van het strijken. Dus logisch dat dat lekkerder ligt dan een harde vouw onder je wang.

Ik vind dekbedden ook fijner in een gestreken hoes, dus beddengoed strijk ik ook.
de hoezen hang ik zodanig uit dat ze een soort van vanzelf glad worden. Kussenslopen is idd een verhaal apart
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het niet goed en vind het een nogal nutteloze bezigheid. Maar soms kom ik er niet onderuit. Dus: een keer of 3 per jaar. ;-D
dana wijzigde dit bericht op 19-09-2020 14:03
95.58% gewijzigd
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik heb een hekel aan strijken maar een nog grotere hekel aan er verkreukeld uitzien dus ik doe het toch. Er schijnt een machine te bestaan die strijkt en vouwt, als die te koop is schaf ik het meteen aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp nooit dat mensen veel geld aan kleding uitgeven en het vervolgens onzorgvuldig wassen en niet strijken.

Dus ja, ik strijk (maar geen handdoeken) en ik vind het ook niet zo’n vervelende klus. Behalve grote tafellakens, die breng ik naar de stomerij waar ik ze gestreken weer ophaal.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Man strijkt alle bovenkleding. Dus hemden, blousen, T-Shirts, lange broeken,rokken, jurken, alsook washandjes en zakdoeken.
Lakens dan weer niet.
Er komt echt nooit iemand in onze slaapkamer kijken of onze lakens wel of niet gestreken zijn :-)
Ik ben al heel blij met schone en frisse lakens.
Dana schreef:
19-09-2020 04:13
Ik kan het niet goed en vind het een nogal nutteloze bezigheid. Maar soms kom ik er niet onderuit. Dus: een keer of 3 per jaar. ;-D

Ik kan het best goed, en snel en vind het niet nutteloos want houd van gestreken kleding.

Maakt helaas niet dat ik het leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
Ik strijk niet! Hemden en werkkleding van man gaan naar de chemische reiniging.... En ik koopkleding die ik nat kan ophangen....of laat het doen....

Dekbedovertrekken en dat soort grote lappen ,kreukelen toch wel weer....

Heb wel een strijkijzer, en plank, voor de pubers hier in huis!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
18-09-2020 20:58
Maar als je geen strijkplank hebt, waarop strijk je dat overhemd dan?
Met een handdoek eronder of iets dergelijks. Het hoeft ook niet perfect strak gestreken te worden

Of de strijkplank bij zijn ouders :-D
Alle reacties Link kopieren
MissBeany schreef:
19-09-2020 18:09

Of de strijkplank bij zijn ouders :-D
Dit dus ook.

Man is 1 keer iets wezen strijken bij zijn moeder.

Mijn moeder vond 1 keer persé dat een blousje van mij persé gestreken moest zijn voor een familiefeestje.
Terwijl ik toevallig met hen mee-reed naar dat feestje.
Dat kon ze dus ook mooi op haar eigen strijkplank leggen.


Op 13 jaar tijd komen we dus op 2 keer waarvan ik die 2de keer zelf niet nodig vond.
(Maar het me ook de strijd niet waard was. Choose your battles.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik strijk bovenkleding, kussenslopen, gordijnen na het wassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik strijk heel wat weg per week. Laat mijn kids toch echt niet in de kreukels naar school gaan. Ze hebben mooie kleding en ongestreken, ziet het er niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
18-09-2020 20:17
Dat denk ik niet per se.

Mijn oma en moeder hadden vroeger al zo'n mouwen en pijpen plankje als wat BGB plakte.
Al zat er in de pantalon wel altijd een hele strakke plooi gestreken en eentje in je boord van overhemd.
In de rest is het een luiewijvenvouw volgens de strijkfanaten in mijn familie.

Ik ben geadopteerd denk ik.
"luiewijvenvouw" pffff hahaha. Dat luie wijven heb ik gelukkig al heel lang niet meer gehoord.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
LīlyRose schreef:
19-09-2020 18:15
Ik strijk bovenkleding, kussenslopen, gordijnen na het wassen.

Gordijnen ja :facepalm: wat een ramp. Ik heb kamerhoge crème gordijnen. Nu wordt er hier niet gerookt maar af en toe moeten ze toch gewassen en ze kreuken :@
Wat een hels karwei is dat strijken toch.
Nee ik strijk niet. Man strijkt zijn eigen overhemden.
Konijnmetbril schreef:
19-09-2020 00:04
In de zomer strijk ik bloesjes en mijn jurken voor het werk zien er 9 van de 10 keer toch net iets beter uit na een strijkijzer, zeker de onderkant want mijn kast is wat te vol en dan kreukt het meer.

Ik strijk direct voor ik het aantrek. Dus telkens 1 item.
Bij mij hangt het in de kast aan een kledinghanger dan kreukt het niet.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
21-09-2020 14:49
Gordijnen ja :facepalm: wat een ramp. Ik heb kamerhoge crème gordijnen. Nu wordt er hier niet gerookt maar af en toe moeten ze toch gewassen en ze kreuken :@
Wat een hels karwei is dat strijken toch.
Bracht vroeger (toen er nog wel werd gerookt) eens in het jaar mijn overgordijnen naar de stomerij. Dat was een pittige uitgaven maar dat waren ze wel waard (waren prijzige gordijnen) Een keer zelf geprobeerd maar dat was geen doen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
lieverdanlief schreef:
19-09-2020 23:13
Ik strijk heel wat weg per week. Laat mijn kids toch echt niet in de kreukels naar school gaan. Ze hebben mooie kleding en ongestreken, ziet het er niet uit.
Tja dat doe je jezelf aan he ;-D
sprokkelientje schreef:
21-09-2020 14:52
Bracht vroeger (toen er nog wel werd gerookt) eens in het jaar mijn overgordijnen naar de stomerij. Dat was een pittige uitgaven maar dat waren ze wel waard (waren prijzige gordijnen) Een keer zelf geprobeerd maar dat was geen doen.

Bij dure gordijnen snap ik dat. Die van mij zijn Kwantumpjes ;) en ik vind de prijs van het stomen dan een beetje uit verhouding. De volgende gordijnen worden kreukvrij.
Alle reacties Link kopieren
We hebben beiden een beroep waarin het eerder handig is om niet je beste kleding aan te trekken, dus een pak/nette jurk etc wordt hier alleen bij speciale gelegenheden gedragen oké dan gaat er dus soms wel een strijkijzer overheen. Strijken vind ik echt zonde van mijn tijd.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
maar eeuh, wat voor blousjes kun je kopen, die je niet hoeft te strijken dan?
polyester ofzo? ik heb niet niet eens opvliegers, maar daar ga ik zelfs doorheen stinken hoor :)
Katoen komt bij mij uit de wasmachine, was ik het al met wasverzachter, hang het als het even kan (buiten) aan de lijn te drogen. Maar dan nog is strijken wel nodig hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven