tafel mooi aankleden voor diner. Waar spullen te koop ?
zondag 25 januari 2009 om 16:23
Met regelmaat komen er vrienden bij ons eten. Vind het dan altijd leuk de tafel sfeervol te dekken. Kan alleen nog niet echt goed de juiste producten vinden. De stadaard winkels waar ik als eerste aan dacht ... blokker, hema, intratuin hebben niks leuks. Ik zit waarschijnlijk helemaal verkeerd.
Jullie tips waar te koop.
Jullie tips waar te koop.
zondag 25 januari 2009 om 16:31
Ligt eraan wat je zoekt natuurlijk. Bedoel je qua servieswerk of meer de aankleding verder? Heb afhankelijk van de gelegenheid een damast (feestelijk) tafellaken of een geruit tafellaken en bijpassende servetten. Verder vind ik waxinelichtjes in mooie glaasjes en een klein bloemstukje leuk staan. Die glaasjes zijn van frosted glas en hebben de vorm van een bloem. Iedereen vindt ze mooi en heb ze jaren geleden eens bij Intatuin gekocht. Kijk eens bij kleine kadowinkeltjes ipv de ketens die jij noemt, dan is de kans groter dat je echt iets leuks en aparts vindt.
zondag 25 januari 2009 om 16:34
Ja die had ik ook nog even aan mijn lijstje moeten toevoegen. Ben ik ook geweest, alleen daar hebben ze voor het grootste gedeelte kleurrijke soorten terwijl ik het graag in de style heb van ons huis... zwart/wit/grijs (heel saai dus hahah)quote:liefie2003 schreef op 25 januari 2009 @ 16:27:
Xenos!!!! Mijn favo winkel....
Xenos!!!! Mijn favo winkel....
zondag 25 januari 2009 om 16:36
Ik bedoel de aankleding Fiba. Had gehoopt via internet wellicht zaakjes te vinden in mijn omgeving. Heb helaas niet zoveel tijd om echt opzoek te gaan en div. winkels af te lopen.quote:fiba schreef op 25 januari 2009 @ 16:31:
Ligt eraan wat je zoekt natuurlijk. Bedoel je qua servieswerk of meer de aankleding verder? Heb afhankelijk van de gelegenheid een damast (feestelijk) tafellaken of een geruit tafellaken en bijpassende servetten. Verder vind ik waxinelichtjes in mooie glaasjes en een klein bloemstukje leuk staan. Die glaasjes zijn van frosted glas en hebben de vorm van een bloem. Iedereen vindt ze mooi en heb ze jaren geleden eens bij Intatuin gekocht. Kijk eens bij kleine kadowinkeltjes ipv de ketens die jij noemt, dan is de kans groter dat je echt iets leuks en aparts vindt.
zondag 25 januari 2009 om 16:37
Bij wit damast gebruik ik witte rozen.
Soms maak ik heel kleine boeketjes en zet die in borrelglaasjes bij elk bord.
Verder kun je (ook bij wit damast) variëren met onderborden, servetten, servetringen, loper(s) dwars over het kleed (zowel in stijl als qua kleur).
Je kunt een appel (wellicht ook ander fruit?) deels uithollen zodat er een waxinelichtje in past.
Een spiegelplaat onder een glazen vaas met bloemen zoals seringen.
Soms maak ik heel kleine boeketjes en zet die in borrelglaasjes bij elk bord.
Verder kun je (ook bij wit damast) variëren met onderborden, servetten, servetringen, loper(s) dwars over het kleed (zowel in stijl als qua kleur).
Je kunt een appel (wellicht ook ander fruit?) deels uithollen zodat er een waxinelichtje in past.
Een spiegelplaat onder een glazen vaas met bloemen zoals seringen.
zondag 25 januari 2009 om 16:38
zondag 25 januari 2009 om 16:43
Leuke site !!!!quote:Max Daffie schreef op 25 januari 2009 @ 16:38:
Misschien kan je hier iets leuks scoren:
http://www.whatscooking.nl/shop.php
Misschien kan je hier iets leuks scoren:
http://www.whatscooking.nl/shop.php
zondag 25 januari 2009 om 17:13
Leuk he! Heb er zelf (vind ik dan) een leuke jute shopper gekocht en ik heb de placemats van vilt (heb geen aandelen). Ze hebben ook een winkeltje in de 9 straatjes. Maar als je dit leuk vindt, kan ik je ook Keck en Lisa aanbevelen. Zij hebben een winkel in Utrecht en volgens mij ook een site (dit laatste weet ik neit zeker....).
zondag 25 januari 2009 om 17:21
Ja Max D ze hebben een site zie www.keckenlisa.nl
Leuk hoor. Wel duurder in prijs volgens mij.
Heb je nog meer leuke sites..hihi.
die placemets van filt lijken me ook leuk.
quote:Max Daffie schreef op 25 januari 2009 @ 17:13:
Leuk he! Heb er zelf (vind ik dan) een leuke jute shopper gekocht en ik heb de placemats van vilt (heb geen aandelen). Ze hebben ook een winkeltje in de 9 straatjes. Maar als je dit leuk vindt, kan ik je ook Keck en Lisa aanbevelen. Zij hebben een winkel in Utrecht en volgens mij ook een site (dit laatste weet ik neit zeker....).
Leuk hoor. Wel duurder in prijs volgens mij.
Heb je nog meer leuke sites..hihi.
die placemets van filt lijken me ook leuk.
quote:Max Daffie schreef op 25 januari 2009 @ 17:13:
zondag 25 januari 2009 om 17:45
What's cooking is ook redelijk aan de prijs hoor! Maar de placemats heb ik gekregen.... Ze zijn grijs met vlinders. Staat heel erg leuk op tafel! De jute boodschappentas was volgens mij destijds 25 euro....ook niet echt een koopje. Maar ik ben er nog steeds erg blij mee!
Meer sites weet ik even niet. Had er een tijdje geleden een paar bij mijn favorieten staan, maar laatst mijn favorietenlijstje opgeschoond....volgens mij had ik sommige via deze site...Als ik nog iets vind, zet ik het hier nog even bij!
Geen internetverkoop, maar wel een erg leuke winkel: http://www.loods5.nl/
Meer sites weet ik even niet. Had er een tijdje geleden een paar bij mijn favorieten staan, maar laatst mijn favorietenlijstje opgeschoond....volgens mij had ik sommige via deze site...Als ik nog iets vind, zet ik het hier nog even bij!
Geen internetverkoop, maar wel een erg leuke winkel: http://www.loods5.nl/
zondag 25 januari 2009 om 18:45
Ik vind Dille en Kamille een geweldige winkel om kook- en tafelspullen te kopen. Ik houd van de eenvoudige, natuurlijke uitstraling die hun producten hebben. Vorige week heb ik daar nog een heel mooi donker-turquoise tafelkleed gekocht. Bijna alles wat ze in de winkel verkopen past bij elkaar, dus combinaties genoeg te maken! ( www.dille-kamille.nl)
Ze hebben nu trouwens 10 winkels verspreid over heel Nederland, maar willen verder uitbreiden!
Ze hebben nu trouwens 10 winkels verspreid over heel Nederland, maar willen verder uitbreiden!