Tetteretteee - hier tetteren we lekker verder

03-06-2010 23:25 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier is alweer deel 7 van de plek waar we niet alleen lekker tetteren over onze dieren maar ook kletsen over alle andere zaken die ons bezig houden: offtopic kennen we hier niet!

Een voorproefje van onze mooierds

Meetetteren mag altijd en we zijn dol op foto's

Deel 6 vind je hier: Tetterettes tetteren nog steeds verder
Dit is wat Kane wil, tegen Bo aanliggen;

Hier om te laten zien hoe Bo eronder ligt, alleen dan helemaal;

Hier Bo eronder en Kane ziet in de deuropening dat Bo eronderligt, die bobbel die je daar ziet onder het dekentje;

Hier springt Bo van de stoel af en wil met het dekentje over zich heen gaan lopen;

Dan heb ik nog tig foto's dat ze onder het dekentje aan het spelen zijn maar daar zie je niets van.

Hier komt Kane nog even onder het dekentje vandaan;

En dan spelen;

Ik moet even kijken op mijn externe schijf of de foto nog bewaard is dat Kane ook onder de deken wil (laptop is gecrased en ik ben toch een heleboel foto's kwijt). Ik kijk even.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wat ontzettend lieffffffffffffffffffffffffff , ik wil ook echt graag een speelmaatje voor Ayla maar ik durf het nog niet aan...

En Ratteke wat lief dat je zo aan je schoondochter denkt !

Iemand thuis?

Kom even gauw zwaaien en dan aan de kokelarij.

koolrabi uit eigen tuin met een ouderwetsch bloemsausje

weet niet of ik R er een plezier mee doe maar dan gaat die maar naar de patatboer..
Lekker Bieb, dat vond ik vroeger erg lekker. Oranje patat noemde ik dat. Ik eet het nu bijna niet meer maar dat ga ik toch maar weer eens doen. Dan gaat K. ook maar naar de patatboer. Zal ie vast niet lusten. Eet smakelijk!

De tuin is weer onkruidvrij. Spelletje is ook gespeeld, maar daar moet ik nog ff inkomen hoor. Is wel erg veel schieten en vliegen.

Waar is de rest? Is iedereen hard aan de studie ofzo?
Koolrabi, dat heb ik volgens mij al niet meer gegeten nadat ik 13 was ofzo. Ik had toen zooooo lekker recept, koolrabi salade met Vleiswurst. Maar mijn moeder is destijds het recept kwijt geraakt en ik heb het daarna nooit meer gemaakt.
koolrabi is niet oranje,maar een witte knol.

zachte bloemkooksmaak

Ik weet wel wat jij bedoelt die oranje staafjes.....hoe heet het ook al weer?
koolraap volgens mij

Klopt Bieb.
Oh, dat ken ik niet. Nog nooit gehad. Wel verwarrend die namen.

Maar koolraap ga ik zeker binnenkort eten. Eens kijken of ik het sausje nog kan maken. Ik ben daar zo slecht in. Het was toch melk warm maken, maizena er in, goed roeren van het vuur af, en dan nog weer even op het vuur om in te dikken. Toch? MV?
Halloo allemaal, ben ik weer.

Wordt ik wakker, brows even door de pages kom ik een van mijn ergste nachtmerries op het gebied van eten tegen: nepfrieten! Beeeeh, ik weet nog dat mijn moeder die dingen voor het eerst op mijn bord kwakte, ik helemaal in awe, jammie, hap, getver. Het leek zo lekker, net frieten, mooi kleurtje en dan hap bah.

Ik ben nooit iemand vd Hollandse pot geweest, gooide vroeger overal ketjap oveheen. Nu lus ik best wel veel groentes die ik vroeger niet luste maar dan gewokt ofzo. Niet gekookt, de enige groente die ik echt kook is bloemkool met een kerriesausje. Bij ons is het vaak: Maaaam, wanneer eten we weer eens normaal? Ofterwijl piepers en groente ipv rijst met Indiaas, thais of wat dan ook.

Ach MV wat een doddebollen die poezebeesten van jou. Zijn die van jou ook zo verschillend in hun gedrag. De broertjes hier zijn echt heel erg verschillend; de een heel dapper de ander altijd op zijn hoede, O'Malley loopt zeg maar altijd voorop, hij ligt ook graag helemaal languit. Toulouse wil altijd in kleine holletjes kruipen en slapen. Dat huisje voor het raam is perfect: O'Malley bovenop en Toulouse erin. Toulouse loopt echt heel stoer (maar is dus een mietje) en O'Malley loopt als een vrouwtje en is juist super stoer. Rare beesten.

'k Heb nog niks gehoord over het tweede gesprek. Soms geniet ik echt heel erg van de Canadese mentaliteit, lekker relaxed maar soms, zoals nu, wordt ik er super zenuwachtig van.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Ja ik ben niet zo van de maizene sausjes. Waarom niet een lekkere hollandaise of kaassaus erbij? Ik heb wel wat receptjes voor verschillende sausen en een sausenkookboek. Dus als ik iets voor je kan doen of opzoeken dan zeg je het maar.
Ik heb 5 min. geleden foto's gemaakt dat ze elkaar tegelijk aan het wassen waren, ook zo'n stom gezicht. Zal die morgen even uploaden.

He Ann, wat balen dat je nog niets hebt gehoord van die baan. Lekkere verjaardag vandaag of juist rustig omdat jullie het al gevierd hebben?

Wil je een lekker bloemkoolrecept Ann?

Oooh dat ziet er lekker uit! Ik had laatst een keer iets met bloemkool op zijn Indiaas, dat was ook errug lekker.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
maizena vinnik ook niet lekker.

Ik doe :

flinke klont boter of margarine in pannetje smelten.

Bloem erdoor roeren tot het een stevige brij is.

Dan langzaamaan melk erbij en vuur ietsjes hoger.

Melk blijven toevoegen tot gewenste dikte bereikt is en gaar laten pruttelen.

Zout en nootmuskaat erbij .

klaar!
Deze is ook zo lekker, met kalkoen (normaal doe ik die al marineren in blokjes maar weet niet waarom ik de filet deze keer in zijn geheel heb gelaten) met banaan en amandelboter. En ik had nu aardappelgratin erbij. Maar ja, vlees en aardappels kan je natuurlijk doen wat je wilt. Kipfilet kan ook. Maar zelf maak ik het wel graag met kalkoenfilet, dat eet ik al niet zo vaak.
Bieb, zo maak ik ook mijn sausjes, ook weleens met een bloempapje (rouille) en dan bouillon. Mijn kerrie sausje:

uitje snipperen en bakken in boter

kerrie erbij (soms ook nog knoflook)

dan bloem erbij, ong. dezelfde hoeveelheid als de boter

dan bouillon erbij

scheutje room en klaar is Klara.

Je moet het dan eigenlijk zeven maar ik vind juist het uitje zo lekker.

Is het je niet gelukt Bieb? Een ban:

Ik had witlof uit de oven... lekkah
Nee Angel 6 had geloof ik ook gevoel voor humor

Hoe ist Ploes?
quote:biebelie schreef op 15 juni 2010 @ 19:31:

Nee Angel 6 had geloof ik ook gevoel voor humor

Hoe ist Ploes?

Redelijk.

En jij? Hoe ga jij eigenlijk?
Ik ben een onzekere domme puberT met rotvlinders...dat was al duidelijk :-)

Jij aftellen..nog 2 dagen hé!!

En dan doorzetten!!
Ja. dat doorzetten he?

......
Zooo, daar ben ik ook!

Lekker gesport vanmiddag, eindelijk weer eens. Ga nu weer 2 x per week sporten, dus vrijdag weer. Ben zo'n 50 minuten kalmpjes bezig geweest en daarna lekker onder de zonnebank. Ik merk wel dat ik langzaamaan wat energieker word, vooral bij het opstaan. Ik hoef niet meer 2 uur warm te draaien zeg maar. Nog wel een dutje aan het eind van de middag maar ik ben al lang blij met deze vooruitgang! (en niet gelijk te hard doorhollen hè Olijf? - nee mama)

Nu ff teruglezen, maar ik geloof dat het tettergehalte wel meevalt vandaag hè?
Ik ben mijn eigen bananenschil
Goed bezig Olijfje!!!

Inderdaad kallumpies aan opbouwen.
Wat fijn Olijf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven