Thuis
alle pijlers
Tips voor een stoomreiniger?
woensdag 14 augustus 2024 om 13:09
woensdag 14 augustus 2024 om 13:40
woensdag 14 augustus 2024 om 15:00
woensdag 14 augustus 2024 om 15:15
Zeker!minnimouse schreef: ↑14-08-2024 13:40Ik had deze inderdaad ook gezien. Fijn dat hij bevalt!
Heb je ervaring met alles waarvoor ik hem zou willen gebruiken?
Ik gebruik ‘m inmiddels ‘overal’ voor, ook ideaal bij schoonmaken koelkast en diepvries en voor ‘onder de rand’ van
de toiletten.
woensdag 14 augustus 2024 om 16:46
Dankje! Hij bevalt jou ook?Lucifee2024 schreef: ↑14-08-2024 15:00Wij hebben die ook:
https://www.hornbach.nl/p/karcher-stoom ... /12042912/
Bij Hornbach lijkt deze wel goedkoper. Ik ga eens vergelijken.
woensdag 14 augustus 2024 om 18:19
Ik had deze van Black en Decker:
https://www.blokker.nl/black--plus-deck ... TOEALw_wcB
Ik vond hem voor het schoonmaken van een plavuizenvloer inclusief voegen ideaal. Andere dingen heb ik er nooit mee gedaan.
Laatst ging hij kapot en klapte het stoomreservoir uit elkaar. Dat was wel gevaarlijk en ik zou je om die reden dus niet zo’n model aanraden.
https://www.blokker.nl/black--plus-deck ... TOEALw_wcB
Ik vond hem voor het schoonmaken van een plavuizenvloer inclusief voegen ideaal. Andere dingen heb ik er nooit mee gedaan.
Laatst ging hij kapot en klapte het stoomreservoir uit elkaar. Dat was wel gevaarlijk en ik zou je om die reden dus niet zo’n model aanraden.
woensdag 14 augustus 2024 om 18:33
Wij hebben deze : de karcher sc5 easy fix
https://www.praxis.nl/badkamer-keuken- ... PZEALw_wcB
We hebben voor deze gekozen omdat hij makkelijk bij gevuld kan worden zonder tussendoor af te koelen.
Hij werkt heel fijn maar ik gebruik hem eigenlijk te weinig. Op laminaat en houten vloer kan hij natuurlijk niet . Gebruik hem wel voor badkamer en wc maar niet iedere schoonmaakbeurt
Ik durf mijn ramen er overigens niet mee te doen hoor. Ik vind ook dat er best veel water lekt voordat hij echt stoom geeft
https://www.praxis.nl/badkamer-keuken- ... PZEALw_wcB
We hebben voor deze gekozen omdat hij makkelijk bij gevuld kan worden zonder tussendoor af te koelen.
Hij werkt heel fijn maar ik gebruik hem eigenlijk te weinig. Op laminaat en houten vloer kan hij natuurlijk niet . Gebruik hem wel voor badkamer en wc maar niet iedere schoonmaakbeurt
Ik durf mijn ramen er overigens niet mee te doen hoor. Ik vind ook dat er best veel water lekt voordat hij echt stoom geeft
woensdag 14 augustus 2024 om 20:09
Door eerdere posts over dat een stoomreiniger zo geweldig is heb ik er een aangeschaft. Een Black & Decker. Maar ik ben er helemaal niet zo blij mee. Ik heb voornamelijk houten, gelakte vloeren. Na een schoonmaakbeurt met de stoomreiniger er nogmaals op handen en knieen met de dweil overheen gegaan en kwam nog steeds heel vies water af. Pas na die dweilbeurt voelde de vloer echt schoon.
In de badkamer heb ik mozaiektegeltjes op de vloer, dus heel veel voegen. Dat wordt ook niet erg schoon van die stoomreiniger.
Ik gebruik hem nu alleen nog als ik heel snel even over de vloer wil gaan maar als ie kapotgaat koop ik geen nieuwe.
In de badkamer heb ik mozaiektegeltjes op de vloer, dus heel veel voegen. Dat wordt ook niet erg schoon van die stoomreiniger.
Ik gebruik hem nu alleen nog als ik heel snel even over de vloer wil gaan maar als ie kapotgaat koop ik geen nieuwe.
woensdag 14 augustus 2024 om 20:17
Ik doe er geen laminaat mee dweilen maar word door man en huishoudelijke hulp wel gebruikt in de badkamer, de randjes, tegels, was bak, spiegel en glas.
Stoom er van alles mee ook in de keuken, kamers van de kinderen, heel handig bij pubers die overal mascaraspetters opmaken, zo weg.
Wc's, vieze schoenen, kattenmand, soms ook bekleding van bank of stoelen, gebruik ook wel eens in de auto. Matrassen in voorjaar baking soda er op, zuigen en dan nog even stomen en laten drogen.
Het is niet voor alles en elke vloer te gebruiken maar we gebruiken het toch echt wel aantal keer per jaar voor grotere schoonmaak en in de wc's en badkamer bijna elke week wel voor iets.
Stoom er van alles mee ook in de keuken, kamers van de kinderen, heel handig bij pubers die overal mascaraspetters opmaken, zo weg.
Wc's, vieze schoenen, kattenmand, soms ook bekleding van bank of stoelen, gebruik ook wel eens in de auto. Matrassen in voorjaar baking soda er op, zuigen en dan nog even stomen en laten drogen.
Het is niet voor alles en elke vloer te gebruiken maar we gebruiken het toch echt wel aantal keer per jaar voor grotere schoonmaak en in de wc's en badkamer bijna elke week wel voor iets.
woensdag 14 augustus 2024 om 21:21
Dat is wel belangrijk inderdaad, wat voor vloer je hebt. Wij hebben grote plavuizen op de benedenverdieping (60 bij 60) en dus weinig voegen. Die plavuizen worden goed schoon van een stoomreiniger en het is gemakkelijk in gebruik. De voegen doe ik eens per jaar. Dat is wel even een klus maar omdat de plavuizen gewoon in het verlengde van elkaar liggen is het wel te doen.liza schreef: ↑14-08-2024 20:09Door eerdere posts over dat een stoomreiniger zo geweldig is heb ik er een aangeschaft. Een Black & Decker. Maar ik ben er helemaal niet zo blij mee. Ik heb voornamelijk houten, gelakte vloeren. Na een schoonmaakbeurt met de stoomreiniger er nogmaals op handen en knieen met de dweil overheen gegaan en kwam nog steeds heel vies water af. Pas na die dweilbeurt voelde de vloer echt schoon.
zaterdag 24 augustus 2024 om 15:26
Hier ook de Kärcher, ik gebruik hem standaard voor de badkamer en het toilet eens per week/2 weken. Ideaal! De muren, de wasbakken, de kranen, het toilet zelf en de vloeren. Voelt heerlijk schoon als het weer eens goed met de stoomreiniger is gedaan.
Ik heb er wel een hele lading extra lappen en hoesjes bij gekocht (Amazon ver koop ze in pakketjes) en gebruik per beurt zo vier van elk.
Ik doe er eens in de zoveel tijd ook de deuren mee, de frontjes in de keuken, de muren bij het gasfornuis, het kattenluik, en de plavuizen vloer in hal en keuken. Hele vieze ramen, ook. Eerst de stoomreiniger erop en dan de elektrische ramenwasser. Ook zo’n heerlijk ding.
Ik ben fan!
Edit: ik doe er ook met enige regelmaat de bank mee opfrissen. En standaard de hondenmanden.
Ik heb er wel een hele lading extra lappen en hoesjes bij gekocht (Amazon ver koop ze in pakketjes) en gebruik per beurt zo vier van elk.
Ik doe er eens in de zoveel tijd ook de deuren mee, de frontjes in de keuken, de muren bij het gasfornuis, het kattenluik, en de plavuizen vloer in hal en keuken. Hele vieze ramen, ook. Eerst de stoomreiniger erop en dan de elektrische ramenwasser. Ook zo’n heerlijk ding.
Ik ben fan!
Edit: ik doe er ook met enige regelmaat de bank mee opfrissen. En standaard de hondenmanden.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 24-08-2024 15:36
6.45% gewijzigd
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in