toilet renoveren

06-07-2013 12:25 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik wil graag mijn toilet laten renoveren (hangend toilet, tegels, nieuwe fonteintje). Heeft iemand van jullie een idee wat dit ongeveer gaat kosten? Ik snap dat het ook ligt aan het materiaal, maar ik heb geen idee of ik aan 3, 5, of 10 duizend moet denken (of misschien minder/meer).



Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen idee, maar google leert dat je met 3000 euro een eind komt.

prijslijst vb
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Gewoon minstens 3 offertes opvragen. Dan weet je het.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Laatst gedaan, en ik was 2300 - kwijt. Er kwam geen zwaar hakwerk bij kijken (vorige toilet was ook een hangcloset). Tegels tot aan het plafond en een nieuw fonteintje. Het sanitair en de tegels waren niet zo heel luxe, beetje de basic lijn.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Er zit natuurlijk veel verschil in materiaal (zowel tegels als sanitair) maar ik denk wel dat je toch al gauw een 2000 euro kwijt bent. En laat je het doen (erkend bedrijf of beunhaas) of kun je veel zelf, want dat is ook een aanzienlijke kostenpost.
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt binnenkort keuken en wc in 1x aangepakt.

Samen ca. 17 dzd. Dit door erkende aannemer. Keuken en sanitair van goede kwaliteit, zo lijkt t in ieder geval.



Wc kost ongeveer 2500 denk ik. Wc en tegels nbijna 1000.

Er moet ook deel gestuct worden. De tegels in de wc blijven zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar met vader het toilet gedaan voor 800,- alleen met staande pot, want hang was teveel werk (heb huurhuis en spullen werden vergoed door particuliere verhuurder).
Het van staand naar hang gaan is lastig, want dan moet je gaan hakken voor je afvoer enzo. Dat moet dan weer gestuct worden ook. Denk dat dat het meeste tijd kost. Maar ik heb geen idee wat het zou gaan kosten verder, want dit houdt mij tegen om hem te renoveren eigenlijk :P
Alle reacties Link kopieren
quote:Ivetje schreef op 06 juli 2013 @ 18:19:

Het van staand naar hang gaan is lastig, want dan moet je gaan hakken voor je afvoer enzo. Dat moet dan weer gestuct worden ook. Denk dat dat het meeste tijd kost. Maar ik heb geen idee wat het zou gaan kosten verder, want dit houdt mij tegen om hem te renoveren eigenlijk :P

Als je een betonnen vloer hebt kan het wel, dan heb je deze nodig:







Hiermee hoef je niet vreselijk diep te hakken.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Zelf verbouwen van vast naar hangend toilet heeft ons 2200 euro gekist. Wel mooie materialen gebruikt en wat gereedschap moeten kopen. Superleuke klus!
quote:Tickel schreef op 06 juli 2013 @ 20:32:

[...]



Als je een betonnen vloer hebt kan het wel, dan heb je deze nodig:



[afbeelding]



Hiermee hoef je niet vreselijk diep te hakken.betonnen vloer inderdaad, maar heb gewoon geen zin in hakwerk enzo en eigenlijk kan deze wc nog prima, dus de noodzaak is er nog niet momenteel.
Wij hebben het zelf gedaan, hangend toilet. We waren ongeveer 600 euro kwijt, inclusief aanleggen van leidingwerk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven