Toiletdouche, wie heeft 'm al?

26-10-2020 17:13 85 berichten
Van vakanties in Azie ben ik bekend met de toiletdouche, een soort slang met waterspuit die naast de wc-pot hangt waarmee je jezelf kunt reinigen na een toiletbeurt. Het voelt veel hygienischer en frisser dan met toiletpapier. Nu kwam ik ze eindelijk online tegen voor de Nederlandse markt (helaas niet dicht in mijn buurt) en ben benieuwd of iemand er ook al eentje in huis heeft en zoja welk model je verkozen hebt.

Afbeelding
Ik wil hem heel graag. In Korea heb ik er voor het eerst goed kennis mee gemaakt en het is echt ideaal.

Helaas was mijn man niet mee op die vakantie en is dus nog niet overtuigd. Die dingen zijn niet goedkoop, dus ik heb hem helaas nog niet kunnen overtuigen.
Alle reacties Link kopieren
Mij lijkt het niks. Helemaal nat en dan moet je steeds een schone handdoek hebben om de boel weer droog te maken?
Als het toiletpapier schoon blijft na het vegen dan ga ik ervan uit dat het daar schoon is. Ik douche elke dag en dan was ik me daar goed. Dat lijkt me voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Wil ik ook! Veel frisser inderdaad. Ook bij menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
Ben er ook mee bekend maar vind het niets
Bloemetjefresia schreef:
26-10-2020 17:17
Mij lijkt het niks. Helemaal nat en dan moet je steeds een schone handdoek hebben om de boel weer droog te maken?
Als het toiletpapier schoon blijft na het vegen dan ga ik ervan uit dat het daar schoon is. Ik douche elke dag en dan was ik me daar goed. Dat lijkt me voldoende.
Je droogt gewoon na met toiletpapier.
Felidaes schreef:
26-10-2020 17:16
Ik wil hem heel graag. In Korea heb ik er voor het eerst goed kennis mee gemaakt en het is echt ideaal.

Helaas was mijn man niet mee op die vakantie en is dus nog niet overtuigd. Die dingen zijn niet goedkoop, dus ik heb hem helaas nog niet kunnen overtuigen.
Ik vind de prijs wel meevallen eerlijk gezegd.

De dure Grohe kost 114 euro
https://bidetdouche.nl/triggerspray-grohe-3.html
Maar er staan ook een helehoop modellen te koop tussen de 40-60 euro
https://bidetdouche.nl/toilet-handdouch ... uches.html
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
26-10-2020 17:17
Mij lijkt het niks. Helemaal nat en dan moet je steeds een schone handdoek hebben om de boel weer droog te maken?
Als het toiletpapier schoon blijft na het vegen dan ga ik ervan uit dat het daar schoon is. Ik douche elke dag en dan was ik me daar goed. Dat lijkt me voldoende.
Sommige hebben een ingebouwde droger.

Ik vind het heel fijn maar ik ken van huis uit dan ook de botol tjebok.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Heb al jaren een fles bij het toilet staan.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch ook kiezen voor een bidet, is nagenoeg hetzelfde en kun je zelfs in je bestaande toilet makkelijk installeren.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Ik zou het wel willen maar dan ook met verwarming. Dat vond ik zo fijn in Azie, als het dan koud was op die warme bril. Ik heb ook wel eens de bidet functie en droogblaas functie gebruikt. Dat droogblazen vond ik niks maar met dat water vond ik soms wel fijn, gaf me net een wat frisser gevoel.

Ik zou het in huis dus wel willen.
Alle reacties Link kopieren
Annapicobella schreef:
26-10-2020 17:25
Heb al jaren een fles bij het toilet staan.
Ook dat, ik had lange tijd een plantengieter staan.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Ik wil zelf kunnen richten, zo'n bidetdouche lijkt me onpraktisch.
Lijkt mij heel fijn. Als we de wc renoveren komt deze er misschien wel in.
Ik ga na mijn grote toiletbezoek douchen. Dat alles zodra ik uit bed ben. Geen nood voor zo'n ding dus.
Annapicobella schreef:
26-10-2020 17:25
Heb al jaren een fles bij het toilet staan.

Dat is toch niet hetzelfde? Met een fles kun je er alleen maar water langs laten lopen, maar als het omhoog spuit is dat veel effectiever. Ik zou het ook wel willen maar huurhuis, dus dat gaat niet gebeuren hier.
Oh, lijkt me heel handig. Ik heb een darmziekte, dus soms dagen dat ik 15-20 keer per dag een grote boodschap moet. Dan is water gewoon frisser en fijner voor de billen dan alleen toiletpapier en handiger dan met een fles (doe ik nu).
Ik heb een grote toiletruimte, met aan de ene kant een normale wc, en aan de andere kant een bidet.

Ik wil nooit meer zonder bidet, lekker fris.
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
26-10-2020 17:29
Dat is toch niet hetzelfde? Met een fles kun je er alleen maar water langs laten lopen, maar als het omhoog spuit is dat veel effectiever. Ik zou het ook wel willen maar huurhuis, dus dat gaat niet gebeuren hier.
Spuitfles
Everything you see I owe to spaghetti!
redbulletje schreef:
26-10-2020 17:26
Ik wil zelf kunnen richten, zo'n bidetdouche lijkt me onpraktisch.

Mocht je voor een losse bidet gaan, je hebt speciale kranen hiervoor met een draaibare kop.
Alle reacties Link kopieren
Maar met wcpapier nadrogen dan blijft dat papier toch in stukjes plakken? Dat herinner ik me nog van plassen bij de zwemles. Vreselijk.

Grappig dat er hier meer lovende reacties zijn. Ik kan me er echt niks bij voorstellen.
Oh, die ik wil is wel een stukje duurder.. 8-)

Tussen de 1000-2500
redbulletje schreef:
26-10-2020 17:19
Je droogt gewoon na met toiletpapier.
Ik heb een mandje met kleine gastendoekjes staan om te drogen.
1Portemonnee schreef:
26-10-2020 17:36
Mocht je voor een losse bidet gaan, je hebt speciale kranen hiervoor met een draaibare kop.
Daar heb ik geen ruimte voor. Bij mijn ouders in huis is wel 'n bidet maar met een kort kraantje en niet met dezelfde druk als zo'n spuitslang. Dus dat heeft sowieso niet mijn voorkeur.
Felidaes schreef:
26-10-2020 17:38
Oh, die ik wil is wel een stukje duurder.. 8-)

Tussen de 1000-2500
O_O

Welke is dat dan? Zo'n hele Japanse pot met alle toeters en bellen? :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven