Tuinontwerp en kosten?

09-04-2021 10:53 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na zelf verbouwen van ons huis willen we de tuin láten doen. Zo'n 150m2 perceel met veel planten en struiken, waarvan we het meeste willen laten staan. Wel willen we een nieuwe tegel, een vlonder in het verlengde van de woonkamer en waarschijnlijk ook nieuw tuinhuisje (schuurtje). Er komt iemand langs om het door te nemen, maar ik heb werkelijk geen idee van de prijzen. Zou graag horen wat jullie zoal hebben laten doen en aan welke kosten we moeten denken? Natuurlijk is geen tuin hetzelfde, maar hop een beetje een indruk te krijgen. :)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze tuin (ongeveer 10 x 5) volledig opnieuw laten inrichten, ontwerp was iets van 500 euro. Totale prijs met bestrating, nieuwe grond, pergola, bomen struiken en plantjes 7000 euro.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Heel afhankelijk wat je precies gaat laten doen, maar 10.000,- is niks denk ik.
Materiaal is best duur, maar als je alles laat doen vergis je dan ook niet in de man-uren.
Qua uurtarief (afhankelijk in welke regio je zit) zou ik ook minimaal rekenen op 45,- maar waarschijnlijk wel meer.
Ik hoor bij ons prijzen van 6000 tot 12000. Afhankelijk van wat je wilt en hoe groot de tuin is. Toevallig hebben we recent ook iemand laten komen voor een ontwerp en zijn nu aan het wachten op de tekening met offerte. Ik hoop onder de 9000 te blijven. We hebben niet zo’n grote tuin
Alle reacties Link kopieren
Oh mevrouwiglesias, dat valt me nog mee. Er kan in onze tuin ook veel behouden worden, maar tegelijkertijd willen we ook een aantal dingen echt anders. Ben heel benieuwd.

Piepp, op zoiets reken ik ook wel minimaal.. maar dan...? Het is ook nog wel afhankelijk van de regio enzo las ik inderdaad. We hebben dit nooit laten doen, dus ben benieuwd waar ze mee komen.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
09-04-2021 11:00
Ik hoor bij ons prijzen van 6000 tot 12000. Afhankelijk van wat je wilt en hoe groot de tuin is. Toevallig hebben we recent ook iemand laten komen voor een ontwerp en zijn nu aan het wachten op de tekening met offerte. Ik hoop onder de 9000 te blijven. We hebben niet zo’n grote tuin
O leuk zeg. Die tekening moet natuurlijk gemaakt worden en dan nog de offerte. En zo'n werkelijke verbouwing van de tuin, heb je al een idee hoe lang ze daar mee bezig zullen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een tuin van 5 bij 10 waarbij we alles hebben laten doen.
- Nieuwe schutting geplaatst
- Oudee grond en stenen afvoeren
- Nieuwe grond, stenen en pergola geplaatst
- Zelf planten geplaatst

Totaal was ongeveer 5000 euro. Wij hadden wel een heel goedkoop bedrijf, tegels in de aanbieding, plantjes van de kweker en hebben zelf de oude schutting afgebroken. Ontwerp kon ik gratis laten maken via project steenbreek in de gemeente.

Ik zou overigens nooit een vlonder nemen, dat wordt spekglad als het regent.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze tuin (ca. 125m2) laten aanleggen voor ongeveer 7000 euro. Kanttekening hierbij is wel dat een heel groot deel bestaat uit gazon en we geen tuinhuisje, schutting oid hierin hadden meegenomen (waren al aanwezig). We hadden ook een offerte voor een iets meer fancy afwerking (mooiere tegels, creatiever ontwerp) en daarbij kwamen de kosten op bijna 11000 euro.
Alle reacties Link kopieren
Onze tuin is volledig gerenoveerd (echt alles eruit en nieuw erin) en daar waren ze met drie man (een stagiaire) ongeveer een kleine week mee bezig.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Hier werd aangeraden om gedeeltelijk met kiezel te werken. Volgend de tuinman goedkoper dan betegelen.
Alle reacties Link kopieren
Wij kregen een offerte van 15.000 voor denk ik ongeveer hetzelfde oppervlakte. We willen niet heel veel spannends maar bij ons is het nadeel dat er wat uitgegraven/geleveld moet worden en we geen achterom hebben |-)

Waarschijnlijk gaan we het nu in fases doen, het geld is er wel, maar het blijft toch een behoorlijke hap in 1 keer...
We hebben wel aangegeven dat we zelf wel tegels willen verwijderen. Dus het leeghalen doen we voor een deel zelf. Ik weet niet hoeveel dat scheelt
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
09-04-2021 11:15
We hebben wel aangegeven dat we zelf wel tegels willen verwijderen. Dus het leeghalen doen we voor een deel zelf. Ik weet niet hoeveel dat scheelt
500,- ongeveer. Afgraven scheelt ook geld, maar daar zou ik bij een grote tuin niet op bezuinigen.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
09-04-2021 11:14
Hier werd aangeraden om gedeeltelijk met kiezel te werken. Volgend de tuinman goedkoper dan betegelen.

Plus beter voor de afwatering.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ordinair volg bericht :-D

Bij ons moet achtertuin en stuk langs huis en onze inmini voortuin gedaan worden (140m2).

Alles moet eruit (nu geen planten alleen maar van die waaltjes) 30m schutting geplaatst (een een stuk bosjes uitgraven, hebben gemeente grond gekocht)

En opnieuw tegelen met verlichting in de grond.

We willen dit al een tijd maar omdat ik geen idee heb wat het ongeveer zou kosten lees ik even mee...
Alle reacties Link kopieren
ducktales schreef:
09-04-2021 11:46
Ordinair volg bericht :-D

Bij ons moet achtertuin en stuk langs huis en onze inmini voortuin gedaan worden (140m2).

Alles moet eruit (nu geen planten alleen maar van die waaltjes) 30m schutting geplaatst (een een stuk bosjes uitgraven, hebben gemeente grond gekocht)

En opnieuw tegelen met verlichting in de grond.

We willen dit al een tijd maar omdat ik geen idee heb wat het ongeveer zou kosten lees ik even mee...
Als je je waaltjes kwijt wilt, kunnen wij er nog wel een paar gebruiken :mrgreen: :lol:
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
09-04-2021 11:08

Ik zou overigens nooit een vlonder nemen, dat wordt spekglad als het regent.
We hebben een steiger gemaakt van composiet planken, die worden niet glad en rotten ook niet weg. Dus als je een vlonder laat aanleggen zou ik daar naar kijken.
Tip mbt vlonder: zorg voor materiaal wat niet glad wordt als het nat of vochtig is. Bij onze vlonder brak je je nek als je niet goed uitkeek.
ducktales schreef:
09-04-2021 11:46
Ordinair volg bericht :-D

Bij ons moet achtertuin en stuk langs huis en onze inmini voortuin gedaan worden (140m2).

Alles moet eruit (nu geen planten alleen maar van die waaltjes) 30m schutting geplaatst (een een stuk bosjes uitgraven, hebben gemeente grond gekocht)

En opnieuw tegelen met verlichting in de grond.

We willen dit al een tijd maar omdat ik geen idee heb wat het ongeveer zou kosten lees ik even mee...
Hier wordt binnenkort 30 meter aan schutting incl 2 poorten geplaatst. Hout beton schutting, antraciet gecoat beton en 21planks grenen scherm. We halen de oude schutting zelf weg. Prijs is zon 3500 euro

Weet je al een deel ;)
Alle reacties Link kopieren
missfitz schreef:
09-04-2021 12:11
We hebben een steiger gemaakt van composiet planken, die worden niet glad en rotten ook niet weg. Dus als je een vlonder laat aanleggen zou ik daar naar kijken.
We hebben ervaring met composiet inderdaad, dat is wel mooi spul en wordt niet glad inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Ordinair volgen mag! :D
Ik ben superbenieuwd hoe onze offerte eruit zal gaan zien en met welke ideeën de tuinman sowieso komt. Alles bij elkaar kan het al snel flink oplopen qua prijs, daar houd ik dan maar ook vast rekening mee, hopelijk valt het dan mee. :)
Alle reacties Link kopieren
GreenLadyFern schreef:
09-04-2021 13:00
Hier wordt binnenkort 30 meter aan schutting incl 2 poorten geplaatst. Hout beton schutting, antraciet gecoat beton en 21planks grenen scherm. We halen de oude schutting zelf weg. Prijs is zon 3500 euro

Weet je al een deel ;)
Dat is precies wat wij willen!! Dat valt me nog mee moet ik zeggen! Inderdaad moeten wij ook twee poorten hebben (vergeet ik helemaal)
Alle reacties Link kopieren
Het zelf leeghalen van de tuin (10 x 10 meter) scheelde hier ergens tussen de 750 en 1000 euro. Geen container nodig, geen kosten voor het afvoeren en geen kraan nodig om het afval over de muur heen te tillen.
Wij waren de tegels letterlijk in 3 minuten kwijt in de plaatselijke Facebook groep. Gratis afhalen, maar wel zelf uit de tuin halen en zelf vervoer regelen.
Dolfine schreef:
10-04-2021 08:42
Het zelf leeghalen van de tuin (10 x 10 meter) scheelde hier ergens tussen de 750 en 1000 euro. Geen container nodig, geen kosten voor het afvoeren en geen kraan nodig om het afval over de muur heen te tillen.
Wij waren de tegels letterlijk in 3 minuten kwijt in de plaatselijke Facebook groep. Gratis afhalen, maar wel zelf uit de tuin halen en zelf vervoer regelen.
We hebben echt oude meuk liggen. Een samenraapsel van 4 verschillende soorten tegels. Denk dat ik nog geld toe moet geven om het kwijt te raken🙄
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
10-04-2021 08:52
We hebben echt oude meuk liggen. Een samenraapsel van 4 verschillende soorten tegels. Denk dat ik nog geld toe moet geven om het kwijt te raken🙄
Ja, zelfde hier. Kan me niet voorstellen dat iemand dat wil hebben. Voordeel is alleen dat niet de hele tuin betegeld is, maar een relatief klein deel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven