tv zenders Kpn opzeggen, alternatief?

21-07-2026 11:04 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
ben op zoek naar een beter aanbod qua tv. Heb nu kpn tv, internet en mobiel. Ik wil sowieso mobiel bij een andere aanbieder omdat ik nooit aan de 10gb kom die ik nu krijg, ik heb gemiddeld een verbruik van 2 a 3 gb per maand. Nu zijn er bepaalde zenders die ik wel ooit kijk zoals rtl 4/5 en sbs. Kan iemand mij vertellen wat een goed alternatief zou zijn?
Wij hebben onlangs onze televisie van Ziggo opgezegd en zijn overgestapt naar NLZiet. Daar zitten de meeste normale zenders wel bij, zeker die jij noemt.

Het is wel even wennen qua zoeken en bediening, maar inmiddels zijn we er wel redelijk aan gewend en werkt het best aardig. En het scheelt enkele tientjes per maand in de kosten van het abonnement.
Ik gebruik NLziet in combinatie met een Chromecast. Wij delen het account met 3 verschillende adressen waardoor het nagenoeg niets kost.

Heb al jaren geen tv abonnement meer maar neem af en toe een van de streamingsdiensten erbij voor een maand. Lang niet elke maand, alleen bijvoorbeeld tijdens de zomer of kerst.
Ik kijk eigenlijk alleen naar de streamingdienst die ik heb, maar het kpn tv pakket heb ik wel. Ik denk dat ik er al zeker een jaar niet meer naar gekeken heb. :facepalm:
Oftewel, ik volg voor tips.
Wij zijn van kpn over gegaan op NLziet en dat is echt top! De meeste gewone zenders zitten erbij, alleen TLC niet. Maar ik heb HBO Max, daarop is alles van TLC te zien ook.
Verder hebben we als streamingdiensten nog Netflix, Disney+ en prime. Die wissel ik eigenlijk nooit. Sowieso heb ik bij HBO mijn leven lang 50% korting op de prijs, dus als ik die op zou zeggen dan vervalt dat en dat vind ik zonde. Netflix en Disney+ blijft ook altijd, omdat daar gewoon heel veel op staat dat ik kijk. Prime heb ik laatst aangeschaft, omdat daar veel van Bankzitters op staat en dat kijken dochter en ik graag. Maar kan best dat ik die t.z.t. wel weer op zeg.
Lampje schreef:
21-07-2026 11:10
Ik gebruik NLziet in combinatie met een Chromecast. Wij delen het account met 3 verschillende adressen waardoor het nagenoeg niets kost.

Heb al jaren geen tv abonnement meer maar neem af en toe een van de streamingsdiensten erbij voor een maand. Lang niet elke maand, alleen bijvoorbeeld tijdens de zomer of kerst.
Ik heb wel HBO Max maar dat kost een paar euro per maand ivm afgesloten tijdens Black Friday sales.
Hier ook geen tv abbo meer, alleen internet bij een budget provider. Als ik een keer wat wil zien doe ik dat via NLZiet, af en toe wil ik een film zien en dan huur ik doe via Pathe thuis
Zoek een paar leuke streamingsdiensten uit die je aanspreken. Ik ken meerdere mensen die geen TV abonnement meer hebben en dus alles kijken via de streamingsdiensten waar ze lid van zijn.
Canal+ is goedkoop, makkelijk in gebruik vind ik en als app te downloaden op een Smart TV. Geen extra afstandsbedieningen of tv-ontvanger dus.
Ik heb al jaren geen tv abonnement meer, alleen streaming diensten. Ik mis er niks aan. NPO kun je kijken via de NPO app. RTL kijk ik via Videoland. SBS keek ik al niks van 😅. Ik kijk toch vooral series op HBO MAX, Netflix en Disney Plus.
Kesa25 schreef:
21-07-2026 16:00
Canal+ is goedkoop, makkelijk in gebruik vind ik en als app te downloaden op een Smart TV. Geen extra afstandsbedieningen of tv-ontvanger dus.
Dat dat nog bestaat joh.
Riva123 schreef:
21-07-2026 11:09
Wij hebben onlangs onze televisie van Ziggo opgezegd en zijn overgestapt naar NLZiet. Daar zitten de meeste normale zenders wel bij, zeker die jij noemt.

Het is wel even wennen qua zoeken en bediening, maar inmiddels zijn we er wel redelijk aan gewend en werkt het best aardig. En het scheelt enkele tientjes per maand in de kosten van het abonnement.
Hoe heb je dit gedaan, die enkele tientjes per maand? Bij Ziggo van een internet + tv abonnement overstappen naar alleen een internet abonnement scheelt ong. 15 euro per maand. In plaats daarvan neem je NLZiet erbij, voor ong. 10 euro per maand. Je bespaart dan ongeveer 5 euro.
.
Graze schreef:
21-07-2026 18:39
Dat dat nog bestaat joh.
Blijkbaar ja haha. Ik zocht een goedkopere optie dan KPN, betaal nu maar €14,95 p/m en kan sommige zenders ook terugkijken en opnemen.

Edit; Oh en internet d.m.v. Klik & Klaar van Odido à €21 p/m (€4,- korting op reguliere prijs i.v.m. telefoonabonnement).
Kesa25 schreef:
21-07-2026 19:13
Blijkbaar ja haha. Ik zocht een goedkopere optie dan KPN, betaal nu maar €14,95 p/m en kan sommige zenders ook terugkijken en opnemen.

Edit; Oh en internet d.m.v. Klik & Klaar van Odido à €21 p/m (€4,- korting op reguliere prijs i.v.m. telefoonabonnement).
Ik zou alleen voor klik en klaar gaan als je in de randstad woont met goede dekking. Daarbuiten zijn de internet snelheden dramatisch en kun niet niet eens een filmpje kijken zo traag.
Lampje schreef:
21-07-2026 21:19
Ik zou alleen voor klik en klaar gaan als je in de randstad woont met goede dekking. Daarbuiten zijn de internet snelheden dramatisch en kun niet niet eens een filmpje kijken zo traag.
Ik woon in het Oosten en hier werkt het prima!
Lampje schreef:
21-07-2026 21:19
.
Daar komt bij dat Odido niet bepaalt de meest betrouwbare provider is, Het ligt er (zeer) regelmatig uit.
Niet geschoten is altijd mis
dank voor jullie reacties! Daar heb ik heel veel aan, ik zie nu dat er veel meer mogelijk is dan tv via de provider. Andere vraag; is er een goede provider die jullie kunnen aanbevelen qua internet? Zit nu bij Kpn, maar wellicht dat er een provider is met minstens zo'n goede internetverbinding (dus ook voor streamen). Ik zou dan overstappen naar een andere provider ivm aanbieding want op zich ben ik zeer tevreden over het internet van Kpn.
Volgens mij is KPN wel een van de beste.

Starlink al bekeken?
Everything is possible for the one who believes.
Wij hebben internet via delta, glasvezel. Werkt prima, heb nog geen storing meegemaakt in de afgelopen 2 jaar.
Jannie schreef:
26-07-2026 13:48
dank voor jullie reacties! Daar heb ik heel veel aan, ik zie nu dat er veel meer mogelijk is dan tv via de provider. Andere vraag; is er een goede provider die jullie kunnen aanbevelen qua internet? Zit nu bij Kpn, maar wellicht dat er een provider is met minstens zo'n goede internetverbinding (dus ook voor streamen). Ik zou dan overstappen naar een andere provider ivm aanbieding want op zich ben ik zeer tevreden over het internet van Kpn.
Heb je KPN al gebeld en gevraagd wat hun verlengaanbod voor jou is?
Jankerd
Moiren schreef:
26-07-2026 13:51

Starlink al bekeken?
Die ken ik nog niet, zal er eens naar kijken!
Irregular_Choice schreef:
26-07-2026 15:29
Wij hebben internet via delta, glasvezel. Werkt prima, heb nog geen storing meegemaakt in de afgelopen 2 jaar.
Die ken ik ook al niet, komt ook op de lijst om te bekijken :-)
.
Djessy schreef:
26-07-2026 15:32
Kan je in je app vinden.
Everything is possible for the one who believes.
Djessy schreef:
26-07-2026 15:32
Die ga ik inderdaad als eerste bellen, kijken hoe graag ze me willen behouden als klant :winkie:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven