tv zenders Kpn opzeggen, alternatief?
dinsdag 21 juli 2026 om 11:04
ben op zoek naar een beter aanbod qua tv. Heb nu kpn tv, internet en mobiel. Ik wil sowieso mobiel bij een andere aanbieder omdat ik nooit aan de 10gb kom die ik nu krijg, ik heb gemiddeld een verbruik van 2 a 3 gb per maand. Nu zijn er bepaalde zenders die ik wel ooit kijk zoals rtl 4/5 en sbs. Kan iemand mij vertellen wat een goed alternatief zou zijn?
dinsdag 21 juli 2026 om 11:09
Wij hebben onlangs onze televisie van Ziggo opgezegd en zijn overgestapt naar NLZiet. Daar zitten de meeste normale zenders wel bij, zeker die jij noemt.
Het is wel even wennen qua zoeken en bediening, maar inmiddels zijn we er wel redelijk aan gewend en werkt het best aardig. En het scheelt enkele tientjes per maand in de kosten van het abonnement.
Het is wel even wennen qua zoeken en bediening, maar inmiddels zijn we er wel redelijk aan gewend en werkt het best aardig. En het scheelt enkele tientjes per maand in de kosten van het abonnement.
dinsdag 21 juli 2026 om 11:10
Ik gebruik NLziet in combinatie met een Chromecast. Wij delen het account met 3 verschillende adressen waardoor het nagenoeg niets kost.
Heb al jaren geen tv abonnement meer maar neem af en toe een van de streamingsdiensten erbij voor een maand. Lang niet elke maand, alleen bijvoorbeeld tijdens de zomer of kerst.
Heb al jaren geen tv abonnement meer maar neem af en toe een van de streamingsdiensten erbij voor een maand. Lang niet elke maand, alleen bijvoorbeeld tijdens de zomer of kerst.
dinsdag 21 juli 2026 om 12:06
Wij zijn van kpn over gegaan op NLziet en dat is echt top! De meeste gewone zenders zitten erbij, alleen TLC niet. Maar ik heb HBO Max, daarop is alles van TLC te zien ook.
Verder hebben we als streamingdiensten nog Netflix, Disney+ en prime. Die wissel ik eigenlijk nooit. Sowieso heb ik bij HBO mijn leven lang 50% korting op de prijs, dus als ik die op zou zeggen dan vervalt dat en dat vind ik zonde. Netflix en Disney+ blijft ook altijd, omdat daar gewoon heel veel op staat dat ik kijk. Prime heb ik laatst aangeschaft, omdat daar veel van Bankzitters op staat en dat kijken dochter en ik graag. Maar kan best dat ik die t.z.t. wel weer op zeg.
Verder hebben we als streamingdiensten nog Netflix, Disney+ en prime. Die wissel ik eigenlijk nooit. Sowieso heb ik bij HBO mijn leven lang 50% korting op de prijs, dus als ik die op zou zeggen dan vervalt dat en dat vind ik zonde. Netflix en Disney+ blijft ook altijd, omdat daar gewoon heel veel op staat dat ik kijk. Prime heb ik laatst aangeschaft, omdat daar veel van Bankzitters op staat en dat kijken dochter en ik graag. Maar kan best dat ik die t.z.t. wel weer op zeg.
dinsdag 21 juli 2026 om 12:08
Ik heb wel HBO Max maar dat kost een paar euro per maand ivm afgesloten tijdens Black Friday sales.Lampje schreef: ↑21-07-2026 11:10Ik gebruik NLziet in combinatie met een Chromecast. Wij delen het account met 3 verschillende adressen waardoor het nagenoeg niets kost.
dinsdag 21 juli 2026 om 17:13
dinsdag 21 juli 2026 om 18:48
Hoe heb je dit gedaan, die enkele tientjes per maand? Bij Ziggo van een internet + tv abonnement overstappen naar alleen een internet abonnement scheelt ong. 15 euro per maand. In plaats daarvan neem je NLZiet erbij, voor ong. 10 euro per maand. Je bespaart dan ongeveer 5 euro.Riva123 schreef: ↑21-07-2026 11:09Wij hebben onlangs onze televisie van Ziggo opgezegd en zijn overgestapt naar NLZiet. Daar zitten de meeste normale zenders wel bij, zeker die jij noemt.
.
dinsdag 21 juli 2026 om 19:13
Blijkbaar ja haha. Ik zocht een goedkopere optie dan KPN, betaal nu maar €14,95 p/m en kan sommige zenders ook terugkijken en opnemen.
Edit; Oh en internet d.m.v. Klik & Klaar van Odido à €21 p/m (€4,- korting op reguliere prijs i.v.m. telefoonabonnement).
dinsdag 21 juli 2026 om 21:19
Ik zou alleen voor klik en klaar gaan als je in de randstad woont met goede dekking. Daarbuiten zijn de internet snelheden dramatisch en kun niet niet eens een filmpje kijken zo traag.
dinsdag 21 juli 2026 om 21:44
dinsdag 21 juli 2026 om 22:28
.
Daar komt bij dat Odido niet bepaalt de meest betrouwbare provider is, Het ligt er (zeer) regelmatig uit.
Niet geschoten is altijd mis
zondag 26 juli 2026 om 13:48
dank voor jullie reacties! Daar heb ik heel veel aan, ik zie nu dat er veel meer mogelijk is dan tv via de provider. Andere vraag; is er een goede provider die jullie kunnen aanbevelen qua internet? Zit nu bij Kpn, maar wellicht dat er een provider is met minstens zo'n goede internetverbinding (dus ook voor streamen). Ik zou dan overstappen naar een andere provider ivm aanbieding want op zich ben ik zeer tevreden over het internet van Kpn.
zondag 26 juli 2026 om 15:32
Heb je KPN al gebeld en gevraagd wat hun verlengaanbod voor jou is?Jannie schreef: ↑26-07-2026 13:48dank voor jullie reacties! Daar heb ik heel veel aan, ik zie nu dat er veel meer mogelijk is dan tv via de provider. Andere vraag; is er een goede provider die jullie kunnen aanbevelen qua internet? Zit nu bij Kpn, maar wellicht dat er een provider is met minstens zo'n goede internetverbinding (dus ook voor streamen). Ik zou dan overstappen naar een andere provider ivm aanbieding want op zich ben ik zeer tevreden over het internet van Kpn.
Jankerd
zondag 26 juli 2026 om 22:14
Die ken ik ook al niet, komt ook op de lijst om te bekijkenIrregular_Choice schreef: ↑26-07-2026 15:29Wij hebben internet via delta, glasvezel. Werkt prima, heb nog geen storing meegemaakt in de afgelopen 2 jaar.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in