Vaatwasser: besteklade of mandje?

10-09-2016 16:28 63 berichten
Ik ben een nieuwe vaatwasser aan het uitzoeken en wil vragen wat handiger is:een besteklade of een mandje?



Tot nu toe heb altijd mandjes gehad. Een lade geeft wel meer ruimte voor pannen en schalen lijkt me. Plus dat keukennmessen erin passen. Maar mijn besteklade in de keuken zit niet vlakbij mijn vaatwasser.



Wat is jullie ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Hier een besteklade, ik vind ruimte in de vaatwasser een must. Qua tijd kost het me niks extra. Met een mandje was ik langer bezig met die rotlepeltjes die er altijd in blijven steken.
quote:diana_banana schreef op 10 september 2016 @ 17:03:

Hier een besteklade, ik vind ruimte in de vaatwasser een must. Qua tijd kost het me niks extra. Met een mandje was ik langer bezig met die rotlepeltjes die er altijd in blijven steken.Ohja heel irritant!
quote:Mietrot schreef op 10 september 2016 @ 16:50:

[...]





Nog zo'n neuroot ... Bij mijn ouders word ik er ook kregel van.

Hebben ook zo'n lade en alles moet daar ook persé soort bij soort.

Heb ik meestal al gelijk geen zin meer om dat ding in te laden .Haha, ik ben inderdaad wel een beetje een neuroot, hoewel het ook wel eens door elkaar ligt als ik haast heb, maar ook dan vind ik het handig die lade, haal ik het er gewoon soort voor soort uit.
quote:Cateautje schreef op 10 september 2016 @ 16:52:

Mandje. In een lade lopen je lepels niet leeg blijven vol water staan.Hier niet, ze liggen er op hun kant in.
quote:raindrop57 schreef op 10 september 2016 @ 17:06:

[...]





Haha, ik ben inderdaad wel een beetje een neuroot, hoewel het ook wel eens door elkaar ligt als ik haast heb, maar ook dan vind ik het handig die lade, haal ik het er gewoon soort voor soort uit.Inderdaad, in een keer alle lepels/vorken/messen bij elkaar en in de kast. Supersnel je vaatwasser uitgeruimd.
Alle reacties Link kopieren
Een mandje kun je zo vol proppen als je zelf wilt en dan wordt alles meestal nog steeds goed schoon.

Lade geen ervaring mee maar ik heb het gevoel dat dat minder in past.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een lade handiger. Een mandje zit snel te vol en dan is de helft nog vies. Om nog maar te zwijgen van theelepeltjes die iedere keer verdwijnen Grote messen enzo passen er ook niet in. En ik heb nu in mijn andere lades meer ruimte.
Zeker een mandje. We hebben voorheen een lade gehad. Vond het een gedoe om het bestek er netjes in te doen. Bij een mandje kieper je het zo erin.
Voor allebei valt wat te zeggen. Met een mandje heb je minder ruimte onderin maar met een besteklade is het bovenin weer krapper.



Ik heb zelf een besteklade en ik vind het wel prettig. Ik heb mezelf gewoon aangeleerd welk serviesgoed bovenin niet past en onderin wel.
Overigens: Duur of goedkoop toestel ...

Tegenwoordig zijn die dingen zo snel versleten dat je er beter niet té veel geld aan uitgeeft.



Hier nog een toestel van 22 jaar oud (inbouw - geplaatst door één van de vorige bewoners), maar als ik mijn omgeving zo hoor is dat een mirakel en gaan die dingen tegenwoordig maximaal 10 jaar mee.
Ik kieper het mandje boven een theedoek om, en sorteer dan het bestek uit, ik vind het super makkelijk op die manier, een lade lijkt mij onhandig omdat je inderdaad moet oppassen hoe je de lepels erin legt enzo. Zou ik kriegel van worden.
Alle reacties Link kopieren
Een lade! Ik heb nu veel meer ruimte en voor grote messen is het ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Een la. Ideaal.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
beide gehad, mandje heeft voorkeur.. DAt gepruts met die lade.. Mandje kan in mijn machine op verschillende plekken en mijn manden zijn in hoogte verstelbaar.
Alle reacties Link kopieren
ik heb een rechthoekig mandje. Ik doe het per soort bestek in het vakje. Grote spatels kunnen bij mij op een soort verdiepinkje boven mijn glazen. Ik prop het ook niet vol, dat hoeft ook niet, want meerdere vakken.. dus alles komt er fris en fruitig uit
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het eraan ligt Hoe opgeruimd en precies jullie zijn. Een mandje is meer wat voor dr licht chaotische types en een lade voor de licht neurotische types
Lade, meer ruimte onderin en fijner dan gegraai in mandje. Wij hebben nieuw huis en ik laat de vaatwasser met mandje in het nieuwe huis omruilen voor die met besteklade in oude huis.



Wel even opletten hoe hoog de bovenste lade blijft.
Dank jullie wel voor de interessante discussie! Het heeft me serieus veel geholpen in mijn keuze.



Ik heb besloten een mandje te nemen. Ik ben denk ik niet netjes genoeg om mijn bestek per stuk per soort neer te leggen :D



Mijn vaatwasser staat zometeen ook 40-50 cm van de grond af, dus bukken hoef ik toch al niet.



En tot nu toe heb ik met mandjes nooit last gehad van vastzittende lepeltjes en dat bestek niet schoon wordt of te snel slijt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een mandje, daar sorteer ik het bestek op soort in. Net zo makkelijk, ik grijp gewoon een hand lepels en schep die zó de bestekla in. Ik ben dus zowel licht chaotisch als licht neurotisch!
Ik ben ook echt niet netjes, maar ik vind een la gewoon veel schoner. Bij mandjes komt de helft er gewoon niet zo fris uit...
Alle reacties Link kopieren
quote:MaryCrawley schreef op 10 september 2016 @ 18:43:

Ik ben ook echt niet netjes, maar ik vind een la gewoon veel schoner. Bij mandjes komt de helft er gewoon niet zo fris uit...Dat heb ik echt nooit, maar ik sorteer het dus keurig én ik zet elk bestekje in een eigen vakje. Kan dat het verschil maken?
.
anoniem_156987 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 21:50
99.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een lade genomen voor onze nieuwe vaatwasser, hopelijk bevalt het. Ik vond het mandje veel ruimte in beslag nemen, vandaar de keuze. Als je voor een mandje gaat, er zijn ook vaatwassers met flexibelere mandjes, die je overal onderin kwijt kan. Sommige vaatwassers hebben naast een mandje ook een kleine lade bovenin voor grotere spullen.
quote:Anneliesch schreef op 10 september 2016 @ 18:10:

Ik denk dat het eraan ligt Hoe opgeruimd en precies jullie zijn. Een mandje is meer wat voor dr licht chaotische types en een lade voor de licht neurotische typesIk sorteer het bestek niet in mijn lade. Tot welk type behoor ik?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven