Vaatwasser vrijstaand, welk merk bevalt?

08-02-2025 13:59 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!
Heeft er iemand onlangs een vrijstaande vaatwasser gekocht?
Ik ben benieuwd naar ervaringen.
Welk merk is een aanrader en welk merk absoluut niet?
Ja hier onlangs een nieuwe gekocht, omdat de oude zei zoek het maar uit. Het is na lang zoeken, en doorlezen een Beko geworden. Supertevreden mee.
Niet heel recent, jaar of twee, maar een Etna. Fijne machine met een besteklade ipv zo'n bak.
There is always something happening, and it's usually right now
Siemens, top ding. Alles komt er schoon en droog uit (okay behalve plastic).
Bosch! Dit is m'n 2e Bosch en super blij mee. Hiervoor een of ander vaag Duits goedkoop merk gehad, was helemaal ruk :D
...
Djessy schreef:
08-02-2025 14:56
Bosch! Dit is m'n 2e Bosch en super blij mee. Hiervoor een of ander vaag Duits goedkoop merk gehad, was helemaal ruk :D
Eens, hier ook al mijn 2e Bosch en draait alweer 9 jaar!
Live Life to the fullest
De bekende merken zijn allemaal wel goed, maar aangezien vaatwassers storingsgevoelig kunnen zijn is het misschien handig om 'm bij een lokale winkelier die ook een reparatiedienst heeft te kopen.
Beko bevalt mij goed.
Ik ben fan van Bosch.

Heb je al de test van de consumentenbond bekeken?
Beko, heel goed en goed betaalbaar.
Er is ook een model waarbij de deur automatisch open gaat als het programma klaar is.
Nog altijd spijt dat ik niet voor die optie gegaan ben.
granny71 schreef:
08-02-2025 17:17
Beko, heel goed en goed betaalbaar.
Er is ook een model waarbij de deur automatisch open gaat als het programma klaar is.
Nog altijd spijt dat ik niet voor die optie gegaan ben.
Dat doet onze Etna ook idd.
There is always something happening, and it's usually right now
Bedankt allemaal tot nu toe!!
Best nog wel verschillende merken komen er.

En wat is het voordeel als de deur opengaat als de vaatwasser klaar is?
Popcorn schreef:
08-02-2025 18:56
Bedankt allemaal tot nu toe!!
Best nog wel verschillende merken komen er.

En wat is het voordeel als de deur opengaat als de vaatwasser klaar is?
Dat je vaat ook nog aan de lucht kan drogen. Vooral plastic droogt heel slecht in de vaatwasser zelf.
En het is voor de levensduur van je vaatwasser belangrijk dat hij goed droog is van binnen.
Hier supertevreden met de Bosch serie 4 supersilence waarvan de deur ook opengaat als hij klaar is.
Bedankt tot nu toe weer!
Onze Bosch ging 20 jaar mee. Misschien had hij nu nog gedraaid, maar we kregen een nw keuken met ingebouwde vaatwasser.
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown

(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
Hier ook een Bosch, inmiddels alweer 7 jaar en nog steeds blij mee. Ook met besteklade ipv mandje. De deur gaat niet automatisch open, maar dat is omdat de onze droogt via zeolith. Dat is een mineraal die de warmte uit het water op slaat en bij het drogen wordt die warmte weer gebruikt. Als de deur open zou gaan, gaat die warmte meteen verloren. En wij hebben een kunststof aanrechtblad, dan is het ook niet handig want die hitte uit de vaatwasser slaat dan tegen het blad aan aan de onderkant en dat kan daardoor beschadigen. Plastic komt er bijna droog uit als we hem op 70 graden zetten. Bij de eco stand blijft het wel nog nat helaas.
granny71 schreef:
08-02-2025 20:16
Dat je vaat ook nog aan de lucht kan drogen. Vooral plastic droogt heel slecht in de vaatwasser zelf.
En het is voor de levensduur van je vaatwasser belangrijk dat hij goed droog is van binnen.
Plastic 'moet' je afwisselen met gewone glazen, bekers en borden. Als je dat een beetje om en om in de vaatwasser zet, is alles kurkdroog.
Sinds ik dat weet pak ik de vaatwasser altijd zo om en om in en heb nooit meer nat plastic.
Gewoon _melon met login problemen
Ik heb trouwens gekozen voor een Bosch! Helaas moet hij nog geïnstalleerd worden maar diegene is ziek. Moet nog even een waterkraan geïnstalleerd worden. Dus nog even afwachten. Levertijd was ook best lang dus ik kan nog wel wat langer wachten…. :hihi:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven