Thuis
alle pijlers
Vakantiehuisje huren: tips en advies
zaterdag 24 februari 2024 12:37
Ik ben op zoek naar praktische tips en adviezen. Ik ben net als veel Nederlanders, op zoek naar andere woonruimte, maar kan niks betaalbaars vinden. Ik ben absoluut niet kieskeurig en reageer ook gerust op kamers e.d.
Daarom zit ik nu op het spoor van een vakantiepark. Ik weet wel dat permanente bewoning nergens is toegestaan. Daarom ben ik op zoek naar tips, om toch ergens te kunnen wonen, voor meerdere maanden.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Vakantieparken bellen en zeggen dat ik op zoek ben naar tijdelijke, betaalbare woonruimte? Of is dat dom, en moet ik een ander verhaal verzinnen? Eigenaars van vakantieparken zitten er natuurlijk niet op te wachten dat hun park gebruikt wordt voor bewoning. Er wordt ook steeds strenger op gehandhaafd.
Ik heb geen idee hoe dit werkt, is vrij nieuw voor mij.
Alvast bedankt!
Daarom zit ik nu op het spoor van een vakantiepark. Ik weet wel dat permanente bewoning nergens is toegestaan. Daarom ben ik op zoek naar tips, om toch ergens te kunnen wonen, voor meerdere maanden.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Vakantieparken bellen en zeggen dat ik op zoek ben naar tijdelijke, betaalbare woonruimte? Of is dat dom, en moet ik een ander verhaal verzinnen? Eigenaars van vakantieparken zitten er natuurlijk niet op te wachten dat hun park gebruikt wordt voor bewoning. Er wordt ook steeds strenger op gehandhaafd.
Ik heb geen idee hoe dit werkt, is vrij nieuw voor mij.
Alvast bedankt!
ravena wijzigde dit bericht op 24-02-2024 13:43
15.83% gewijzigd
zaterdag 24 februari 2024 12:54
Ik heb er geen ervaring mee maar ik heb wel eens gehoord dat mensen een vakantie huisje hadden gehuurd voor een paar maanden. Er zijn blijkbaar ook parken waar je iets van korting krijgt als je wat langer huurt, Vaak zit er wel een maximum aan per jaar volgens mij.
Ik zou dus ook gewoon wat parken die je aanspreken een mail sturen, nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik zou dus ook gewoon wat parken die je aanspreken een mail sturen, nee heb je, ja kun je krijgen.
zaterdag 24 februari 2024 13:19
zaterdag 24 februari 2024 13:28
Heb je een ander adres wat je kunt opgeven als woon- of postadres bij officiele instanties? Dan kun je gewoon een vakantiepark of vakantiehuis vragen wat de opties zijn als je het voor een aantal maanden (of 'voor langere tijd') wilt huren.
Denk niet alleen aan parken. Ik heb ooit een paar maanden gewoond in een huis dat ik gevonden had via AirBnB
Denk niet alleen aan parken. Ik heb ooit een paar maanden gewoond in een huis dat ik gevonden had via AirBnB
Coffee is never my cup of tea
zaterdag 24 februari 2024 13:32
Wat al gezegd is: regel een adres waar je ingeschreven staat, want dat kan vrijwel nergens op een vakantiepark oid.
Kijk bij Airbnb voor een kamer, volgens mij kun je daar ook kiezen voor ‘langere tijd’ oid, of schrijf de mensen aan of ze daar voor open staan.
Wordt lid van regionale facebook pagina’s en stel daar je vraag.
En wees niet te kieskeurig, eis geen 3-kamer appartement met uitzicht over zee, want dan beperk je je mogelijkheden behoorlijk.
Kijk bij Airbnb voor een kamer, volgens mij kun je daar ook kiezen voor ‘langere tijd’ oid, of schrijf de mensen aan of ze daar voor open staan.
Wordt lid van regionale facebook pagina’s en stel daar je vraag.
En wees niet te kieskeurig, eis geen 3-kamer appartement met uitzicht over zee, want dan beperk je je mogelijkheden behoorlijk.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 24 februari 2024 13:33
Ik vraag me het volgende af.
Huurtoeslag krijg je denk ik niet. Ga dit ff na op de site van de belastingdienst. Je leeft van uitkering.
De huur van een chalet zal al snel meer zijn dan 300 euro per week wat ruim 1200 per maand is. Dan krijg je sowieso geen huurtoeslag volgens mij.
Waarom niet op zoek naar een kamer? Is dat ideaal ? Nee dat niet maar je zal voor het best haalbare moeten gaan.
Je kan dan ook dichterbij de fysio zoeken.
Wat heb je de afgelopen week concreet gedaan ?
Huurtoeslag krijg je denk ik niet. Ga dit ff na op de site van de belastingdienst. Je leeft van uitkering.
De huur van een chalet zal al snel meer zijn dan 300 euro per week wat ruim 1200 per maand is. Dan krijg je sowieso geen huurtoeslag volgens mij.
Waarom niet op zoek naar een kamer? Is dat ideaal ? Nee dat niet maar je zal voor het best haalbare moeten gaan.
zaterdag 24 februari 2024 13:39
Om even op je laatste vraag in te steken:Sasha schreef: ↑24-02-2024 13:33Ik vraag me het volgende af.
Je wilt het concreet? Nou, ik heb een exta abonnement genomen op een website voor kamers, en op een organisatie voor anit-kraak. Ik heb gereageerd op 3 anti-kraakwoningen en 1 voor tijdelijke verhuur. Tevens heb ik gereageerd op 5 kamers en 2 kleine studio's.
Voor een paar heb ik een afwijzing gekregen, van anderen heb ik niks meer gehoord. Door in te logeen op de website kwam ik erachter dat ik alsnog ben afgewezen.
Insinueer je nu dat ik niks doe? Ik ben dagelijks bezig met het zoeken naar en reageren op woonruimte!
Het gaat alleen zeker niet vanzelf, nee.
Ik ben ook helemaal niet kieskeurig als het gaat om regio, grootte etc.
zaterdag 24 februari 2024 13:41
Ik heb gevraagd of ik mij op het adres van mijn ouders in kan laten schrijven. Gaan ze nog overleggen.Marianneke schreef: ↑24-02-2024 13:28Heb je een ander adres wat je kunt opgeven als woon- of postadres bij officiele instanties? Dan kun je gewoon een vakantiepark of vakantiehuis vragen wat de opties zijn als je het voor een aantal maanden (of 'voor langere tijd') wilt huren.
Of ik blijf ingeschreven staan bij mijn ex.
De nood is heel groot nu.
AirBnB, is dat niet heel duur?
zaterdag 24 februari 2024 13:49
zaterdag 24 februari 2024 13:54
Dat hoeft niet. Je zoekt op AirBnB, stuurt de verhuurder een berichtje, en als deze ervoor open staat kun je afspreken buiten AirBnB om de verhuur te regelen. Met een eigen huurcontract, los van de site dus.
Coffee is never my cup of tea
zaterdag 24 februari 2024 14:03
Ik hoor je zeggen dat de nood heel groot nu is.
Verlies ajb. niet uit het oog dat het hebben van een postadres essentieel is. Zonder dat geregeld te hebben is het vragen om nog meer moeilijkheden.
Maak jezelf niet afhankelijk van een verslaafde ex wat dit betreft. Is het zo dat je ouders niet willen, dan zul je iets anders moeten regelen.
Geen adres, geen inkomen. Geen inkomen, schulden.
Verlies ajb. niet uit het oog dat het hebben van een postadres essentieel is. Zonder dat geregeld te hebben is het vragen om nog meer moeilijkheden.
Maak jezelf niet afhankelijk van een verslaafde ex wat dit betreft. Is het zo dat je ouders niet willen, dan zul je iets anders moeten regelen.
Geen adres, geen inkomen. Geen inkomen, schulden.
zaterdag 24 februari 2024 14:23
Je hebt al gekeken op de site? Je kunt ook filteren op de prijs. Dan kijk je in welke regio er iets is en schrijf je de verhuurder aan of het voor langere tijd kan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 24 februari 2024 14:44
Dat is 1 bedrijf die adverteert met dit soort lokkertjes. Ik heb ooit in mijn studententijd anti- kraak gewoond en dit liep via een bureau. Er staan namelijk beste wachtlijsten voor anti-kraak.
Voor iedereen een groene tuin
zaterdag 24 februari 2024 14:51
Kijk dat wist ik niet, ik dacht een goede tip te hebbenGroenTuintje schreef: ↑24-02-2024 14:44Dat is 1 bedrijf die adverteert met dit soort lokkertjes. Ik heb ooit in mijn studententijd anti- kraak gewoond en dit liep via een bureau. Er staan namelijk beste wachtlijsten voor anti-kraak.
zaterdag 24 februari 2024 15:21
Dat is best veel.Ravena schreef: ↑24-02-2024 13:39Om even op je laatste vraag in te steken:
Je wilt het concreet? Nou, ik heb een exta abonnement genomen op een website voor kamers, en op een organisatie voor anit-kraak. Ik heb gereageerd op 3 anti-kraakwoningen en 1 voor tijdelijke verhuur. Tevens heb ik gereageerd op 5 kamers en 2 kleine studio's.
Voor een paar heb ik een afwijzing gekregen, van anderen heb ik niks meer gehoord. Door in te logeen op de website kwam ik erachter dat ik alsnog ben afgewezen.
Insinueer je nu dat ik niks doe? Ik ben dagelijks bezig met het zoeken naar en reageren op woonruimte!
Het gaat alleen zeker niet vanzelf, nee.
Ik ben ook helemaal niet kieskeurig als het gaat om regio, grootte etc.
Het was een belangstellende vraag..
En dat had je in het eerste deel van mijn reactie kunnen lezen.
Jammer dat je het leest als aanval.
zondag 25 februari 2024 19:08
Lees je even in op het begrip 'postadres' (kijk op de site van de gemeente waar je ouders wonen), mogelijk zijn je ouders eerder genegen om als postadres te fungeren dan je in te laten schrijven als bewoner.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in