Van rijtjeshuis naar flat met lift

25-04-2019 13:03 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie van jullie hebben dit ook gedaan en hoe bevalt het?

Wij zijn een gezin met twee tieners en ze zijn opgegroeid in een groot huis maar vanwege financiële redenen en het alsmaar aan het klussen zijn in ons huidige oude (1950) huis, gaan we nu verhuizen naar een flat met lift, woning zelf heeft 2 etages. We hebben een flinke hypotheek, en mede daardoor gaan we nooit eens een weekendje weg met de kids of doen we grote uitgaven. Na 8 jaar zijn we dit zat. Huis was snel verkocht.

Familie uitgelegen wat de situatie is maar wij krijgen iedere keer opmerkingen naar ons hoofd. Of we al spijt hebben, dat we veel ruimte in moeten leveren, of de vogelkooi wel mee gaat want daar heb je straks geen plek meer voor....etc...heel frustrerend en de gevoelens voor ons nieuwe huis zijn nu ver te zoeken (bij mij vooral) ik had er heel veel zin in maar heb nu echt een beetje het idee of wij dom bezig zijn ofzo.... wonen in een groot huis is blijkbaar belangrijker voor vele.
Niemand staat in jouw schoenen. Financiële zorgen zijn het ergste wat er is en als dit jullie rust geeft, dan moet je doen wat goed voelt. En eens lekker op vakantie of uitje is ook fijn! Bovendien, bevalt het niet, dan kun je over een paar jaar altijd weer wat anders zoeken.

Wat een ontzettend onbeschofte reacties van je omgeving trouwens! Als dat aanhoudt zou ik daar zeker wat van zeggen. Of op zijn minst dat jullie bewust voor dit huis gekozen hebben, maar dat jullie natuurlijk ook nog moeten kijken hoe het jullie bevalt.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 25-04-2019 13:16
28.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat deze verhuizing betekent dat jullie maandelijkse lasten flink lager worden. Hoe kan dat dom zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ripley schreef:
25-04-2019 13:03
wonen in een groot huis is blijkbaar belangrijker voor vele.
Ja, maar niet voor jou. Dan is het toch goed? Laat je enthousiasme niet zo wegnemen door anderen joh. Laat je niet kennen.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Zag dat er iets fout is gegaan met het topic starten. Staat er nu nog eentje :-(
anoniem_385469 wijzigde dit bericht op 25-04-2019 13:25
69.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn gelukkigste woonsituatie was in een studio van nog geen 30m2. Ik huurde ook nog eens. Ik had nog geen uur nodig om schoon te maken en geen enkele zorg om het onderhoud. Mijn ramen werden gelapt, de gangen werden schoongehouden door de schoonmaakploeg. Heerlijk zorgeloos wonen was dat.
Alle reacties Link kopieren
Man en ik zijn van een eengezinswoning van vier etages naar een appartement met twee slaapkamers gegaan. We leverden dus flink wat ruimte in. Toch hebben we nog nooit ergens zo fijn gewoond als hier. We hadden anderhalf jaar om spullen te ruimen, we hebben alleen het allernoodzakelijkste meeverhuisd. We zijn nu veel sneller klaar met opruimen en schoonmaken, horen minder van de buren dan in alle vorige woningen (doordat deze woning nieuw is en dus heel goed geïsoleerd) en als we op vakantie gaan trekken we met een gerust hart de deur achter ons dicht zonder angst voor inbraak.
Ik moet wel zeggen dat we een fantastisch (groot) balkon/dakterras hebben, zodat ik de buitenruimte niet hoef te missen.
Ik vind het helemaal niet dom. Ik vind het juist dom om in een groot huis met tuin te blijven terwijl je je twee tieners nooit eens mee een weekend weg kan nemen.

En het klinkt niet alsof jullie naar een mini flatje verhuizen waar jullie elkaar voor de voeten gaat lopen.
Alle reacties Link kopieren
Een ander weet het altijd beter en het is niet hun geld. Het gaat niet om wat je bezit in materiaal maar om wat je werkelijk hebt in je hart. Leuke momenten maken is samen onbetaalbaar ook voor later heeft dat veel meer waarde dan een groot huis waar je steeds veel geld in steekt. Helaas zijn mensen alleen maar materialistisch ingesteld tegenwoordig en zijn mensen vergeten waar het echt om draait in het leven
Alle reacties Link kopieren
Lucifer_Morningstar schreef:
25-04-2019 13:22
Een ander weet het altijd beter en het is niet hun geld. Het gaat niet om wat je bezit in materiaal maar om wat je werkelijk hebt in je hart. Leuke momenten maken is samen onbetaalbaar ook voor later heeft dat veel meer waarde dan een groot huis waar je steeds veel geld in steekt. Helaas zijn mensen alleen maar materialistisch ingesteld tegenwoordig en zijn mensen vergeten waar het echt om draait in het leven
Eens.
Juist slim TO! Geniet van jullie nieuwe huis én jullie uitjes, maar anderen maar kletsen.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
25-04-2019 13:19
Man en ik zijn van een eengezinswoning van vier etages naar een appartement met twee slaapkamers gegaan. We leverden dus flink wat ruimte in. Toch hebben we nog nooit ergens zo fijn gewoond als hier. We hadden anderhalf jaar om spullen te ruimen, we hebben alleen het allernoodzakelijkste meeverhuisd. We zijn nu veel sneller klaar met opruimen en schoonmaken, horen minder van de buren dan in alle vorige woningen (doordat deze woning nieuw is en dus heel goed geïsoleerd) en als we op vakantie gaan trekken we met een gerust hart de deur achter ons dicht zonder angst voor inbraak.
Ik moet wel zeggen dat we een fantastisch (groot) balkon/dakterras hebben, zodat ik de buitenruimte niet hoef te missen.
Wij krijgen ook een groot balkon dus ons lounge set kan mee. Ook dat stukje met de deur achter je dichttrekken zonder angst voor inbraak doet mij al zeker goed straks. Nu hanger er 3 camera's als we weg zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
25-04-2019 13:13

Wat een ontzettend onbeschofte reacties van je omgeving trouwens! Als dat aanhoudt zou ik daar zeker wat van zeggen. Of op zijn minst dat jullie bewust voor dit huis gekozen hebben, maar dat jullie natuurlijk ook nog moeten kijken hoe het jullie bevalt.
Ja he..dat hadden wij echt niet verwacht. Als ze net als de laatste verjaardag binnen komen staan ze ineens het huis te bekijken dat alles zo mooi is en zonde van dit...en dat...nou sta je dan....kan je weer alles uitleggen.
Alle reacties Link kopieren
Laat ze lekker kletsen. Jij leeft je eigen leven. Ipv elke maand krom te liggen voor een duur huis, gaan jullie nu lekker genieten. Dat herinneren de kinderen zich later, niet dat ze in een groot huis woonden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Lievejetje schreef:
25-04-2019 13:27
Eens.
Juist slim TO! Geniet van jullie nieuwe huis én jullie uitjes, maar anderen maar kletsen.
Dankjewel. De bedoeling was het zeker wel om meer te genieten. Valt dan wel een beetje tegen die reacties van familie. Gevoel is nu gewoon een beetje anders maar dat komt zeker wel terug als we eenmaal de sleutel krijgen :-)
Ripley schreef:
25-04-2019 13:32
Ja he..dat hadden wij echt niet verwacht. Als ze net als de laatste verjaardag binnen komen staan ze ineens het huis te bekijken dat alles zo mooi is en zonde van dit...en dat...nou sta je dan....kan je weer alles uitleggen.
Ik zou dat echt afkappen.

Wij hebben hier lang over nagedacht en bewust voor gekozen, omdat wij op dit moment andere dingen in het leven belangrijker vinden. Hopelijk lukt het jullie om blij voor ons te zijn.
Ik vind het heerlijk en heb al jaren geen bouwmarkt meer van binnen gezien.
De grootte van het huis zou me niet zoveel doen echter zou gebrek aan een tuintje voor mij reden zijn om niet terug te gaan naar een flat.
Ook het dorpse gevoel naar een meer stadse woonomgeving zou me tegenstaan.

Verder moet je helemaal zelf weten hoe en waar je woont.
Heeft niemand wat mee te maken.
Ik zou er niet aan moeten denken om in een flat te wonen, het liefst zou ik een hele grote tuin hebben en 4 slaapkamers, een speelkamer, een werkkamer en een logeerkamer in een hele fijne en kinderrijke buurt. Oh en als het kan een oud huis met authentieke details.... Dat kunnen we niet betalen dus wonen we in een kleine eengezinswoning met een mini tuintje in een fijne buurt. In een minder fijne buurt hadden we groter kunnen wonen, maar de buurt vinden we belangrijker dan het aantal vierkante meters. Dit is voor (nu) het beste huis voor ons want het is binnen ons budget met de dingen die wij het belangrijkste vinden. Voor jullie is dat jullie nieuwe flat. Genoeg ruimte, goed te betalen, geen zorgen... Klinkt als een hele verstandige en goede keuze. Dat een ander liever ergens anders zou wonen of meer kan betalen doet er niet toe en het is erg lullig van die mensen om jullie keuze zo af te vallen/kraken. Ik hoop dat jullie straks lekker genieten van jullie nieuwe huis en een stukje meer financiële ruimte!
Van je familie moet je het hebben. Not!
Alle reacties Link kopieren
Lucifer_Morningstar schreef:
25-04-2019 13:22
Een ander weet het altijd beter en het is niet hun geld. Het gaat niet om wat je bezit in materiaal maar om wat je werkelijk hebt in je hart. Leuke momenten maken is samen onbetaalbaar ook voor later heeft dat veel meer waarde dan een groot huis waar je steeds veel geld in steekt. Helaas zijn mensen alleen maar materialistisch ingesteld tegenwoordig en zijn mensen vergeten waar het echt om draait in het leven
Dit.
Mensen zien alleen de buitenkant.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik heb alleen voor de kinderen een huis met tuin gekocht. In de praktijk zitten ze er drie keer per jaar in. Ik zelf idem dito (hooikoorts, buiten snel te zonnig/warm). Ik heb ook liever een kleiner passend huis dan allerlei overbodige ruimte die ik moet schoonhouden.
Maar ja, niet veel mensen denken zo.
Alsof een rijtjeshuis zo zaligmakend is. Zeker met die postzegeltuintjes hier in Nederland. Je woont nog steeds hutjemutje op elkaar, alleen woon je naast elkaar in plaats van boven elkaar.
Ik ken genoeg appartementen die heel wat mooier zijn dan sommige rijtjeshuizen die ik ken.
Veel mensen denken bij flats aan Bijlmer-toestanden maar dat hoeft helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
25-04-2019 13:41
Ik vind het heerlijk en heb al jaren geen bouwmarkt meer van binnen gezien.
het lijkt mij ook heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds ik uit huis ben en met man samenwoon nog nooit in een huis gewoond( ja tijdelijk toen dit gebouwd werd bij schoonouders).
Wij gingen van een zolderetage naar een flat met 1 slaapkamer naar dit appartement. Heerlijk alles gelijkvloers, veilig inderdaad( niet dat in een appartement niet ingebroken kan worden maar het komt minder vaak voor), geen tuin om bij te houden maar een groot terras. Wij hebben ook wel eens de opmerking gekregen “ maar mis je dan geen tuin” of “ waarom ga je in een bejaardenflat wonen” Ik trek me er niks van aan, Ik heb een terras en een groot park om de hoek.
Ok ik had best nog een kamer meer willen hebben ( moet echt spullen gaan opruimen) maar wij wonen hier inmiddels supergoedkoop en kunnen dus verder doen wat we willen. Als een van ons werkeloos wordt kunnen we hier makkelijk blijven wonen.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat herken ik dit :-o
Wij wonen nu 20 jaar in een vrijstaand huis waar we ook 20 jaar in bezig zijn geweest en waardoor het nu echt een plaatje is maar.....ik wil hier weg. Geen kwestie van centen maar ik heb geen zin meer om geen winkel om de hoek te hebben, elke dag in de file te staan omdat ik 50 kilometer verder werk en die grote tuin te onderhouden dus hebben wij een appartement gekocht. Iedereen verklaart ons voor gek maar hey...boeien.....wij willen dit dus wij doen dit en wat de rest er van denkt :blabla:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven