Veel opbergruimte in een kleine ruimte

01-04-2020 16:03 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal! Ik heb sinds kort een kleinere kamer en ik heb best veel problemen met opbergruimte. Heeft iemand tips om meer opbergruimte te creëren?
De hoogte in.
IKEA
Alle reacties Link kopieren
Een hoogslaper kan je al veel ruimte besparen
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
01-04-2020 16:07
IKEA
Heb ik al gekeken, maar al die kasten zijn of heel laag en heel diep of ze zijn heel hoog een heel breed. Super lastig!
Alle reacties Link kopieren
Opberg boxspring. Bij Ikea heb je een bureau aan een kast vast, dat scheelt ook veel ruimte. Zelf gebruik ik veel planken om dingen op te bergen
Alle reacties Link kopieren
jillrose schreef:
01-04-2020 16:08
Een hoogslaper kan je al veel ruimte besparen
Mijn kamer is niet heel hoog zeg maar. Is een hoogslaper dan handig? Heeft iemand ervaring met een hoogslaper met een laag plafond?
Kijk eens hoe mensen in een Tiny house elke centimeter benutten.
En op de weinig ruimte ideeën van Ikea

Wat ik zelf deed:
Een hoogslaper installeren. Onder: bureau. Boven: slapen.
Kasten tot aan het plafond.
Een salontafel die tevens kast is. Bijvoorbeeld met een lade.
Op kastplanken extra ruimte creëren m.b.v. hangmandjes of een extra niveau.

Je kan schoenen stapelen op verschillende slimme manieren.
Alle reacties Link kopieren
Student2020 schreef:
01-04-2020 16:11
Opberg boxspring. Bij Ikea heb je een bureau aan een kast vast, dat scheelt ook veel ruimte. Zelf gebruik ik veel planken om dingen op te bergen
Thanks voor de tip! Ik twijfel zelf over planken. Vangt dat niet heel veel stof of valt dat wel mee?
Alle reacties Link kopieren
Jaimm schreef:
01-04-2020 16:12
Mijn kamer is niet heel hoog zeg maar. Is een hoogslaper dan handig? Heeft iemand ervaring met een hoogslaper met een laag plafond?
je hebt halfhoog-slapers, maar daar heb je niks aan. Te laag om lekker onder te 'wonen'.
Dan kun je beter een gewoon bed nemen, en er goeie bergruimte onder maken. Goeie lades ofzo
Alle reacties Link kopieren
Jaimm schreef:
01-04-2020 16:10
Heb ik al gekeken, maar al die kasten zijn of heel laag en heel diep of ze zijn heel hoog een heel breed. Super lastig!
Kijk bij de keukenafdeling. Andere breedte- en dieptemaat. Met neutrale fronten ben je vaak ook nog goedkoper uit dan met een ‘garderobekast’/dressoir. En de draagkracht van keukendeurtjes is ook hoger (lees: je hoeft niet iedere maand weer de zooi aan te draaien en deurtjes af te stellen).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Jaimm schreef:
01-04-2020 16:12
Mijn kamer is niet heel hoog zeg maar. Is een hoogslaper dan handig? Heeft iemand ervaring met een hoogslaper met een laag plafond?

Ja, ik. Weinig ruimte tussen hoogslaper en plafond.
Een vriend van me keek naar de hoogslaper, toen naar mij en mijn vriend en zei: "Als jullie gaan hompetompen, moeten jullie vooral hompen en weinig tompen."
Alle reacties Link kopieren
Odense* schreef:
01-04-2020 16:13
Kijk eens hoe mensen in een Tiny house elke centimeter benutten.
En op de weinig ruimte ideeën van Ikea

Wat ik zelf deed:
Een hoogslaper installeren. Onder: bureau. Boven: slapen.
Kasten tot aan het plafond.
Een salontafel die tevens kast is. Bijvoorbeeld met een lade.
Op kastplanken extra ruimte creëren m.b.v. hangmandjes of een extra niveau.

Je kan schoenen stapelen op verschillende slimme manieren.
Bedankt. Super handig! Ga ik zeker bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Odense* schreef:
01-04-2020 16:15
Ja, ik. Weinig ruimte tussen hoogslaper en plafond.
Een vriend van me keek naar de hoogslaper, toen naar mij en mijn vriend en zei: "Als jullie gaan hompetompen, moeten jullie vooral hompen en weinig tompen."
HAHAHAHAHA lijkt me inderdaad lastig.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
01-04-2020 16:14
Kijk bij de keukenafdeling. Andere breedte- en dieptemaat. Met neutrale fronten ben je vaak ook nog goedkoper uit dan met een ‘garderobekast’/dressoir. En de draagkracht van keukendeurtjes is ook hoger (lees: je hoeft niet iedere maand weer de zooi aan te draaien en deurtjes af te stellen).
Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Kist als salontafel waarin je je schoenen mikt.
Ik zou een grote dichte kast doen van grond tot plafond. Niet te veel open maar juiste dichte opbergers.
Alle reacties Link kopieren
en van elke rare hoek, kun je een kast maken.
gewoon 'aftimmeren' met een deurtje
Goedkope keukenkastjes boven je bed tegen het plafond.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
01-04-2020 16:33
Goedkope keukenkastjes boven je bed tegen het plafond.
Lijkt me nog best leuk staan. Ben alleen bang dat ze tegen mijn hoofd vallen. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Doe ideeën op via pinterest
Alle reacties Link kopieren
Op IKEA hacks zoeken: bed op kast. Krijg je een hoop slimme tips om je bed op bergkasten te bouwen.
Alle reacties Link kopieren
De afmeting vermelden van je kamer en wat je er in wil/moet is ook wel handig.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ipv een hoogslaper kun je ook kijken naar zo'n opklapbaar bed. En dan bijv een hele muur kastenwand (waar het bed in valt). Heb je en veel opbergruimte en het staat leuk.

Verder als je afmetingen of plattegrondje (incl plafondhoogte) geeft is het makkelijker om gericht mee te denken..
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Jaimm schreef:
01-04-2020 16:14
Thanks voor de tip! Ik twijfel zelf over planken. Vangt dat niet heel veel stof of valt dat wel mee?
Ja de planken vangen wel meer stof dan mijn keukenkastjes bijvoorbeeld. Heb zelf door mijn kleine keuken zelf extra bovenkasten gekocht voor een paar tientjes bij de Ikea,(knoxhult) kun je ook veel in kwijt! Heb eronder een bijzet kastje staan met daarop nog koffie zet apparaat en waterkoker. In mijn gang heb ik een uitklaptafel van de Ikea (neemt dus amper ruimte in) om mijn was op te vouwen. Ik leef op 46 m2 en wil zelf elke ruimte optimaal benutten.
student2020 wijzigde dit bericht op 01-04-2020 18:21
2.35% gewijzigd
ambra schreef:
01-04-2020 16:41
Op IKEA hacks zoeken: bed op kast. Krijg je een hoop slimme tips om je bed op bergkasten te bouwen.

Dit. En voor de rest om ruimte te creëren juist niet te veel opbergruimte. Maar minimaliseren op spullen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven