Veel opbergruimte in een kleine ruimte

01-04-2020 16:03 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal! Ik heb sinds kort een kleinere kamer en ik heb best veel problemen met opbergruimte. Heeft iemand tips om meer opbergruimte te creëren?
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Verder als tip lades ipv legplanken, daar kun je echt zo ontzettend veel meer in kwijt.
Wij hebben een PAX kast van ikea met bovenin een hanggedeelte en eronder 5 uitreklades. Echt bizar hoeveel kleding ik erin kwijt kan.
-
Alle reacties Link kopieren
paar kasten neerzetten(niet heel hoog) en daarop je bed maken, dan kun je daar kleding of spullen in op bergen
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog tips voor kleine en goede meubels in een kleine ruimte?
Alle reacties Link kopieren
Jaimm schreef:
15-04-2020 14:52
Iemand nog tips voor kleine en goede meubels in een kleine ruimte?


Hier kun je wat inspiratie opdoen. En anders je muren er gewoon uitslaan ;) Al denk ik niet dat je ouders dan heeel blij worden hahaha. Ik ga zelf ook verhuizen :) [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-04-2020 12:49
Reden: Spam
6.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
FeyreVrijhof schreef:
15-04-2020 15:32
Hier kun je wat inspiratie opdoen. En anders je muren er gewoon uitslaan ;) Al denk ik niet dat je ouders dan heeel blij worden hahaha. Ik ga zelf ook verhuizen :) https://www.strang.nl/blog/kleine-meubels/
Oeh super leuk. Kon het maar hahahha. Helaas heb ik dan geen keuken meer en dat is ook vrij belangrijk :biggrin:
Student2020 schreef:
01-04-2020 18:18
Ja de planken vangen wel meer stof dan mijn keukenkastjes bijvoorbeeld. Heb zelf door mijn kleine keuken zelf extra bovenkasten gekocht voor een paar tientjes bij de Ikea,(knoxhult) kun je ook veel in kwijt! Heb eronder een bijzet kastje staan met daarop nog koffie zet apparaat en waterkoker. In mijn gang heb ik een uitklaptafel van de Ikea (neemt dus amper ruimte in) om mijn was op te vouwen. Ik leef op 46 m2 en wil zelf elke ruimte optimaal benutten.
46m2 is echt niet klein hoor. Heb 30 jaar én met kind op 48m2 gewoond.
Wat is de bedoeling van je kamer. Er verblijven en spullen op kunnen slaan of zo gezellig en huiselijk mogelijk. Wat voor vorm, hoe hoog, ramen, deuren waar zitten die. Keukentje, open of apart etc etc.
Maak een plattegrond met maten, dat helpt meedenken.

Een bed op kasten kan. Moet je hem wel zo hoog mogelijk doen. Omdat het diep is zijn uittrekkasten op rollers dan het handigst. Kun je heel veel kwijt en ook hangende kleding.
Het ligt er aan hoe breed je je bed wil. Een twijfelaar of 140. kun je beter een bedbank of in kast nemen.
Een salontafel vind ik zelf niet zo nodig. Bureau kun je bij ikea krijgen als tafel die als je 'm niet gebruikt plat tegen de muur hangt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven