Verhuisperikelen. Kookplaat, laminaat zoveel keuze, help

21-02-2020 13:49 70 berichten
Ik ga binnenkort verhuizen. Nuben ik aan het nadenken over wat ik wil en wat handig is. Het moet zo low budget mogelijk als kan, maar liefst geen goedkoop duurkoop.
Ik denk aan laminaat van de ikea, tundra. Mooie prijs, mooie kleur. Maar wel een paar slechte reviews. Maar half Nederland leeft daarop toch?
Verder moet ik over naar elektrisch koken. Wat is beter, inductie keramisch gewoon die zwarte ronde platen, geen idee.
Het is een nieuwbouwwoning, kun jedan eigenlijk wel gelijk verven en behangen ivm vocht?
En als je nog een tip hebt waar ik echt aan moet denken dan hoor ik het graag.
fifty schreef:
21-02-2020 22:06
Pff ik krijg stress! Misschien kan ik beter vinyl nemen.

Dat kan prima op vloerverwarming en is ook geluiddempender dan laminaat.

Wij gaan dit ook laten leggen in de slaapkamers met vloerverwarming in ons nieuwe huis over een paar weken.

Kijk ook even bij kwantum, daar leggen ze een aantal vloeren nog gratis ook en vaak al vanaf 10,- per strekkende meter. De rollen zijn vaak 4 meter breed, dus de kosten zullen erg mee vallen.
Rubble schreef:
22-02-2020 11:51
Mijn vorige appartement was ook nieuwbouw en van een woningcorporatie.

Er waren 10 appartementen, maar in de haast om alles op tijd klaar te krijgen was er 1 appartement niet opgeleverd door de aannemer aan de woningbouw. Dus met inspecties.

Dat ene appartement was die van mij. Heb uiteindelijk 2 kantjes aan A4 volgeschreven met dingen die niet goed waren. Heeft een half jaar geduurd voordat alles was opgelost.

Dus het is wel handig om iemand mee te nemen, want ook woningsbouwverenigingen kunnen fouten maken bij het opleveren.
Jeetje dat was echt pech!
Maar het klopt natuurlijk, overal kunnen fouten gemaakt worden dus goed controleren is altijd slim.
wilde je geen stress bezorgen, sorry.

Die expert bij oplevering is inderdaad bij een koopwoning, excuus.
Ik ging het lijstje af van onze nieuwbouwwoning een paar jaar terug.

Als je huurt weet ik niet hoe het zit met oplevering. 🙂


Laminaat en ondervloer is gewoon even googelen, dat staat duidelijk aangegeven steeds.

Wij hebben in onze nieuwbouwwoning ook alles zelf gedaan. Dat was bikkelen, maar te doen.

Je puber kan vast helpen sauzen (eigen kamer stukjes) en voorstrijken.
En klussen is een soort knutselen met reuze materialen. 😉

Komt heus wel goed.

Nadenken over logische volgorde is vaak fijn:
Als je eerst je vloer legt en dan pas je plafond schildert moet je een hoop afdekken.
Andersom is makkelijker.
Mooi vinyl bij de Kwantum en van veel betere kwaliteit en goedkoper dan bij Leen Bakker ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je ook geen stress bezorgen, maar op vloerverwarming kan ook pvc.
Wij hebben daar naar gekeken toen we naar huis keken waar een in onze ogen afschuwelijke plavuizen vloer in lag waarbij uitbikken nogal wat risico gaf ivm de vloerverwarming.
Alle reacties Link kopieren
fifty schreef:
22-02-2020 11:09
Hoeft niet hoor. Eerst even testen. Heel veel pannen doen het wel, zelfs ons oude emaillen steelpannetje. Dunne teflonpannen doen het niet.
Ik heb toevallig vorig jaar een pannenset gekocht die overal op kan.
[/quote]

Ik hoorde dat pannen die je hebt gebruikt op gas niet meer te gebruiken zijn op inductie, omdat gas de bodem van pannen ongelijk maakt.
Rinepine schreef:
22-02-2020 16:45
Ik heb toevallig vorig jaar een pannenset gekocht die overal op kan.
Ik hoorde dat pannen die je hebt gebruikt op gas niet meer te gebruiken zijn op inductie, omdat gas de bodem van pannen ongelijk maakt.
[/quote]

Valt wel mee
Alle reacties Link kopieren
Rinepine schreef:
22-02-2020 16:45
Ik heb toevallig vorig jaar een pannenset gekocht die overal op kan.
Ik hoorde dat pannen die je hebt gebruikt op gas niet meer te gebruiken zijn op inductie, omdat gas de bodem van pannen ongelijk maakt.
[/quote]

Wij hebben onze pannen 5 jaar op gas gebruikt en gebruiken ze nu op inductie. Dat is geen enkel probleem.
We zijn met de pannen naar kennissen geweest die al op inductie kookten om het testen, omdat wij ook al naar een nieuwe set pannen aan het kijken waren. Bleek dus niet nodig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dan waren het misschien gewoon slechte pannen! Gelukkig is het meestal geen probleem dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd totaal niet van laminaat, het was iets wat ik noodgedwongen nam, maar het kent nadelen en ik zou echt niks van Ikea meer op de grond leggen. Ik heb inmiddels alles vervangen door tegels. Lekker praktisch, lekker mopbaar en superschoon te krijgen. Ik ken geen nadelen van tegels behalve dan dat het zwaar is, verder ben ik na jaren nog steeds blij dat ik lekker mijn zin heb gedaan, ik zou zo weer tegels doen.
Alle reacties Link kopieren
Ai, sorry, negeer mijn tip. Ik las net dat je alles low-budget wilt doen. Dan zijn tegels niet echt een oplossing vrees ik. Ik had wel gehoord dat je bij Kwantum een submerk van een heel goed laminaatmerk kunt krijgen, ik weet zo gauw de naam niet meer, iets als 'robantio' of zo? Ik ga voor je zoeken!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gevonden: het moedermerk is Balterio, een degelijk merk zeiden ze, en bij de Kwantum hebben ze dat onder een andere naam en veel goedkoper. Succes!
fifty schreef:
22-02-2020 11:09
Hoeft niet hoor. Eerst even testen. Heel veel pannen doen het wel, zelfs ons oude emaillen steelpannetje. Dunne teflonpannen doen het niet.
Ik heb toevallig vorig jaar een pannenset gekocht die overal op kan.
[/quote]

Daar doelde ik niet op.

Eenmaal gebruikt op een warmtebron vaak niet meer bruikbaar op andere warmtebron daar pannen en ketels krom trekken en daardoor niet meer optimaal werken.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 23-02-2020 10:49
2.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag even mee voor alle tips. Deze zomer verhuizen wij naar een nieuwbouw Nam woning (nul op de meter) en ik zit met veel dezelfde vragen... Hebben ook vloerverwarming straks een geen gasaansluiting dus gaan we over op electrisch (ik denk inductie)
Welke vloer (ik denk vinyl), wat doen we op de muur (kan ik toe met 'gewoon' vliesbehang? ).
Ook ons budget is niet oneindig.

Ik kijk nu veel op kwantum, leen bakker, gamna, carpet right, etc...

De woningbouw plaatst voor ons een Schutting/deur, tuintegels en een beukenhaag langs buitenrand ... Tussen ons en 1 buur (krijgen een hoekwoning) moet dus een stuk schutting.. Een schanskorf vind ik prachtig maar dat is aan de prijs? Misschien afwisselen met een houten schutting?

Ik ben niet handig dus de vloer doen we wel met een 'gratis'. Gelegd actie, moet nu nog op zoek naar iemand die vliesbehang kan plaatsen, of is dat goed zelf te doen...

Ik twijfel ook tussen een inbouw vaatwasser/kookplaat of een losstaande. Het is huur en een inbouw neem je niet makkelijk even mee (wanneer de volgende huurder in de toekomst niks over wil nemen bijvoorbeeld).
Kan zo'n kookplaat eigenlijk op een vaatwasser staan?

Pfff, wat een vragen he.

Kortom....
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Flymania schreef:
21-02-2020 14:31
Ik heb wat minder goed ervaringen met het laminaat Tundra van de Ikea.
We hadden het in de slaapkamer van ons oude huis en het kraakt en zakt snel door. Wel gewoon goede ondervloer gebruikt.
.
Wanneer laminaat doorzakt dan is er iets met de ondervloer niet in orde.
Niet geschoten is altijd mis
Iedereen bedankt voor de reacties!

I( ben vanmiddag naar de Kwantum gegaan en heb geïnformeerd. Volgens hun kan laminaat wel met vloerverwarming als je niet te dik laminaat hebt en een passende ondervloer. Dat is een dunne ondervloer met gaatjes. Hij dempt ook 10 decibel.
Ik wilde laminaat omdat ik nu vinyl heb en daar zaten als crij snel best wat beschadigingen in. Dat heb je niet met laminaat.
Ik denk er nog even iver na.

En die pannen zie ik wel. Ik ga her gewoon proberen met de set die ik heb
Kijk, goed dat je het bent gaan vragen!

Dus goed kijken bij de vloeren/ondervloeren welke geschikt zijn voor vloerverwarming en appartementen.
Dat staat er meestal duidelijk bij.
Ivm geluiden wel even goed checken hoe de geluidsabsorberende is met ondervroeg en laminaat. Schijnt een dingetje te zijn in flats en appartementen.

Veel succes en veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
fifty schreef:
23-02-2020 02:19
Iedereen bedankt voor de reacties!

I
En die pannen zie ik wel. Ik ga her gewoon proberen met de set die ik heb
Even een magneet bij houden en je weet of je ze kunt gebruiken.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
fifty schreef:
22-02-2020 11:11
In welke prijsklasse kom je dan mbt laminaat?
Sorry voor het late antwoord.

Wij hebben het laminaat bij Bebo vloeren gekocht, zo'n soort outlet, en waren voor €750 klaar inclusief ondervloer en plinten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven