Verhuisverhalen: ergernissen of leuke verhalen

21-05-2020 18:25 55 berichten
Naar aanleiding van een ander topic nu een topic over verhuizingen.
Wat waren je frustraties bij je eigen verhuizing of de verhuizing van anderen?
Of juist je leuke/goede/grappige ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man wacht overigens nog altijd op de beloofde pizza voor de helpers toen ie zijn broer ging helpen 14 jaar geleden :-).

Hij moest zo nodig 60 km verhuizen en er is 20 keer over en weer gereden.
Na 20 keer en de afsluit ging man - en de andere helpers - écht niet nog een keer terugrijden naar hun nieuwe woonst.
Waar de pizza afgehaald ging worden.

Elk jaar wordt er wel eens lachend gevraagd "tiens, wanneer komt die pizza nu eigenlijk eindelijk eens een keertje" :-).
(We zijn op 14 jaar tijd ook welgeteld 1 keer uitgenodigd bij hen.
Alle familie-feestjes gaan ofwel bij moeder, ofwel bij ons door.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
21-05-2020 20:29
Hier dus ook meegemaakt.

Het enige wat ingepakt was, was de kinderkleding en een kwart van de eigenaar zijn kleerkast.

Al de rest konden de verhuizers doen.

Geen enkele kast leeg, geen enkele kast uit elkaar gehaald en een eigenaar die in geen velden of wegen te zien was.
Want die stond klaar met de koffie in 't ander huis.


Ik weet sindsdien wel dat ik zelf NOOIT 3 kasten vol met Tupperware-spul in huis zal hebben.
Man, wat pakte dat slecht in :-D.

Net zoals de borden en de glazen waar uiteraard geen bubbelschuim of krantenpapier voor was gehaald om in te pakken.
(Ook wel: Hoeveel borden en glazen kan je hebben als je midden 20 bent en met 1 baby op een huur-appartementje woont :-D ?)


Uiteraard was er ook geen verhuiswagen voorzien trouwens.
1 klein aanhangwagentje moest het werk doen en wie wilde mocht zijn auto en zijn koffer aanbieden.


Het enige wat degelijk geregeld was, was het aantal verhuizers (vrienden en familie).
Die liepen er met de tonnen.
Ik kan je ook zeggen dat 's avonds een after-verhuis-diner doen met friet en snacks en 20 man die blijven eten en die allemaal te eten willen geven met 1 friteuse een slecht plan is :-D. Elke bakronde kreeg iedereen dus letterlijk zo'n beetje 2 frieten en om de 2 à 3 bakrondes kreeg je 1 kipnugget.
:rofl:

Man, man, man wat zijn sommige mensen toch vreemd en niet gastvrij.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
22-05-2020 15:20
Mijn man wacht overigens nog altijd op de beloofde pizza voor de helpers toen ie zijn broer ging helpen 14 jaar geleden :-).

Hij moest zo nodig 60 km verhuizen en er is 20 keer over en weer gereden.
Na 20 keer en de afsluit ging man - en de andere helpers - écht niet nog een keer terugrijden naar hun nieuwe woonst.
Waar de pizza afgehaald ging worden.

Elk jaar wordt er wel eens lachend gevraagd "tiens, wanneer komt die pizza nu eigenlijk eindelijk eens een keertje" :-).
(We zijn op 14 jaar tijd ook welgeteld 1 keer uitgenodigd bij hen.
Alle familie-feestjes gaan ofwel bij moeder, ofwel bij ons door.)
Heb ik ook een keer meegemaakt. Groepje vrienden: allemaal keihard gewerkt om 1 stel over te huizen. Stel was heel overdreven aan het doen door te zeggen dat ze ons zoooooo dankbaar waren en zij ging een hele verzorgde avond regelen met eten en drinken en alles wat we maar wensten.
Elke keer kwam dat ter sprake, maar die avond is er nooit gekomen :rofl:
Inmiddels heb ik ze al jaren niet meer gezien.
Wij zaten keurig klaar met koffie tussen de ingepakte dozen, maar het verhuisbedrijf kwam niet opdagen🤤
Pyjamaheldin schreef:
26-05-2020 09:12
Wij zaten keurig klaar met koffie tussen de ingepakte dozen, maar het verhuisbedrijf kwam niet opdagen🤤
Oh nee, hoe kwam dat dan? Verkeerde communicatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven