Verhuizen binnen sociale huur, tips gezocht.

02-05-2020 08:29 293 berichten
Hai allemaal,

Ik zit al 3 jaar in een sloopwoning en nu is de kogel dan eindelijk door de kerk: het gaat gesloopt worden over anderhalf jaar. Dus mag de hele straat nu met urgentie naar een nieuwe woning gaan zoeken ( vanaf gisteren mocht dat ). Ik heb dus aardig wat concurrentie van de rest van de straat, al zijn er ook zat mensen zonder voorrang omdat die hier anti-kraak wonen.
Maar goed, we wonen in een dorp waar niet veel huizen beschikbaar zijn dus ik zal best wat concurrentie hebben, zeker ook omdat mensen met een langere inschrijfduur op deze huizen voor gaan op mij. Ik zal dus verhuizen binnen mijn eigen dorp en had gisteren al een leuke woning gezien hier vlakbij, ik stond daar dus al eerste op ( kan nog verkeren ) en heb gereageerd. Dus zal snel gaan bezichtigen.

Maar waar moet je nou precies op letten bij een bezichtiging binnen de sociale huur? Ik probeer een lijstje te maken van dingen die ik belangrijk vind ( huis op het noorden of oosten omdat ik geen heet huis wil ), het liefst een benedenwoning ivm de buitenkat, etc.
Dat huis waar ik kan kijken is op de derde verdieping van een appartementencomplex in een hele mooie buurt. Met een heel groot dakterras ook nog eens. En de woning is precies het formaat wat ik zoek.
Maar ja, wel 200 euro duurder dan mijn huidige woning.
Nu weet ik dat ik altijd duurder ga zitten en ik zal dan ook wel meer huurtoeslag krijgen ( ik zit op bijstandsniveau ) maar toch ben ik soms wel eens bang dat de huurtoeslag ooit afgezegd word en ik dan in een te duur huis zit voor mijn inkomen.

Ik ga waarschijnlijk volgend jaar een korte opleiding doen tot autisme coach ( op aanraden van mijn eigen autisme coach want ik heb milde autisme ) en ik hoop dan genoeg inkomen te genereren zodat ik van de huurtoeslag af kan, maar goed dat is nog onzeker natuurlijk.
Ik merk dat ik een beetje onrustig word van al die nieuwe hoofdstukken in mijn leven en ik probeer duidelijkheid te scheppen en lijstjes te maken maar ik ben er toch veel mee bezig.
Ik heb ook best wat angst dat ik in een fijne buurt kom maar terror buren krijg of dat ik na 18 maanden nog niets gevonden heb en een of ander piepklein huisje moet accepteren tegen mijn zin in. Slaat nergens op maar goed, daarom heet het angst en ik ben een hele irritante piekeraar.

Ik neem sowieso zoveel mogelijk mijn moeder mee naar alle bezichtigingen maar soms zal ze misschien niet kunnen en ga ik alleen.
Daarom zou ik graag tips hebben voor op mijn lijstje. Dingen waar ik op moet letten bij een bezoek.
Bijvoorbeeld de ligging icm de zon, het energielabel, eventuele servicekosten, dat soort dingen.

Ik vind het ook lastig om te bepalen of ik nou een appartement kan nemen of niet vanwege mijn kat. Ik zou het zo sneu vinden om hem binnen op te moeten sluiten maar aan de andere kant moet ik hier wel echt nog 15 jaar wonen voor ik eventueel weer kan verhuizen dus het moet ook echt mijn droomhuis zijn.
Kat is ook al best oud dus wie weet hoe lang hij nog mee gaat.
Hoe gek ik ook op hem ben, ik vind het een beetje suf om mijn droomwoning af te wijzen omdat de kat dan weer binnen moet leven.
En daar voel ik me dan ook weer schuldig over haha. :facepalm:

Nou ja, ik ben gewoon een beetje onzeker over het feit dat ik mijn huis uit moet en ik zou graag wat tips hebben voor bezichtigingen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!

Wat betreft dat laminaat: kan je niet die vriend vragen die misschien je vloer komt leggen wat voor advies hij heeft?
Mijn ervaring is dat het gewicht en de dikte van een laminaatplank veel zegt over de kwaliteit ervan. Hoe dikker/zwaarder hoe beter. Ik weet niet wat het verschil is in de soorten die jij hebt uitgezocht natuurlijk. Het verschil tussen 6 of 8mm dikte lijkt niet veel, maar het ligt er toch veel mooier van is mijn ervaring..
Hebben ze bij beide laminaatsoorten ook mooie bijpassende plinten?

Let er op dat je bij laminaat direct al je meubels en andere spullen die op de grond staan (bijv grote bloempot) voorziet van viltjes. Direct eronder plakken zodra je het in je huis zet. Anders is de kans op krassen groot.
Dank je wel Zeilboot! Komt vast helemaal goed. Twee dagen na mijn verjaardag moet ik officieel over zijn.

Ik hoor wat gemixte reacties op de Tundra, de een vindt het goed de ander niet. Ik denk dat het elkaar qua kwaliteit niet echt veel zal ontlopen in die prijsklasse. Nou ja, nog een nachtje om erover te denken en dan hak ik de knoop door.
masatu schreef:
26-05-2020 16:25
Gefeliciteerd!

Wat betreft dat laminaat: kan je niet die vriend vragen die misschien je vloer komt leggen wat voor advies hij heeft?
Mijn ervaring is dat het gewicht en de dikte van een laminaatplank veel zegt over de kwaliteit ervan. Hoe dikker/zwaarder hoe beter. Ik weet niet wat het verschil is in de soorten die jij hebt uitgezocht natuurlijk. Het verschil tussen 6 of 8mm dikte lijkt niet veel, maar het ligt er toch veel mooier van is mijn ervaring..
Hebben ze bij beide laminaatsoorten ook mooie bijpassende plinten?

Let er op dat je bij laminaat direct al je meubels en andere spullen die op de grond staan (bijv grote bloempot) voorziet van viltjes. Direct eronder plakken zodra je het in je huis zet. Anders is de kans op krassen groot.
Goede tips dank je! Het is niet echt een vriend van me, ik heb hem al jaren niet gesproken maar we hebben wel geschiedenis samen. Ik zal mijn moeder eens om zijn nummer vragen. Goed plan.
Ik vind de Tundra trouwens een prachtige kleur hebben. Maar de recensies zeggen dat het vroeger beter was dan nu. Qua dikte zit het allemaal rond de 7 mm. Er zitten bij beide passende plinten ja.
Zal er zeker filtjes onder leggen! Slim.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
26-05-2020 16:13
Dank je voor de tip, Rik.

Ik werd net gebeld door de woningbouw dat ik de woning definitief krijg. Ik hoef alleen het contract nog maar te tekenen ( gaat digitaal ) en dan kan ik er vanaf vrijdag al in als ik wil. Ik zeg mijn huidige huur op vanaf morgen en dan heb ik een maand om eruit te gaan. Ze zeiden dat mijn vloer er wel uit moet maar dat ik dat met de opzichter nog moet bespreken. Lijkt me zo onnodig aangezien het toch gesloopt word maar goed. De vloerbedekking zit gelukkig niet helemaal vast gelijmd.

Dus ja, ik kan er nu echt in en moet nu echt snel keuzes maken ivm het laminaat. Was net nog even bij mijn moeder thuis en ik vind de kleur echt mooi, er zit een lichte beschadiging op omdat ze er met een steentje onder een stoel geschoven heeft maar ja, dat zal op een dure vloer vast ook gebeuren.
Ik neig wel naar het Praxis laminaat, het scheelt gewoon erg veel geld en ik vind het mooi.
Gek idee, dat ik dit weekend al kan gaan schilderen in mijn nieuwe huis. Ik moet het allemaal nog even verwerken hoor. :P
Madrid denk erom dat als je in een appartement gaat wonen er vaak eisen gesteld worden aan de vloerbedekking. Soms mag dat geen harde vloer zijn ivm geluidsoverlast, of het moet een zwevende vloer zijn. Informeer daar asjeblieft eerst goed naar!
Elizabethie schreef:
26-05-2020 20:09
Madrid denk erom dat als je in een appartement gaat wonen er vaak eisen gesteld worden aan de vloerbedekking. Soms mag dat geen harde vloer zijn ivm geluidsoverlast, of het moet een zwevende vloer zijn. Informeer daar asjeblieft eerst goed naar!
Ik zal het morgen vragen bij de woningbouw, heb er niets over gezien bij de formulieren die ik net kreeg.
Geen idee waar ik dat terug zou moeten vinden.
Zo, even een update voor wie het leuk vind om te lezen. Ik ben al een heel eind met het huis, ik kreeg vorige week woensdag de sleutel en ben sindsdien constant bezig geweest.
Vrijdag hebben mijn moeder en ik het 8mm dikke laminaat gehaald ( en met zijn tweetjes 28 pakken naar boven gesjouwd zonder lift op 3 hoog ) en vanaf zaterdag heb ik constant geschilderd. Alle muren moesten gedaan en de meeste zelfs twee keer dus ik kan geen roller meer zien nu. :P
Maar goed ik ben nu klaar en zelfs mijn familie vond dat ik het er goed vanaf gebracht had, het meeste ziet er heel mooi uit voor mijn doen. Vandaag wordt het laminaat gelegd door een kennis van me.
Ik voel me enorm leeg en moe, het is allemaal zo snel gegaan en ik heb echt zo ontiegelijk veel gedaan in korte tijd, ik kan echt even niet meer. Gisteren was ik zo moe dat ik overdag in slaap gevallen was.

Mijn oom en tante kwamen gisteren voor het eerst kijken en die vonden het ook helemaal geweldig. Ik vind het zelf nu ook steeds leuker worden, nu het er mooi uit ziet en ik er vaker kom en mijn spulletjes al kan zien staan.
Ik moet trouwens toch naar een inductie kookplaat omdat er helemaal geen gasaansluiting in de keuken zit ( zag mijn oom ineens even ) dus ik zal wel moeten. Maar goed die dingen zijn niet zo duur. Dus ik ga toch van het gas af omdat ik wel moet. Zal schelen op de gasrekening.
Het is mijn plan om rond 20 juni te gaan verhuizen, dan heb ik nog even. Ik moet er voor de 29ste uit zijn maar dat haal ik makkelijk.

Nou ja, een hoop veranderingen maar ik voel me er wel goed en rustig bij. Het is echt een rustig huis, ik heb nog niets van mijn buren gehoord, de buuf naast me schijnt ook nooit thuis te zijn en de buurman onder me ook niet. Er zitten ook maar 5 buren in mijn gedeelte van het appartementencomplex waarvan er dus 2 nooit thuis zijn.
Ik heb sowieso maar 1 buuf naast me, wij zijn de enige huizen die echt op het dak zitten.
Zijn ook pas wat later gebouwd dus qua overlast naar de onderburen is het vrijwel nihil omdat er enorm dik beton tussen zit. Mijn onderbuurman zei dat hij nooit iets hoorde van de vorige bewoners. Het is ook erg goed geisoleerd.
Wel fijn dat ik niet op eieren hoef te lopen zoals in mijn huidige huis, maar ja dit is isolatielevel G.

Maar goed, druk dagje weer vandaag. Ga zo met moeder naar IKEA voor de plinten terwijl hij legt.
Klinkt goed allemaal, Madrid!! Succes.
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat klinkt dat goed! Al kan ik me het moeheidsgevoel helemaal voorstellen. Wij zijn net 1 dag aan het klussen in ons nieuwe huis & ben nu al gaar. Veel plezier nog met je nieuwe huis!
Madrid87 schreef:
04-06-2020 06:35
Het is echt een rustig huis, ik heb nog niets van mijn buren gehoord, de buuf naast me schijnt ook nooit thuis te zijn en de buurman onder me ook niet.

Kijk, dat moet je hebben!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een goed huis! Een heleboel dingen boeien niet aan een huis, dat kan je veranderen of aan wennen, maar lokatie en mate van isolatie (gehorigheid) boeien wel heel erg en dat zit wel goed bij jouw huis.
Alle reacties Link kopieren
Wauw dat klinkt allemaal heel goed! Succes met de verhuizing over 2 weken!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk deze update en fijn dat het zo goed gaat!

Mijn laatste verhuizing was 7 jaar geleden en juist dat heb ik als zeer stressvol ervaren. Aan het einde van de dag stond mijn nieuwe huis vol dozen en hoeveel de grote meubels op de plaats stonden was het toch een chaos. Heb wel even een traantje gelaten van de stress toen! Gaf mij ook weer motivatie om alles zo snel mogelijk uit te pakken en een plekje te geven...en toch ook dingen weg te gooien, dat was een goed moment.

Meest lastige te verhuizen was mijn tweepersoonsmatras....om die de trap af te krijgen bij mijn oude appartement en in mijn nieuwe huis de trap op! Mijn moeder en ik probeerde 'm de trap op te krijgen, maar kregen op een gegeven moment zo de slappe lach dat het voor geen meter ging :facepalm: Maar het is ons uiteindelijk wel gelukt! :proud:
Ik ben er pas achter gekomen dat je voor een paar euro een plastic verhuishoes voor een matras kan kopen, misschien dus nog een tip!

Ik kan de vraag hier of in het kattentopic stellen, maar ik ben nu toch hier :$ dus: nog plannen voor het kattenluikje of het terras afzetten voor Jaime?
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ik vind inductie echt ideaal! Mijn ouders hebben dat en ik wil het later ook graag. Tip: niet alle pannen werken op inductie, dus check dat even. Ze moeten magnetisch zijn namelijk ivm magnetisch veld.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat Madrid!

Vind het knap dat jullie zo veel zelfstandig doen. De verhuizing komt er al gauw aan, maar zo te lezen komt het helemaal goed :cheer:
Nice !
Hoe ligt de vloer?

Je bed zal iig heerlijk liggen schat ik zo in :proud:
Hey allemaal,

Ja, ik ben aardig gesloopt haha. Nog steeds ( of alweer ). :P
De vloer staat prachtig en ligt voor zover ik kan zien heel netjes, ik ben echt blij met de kleur en het schiet lekker op, vandaag hoeft alleen nog maar de slaapkamer en een klein stukje gang en inloopkast. En de plinten moeten er nog op uiteraard. Hij denk dat hij dat pas morgen kan doen omdat hij het niet redt vandaag. Ik hoop dat hij het wel afmaakt vandaag want ik had me net verheugd op een weekend even niks doen en niks hoeven.
Ik kan bijna niet meer op mijn benen staan zo moe ben ik.

Over die inductie plaat, er zit zo'n stopcontact voor zo'n 5 delige stekker dus volgens mijn oom moet ik dan zo'n plaat hebben met zo'n 5 delige stekker. Maar ik snap niet waarom je niet een gewone plaat kan kopen met een normale stekker, ik heb stopcontacten genoeg. Volgens hem kan dat niet maar mijn oververmoeide brein snapt even niet waarom. Die platen met 5 delige stekkers zijn tien keer duurder dan die met normale. Oom bood super lief aan om een fornuis voor me te kopen met inductieplaat erop maar ik wil toch liever een vaatwasser. Ik heb al een oven in mijn combi magnetron en ik gebruik die toch zelden.
Zij vinden dat dikke onzin, een vaatwasser want zij hebben er ook geen een maar ik wil het gewoon, ook al woon ik alleen. Ik haat afwassen zo erg en ik wil er al jaren een.
Dus uiteindelijk ging oom akkoord om dan maar de vaatwasser te betalen. :proud:

Pimpom, ja het is zeker stressvol, ik voel me echt helemaal leeggezogen. Maar het is vooral vermoeiend omdat ik over alles zo obsessief na denk en pieker. Dat maakt het niet makkelijker. Maar goed, ik heb de verhuisdatum rond de 21ste gezet, nu hopen dat mijn broertje ook kan die dag. Oom en tante kunnen in elk geval wel.
Oh ja, zo'n matras sjouwen is echt niet te doen! Zeker niet met 2 vrouwen haha. Goede tip, die neem ik zeker mee! Mijn matras is ook best zwaar, al zeul ik hem ook zelf de trap op en af in de zomer als ik niet meer op zolder kan slapen vanwege de hitte. Vind mijn rug nooit zo fijn. :@@:
Ik neem nu al constant spullen mee naar het huis in tassen dus op de dag van de verhuizing zelf zal het alleen nog gaan om de grote spullen, dus tafels, bed, kledingkast, wasmachine, dat soort dingen.
Een nieuwe bank ga ik kopen dus dat hoeft niet en verder ga ik een hoop spullen weg doen via Marktplaats. Dus denk dat het qua verhuizen een eitje wordt omdat ik sowieso weinig spullen heb en al een hoop over gezet heb tegen die tijd.

Oh ja over het dakterras, er mag geen kattenluikje in de deur naar het balkon dus dat gaat helaas niet gebeuren. Wel kan ik een haak op de deur maken zodat de deur altijd open staat voor hem. Ik ga in eerste instantie proberen om er een terras kat van te maken, ik hoop dat hij genoeg heeft aan het terras alleen maar ik vrees ervoor. Dat is wel een zorg bij me, dat hij zich gaat vervelen. Hij kan altijd nog beneden naar buiten maar dat is wel weer onhandig want dan kan hij ook met de andere buren mee door de deur en dan kan hij er weer niet in bij mij. 3 etages omhoog is ook wel wat. Ik vind het ook fijner om hem op het terras te houden trouwens, dan weet ik altijd waar hij is, kan hij niet vechten met andere katten of ziek van ze worden.

Nou ja, ik ga er weer vandoor, terug naar de gevangenis voor-hopelijk-de laatste loodjes en dan hoop ik weekend te hebben. :P
Ik zeg gevangenis omdat die kennis een rare vlegel is die geen woord zegt en het dus een super ongemakkelijke sfeer geeft. Gisteren was mijn moeder er nog bij als buffer maar die is nu weg. Dus ik zie er best wel tegenop. Zeker om hem ook morgen misschien nog te moeten zien. (6)
Ik ben geen elektricien, maar als je zo'n 5 delige stekker hebt betekent dat dat er meer vermogen naar de kookplaat kan. Je moet even in de meterkast kijken of je krachtstroom hebt (3 fasen kookplaat) of niet (2 fasen kookplaat). Je kan ook een inductiekookplaat met een gewone aansluiting, maar die heeft veel minder vermogen (1 fase, vaak tot 3500 watt). Dat heeft voornamelijk gevolgen als je op meerdere pitten tegelijk kookt. Je moet dan het beperkte vermogen over meerdere pitten verdelen waardoor ze niet op vol vermogen kunnen en het dus een stuk langer duurt.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhalen! Fijn dat het al opschiet.

Vaak wordt voor een inductie-plaat ook een aparte groep aangelegd. Misschien ligt er een beschrijving in de meterkast dat zegt welke groep bij welk stopcontact of lichtpunt hoort? Als je de stekker van een inductieplaat in het gewone stopcontact stopt terwijl de waterkoker en de combi-magnetron ook op die groep zitten, heb je grote kans dat de stroom op die groep eruit klapt.

Komt je nieuwe bank al snel binnen? Bij ons duurde het bestellen van een nieuwe bank 10 weken. Als het zo lang duurt zou ik toch liever mijn oude bank meeverhuizen en die later weer wegdoen.. Corona schijnt ook niet echt mee te helpen met de levertijden momenteel.

En voor vandaag: boxje mee en een rustig muziekje/radio op de achtergrond aanzetten? Dan is het vast een stuk minder ongemakkelijk. En als je niet nodig bent bij het laminaat leggen ondertussen lekker je eigen ding doen, bijvoorbeeld alle keukenkastjes uitsoppen of de badkamer schoonmaken oid.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, fijn dat het zo opschiet!
Wat betreft je kat....echt, die dieren passen zich meestal prima aan. Onze kat was ook altijd op avontuur, totdat we naar het appartement gingen. Hij kon alleen op het balkon. Maar hij is er nooit vervelend van of door geweest, terwijl hij toen nog jong was. Komt echt wel goed met beestje!
Zo, ik ben er weer even. Was te moe om gisteren nog achter de laptop te kruipen om een heel verhaal te typen.
Het laminaat is af en de plinten liggen er ook grotendeels op, moeder en ik hadden te weinig plinten meegenomen van de IKEA dus we moeten nog een keer terug voor het halletje maar de rest van het huis ligt er heel mooi op. Het is in een lange baan doorgetrokken dus het is echt heel mooi een geheel. Ik heb geen drempels en een super lang huis dus het staat echt prachtig.
Ben zo blij dat het ligt, nu voelt het echt als een echt huis, met zo'n kale vloer kan ik me niet indenken dat ik er ooit zal wonen. Nu begint het besef echt te komen dat het mijn huis word straks, al voelt dat nog steeds heel surrealistisch hoor.

Het was zeker ongemakkelijk maar ik heb me maar bezig gehouden met stofzuigen, beetje opruimen en een sopje over dingen halen. Ben blij dat hij klaar is en dat ik hem vandaag niet meer hoef te zien. :@@:

We hebben de verhuisdatum voor de 21ste gezet. Dan kunnen de meeste mensen helpen, alleen mijn broer weet het nog niet omdat hij pas de zaterdag ervoor hoort of hij moet werken die zondag of niet.
De bank komt van de IKEA dus die gaan we ophalen aankomende week, hoef er gelukkig geen 10 weken op te wachten.

Over de inductie plaat, ik heb er nul verstand van dus ik ga zo met mijn oom nog een keer kijken in het huis en dan naar de MediaMarkt om wat meer informatie op te doen. Er moet een aparte groep voor zijn in mijn meterkast want je kan niet eens op gas koken, die aansluiting zit er niet.
Inductie zal dus sowieso mogelijk zijn maar hoe of wat daar heb ik geen verstand van dus vandaar dat mijn oom even mee gaat.
Die is daar heel handig mee. Verder ben ik nu op Marktplaats aan het kijken naar meubels, tafels, etc. Wil niet alles nieuw kopen, dan is mijn budget er zo doorheen.
Ik wil graag nog wat sparen van mijn verhuisbudget en de vloer was al een aardige uitgave. O_O

Maar goed, dat moet nou eenmaal en hij ligt mooi.
Ja het komt vast wel goed met de kat, we gaan het gewoon proberen op het terras en anders verzin ik wel wat anders. Mijne past zich ook snel aan, hij was hier ook direct binnen 2 tellen thuis, heeft nooit hoeven wennen aan mij of mijn huis. Hij voelde zich direct lekker hier. En nu verhuis ik met hem mee dus dat komt vast goed, hij is zo aan mij verknocht. We zijn net de olijke tweeling. :high5:
Misschien kun je toch eens denken of je een andere (tweedehands) deur koopt en daar een kattenluikje inzet? Originele deur in de opslag en dan kan de wbv toch weinig bezwaar hebben?
Zou kunnen Tiana maar dat ga ik niet doen. Ik zet wel een haak op de deur zodat hij naar buiten kan wanneer hij wil. En als het koud is laat ik hem gewoon zelf naar buiten en naar binnen, dat is hij nu ook gewend want zo doen we het al jaren.
Ik ben nu even aan het bij komen dit weekend, had het ook wel even nodig hoor. Heb nu al 2 dagen meer dan 7 uur geslapen per nacht, dat is voor mijn doen echt heel veel en ik ben nog moe.

Die man bij de MediaMarkt was totaal niet behulpzaam en daar hadden we weinig aan qua informatie, dus dat was jammer. Volgens hem kan je wel prima een inductie plaat met een gewone stekker neerzetten maar duurt het gewoon iets langer voordat hij warm is ipv met een perilex stekker. Maar goed ik ga wel een vriend van mij vragen hoe dat zit ( die is elektricien ). Hij kan dan even naar mijn meterkast kijken om te zien of ik uberhaubt de juiste aansluiting heb voor zo'n perilex groep/stekker, geen idee. Zo niet dan koop ik gewoon een kookplaat met een gewone stekker. Die met perilex zijn peperduur trouwens.
Dan is een fornuis kopen gecombineerd met zo'n kookplaat nog bijna goedkoper. Maar ja het mag weer niet breder dan 58 cm zijn want ik heb een smal stuk ruimte ervoor dus dat maakt het nog lastiger.

Maar goed, dat loopt wel los. Ik heb besloten geen vaatwasser te nemen, ik vind het ook eigenlijk onzin voor mij alleen. De afwas is in 5 minuten gedaan elke avond en als ik een Queen muziekje op zet is het helemaal een peulenschil.
Zonde van het geld.
Bij MediaMarkt moet je ook niet zijn als je advies wilt. Ga naar een echte elektronicazaak zoals Expert, Boxxer, etc.

En als je een bevriende elektricien hebt is dat helemaal mooi natuurlijk, die kan precies aangeven wat je moet hebben.
Nou bij mijn gebruikelijke MediaMarkt vind ik ze altijd erg behulpzaam en kundig maar deze man had er duidelijk geen zin in en gaf er de brui aan.
Ik heb net even met hem gebeld en weet nu beter wat ik kan bestellen en wat niet. Dus dat is fijn. Hij kan het allemaal voor me regelen, aansluiting ook als het eventueel niet lukt. Dat is weer een zorg minder in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
Bij Mediamarkt moet je net toevallig iemand treffen die bij toeval zelf veel weet van het product. Mijn ervaring is dat veel doen alsof ze veel weten, maar echt onzin uit kramen vaak. Ikzelf weet iets van computers en telefoons en heb vroeger nog weleens de fout gemaakt om hun mening te vragen. Dan begonnen ze met moeilijke termen te smijten en allemaal dingen te roepen waarvan ik dacht uh nee dat is niet hoe het werkt, loop je nou gewoon te liegen om dat type aan te prijzen of weet je het zelf gewoon niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven