Verhuizen, maar puber wil niet. Ervaringen gezocht.

25-08-2019 08:19 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

De titel spreekt voor zich.

Wij gaan verhuizen maar puber wil niet.
Man en ik willen echt niet blijven wonen waar we nu wonen, wij willen naar een andere provincie.
Wij begrijpen echt dat dit lastig is voor onze puber om hem uit zijn vertrouwde omgeving weg te halen.
Puber maakt makkelijk vrienden, dus wij hopen dat het los loopt, maar die garantie hebben wij natuurlijk niet.

Misschien dat er hier iemand is die in hetzelfde schuitje heeft gezeten.
Positief of negatief.
Zijdehoentje schreef:
25-08-2019 12:10
Eerlijk gezegd vind ik dit best wel egoïstisch overkomen. Naar aanleiding van je eerdere post dacht ik dat jullie moesten verhuizen vanwege een (eventuele) eerdere vechtscheiding, bedreigingen of wat dan ook. Maar nu ik lees dat jullie vanwege jullie eigen geluk - die je kennelijk niet dichter bij huis kan vinden - verhuizen, tja.

Inmiddels zijn er meerderen die op basis van hun eigen ervaringen e.e.a. gedeeld hebben. Verandert dat dan iets aan jullie situatie?
Eens.
freekenkaat schreef:
25-08-2019 12:36
Op mijn 15e verhuisd van het noorden van het land naar het zuiden. Had snel weer vrienden en vriendinnen. Ze deden ook heel erg hun best en namen me mee op sleeptouw. Dat scheelt enorm natuurlijk. Ik heb nog 3 vrienden over van mijn tijd in het noorden, een behoorlijke club uit t zuiden en ook weer wat van de studie later. Ik kan behoorlijk goed me in een vreemd gezelschap mengen en ik denk dat dat best te maken kan hebben met die verhuizing destijds.
Ja precies, zo heb ik mijn verhuizing ook ervaren. Ik heb daardoor juist geleerd om ergens opnieuw te beginnen, contacten te leggen en nieuwe vrienden te maken. Mensen zijn over het algemeen nogal bang voor alles wat nieuw is en vinden daardoor verhuizen een grote stap. Ik vind het juist goed als je uit je vertrouwde omgeving vertrekt en je kwaliteiten kan inzetten om ergens anders van alles op te bouwen.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-01-2020 17:53
Reden: privacy
99.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In principe is jullie keus voor te verhuizen een zeer egoïstisch. Daarom krijg je deze reacties.

Er kunnen verzachtende omstandigheden zijn. Zolang jij geen info geeft, heb je de schijn erg tegen
Puber heeft gelijk
Autumn_ schreef:
25-08-2019 12:01
Nee hoor nee. Dat is de reden niet.
Ik ben niemand uitleg verschuldigd waarom ik de reden niet wil vertellen.

Ik vroeg alleen naar de ervaringen van anderen hoe zij het ervaren hebben om op deze leeftijd te verhuizen.
Niks meer, niks minder.

Juist de redenen van verhuizing kleuren de ervaringen voor een puber. En hoewel je ons de redenen niet verschuldigd bent tellen ze voor je puber weldegelijk mee bij het vormen van zijn mening en ervaring.

Als je naar Viva bent gekomen om je gelijk bevestigd te krijgen ben je echt aan het verkeerde adres. Het fijne van Viva vind ik dat iedereen echt zijn mening geeft een niet alleen maar bevestigend ja knikt.
Treurniet12 schreef:
25-08-2019 13:01
Ja precies, zo heb ik mijn verhuizing ook ervaren. Ik heb daardoor juist geleerd om ergens opnieuw te beginnen, contacten te leggen en nieuwe vrienden te maken. Mensen zijn over het algemeen nogal bang voor alles wat nieuw is en vinden daardoor verhuizen een grote stap. Ik vind het juist goed als je uit je vertrouwde omgeving vertrekt en je kwaliteiten kan inzetten om ergens anders van alles op te bouwen.
Ik heb ervan geleerd dat vriendschappen vluchtig en weinig waard zijn. Uit het oog, uit het hart.
Ik ben verder niet bang om wat nieuws te beginnen, want ik heb toch bijzonder weinig mensen die ik achterlaat .
Alle reacties Link kopieren
Wat een achterlijk plan. Kan je nou echt niet wachten tot je puber uit huis gaat?!?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-08-2019 13:06
In principe is jullie keus voor te verhuizen een zeer egoïstisch. Daarom krijg je deze reacties.

Er kunnen verzachtende omstandigheden zijn. Zolang jij geen info geeft, heb je de schijn erg tegen
Puber heeft gelijk
Dit.
Alle reacties Link kopieren
*Sjaan* schreef:
25-08-2019 14:47
Wat een achterlijk plan. Kan je nou echt niet wachten tot je puber uit huis gaat?!?
Lekkere kort door de bocht reactie.
Er is nog een kind hè, en als ze moeten wachten tot puber uit huis is, zit kind 2 op de basisschool. Moeten ze dan wachten tot die ook de deur uit is?

Als TO en haar man denken dat ze dat kunnen volhouden had TO nu geen topic geopend. :idee:

TO, ik heb geen ervaring met verhuizen op puber leeftijd. Maar ik denk dat je het goed doet door te wachten top puber zijn eindexamen heeft gedaan. Wellicht kan hij op kamers gaan hierna? Dan kan hij blijven wonen waar hij nu woont.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb halverwege 5VWO verhuisd, was toen 17. Niet ideaal natuurlijk, andere school met dezelfde leerstof maar andere boeken, dus liep niet gelijk met de rest van de klas. Allemaal praktische issues die wel te overbruggen zijn.

Ik was ook totaal niet blij maar mijn vader kreeg een baan aan de andere kant van het land, dus veel keus was er ook niet. En inspraak al helemaal niet maar dat was nou eenmaal het karakter van mijn vader.

Heeft uiteindelijk voor mij heel goed uitgepakt omdat ik niet gelukkig was op mijn oude school en op mijn nieuwe school meteen werd opgenomen door mijn nieuwe klas en daardoor toch nog een leuke eindexamentijd heb gehad. Zo kan het dus ook.
Alle reacties Link kopieren
ligt maar net aan het kind zelf, als kind het moeilijk aarden vindt in een nieuwe omgeving zou ik mijzelf nog maar eens goed achter de oren krabben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven