Verhuizen naar onbekend gebied

27-10-2020 14:30 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals mijn nickname al laat vermoeden, ben ik inwoner van de Randstad. Inmiddels zijn mijn kinderen volwassen en is ook de voor zijn werk aan deze regio gebonden partner de deur uit. Ik werk zelf als freelancer, en kan overal werken waar goede wifi is. Mijn sociale netwerk woont verspreid over Nederland en daarbuiten.

Tijd dus om mijn droom te gaan waarmaken: weg uit de Randstad en lekker rustig wonen in het spreekwoordelijke hutje op de hei. Enkele provincies vallen af omdat ik er niks mee heb, of er met geen stok naar terug te krijgen ben. Mijn oog is daarom gevallen op het midden/oosten van het land, zo'n beetje tussen de Veluwe en de Achterhoek.

Om het beeld compleet te maken: ik maak gemakkelijk contact met anderen, en ben al talloze keren verhuisd naar plekken in binnen- en buitenland. Maar dat was altijd met een reden (werk/studie/liefde) en nu ga ik het 'voor de leuk' in mijn dooie eentje doen. Dus dat vind ik spannend ;-)

Ik ben dan ook benieuwd of er andere forumleden zijn die ooit de stap hebben durven zetten om naar een compleet onbekende stad/dorp/streek te verhuizen. Hoe is dat bevallen? Kon je aarden? Was het gemakkelijk om contact te maken met de locals? Miste je Randstedelijke faciliteiten (of juist de geneugten van het platteland als je de andere kant op bent verhuisd)?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat nooit gedaan maar ik weet niet of je nu een koopwoning hebt? Je zou die dan voorlopig kunnen verhuren en dan zelf iets huren voor een proefperiode van een jaar oid. Dan kan je zo weer terug als het niet zou bevallen.
En ik zou denk ik gewoon ouderwets een lijstje maken met waarom wel en waarom niet gaan verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Wat stoer en groot gelijk! Geen tips, maar ik hoop dat je een fijn plekje helemaal voor jezelf zult vinden!
Alle reacties Link kopieren