Verhuizen naar onbekend gebied

27-10-2020 14:30 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals mijn nickname al laat vermoeden, ben ik inwoner van de Randstad. Inmiddels zijn mijn kinderen volwassen en is ook de voor zijn werk aan deze regio gebonden partner de deur uit. Ik werk zelf als freelancer, en kan overal werken waar goede wifi is. Mijn sociale netwerk woont verspreid over Nederland en daarbuiten.

Tijd dus om mijn droom te gaan waarmaken: weg uit de Randstad en lekker rustig wonen in het spreekwoordelijke hutje op de hei. Enkele provincies vallen af omdat ik er niks mee heb, of er met geen stok naar terug te krijgen ben. Mijn oog is daarom gevallen op het midden/oosten van het land, zo'n beetje tussen de Veluwe en de Achterhoek.

Om het beeld compleet te maken: ik maak gemakkelijk contact met anderen, en ben al talloze keren verhuisd naar plekken in binnen- en buitenland. Maar dat was altijd met een reden (werk/studie/liefde) en nu ga ik het 'voor de leuk' in mijn dooie eentje doen. Dus dat vind ik spannend ;-)

Ik ben dan ook benieuwd of er andere forumleden zijn die ooit de stap hebben durven zetten om naar een compleet onbekende stad/dorp/streek te verhuizen. Hoe is dat bevallen? Kon je aarden? Was het gemakkelijk om contact te maken met de locals? Miste je Randstedelijke faciliteiten (of juist de geneugten van het platteland als je de andere kant op bent verhuisd)?
Alle reacties Link kopieren
@poeszie: dank voor de tip! Gelijk ook funda gecheckt en ja, er zijn daar huizen die aan mijn wensen voldoen.

Dank allemaal voor jullie reacties! Ik ga me eens rustig oriënteren en dan op termijn de sprong wagen 😊
Alle reacties Link kopieren
Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Voordeel van Warnsveld is overigens dat t echt op fiets afstand van Zutphen ligt, zit er aan vast geplakt
Alle reacties Link kopieren
Elst vind ik ook erg leuk in die omgeving. Gezellig centrum en prima huizen te koop.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwn schreef:
28-10-2020 22:36
Elst vind ik ook erg leuk in die omgeving. Gezellig centrum en prima huizen te koop.
Elst is een leuk dorp maar best prijzig vind ik zelf. Het heeft verder wel een leuk centrum en een station waarmee je zo in Arnhem of Nijmegen bent.

Ik vind Deventer een leuke stad.
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
28-10-2020 22:42
Elst is een leuk dorp maar best prijzig vind ik zelf. Het heeft verder wel een leuk centrum en een station waarmee je zo in Arnhem of Nijmegen bent.

Ik vind Deventer een leuke stad.

Ja Deventer is ook zo’n mooie Hanzestad.
Alle reacties Link kopieren
Ha, ik logde in om in een ander topic te reageren en zag dat ik dit topic anderhalf jaar geleden geopend had.

Voor de nieuwsgierigen onder u: ik woon inmiddels alweer een jaar in het gebied dat ik in mijn OP noem. Ben nog steeds helemaal blij dat ik de stap heb durven zetten. Ben er op alle fronten op vooruitgegaan: leuke & mooie omgeving, een prachtig, ruim, goed onderhouden huis en last but not least: geweldig leuke en lieve buren en ineens een bruisend sociaal leven.

Dus met terugwerkende kracht: dank voor jullie tips!
jo12345 schreef:
27-10-2020 15:07
Financieel gezien is het best jammer dat je er net nu mee komt. Hele volksstammen zijn tot dezelfde conclusie gekomen als jij, de afgelopen maanden. En ook zij zien juist in dat stukje Nederland wat jij noemt, de ideale locatie om te gaan wonen in/na deze Corona tijd. Gevolg is dat de huizen daar niet aan te slepen zijn en de huizenprijzen, na de jarenlang goedkoop geweest te zijn, inmiddels door het dak gaan.

Het hangt er vanaf wat ze achterlaat in de Randstad. Als ze ook een koophuis in de Randstad te verkopen heeft is het niet perse verkeerd. Ook daar zijn de huizenprijzen enorm omhoog geschoten en krijg je nu veel meer dan een paar jaar geleden.

Ik verruil bijvoorbeeld liever een woning van 8 ton in de Randstad voor eentje op de Veluwe van 6 ton (2 ton vermogen), dan paar jaar geleden 6 ton in Amsterdam voor 4,5 ton op de Veluwe (1,5 ton vermogen).

Aangezien je partner ook de deur uit is TO, laat je een groter huis achter voor je nieuwe hutje?
Oh had je laatste bericht gemist. Wat fijn dat je verhuisd bent en het zo naar je zin hebt!
Alle reacties Link kopieren
@puntillita: ik heb enorm geluk gehad. Ik woon nu groter, beter én goedkoper. Mijn huis in de Randstad vanwege de gekte op de huizenmarkt met enorme overwaarde verkocht, en hier voor minder dan de vraagprijs kunnen kopen (had geen maand later moeten kopen, nu wordt hier ook alles overboden).
Mooi ja dat het zo goed heeft uitgepakt.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
27-10-2020 15:07
De mensen die ik ken die het gedaan hebben zijn kruipend weer teruggekomen, want er is helemaal niets te beleven en het maken van contacten viel heel erg tegen.
Niets te beleven. Vinden zij, dat maakt het nog geen feit hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, TO, dat je nog laat weten dat je verhuisd bent en dat het je zo goed bevalt.

Wel nieuwsgierig wat het nou geworden is, maar snap dat je dat niet deelt
Alle reacties Link kopieren
@Poeszie: denk mosterd ;-)
Alle reacties Link kopieren
Randstedeling schreef:
21-04-2022 16:14
@Poeszie: denk mosterd ;-)

Super leuk!
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven