Verhuizen naar onbekend gebied

27-10-2020 14:30 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals mijn nickname al laat vermoeden, ben ik inwoner van de Randstad. Inmiddels zijn mijn kinderen volwassen en is ook de voor zijn werk aan deze regio gebonden partner de deur uit. Ik werk zelf als freelancer, en kan overal werken waar goede wifi is. Mijn sociale netwerk woont verspreid over Nederland en daarbuiten.

Tijd dus om mijn droom te gaan waarmaken: weg uit de Randstad en lekker rustig wonen in het spreekwoordelijke hutje op de hei. Enkele provincies vallen af omdat ik er niks mee heb, of er met geen stok naar terug te krijgen ben. Mijn oog is daarom gevallen op het midden/oosten van het land, zo'n beetje tussen de Veluwe en de Achterhoek.

Om het beeld compleet te maken: ik maak gemakkelijk contact met anderen, en ben al talloze keren verhuisd naar plekken in binnen- en buitenland. Maar dat was altijd met een reden (werk/studie/liefde) en nu ga ik het 'voor de leuk' in mijn dooie eentje doen. Dus dat vind ik spannend ;-)

Ik ben dan ook benieuwd of er andere forumleden zijn die ooit de stap hebben durven zetten om naar een compleet onbekende stad/dorp/streek te verhuizen. Hoe is dat bevallen? Kon je aarden? Was het gemakkelijk om contact te maken met de locals? Miste je Randstedelijke faciliteiten (of juist de geneugten van het platteland als je de andere kant op bent verhuisd)?
Alle reacties Link kopieren
@poeszie: dank voor de tip! Gelijk ook funda gecheckt en ja, er zijn daar huizen die aan mijn wensen voldoen.

Dank allemaal voor jullie reacties! Ik ga me eens rustig oriënteren en dan op termijn de sprong wagen 😊
Alle reacties Link kopieren
Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Voordeel van Warnsveld is overigens dat t echt op fiets afstand van Zutphen ligt, zit er aan vast geplakt
Alle reacties Link kopieren
Elst vind ik ook erg leuk in die omgeving. Gezellig centrum en prima huizen te koop.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwn schreef:
28-10-2020 22:36