Verkopen huis

31-03-2020 08:28 34 berichten
Goedemorgen iedereen,

Even graag jullie mening en het liefst recente ervaringen! Wij hebben voordat de quarantaine in ging een huis gekocht onder voorbehoud, dit is bijna vervallen en de volgende stap is dus de verkoop van de oude woning.

In hoe verre gaan er nog kijkers en kopers nu langskomen op dit moment? Werd jullie huis in deze crisis nu makkelijk verkocht? Het overbieden wat nu doodnormaal was in deze regio, is dat nog van kracht? Of moeten we maar enkele maanden twee huizen aanhouden? In dat laatste geval ben ik bang dat de woning minder waard wordt.

Dus kortom, als je echt op zoek was al een tijd, zou je nu een huis kopen ondanks de situatie?

Bedankt voor jullie antwoorden alvast!

Zou je nu een huis kopen zelf als je al een tijd op zoek was?

Totaal aantal stemmen: 69

Ja (59%)
Nee (10%)
Ik zou het uitstellen (28%)
Ik huur/woon thuis/zal voor mij niet van toepassing zijn (3%)
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
31-03-2020 10:21
Toch niet in de markt tot voor kort? Je komt er bijna niet tussen. Is je huis binnen 3 weken verkocht, maar heb je nog niets nieuws.
Dan huur je tijdelijk iets. Ken veel mensen die het op die manier gedaan hebben.
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
31-03-2020 10:41
Dan huur je tijdelijk iets. Ken veel mensen die het op die manier gedaan hebben.
Ja, dat kan ook. Hoewel dat in mijn omgeving ook nog niet zo makkelijk is, even ergens wat huren. Maar goed, tot voor kort was dat dus gewoon ook niet nodig.

En “even” is ook rekbaar. Sommigen zijn 2 jaar bezig met het vinden van een huis.
Alle reacties Link kopieren
Een huurwoning vinden is ook niet zo makkelijk. Dat heb ik zelf nog even overwogen. Bovendien is het enorm duur. Maar wat mij het meeste tegenstond is dat, althans in mijn regio, je eerst voor een jaar moet huren en dan pas per maand op kunt zeggen. Dat is totaal niet flexibel en dus loop je de kans een heel aantal maanden met (hoge) dubbele lasten te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn huis net verkocht binnen 6 weken maar het hangt natuurlijk af van locatie,staat van de woning en de prijs. Zorg sowieso dat alles zo netjes mogelijk is, opgeruimd en repareer kleine gebreken.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon te koop zetten voor de prijs die je in gedachten hebt en dan zien wat er gebeurd. Het ergste wat je zou kunnen overkomen, is dat het huis wat langer te koop staat dan voor de Coronacrisis.
Alle reacties Link kopieren
In sommige regio’s zal een huurhuis lastiger zijn om te vinden. Je kan ook tijdelijk in een recreatiewoning gaan of vakantiehuisje bij een boer bijv.
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
31-03-2020 11:14
In sommige regio’s zal een huurhuis lastiger zijn om te vinden. Je kan ook tijdelijk in een recreatiewoning gaan of vakantiehuisje bij een boer bijv.
Ja, dat kan allemaal. Maar het is nu niet nodig.
Als er door de makelaar gewoon huisbezoeken worden gedaan, waarom niet? Voorwaarden zijn gesteld dat als je verschijnselen hebt je gewoon thuis blijft. Ik ga er even vanuit dat mensen dit doen en dat de makelaar hier ook rekening mee houd.

Het leven gaat door, ook tijdens deze pandemie.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar hoor! Wij hebben ons huis gekocht net voor de maatregelen ingingen. Drie dagen later foto’s gemaakt en weer drie dagen daarna was ons huis verkocht!
We hebben we gekozen om een goed bod direct te accepteren en niet meerdere mensen te laten komen.
De kijkers hadden een goed bod en wij een zorg minder.
Doen dus. Zie in de omgeving dat genoeg huizen nog verkocht worden.
Vooral in de prijsklasse tot 3 ton

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven