gedoe door mijn verlegenheid

17-10-2007 08:33 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word niet goed van mezelf!!! Ik wil liever nooit bij anderen op bezoek gaan omdat ik me geen houding weet te geven daar en bang ben dat ik saai word gevonden en niet aardig word gevonden. Ik word zo gek van mezelf. Als ik naar me omgeving kijk zie ik dat iedereen lekker zeker is van zichzelf terwijl ik altijd zo verlegen ben..
Alle reacties Link kopieren
Hallo Camillia, ik ben hier voor het eerst en ik zag jouw berichtje. Ik was ook altijd verlegen en daarbij kwam dat ik altijd vreselijk bloosde. Allebei is het niet over maar ik ga er anders mee om omdat ik ook een leuk leven wil hebben en helemaal niet saai ben. En soms ook iets te melden heb, het hoeft niet eens iets spannends te zijn. Dat je denkt dat iedereen lekker zeker is van zichzelf is een beeld wat je misschien een beetje bij moet stellen. Er zijn zoveel onzekere mensen die dat prima kunnen maskeren en er zijn mensen die gewoon lekker in hun vel zitten en daardoor goed tot hun recht komen.

Waarom vind je jezelf saai en ben je echt niet aardig? Of beeld je je dat in?

Nodig een x iemand uit die je leuk vindt en kijk of je het gesprek gaande kan houden of luister naar diegene en kijk de kunst af.

Ik zeg je dit omdat ik uit ervaring spreek hoor, maar je leven is zoveel leuker zonder die stress. Wees jezelf, wees verlegen en doe toch wat je wilt. Het kost je veel energie maar je krijgt er ook veel voor terug.
Alle reacties Link kopieren
WilmaF schreef op 17 oktober 2007 @ 08:55:

Hallo Camillia, ik ben hier voor het eerst en ik zag jouw berichtje. Ik was ook altijd verlegen en daarbij kwam dat ik altijd vreselijk bloosde. Allebei is het niet over maar ik ga er anders mee om omdat ik ook een leuk leven wil hebben en helemaal niet saai ben. En soms ook iets te melden heb, het hoeft niet eens iets spannends te zijn. Dat je denkt dat iedereen lekker zeker is van zichzelf is een beeld wat je misschien een beetje bij moet stellen. Er zijn zoveel onzekere mensen die dat prima kunnen maskeren en er zijn mensen die gewoon lekker in hun vel zitten en daardoor goed tot hun recht komen.

Waarom vind je jezelf saai en ben je echt niet aardig? Of beeld je je dat in?

Nodig een x iemand uit die je leuk vindt en kijk of je het gesprek gaande kan houden of luister naar diegene en kijk de kunst af.

Ik zeg je dit omdat ik uit ervaring spreek hoor, maar je leven is zoveel leuker zonder die stress. Wees jezelf, wees verlegen en doe toch wat je wilt. Het kost je veel energie maar je krijgt er ook veel voor terug.


Bedankt voor je reactie WilmaF.

Een 1 op 1 gesprekt gaat me altijd goed af maar in een groep doe probeer ik altijd heelgoed mijn best te doen om er ook bij te horen en niet uit de toon te vallen maar doordat ik zo mijn best doe zeg ik de domste dingen terwijl ik het anders bedoel en dat merken de andere en kijken mij raar aan.
Alle reacties Link kopieren
Probeer dan toch maar te lachen om jezelf. Dat breekt vaak ook de spanning. En misschien ben je gewoon geen groepsdier.

Even nog over die mensen waar jij tegenop kijkt omdat ze zoveel zelfvertrouwen lijken te hebben, je hebt ook van die mensen die heel interessant doen over hun werk ofzo maar als je goed luistert zeggen ze eigenlijk nix over zichzelf. Dat kan ik soms ook heel saai vinden. Soms hoor ik iemand iets toeteren en dan ben ik blij dat ik verlegen ben en wel nadenk voor ik iets roep. ;))

Weet je meid, aldoende leert men en met vallen en opstaan ook om maar een paar cliches te noemen, maar het is wel zo. Is een assertiviteitscurcus niets voor je? Of een club met je favo-hobby zodat je over iets kan praten waar je je fijn bij voelt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven